Miksei maskittomuudesta saa huomauttaa?
Mikä ihmeen ilmapiiri tässä on ollut koko pandemian ajan, että ilman maskia ihmisten keskellä kulkeville ihmisille ei huomauteta asiasta? Ei tietenkään mitään huutamista ja nälvimistä, huomauttaa voi ihan neutraalistikin. Mutta jos pankkiin tulee joku pistooli pystyssä, ei silloin ihmiset vaan katso että jaa, tuo toimii tuolla tavalla.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa on ehdottomasti saada heidät nolostumaan! Tämä onnistuu esim. toisen maskillisen kanssa maskien halvoista hinnoista keskustelemalla. Tästä on tullut minulle korona-ajan suurinta hupia, koska suurin osa maskittomista nolostuu näkyvästi kun valitsee sanansa oikein :D Vaikka tuskinpa nuo siltikään sitä maskia osaavat naamalleen laittaa. Kunhan viihdytän itseäni.
Mikään ei ole typerämpää, kun lauma maskinaamoja pölisemässä marketin käytävillä. Puhuminen levittää enemmän viruksia hengitysilmaan, kun maskittomuus.
Sama koskee puhelimeen puhumista.
Kuka sinua on kieltänyt niin tekemästä?
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa on ehdottomasti saada heidät nolostumaan! Tämä onnistuu esim. toisen maskillisen kanssa maskien halvoista hinnoista keskustelemalla. Tästä on tullut minulle korona-ajan suurinta hupia, koska suurin osa maskittomista nolostuu näkyvästi kun valitsee sanansa oikein :D Vaikka tuskinpa nuo siltikään sitä maskia osaavat naamalleen laittaa. Kunhan viihdytän itseäni.
Eli jos maskiton ei jaksa innostua köyhälistön jutuista niin...? Kokeilkaa toimiiko tuo makaroniin eli juttelette halvasta makaronista ja seuraatte laittavatko muut asiakkaat makaronipusseja ostoskoreihinsa. Voin jo veikata tuloksen.
Siinähän huomautat, minua ei sinun huomautukset kiinnosta.
Miksi kuvittelet, että ketään kiinnostaa sinun huomautukset?
Vierailija kirjoitti:
Heti, kun lihavuudesta ja rumuudesta ja pahalle haisemisesta saa huomauttaa, niin ok.
Lihavuudesta ja rumuudesta on haittaa lähinnä itselle. Haiseminen ja maskittomuus taas haittaa myös muita paikalla olijoita.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se itsensä viihdyttäminen ole sopivampaa ihan siellä kotona piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pari kertaa osunut markettiin, jonka kassajonossa joku älykääpiö alkaa maski naamallaan möyhkäämään maskittomuudesta jollekulle niin, että räkäaerosolit varmasti kiirii peräkammariin asti.
Ja nää toopet on ihan tosissaan!
Kun on se maski naamalla, niin voi päästellä roiskeitaan rinta rottingilla!Nimenomaan roiskeet pysähtyvät sinne maskin sisään.
Ja ne virukset. Viruksia ei pölise keuhkoista ulos, ne on aina nestepallosissa kiinni.
Voi taivaan tai kynttilät - - ei mikään ihme, että tartunnat lisääntyvät maskien käytön lisääntyessä...
Koska terveydentilani ei kuulu kenellekään muulle kuin minulle. Sairauteni ei näy päällepäin, vaan olen aivan normaalin ja terveen näköinen 30v nainen. Mutta en voi maskia käyttää.
Sääli kun monet ovat niin yksinkertaisia, että kuvittelevat tietävänsä minua paremmin.
En minä näe mitään syytä huomauttaa. Jokainen tietää kyllä että maskisuositus on. Jos ei sitä halua käyttää, niin ei käytä. Sehän on edelleenkin pelkkä suositus. Yhtä idioottimaista olisi mennä sanomaan jollekin ylipainoiselle, että tiedätkö lihavuuden olevan haitallista. Ikään kuin se ihminen ei olisi koskaan sellaisesta kuullutkaan.
Minusta maski pitäisi olla pakollinen eikä suositus. Varsinkin kun varmasti kaikki ovat jo ehtineet niitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pari kertaa osunut markettiin, jonka kassajonossa joku älykääpiö alkaa maski naamallaan möyhkäämään maskittomuudesta jollekulle niin, että räkäaerosolit varmasti kiirii peräkammariin asti.
Kun on se maski naamalla, niin voi päästellä roiskeitaan rinta rottingilla!Nimenomaan roiskeet pysähtyvät sinne maskin sisään.
Ja ne virukset. Viruksia ei pölise keuhkoista ulos, ne on aina nestepallosissa kiinni.
Ne ovat niin pieniä että tulevat kyllä hengityksen mukana sekä puheen. Mietis hetken tuhkarokkoa..miten tarttuu...
Näin se kansa jaetaan ja usutetaan toistensa kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässähän se onkin varsinainen id ioot tim aisuuden ylistys.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on vaikka mitä halpaa, ei kaikkea silti halua ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska terveydentilani ei kuulu kenellekään muulle kuin minulle. Sairauteni ei näy päällepäin, vaan olen aivan normaalin ja terveen näköinen 30v nainen. Mutta en voi maskia käyttää.
Sääli kun monet ovat niin yksinkertaisia, että kuvittelevat tietävänsä minua paremmin.
Yksinkertaiset ovat kaiken tiedon asiantuntijoita. Kun ei tiedä mistään mitään, tietää kaikesta kaiken.
Kun maskisuositus tuli, samat herrat suositteli ettei maskittomia huomautella. Kannattaa noudattaa myös jälkimmäistä suositusta. Käyttämättömyyteen saattaa olla oikea pätevä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole typerämpää, kun lauma maskinaamoja pölisemässä marketin käytävillä. Puhuminen levittää enemmän viruksia hengitysilmaan, kun maskittomuus.
Sama koskee puhelimeen puhumista.
Ai että: et siis hengitä ollenkaan ulospäin. Oletko tyyliin Turtiainen? Semmoinen rantapallo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskit on kosmetiikkaa ja hygieniateatteria.
Ai että löyhkää elämänkoululaisen katteeton ylemmyydentunne.
Kommenttisi perusteella sinä olet se perusteeton ylemmyydentuntoinen.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli kun monet ovat niin yksinkertaisia, että kuvittelevat tietävänsä minua paremmin.Luultavasti pystyt ihan yhtähyvin maskia käyttämään, kuin minäkin yhdellä keuhkolla. Todella huvittavaa lukea näitä ruikutuksia ;p
Jos haluat kärsiä niin siinäs kärsit sitten. Tie vie omaan karsinaan.
Itsekin näytän ihan perusterveeltä jne. päällepäin, mutta sairastan lihassairautta, joka heikentänyt keuhkojen hengityskapasasiteetin. Maski aiheuttaa sen, että väsyn entistä nopeammin, kun joudun hengittämään maskia vasten, sairastan myös astmaa ja nämä yhdessä tekevät sen, että maskin käyttäminen mahdotonta. Joten sinä toimitsija, et voi mitenkään tietää, mikä kenenkin tilanne, joten pidä mölyt mahassasi.
Normaalit (ja terveet!) ihmiset osaa olla ihmisten ilmoilla ilman että naamasta tulee roiskeita. Se jos mikä on kuulunut käytöstapoihin aina. Totta on kyllä, että merkittävä osa ihmisistä ei ole sitä tiennyt aiemminkaan.