Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö samaa kasvomaskia useamman kerran?

Vierailija
13.03.2021 |

Minä käytän samaa maskia kaupassa montakin kertaa. Luulen että kangasmaskeja käyttävätkään eivät pese niitä joka käytön jälkeen.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenne te siinä riskeeraatte, ette muita.

Et voi olla tosissasi?🤣 Tässä sitä taas nähtiin miten paljon väärää tietoa on liikkeellä.

Vierailija
42/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, niin täytyy todeta että ilman maskisuosituksia koronaa olisi vähemmän.

Tää oli mun pelko jo viime keväänä, kun maskisuosituksista alettiin puhua. Tosin ajattelin, et koskee lähinnä pienituloisia, joilla ei oikeasti ole varaa hankkia maskeja. Mutta unohdin toki erään suomalaisten ominaispiirteen: halutaan mieluummin edes NÄYTTÄÄ siltä, että toimitaan oikein, kuin uskallettaisiin poiketa massasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä ketjua lukee, niin täytyy todeta että ilman maskisuosituksia koronaa olisi vähemmän.

Tai sitten koronaa on vain testeissä liikaa. Meillä koulussa akateemisesti koulutetut opettajat laittavat maskin ruokapöydällä syömisen ajaksi, ja laittavat sen sitten uudelleen kasvoille. Ei kuitenkaan ole ollut kuin muutama koronatapaus koko vuotena, eikä niitäkään opettajilla vaan oppilailla.

Vierailija
44/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen ulkopuolella roskis-saaveista tai maasta löytyy ihan hyviä maskeja.

Vähän vaan mikrotat mikrouunissa ja on valmiita käyttöön.

Vierailija
45/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän juu samaa maskia iät ajat :D Ihan höpöhöpö juttua että joka kerran jälkeen pitäs vaihtaa. Samantien kai vois ruveta kaikki ostoksetkin desinfioimaan jne. Tärkeintä kai edelleen ne turvavälit ja käsien pesu. Ammattilaisilla toki asia erikseen.

Vierailija
46/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppojen ulkopuolella roskis-saaveista tai maasta löytyy ihan hyviä maskeja.

Vähän vaan mikrotat mikrouunissa ja on valmiita käyttöön.

Hahaha. no ei kai nyt ihan noin saita tarvitse olla. Kiinamaskilla hintaa parikyt senttiä ja se kestää ties kuinka kauan.

Vierailija
47/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ffp2 maskit voi desinfioida vetyperoksisuihkeilla.

Tubessa paljon ohjeita .

Vierailija
48/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa ollut jo sama maski ja ajattelin käyttää niin pitkään kunnes menee likaiseksi tai rikki.

Vierailija
49/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenne te siinä riskeeraatte, ette muita.

Tuntuuko sinusta hyvältä ajatella, että samaa maskia useamman kerran käyttävä saisi koronatartunnan? Olisiko se hänelle aivan oikein? Sinulla on oikeus ajatuksiisi. Muista kuitenkin, että viha ja stressi heikentävät vastustuskykyäsi ja korona saattaa päästä tarttumaan tällöin helpommin. Muistathan myös pestä kätesi ja pitää turvavälin, ne ovat tärkeimmät ehkäisykeinot koronatartuntaa vastaan. 

Vierailija
50/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä käyttänyt, on tullut ne otettua vähemmän hygienisesti pois enkä ole viritellyt niille sellaista paikkaa missä säilöä... Onhan tuo kyllä mielessä ollut että voisin käyttää. Tarvitsen yhden useamman viikon välein. Katsotaan sitten kun alkaa ensimmäinen paketti loppua.

Tarvitset yhden maskin useamman viikon välein ja edes harkitset saman käyttöä uudelleen.... olen sanaton.

Aina on kiva saada joku sanattomaksi. Haaskaustahan se on heittää pois puolen tunnin käytön jälkeen, ja mikä niissä kuukauden päästä muhisi? Voihan ne toki pestäkin sitten joskus kerralla.

t. takuueläkeläinen

Todella haaskausta tosiaan. Itse käytän kertakäyttöisiä maskeja ihan kerran vaan ja ostan uusia, kun loppuvat.

- toinen takuueläkeläinen

Vierailija
51/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä käyttänyt, on tullut ne otettua vähemmän hygienisesti pois enkä ole viritellyt niille sellaista paikkaa missä säilöä... Onhan tuo kyllä mielessä ollut että voisin käyttää. Tarvitsen yhden useamman viikon välein. Katsotaan sitten kun alkaa ensimmäinen paketti loppua.

Tarvitset yhden maskin useamman viikon välein ja edes harkitset saman käyttöä uudelleen.... olen sanaton.

No jos samaa maskia usean viikon jälkeen käyttää niin sitten ne bakteerit on ainakin siitä kuolleet.

Vierailija
52/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mulla on n. 15 talvitakkia ja jokaisen taskussa maski tai pari.

Vierailija
53/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa käytän ilman pesua. Laitan vaan vessaan kuivumaan. Vaihdan uuteen kun alkaa maski haiskahtamaan.

Vierailija
54/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan töissä maskia noin tunnin välein, koska työnantajani maksaa. Arjessa olen pärjännyt samalla maskilla joulukuusta asti, jolloin rupesin käyttämään maskia bussissa. Bussimatkani töihin kestää n. 18-20 min suuntaansa. Maskin sisäpuoli näyttää jo vähän likaiselta, mutta se ei haittaa kun laitan sen päälleni ja otan pois niin ettei muut näe sitä. 

Vierailija
55/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä ketjua lukee, niin EI ihme että korona leviää. Ei ymmäretä edes maskin käytön alkeita.

Onko missään muualla maailmassa näin tyhmää porukkaa??!

Vierailija
56/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän kankaisia. En pese joka käyttökerran välissä, koska käyn ihmisten ilmoilla kerran viikossa ja minulla on 8 maskia. Saavat siis pöpöt kuolla maskeista ihan rauhassa useamman viikon ajan ennen seuraavaa käyttökertaa. Jossain vaiheessa sitten pesaisen kaikki kerralla taas.

Tarvitset yhden maskin kerran viikossa ja et vaivaudu pesemään sitä ennen seuraavaa käyttökertaa...

Miks helvetissä se pitäs pestä eikös se oo jotain pari päivää maks mitä se virus pinnoilla elossa säilyy. Tämäkin siis labra olosuhteissa tosielämässä tuskin sitäkään.

Vierailija
57/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ffp2 maskit voi desinfioida vetyperoksisuihkeilla.

Tubessa paljon ohjeita .

Tätähän puolustusvoimat teki terveydenhoidon maskeille keväällä, kun maskit oli kortilla.

Vierailija
58/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tällä koronashoulla olevan mitään hyvää tarkoitusta tai päämäärää, mutua kuin totalitaarisen yhteiskunann jäseneksi totuttamisen enkä osaa pelätä koronaakaan eli miksi hössöttää näytelmässä mukana ja esittää ettei mitään muka huomaa tai ymmärrä vaan luulee että pelkät taudintappotalkoot täsä vain on edelleen menossa

Vierailija
59/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut korona hiljattain, joten maskin käyttöni on lähinnä näön vuoksi.

Vierailija
60/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käytät kasvomaskia oikein