Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö samaa kasvomaskia useamman kerran?

Vierailija
13.03.2021 |

Minä käytän samaa maskia kaupassa montakin kertaa. Luulen että kangasmaskeja käyttävätkään eivät pese niitä joka käytön jälkeen.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton penkillä pyörii useampikin käytetty, siitä sitten nappaan naamalle kun meen kauppaan.

Vierailija
22/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenne te siinä

riskeeraatte, ette muita.

Paitsi, riskeeraatte myös muita, koska jos olette korona viruksen kantajia. Koskette kontaminoituneeseen maskiin ja koskette tämän jälkeen oven kahvoja tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä käyttänyt, on tullut ne otettua vähemmän hygienisesti pois enkä ole viritellyt niille sellaista paikkaa missä säilöä... Onhan tuo kyllä mielessä ollut että voisin käyttää. Tarvitsen yhden useamman viikon välein. Katsotaan sitten kun alkaa ensimmäinen paketti loppua.

Tarvitset yhden maskin useamman viikon välein ja edes harkitset saman käyttöä uudelleen.... olen sanaton.

Vierailija
24/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kankaisia. En pese joka käyttökerran välissä, koska käyn ihmisten ilmoilla kerran viikossa ja minulla on 8 maskia. Saavat siis pöpöt kuolla maskeista ihan rauhassa useamman viikon ajan ennen seuraavaa käyttökertaa. Jossain vaiheessa sitten pesaisen kaikki kerralla taas.

Vierailija
25/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä välillä pesen kymmenenkin maskia samalla kertaa. Säilytän käytettyjä maskeja muovivadissa parvekkeella. Pesen ne lämpimällä vedellä ja mäntysuovalla ja kuivatan väljästi henkarista roikkuen.

Otan aina puhtaan maskin, kun lähden kauppaan.

Lämpimällä vedellä ja mäntysuovalla. Olet keksinyt ihan itse omintakeisen tavan levittää mahdollista virusta. Min. 60 asteessa pestävä eli pyykkikoneeseen. Mieluiten 90.

Vierailija
26/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, sehän on vaan näön vuoksi ja pärskesuoja.

Vierailija
27/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kankaisia. En pese joka käyttökerran välissä, koska käyn ihmisten ilmoilla kerran viikossa ja minulla on 8 maskia. Saavat siis pöpöt kuolla maskeista ihan rauhassa useamman viikon ajan ennen seuraavaa käyttökertaa. Jossain vaiheessa sitten pesaisen kaikki kerralla taas.

Tarvitset yhden maskin kerran viikossa ja et vaivaudu pesemään sitä ennen seuraavaa käyttökertaa...

Vierailija
28/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska se on vain kosmeettinen. Ympäristön painostuksesta naamalla.

Jos olisin maskiuskovainen, olisin tosi tarkka.

Vierailija
29/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samaa niin kauan kuin näyttää siistiltä. Jos vaikkapa aivastan maskiin, niin vaihdan.

Vierailija
30/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä välillä pesen kymmenenkin maskia samalla kertaa. Säilytän käytettyjä maskeja muovivadissa parvekkeella. Pesen ne lämpimällä vedellä ja mäntysuovalla ja kuivatan väljästi henkarista roikkuen.

Lämpimällä vedellä ja mäntysuovalla. Olet keksinyt ihan itse omintakeisen tavan levittää mahdollista virusta. Min. 60 asteessa pestävä eli pyykkikoneeseen. Mieluiten 90.

Tai kattilassa kiehuttaa 10 min -ohis

Vierailija
31/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain pikaisesti lähikaupassa (alle 15min). Ei tunnu siltä, että maski tässä ajassa miksikään menisi eli käytän uudelleen (kertakäyttöistä)

Vierailija
32/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä ketjua lukee, niin täytyy todeta että ilman maskisuosituksia koronaa olisi vähemmän.

Vierailija
33/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla roikkuu kertakäyttömaski auton taustapeilissä. Juuri kertoi, että toinen maski menossa. Ensimmäisen otti käyttöön syksyllä ja uuden vuoden kunniaksi vaihtoi maskin eli tämä ollut nyt 2,5 kk käytössä eikä näe tarvetta vaihtamiselle.

Vierailija
34/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä käyttänyt, on tullut ne otettua vähemmän hygienisesti pois enkä ole viritellyt niille sellaista paikkaa missä säilöä... Onhan tuo kyllä mielessä ollut että voisin käyttää. Tarvitsen yhden useamman viikon välein. Katsotaan sitten kun alkaa ensimmäinen paketti loppua.

Tarvitset yhden maskin useamman viikon välein ja edes harkitset saman käyttöä uudelleen.... olen sanaton.

Aina on kiva saada joku sanattomaksi. Haaskaustahan se on heittää pois puolen tunnin käytön jälkeen, ja mikä niissä kuukauden päästä muhisi? Voihan ne toki pestäkin sitten joskus kerralla.

t. takuueläkeläinen

Vierailija
35/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se saippua rikkoo sen viruksen rasvakalvon ja estää tartunnan leviämisen. Ethän pysty pesemään käsiäkään 60 asteessa, vaan deaktivoit virukset saippualla.

Vierailija
36/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeet kauppareissut ei se maski siinä mikskään kostu,autoon nakkaan

Vierailija
37/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ihmetellä, että tauti leviää, kun ihmiset ovat täysiä sontaläjiä.

Vierailija
38/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyn hakemassa tilaamani noutoruuan ravintolasta ja tähän menee aikaa pari minuuttia niin sen jälkeen saatan saman maskin käyttää vielä uudestaan..mut vähänkin pidempi kauppareissu tms niin roskiin menee

Vierailija
39/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomessa ei ole vielä hapensäästötalkoilun aika. En siis käytä ollenkaan

Vierailija
40/88 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kyllä tuolla ole tulleet puhtaiksi eli vastauksesi on kyllä, käytät likaisia ja käytettyjä maskeja useaan kertaan.