Käytätkö samaa kasvomaskia useamman kerran?
Minä käytän samaa maskia kaupassa montakin kertaa. Luulen että kangasmaskeja käyttävätkään eivät pese niitä joka käytön jälkeen.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Itsenne te siinä
riskeeraatte, ette muita.
Paitsi, riskeeraatte myös muita, koska jos olette korona viruksen kantajia. Koskette kontaminoituneeseen maskiin ja koskette tämän jälkeen oven kahvoja tms.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä käyttänyt, on tullut ne otettua vähemmän hygienisesti pois enkä ole viritellyt niille sellaista paikkaa missä säilöä... Onhan tuo kyllä mielessä ollut että voisin käyttää. Tarvitsen yhden useamman viikon välein. Katsotaan sitten kun alkaa ensimmäinen paketti loppua.
Tarvitset yhden maskin useamman viikon välein ja edes harkitset saman käyttöä uudelleen.... olen sanaton.
Käytän kankaisia. En pese joka käyttökerran välissä, koska käyn ihmisten ilmoilla kerran viikossa ja minulla on 8 maskia. Saavat siis pöpöt kuolla maskeista ihan rauhassa useamman viikon ajan ennen seuraavaa käyttökertaa. Jossain vaiheessa sitten pesaisen kaikki kerralla taas.
Vierailija kirjoitti:
Minä välillä pesen kymmenenkin maskia samalla kertaa. Säilytän käytettyjä maskeja muovivadissa parvekkeella. Pesen ne lämpimällä vedellä ja mäntysuovalla ja kuivatan väljästi henkarista roikkuen.
Otan aina puhtaan maskin, kun lähden kauppaan.
Lämpimällä vedellä ja mäntysuovalla. Olet keksinyt ihan itse omintakeisen tavan levittää mahdollista virusta. Min. 60 asteessa pestävä eli pyykkikoneeseen. Mieluiten 90.
Tottakai, sehän on vaan näön vuoksi ja pärskesuoja.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kankaisia. En pese joka käyttökerran välissä, koska käyn ihmisten ilmoilla kerran viikossa ja minulla on 8 maskia. Saavat siis pöpöt kuolla maskeista ihan rauhassa useamman viikon ajan ennen seuraavaa käyttökertaa. Jossain vaiheessa sitten pesaisen kaikki kerralla taas.
Tarvitset yhden maskin kerran viikossa ja et vaivaudu pesemään sitä ennen seuraavaa käyttökertaa...
Kyllä, koska se on vain kosmeettinen. Ympäristön painostuksesta naamalla.
Jos olisin maskiuskovainen, olisin tosi tarkka.
Käytän samaa niin kauan kuin näyttää siistiltä. Jos vaikkapa aivastan maskiin, niin vaihdan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä välillä pesen kymmenenkin maskia samalla kertaa. Säilytän käytettyjä maskeja muovivadissa parvekkeella. Pesen ne lämpimällä vedellä ja mäntysuovalla ja kuivatan väljästi henkarista roikkuen.
Lämpimällä vedellä ja mäntysuovalla. Olet keksinyt ihan itse omintakeisen tavan levittää mahdollista virusta. Min. 60 asteessa pestävä eli pyykkikoneeseen. Mieluiten 90.
Tai kattilassa kiehuttaa 10 min -ohis
Käyn vain pikaisesti lähikaupassa (alle 15min). Ei tunnu siltä, että maski tässä ajassa miksikään menisi eli käytän uudelleen (kertakäyttöistä)
Kun tätä ketjua lukee, niin täytyy todeta että ilman maskisuosituksia koronaa olisi vähemmän.
Naapurilla roikkuu kertakäyttömaski auton taustapeilissä. Juuri kertoi, että toinen maski menossa. Ensimmäisen otti käyttöön syksyllä ja uuden vuoden kunniaksi vaihtoi maskin eli tämä ollut nyt 2,5 kk käytössä eikä näe tarvetta vaihtamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä käyttänyt, on tullut ne otettua vähemmän hygienisesti pois enkä ole viritellyt niille sellaista paikkaa missä säilöä... Onhan tuo kyllä mielessä ollut että voisin käyttää. Tarvitsen yhden useamman viikon välein. Katsotaan sitten kun alkaa ensimmäinen paketti loppua.
Tarvitset yhden maskin useamman viikon välein ja edes harkitset saman käyttöä uudelleen.... olen sanaton.
Aina on kiva saada joku sanattomaksi. Haaskaustahan se on heittää pois puolen tunnin käytön jälkeen, ja mikä niissä kuukauden päästä muhisi? Voihan ne toki pestäkin sitten joskus kerralla.
t. takuueläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se saippua rikkoo sen viruksen rasvakalvon ja estää tartunnan leviämisen. Ethän pysty pesemään käsiäkään 60 asteessa, vaan deaktivoit virukset saippualla.
Nopeet kauppareissut ei se maski siinä mikskään kostu,autoon nakkaan
Ei tarvitse ihmetellä, että tauti leviää, kun ihmiset ovat täysiä sontaläjiä.
Jos käyn hakemassa tilaamani noutoruuan ravintolasta ja tähän menee aikaa pari minuuttia niin sen jälkeen saatan saman maskin käyttää vielä uudestaan..mut vähänkin pidempi kauppareissu tms niin roskiin menee
Minusta Suomessa ei ole vielä hapensäästötalkoilun aika. En siis käytä ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kyllä tuolla ole tulleet puhtaiksi eli vastauksesi on kyllä, käytät likaisia ja käytettyjä maskeja useaan kertaan.
Auton penkillä pyörii useampikin käytetty, siitä sitten nappaan naamalle kun meen kauppaan.