Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jälkitarkastuksessa huomattiin edelleen jäämiä kohdussa, voi p****

10.08.2006 |

Minulla havaittiin keskeytynyt keskenmeno rv 11+3 5.7, josta lääkkeellinen keskeytys. Mifegynen sain 6.7 ja vuosin rajusti kotona. 8.7 ultralla totesivat kohdun olevan tyhjä raskausmateriaalista joten en saanut Cytoteccia. Tänään, eli viisi viikkoa km:stä, kävin jälkitarkastuksessa ja kohdussa havaittiin edelleen jotain materiaalia. Tämä tuli täysin yllätyksenä, sillä km:n jälkeen oli erittäin niukkaa jälkivuotoa 2 viikkoa. Pari viikkoa oli vuodotonta ja selvästi kaksi viikkoa sitten tunsin ovulaation ja nyt muutaman päivän on tuhrutellut joten luulin kuukautisten alkavan. Kävin myös labrassa, saan vastauksen huomenna, josko veressä vielä olisi raskaushormonia.

Sain kotiin Cytotecit joten koen tänään sitten toisen lääkkeellisen keskeytyksen.....maanantaina nähdään, tepsikö vai joutuuko kuitenkin kaavintaan.

Luulin, että minulla nyt olisi kuukautiset alkaneet niin olisin päässyt piikittämään uutta inseminaatiota varten. Mutta eipä tietystikään! Ensin uusi lääkkeellinen, mahdollisesti kaavinta, lisäksi monen viikon odottelu että menkat taas alkaisivat ja sitten muutama miehen työmatka juuri siihen saumaan. Laskin, että marraskuussa päästäisiin vasta seuraaviin hoitoihin.

Nyt masentaa niin rajusti etten jaksaisi enää koko touhua ja ainaista odottamista ja epäonnistumisia. Mielessä pyörii jo hanskojen lyöminen tiskiin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tarkalleen miltä sinusta tuntuu. Minulla oli keskenmeno rv11+2, kohtu ei täysin tyhjentynyt joten jouduin lääkkeelliseen. Tästä reilu 4-5 viikkoa ja jälkitarkastukseen, (vuodot olivat kestäneet runsaina tämän neljä viikkoa), jossa todettiin myös minulla kohdussa raskausmateriaalia. Jouduin seuraavana päivänä taas naistenpolille ja kaavintaan, vuoto jatkui vähenevänä viikon. Menkat tulivat normaalina vuotomäärältään n.5 viikkoa kaavinnasta. Kierron palautuminen on nyt vienyt aikaansa alussa oli lyhempi ja aina joka kierrossa en ole ovistakaan pongannut tai sitten ihmeaikaan, kuten juuri ennen kuukautisten alkua, ovistestejä en ole tehnyt. Km minulla oli maaliskuun alussa, nyt vaan odotellaan josko joskus sattuis tärppäämään, mutta tulee sitten aikanaan.

jaksamista sinulle.

vauva2006

Vierailija
2/7 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen siis Cytotec kotona. Jouduin ottamaan oraalisesti, sillä vuoto oli sen verran runsasta. Mitään tuntemuksia ei tullut, lievää pahoinvointia vaan mikä varmasti johtui tuosta lääkkeen suun kautta ottamisesta. Vuoto ehkä hiukan runsastui illaksi - aamuksi, mutta on taas niukentunut. Soitin juuri hcg-arvojen tuloksista joka onneksi oli nollissa! Gynen tulkinta oli, että jäämä on ilmeisesti limakalvoa, ei istukkaa. Se edes on hyvä asia! Maanantaina menen siis gynelle, toivottavasti ultra paljastaa että kohtu olisi täysin tyhjentynyt.

Niiskis! Jos luet tätä, niin kerrohan omat kuulumisesi. Enteilikö sinun tuhruttelusi kunnon menkkoja? Toivottavasti!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

cytotecit suun kautta, kun vuodot olivat niin runsaat, mulle niistä tuli takas ne kamalat supistusmaiset kivut, joita olin siis kokenut spontaanisti alkaneessa keskenmenossa, vuoto ei juurikaan lisääntynyt ja olihan se jo ennestään varsin vuolasta.

Hyvä merkki tosiaan tuo hcg arvon nollaantuminen, mulla nimittäin raskaustestit näytti koko ajan plussaa, paitsi kaavinta aamuna miinusta jo. Toivon että kaikki kääntyy sinulla parhainpäin ja saisit kuulla hyviä uutisia ensikerralla.

jaksamista sinulle edelleen, nämä ovat kovia kokemuksia meille kaikille olleet.

vauva2006

Vierailija
4/7 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana raskauden keskeytys viikolla 14 (sikiön rajujen poikkeamien vuoksi). Synnytin Naistenklinikalla 19.6. pienen sikiön ja sen jälkeen Jälkivuotoa oli vajaan 3 viikkoa. Pari viikkoa oli vuodotonta mutta sitten alkoi menkat, Olivat normaalit vaikkakin aika runsaat. Taas pari päivää vuodotonta ja nyt on tullut noin 5 päivää vähäistä rusehtavaa tuhruvuotoa. Sanoin näistä myös jälkitarkastuksessa (joka tehtiin terveyskeskuksessa) mutta lääkäri epäili vaan olevan menkkojen " jatketta" . Koskaan ennen ei kuitenkaan ole tällaista tullut enkä nyt tiedä miten asiat on. Pelottaa,jos joutuisin vielä kaavintaankin tai uuteen lääkkeelliseen =(

Voisiko vuoto olla näin vähäistä ja tulla tauon jälkeen, jos kyseessä olisi vielä kohtuun jäänyt raskausaines? Oliko sulla aloittaja(sori en katsonut nikkiäsi), kipuja alavatsassa tms? Raskaustesti on näyttänyt juuri ennen menkkojen alkamista miinusta.

Masentaa ajatus, että vieläkään emme pääsisi yrittämään uutta raskautumista!

Jos vuoto ei maanantaihin mennessä ole ohi niin otan uudellen lääkäriin yhteyttä. Plaah, koskaan ennen en ollut tajunnut kuinka paljon aikaa kuluu tavallaan hukkaan keskenmenon tai tässä tapauksesa keskeytyksen kokiessa.

Vierailija
5/7 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorner: toivottavasti olosi alkaa pikku hiljaa helpottamaan. Toivon myös, että kohtusi olisi maanantain ultrassa täysin tyhjentynyt. Ikävää odotellua, tiedän sen. Kovasti voimia ja jaksamista!!!

Itselläni tuhruvuotoa kesti sitten 4 päivää. Viime yönä alkoi valtavat kivut ja kk-vuoto runsaampana. Kyseessä siis toivottavasti normaali kk-vuoto -vihdoinkin. Km:sta (spontaani) siis se reilut 4 viikkoa. hcg-testi näytti toissapäivänä alle 1, eli ymmärtääkseni ihan hyvä?!

Toipumista muillekin km:n kokeneille ja plussaonnea sitten, kun olette uuteen yritykseen valmiita!

t.Niiskis

Vierailija
6/7 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, gynekäynti takana ja onneksi selvisin ilman kaavintaa. Kohdussa ei näkynyt enää mitään raskausmateriaalia eli ' kökkö' oli pelkkää limakalvoa. Nyt sitten pitää odottaa seuraavia menkkoja että päästään hoitoihin. Tai siis sitä seuraavia, sillä seuraavaan kiertoon ei päästä kun mies on matkalla. Tai ehkä sitä seuraavaan..... Eli loka-marraskuussa hoito, riippunee nyt miehen työstä. Masentaa niin paljon, että en oikeastaan jaksa iloita siitä seikasta että istukkaa ei ollut. Mä olisin kerennyt käymään vaikka parissa kaavinnassa ennenkuin hoidot jatkuu.

Ärsyttää sekin, että miksi tätä jälkitarkastusta piti odottaa 5 viikkoa...? Ilmeisesti mun oma kierto käynnisty kuitenkin heti km:n jälkeen, niin että jos tämä kohdun jäämä olis saatu hoidettu aiemmin, niin tästä nyt käynnissä olevasta kierrosta olisi mahdollisesti jo voitu hoitaa. Kaikki menee nyt niin päin h***ettiä kun vaan mahdollista, km:oon kaikenkaikkiaan menee n. 7 viikkoa ja kun hoitoihin kun päästäis, niin miehen matkustusrumba senkun tiivistyy.

Onassis: Ultrattiinko sut siellä jälkitarkastuksessa? Jos ultrattiin eikä jäämiä näkynyt niin kaiken toki pitäisi olla ok. Jos kuitenkaan ei ultrattu niin epämääräinen vuotelu voi olla merkki siitä että jotakin on vialla. Tai sitten vaan yksinkertaisesti oma hormonitoiminta on sekaisin. Se, että sulla r-testi näytti negaa on tietysti hyvä juttu. Mulla ne jäämät eivät oireillut alavatsakipuina tai mitenkään ja jäämästä huolimatta (tai ehkä juuri sen vuoksi) vuoto oli niukkaa ja kummallista.

Otitko jo yhteyttä lääkäriin?

t: erittäin masentunut ja kettuuntunut Jorner

Vierailija
7/7 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorner: Ihan pientä vuotoa on edelleen ollut ja torstaina, kun tapaamme lääkärin jälkikeskustelun yhteydessä niin meinaan kysyä ja pyytää lisätutkimuksia. (Sikiölle on siis tehty ruuminavaus ja saamme nyt tuomion, onko uusiutumisvaara kovin suuri, pelottaa!)

Jälkitarkastus oli terveyskeskuksessa eikä ultraa tehty siksi epäilyttää ja ärsyttää. Just tää ajankuluminen ottaa päähän. Jos syytä ei tutkimuksissa löydy ja todetaan vaan sekainen hormonitoiminta niin enpä tiedä onko sekään niin kiva uutinen. Pelkkää odottelua...Kun pääsis edes yrittämään uutta niin pääsisin ylikin tästä joskus.

Harmillista sulla tietysti vielä toi miehen matkustelu, joka vie lisää aikaa :(