Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tulisi mieleenkään mennä maskitta kauppaan tms

Vierailija
14.03.2021 |

.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun on ihan pakko mennä sinne kauppaan?

No pakkohan se on syödä, välillä ainakin.

https://www.foodie.fi/?gclid=EAIaIQobChMIj7HT06av7wIVvwWiAx0SzwwDEAAYAy…

Kuule kun kaikkialla ei ole kuljetusta.

Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei näköjään mitään velvollisuutta oppia lukemaan.

Ja tuolla on lista noutopalvelua tarjoavista kaupoista, eikä se ole kovin pitkä. Olisiko sullakin jäänyt jotain koulussa oppimatta.

Vierailija
22/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, kun se ei ole ainoa tapa välttää sitä kaupassa asiointia. Tuskin suomessa on kauppaa joka ei nyt kerää niitä ostoksia ja toimita noutopisteeseen.

Kuule on ja paljon. Eikä minulla ole varaa tyhjästä maksaa jos keräisivätkin.

Tyhjästä? Pieni hinta maksaa siitä, että suojataan niitä joiden on pakko käydä töissä. Maskit on tekopyhää humblebragaamista. Minä olen hyvä ihminen käytän maskia, mutta ne tärkeimmät suositukset lahjakkaasti unohtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulis mieleenkää laittaa sitä rättiä naamalle. Ei se mitään suojaa.

Minä ajattelen niitä kaupan työntekijöitä, jotka joutuvat joka työpäivä kohtaamaan ison ihmisjoukon. Siksi pidän maskia. En voi tietää onko joku työntekijä riskiryhmäläinen tai onko hänen puolisonsa tai lapsensa. Haluan omalta osaltani varmistaa, että työntekijöillä on mahdollisimman turvallinen olo töissään.

Sinä et näköjään tällaisesta välitä.

Olet todella vastuuton, kun kuvittelet että turvallinen olo on se mitä tässä tavoitellaan. Ainoastaan täydelle idiootille tulee turvallinen olo maskiesityksestä. Niiden hyöty arkikäytössä on jokseenkin marginaalinen ja tuo valheellinen turvallisuudentunne iso syy siihen, miksi tauti leviää tätä tahtia.

Vierailija
24/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sua suojaakaan vaan muita sun ysköksiltä ja hönkäyksiltä. Jos et pidä maskia olet saastainen vapaamatkustaja, joka nauttii maskillisten luomasta turvasta itse muttei tarjoa samaa muille. Olet yököttävä ihminen.

Vierailija
25/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei näköjään mitään velvollisuutta oppia lukemaan.

Ja tuolla on lista noutopalvelua tarjoavista kaupoista, eikä se ole kovin pitkä. Olisiko sullakin jäänyt jotain koulussa oppimatta.

Siellä oli myös ohjeistus, että sinne omaan lähikauppaan voi esim soittaa. Esim meidän Sale ei listalle ole, mutta he kyllä kerää ostokset. Kiitos myös paikalliselle taksiyrittäjälle. Oman paikkakunnan palveluja kannattaa vähän kysellä.

Vierailija
26/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sua suojaakaan vaan muita sun ysköksiltä ja hönkäyksiltä. Jos et pidä maskia olet saastainen vapaamatkustaja, joka nauttii maskillisten luomasta turvasta itse muttei tarjoa samaa muille. Olet yököttävä ihminen.

Kuule en nauti. Mun puolesta olkaa vaan ihan kaikki ilman maskia, en saa mitään turvallisuudentunnetta siitä itselleni, että jollain on maski.

Vierailija
27/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, kun se ei ole ainoa tapa välttää sitä kaupassa asiointia. Tuskin suomessa on kauppaa joka ei nyt kerää niitä ostoksia ja toimita noutopisteeseen.

Tyhjästä? Pieni hinta maksaa siitä, että suojataan niitä joiden on pakko käydä töissä. Maskit on tekopyhää humblebragaamista. Minä olen hyvä ihminen käytän maskia, mutta ne tärkeimmät suositukset lahjakkaasti unohtuu.

Ei joku viikon ruokien hinta ole pieni minulle. Ja joo, foodien listan mukaan lähin noutopiste on 50 km päässäkin.

Vierailija
28/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tur-vä-li, ARGH!

Vierailija
29/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen niitä kaupan työntekijöitä, jotka joutuvat joka työpäivä kohtaamaan ison ihmisjoukon. Siksi pidän maskia. En voi tietää onko joku työntekijä riskiryhmäläinen tai onko hänen puolisonsa tai lapsensa. Haluan omalta osaltani varmistaa, että työntekijöillä on mahdollisimman turvallinen olo töissään.

Käyn mahdollisimman harvoin kaupassa (vain ruokakaupassa). Kuljen siellä suu kiinni ja hengitän vain nenän kautta. Etenen ripeästi. Käyn juuri ennen sulkemisaikaa (oletan että ilmanvaihto yön aikana hoitelee uloshengitykseni) ja kassalla pidän reilun välin kassaan enkä notku maksupisteen lähellä.

Vierailija
30/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä oli myös ohjeistus, että sinne omaan lähikauppaan voi esim soittaa. Esim meidän Sale ei listalle ole, mutta he kyllä kerää ostokset. Kiitos myös paikalliselle taksiyrittäjälle. Oman paikkakunnan palveluja kannattaa vähän kysellä.

Käyttäköön niitä palveluita ne joilla on varaa maksaa, minulla ei, eikä ole syytäkään. Voin käydä edelleen siellä kaupassa kuukauden välein kuten tähänkin asti, mutta maskin yritän muistaa.

Vierailija
31/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joku viikon ruokien hinta ole pieni minulle. Ja joo, foodien listan mukaan lähin noutopiste on 50 km päässäkin.

Sähköpostitilaus:

Jotta pystyisimme palvelemaan asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla myös näinä poikkeuksellisina aikoina, monet S-ryhmän ruokakaupoista ovat alkaneet vastaanottaa tilauksia myös sähköpostin tai puhelimen välityksellä.

Vierailija
32/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei muuten maskeja ollut myyjilläkään eilen kun kävin. Ja tuntuu että asiakkaillakin vähentynyt siitä mitä oli jonkin aikaa sitten.

Vierailija
33/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kaikki uskovat sinun anonyymiä mielipidettä asiasta, eikä koko tiedeyhteisön tutkimuksia ;)

Vierailija
34/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista luettavaa. Kovaan ääneen huudetaan, että kukaan ei tee mitään. Kauppiaat ovat lisänneet palvelu tarjontaan, mutta niitä ei käytetä kun minä ihan vaan äkkiä käyn se maski naamalla ja kappas kassa kokoaa tämän koko porukan samaan kasaan ja se siitä äkkiä käymisestä.

T, pettynyt kassa

Vierailija
35/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varsinkin, kun herkemmin tarttuva brittivariantti on jo Suomessa, tähän kannattaisi kiinnittää huomiota. Ettei käy niinkuin Virossa. Siellähän tietyn kansallisen vähemmistön edustajat viisveisaavat suosituksista ja maskiPAKOSTA, jonka ansiosta Viron koronatilanne on nyt Euroopan huonoin.

Ihan sama mitä nämä ” ei-suojaa-virukselta”- tyypit täällä huutelee. Tyhjät tynnyrit kolisee aina eniten. Minulla on riittävästi tieteellisistä tutkimuksista omaksuttua tietoa, jotta voin asettaa näiden huutelijoiden mielipiteet niiden ansaitsemaan tummaan paikkaan.

Vierailija
36/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa on pitkään ollut jo maskipakko ja eihän siinä hyvin käynyt. Samoja esimerkkejä löytyy lukemattomia. Ja toisaalta keväällä Suomi veti ilman maskeja ja oli ihan maailman mittakaavassakin erinomaisesti eka aallosta selvinnyt. Eli siinä sitä on dataa ihan silmien edessä, mutta eipä se lahkolaisten aivopestyä päätä varmasti käännä.

Unohtakaa jo hyvät ihmiset ne maskit ja käyttäkää se tarmo siihen, että teette oikeasti jotain koronan leviämisen estämiseksi. Lopettakaa se kaupoilla tyhjänpäiväinen ravaaminen, pitäkää väliä ihmisiin ja huolehtikaa käsihygieniasta. Maskit voitte laittaa vaikka kehystettynä seinälle, jos ne jotain turvallisuuden tuntua antavat.

Vierailija
37/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika flunssaherkkä ihminen. Joka syksy ja talvi olen yleensä flunssassa. Työskentelen opettajana satojen oppilaiden yläkoulussa, joten ihmiskontakteja riittää, ja se pöpö minuun hyppää. Mutta jostain kumman syystä tänä lukuvuonna en ole saanut yhtään nuhaa tai köhää. Myös oppilaat ovat olleet hyvin vähän poissa, vaikka nyt on ohje jäädä pienestäkin oireesta kotiin. Voisikohan tämä mitenkään johtua siitä, että pidämme lähes kaikki maskeja koko ajan? Jos tavallinen flunssa tarttuu maskien kanssa huonommin, eiköhän tämä päde koronaankin.

Vierailija
38/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka eivät käytä maskia ovat perimmiltään narsistisia huomionhakijoita - eivät mitään muuta. Jos tauti tulisi, heiltä pitäisi ehdottomasti evätä yhteiskunnan kustantama hoito. Suurin osa on hörhöjä, jotka elävät toimeentulotuella.

Vierailija
39/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa vaikka asiakkaalla ei olisi maskia, en käyttäisi itsekään ellei olisi työnantajan määräys. Vapaa-ajalla en käytä.

Vierailija
40/48 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka eivät käytä maskia ovat perimmiltään narsistisia huomionhakijoita - eivät mitään muuta. Jos tauti tulisi, heiltä pitäisi ehdottomasti evätä yhteiskunnan kustantama hoito. Suurin osa on hörhöjä, jotka elävät toimeentulotuella.

Hyvin harva siihen flunssaan mitään hoitoa tarvii.