Ahdistaako teitä koskaan olla ihastuksen kohde? En oikein siedä tällaista mieheltä :/
Tiedetään tiedetään, päästetään tämä kaveri vapaille markkinoille koska en pysty arvostamaan hänen ripustautumistaan. Olen kyllä sanonut useaan otteeseen, että en tahdo (pari)suhdetta. En ole lainkaan valmis mutta kaveria voin toki olla. Silti tuntuu vain pahenevan vaikka yritän ystävällisen etäinen olla. Välillä siis kahvitellaan tai käymme yhdessä kaupoilla, ihan vietämme vain aikaa silloin tällöin.
Ehkä on parempi, että laitan välit kokonaan poikki jotenkuten.
Eli mies haluaa JATKUVASTI nähdä, joka päivä laittelee viestejä ihan turhanpäiväisistä jutuista enkä aina vastaa. Sitten pohtii sitä kun en vastaa ja kertoo, että yrittää olla laittamatta viestiä kun tietää, ettei itseäni nappaa näpytellä päivittäin jonninjoutavia. Silti viimeistään iltaan mennessä sieltä tulee jotain.
Asumme myös lähekkäin ja tietää turhan usein koska liikun, kyselee mitä ja mihin menossa jne. Ahdistaa.
Viimeisimpänä tullut, että kenen kanssa tekstaan jos siinä vaikkapa kahvin merkeissä tulee muutama viesti näpyteltyä.
Puhuu, että antaisi minulle kaiken, vain parasta ja roikkuu kiinni. En kestä tätä yksinkertaisesti. Liian lähellä, liian nopeaa. Eihän hän edes tunne minua vielä kunnolla emmekä me harrasta seksiä.
En koe häneen edes vetoa enää. Seksin ajattelu kuvottaa.
Kuitenkin on todella mukava, ei mitään vikaa sinällään mutta me emme vain ole samalla aaltopituudella. Lähinnä ärsyttää nykyään kaikki jutut. Voisin hyvin olla pelkkä kaveri mutta se ei näytä onnistuvan.
Nytkin tulee viestejä..
Tekisi mieli vain sanoa jotain, että en jaksa sinua mutta en tietenkään tee niin.
Yritän hoitaa tämän ystävällisesti.
Kommentit (99)
Mulla oli kerran samanlainen tilanne ja kun sanoin sitten suoraan siitä niin se mies alkoi vainoamaan, haukkumaan ja suunnitteli varmaan jo murhaakin. Oli siis täysin sekopää ja tätä kesti yli vuosi. Toivottavasti tää sun tapaus ei johda tällaiseen..
No, mitä juokset hänen luonaan ehtimiseen kahveilla ? Itse olet antanut aihetta.
Niin no on kyllä edelleen minussakin vikaa, että menen kahville vaikka olen alkanut tiedostamaan tilanteen pikkuhiljaa.
On päiviä kun en vastaa lainkaan ja silti viestejä vain tulee. On huolissaan minusta tai muuta vastaavaa.
Sitten kyselee päivittäin, nähdäänkö, tulisinko kahville jne. En välttämättä vastaa tai sanon lyhyesti, että en ehdi ja tahdon olla rauhassa tms.
Silti pommitus saattaa jatkuva vaikka kertoo kyllä ymmärtävänsä. Tulee sitten olo, että jo pelkästään velvollisuuden vuoksi käyn sitten kahvilla ja kysellään kuulumiset. Todella vaivaannuttavaksi mennyt.
Asumme kuitenkin hyvin lähellä toisiamme niin olen kai sitten yrittänyt pitää sekä sellaista hyvää yhteisöä yllä ja itsekin saanut seuraa sekä naurua osakseni mutta edelleen.. en ihan tällaista olettanut.
Nyt ihan tämän viikon aikana on alkanut oikeasti ottamaan päähän kunnolla ja alan ymmärtämään, että tämä "kaveruus" oli melko huono idea molempien osapuolien kannalta.
Ei mitään järkeä kummankaan puolesta. Toivottavasti mies ymmärtää tämän myös.
Ap
Mikä siinä on, että tuollaiset miehet kiinnostuvat naisesta sitä enemmän, mitä vaikeammin tavoiteltava nainen on. Tuntuu, että niillä naisilla käy flaksi tinderissä, jotka sanovat, etteivät etsi parisuhdetta. Itse taas kaipaisin parisuhdetta, mutta hiljaista on... Miksi nuo miehet ei tavoittele sellaisia naisia, jotka itsekin olisivat valmiita parisuhteeseen? Ymmärrän hyvin, että ap:ta ahdistaa. Olet kiltti, kuten minäkin, etkä halua loukata toisen tunteita. Itsellenikin on tosi vaikea sanoa suoraan, ettei kiinnosta.
Miehen peli ei ole kunnossa. Koskaan ei ripustauduta naiseen tuolla tavalla. Aina on oltava vaihtoehtoja edes illuusiomielessä.
Kannattaa viheltää peli poikki ennenkuin tapaus muuttuu pakkomielteiseksi... kaikki eivät osaa lopettaa vaikka toinen näyttää selvät vihjeet ettei ole kiinnostunut ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sun pitää vain sanoa suoraan. Mutta varaudu että hän stalkkeroi sua silti. Joskus tuollaiset liian innokkaat ihastujat saa pakkomielteen naisesta vain siksi, että hän on suostunut edes juttelemaan.
Itse onnistuin saamaan iilimadon ilman, että olisin edes itse tälle jutellut, koska ammattiini sattuu kuulumaan julkinen puhe. Julkisesti puhuessa yleisö pitää tietyllä tavalla hurmata ja tämä tyyppi on ollut jo vuosia liimaantunut itseeni kiinni yhden tällaisen tapahtuman seurauksena ilman, että olisin missään vaiheessa antanut hänelle milliäkään vihreää valoa. Ahdistaa.
Hyvänen aika. Kertooko itsekin tekevänsä jotain tai pyrkiikö luomaan vastavuoroista suhdetta vai fanittaako vain?
Vierailija kirjoitti:
Miehen horoskooppi? Kiinnostaa, jos on tuollainen itsepintainen tyyppi, joka tunkee reviirille eikä ymmärrä hienovaraisia vinkkejä. Leijona?
Leijonamiehet ovat minun akilleksen kantapää.Pitäisi kiertää kaukaa mutta jotakin on kun vetää puoleensa kuin hunaja ampiaista.
Oletpa sä idiootti. Käyt kolme kertaa viikossa kahvilla jonkun kanssa, josta et pidä.
Tyhmää käytöstä. Tottakai mies luulee, että olet kiinnostunut.
Ellei tämä sitten ollut provo..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sun pitää vain sanoa suoraan. Mutta varaudu että hän stalkkeroi sua silti. Joskus tuollaiset liian innokkaat ihastujat saa pakkomielteen naisesta vain siksi, että hän on suostunut edes juttelemaan.
Itse onnistuin saamaan iilimadon ilman, että olisin edes itse tälle jutellut, koska ammattiini sattuu kuulumaan julkinen puhe. Julkisesti puhuessa yleisö pitää tietyllä tavalla hurmata ja tämä tyyppi on ollut jo vuosia liimaantunut itseeni kiinni yhden tällaisen tapahtuman seurauksena ilman, että olisin missään vaiheessa antanut hänelle milliäkään vihreää valoa. Ahdistaa.
Hyvänen aika. Kertooko itsekin tekevänsä jotain tai pyrkiikö luomaan vastavuoroista suhdetta vai fanittaako vain?
Sanoisin melkein stalkkaukseksi. Hän hankkiutui samaan työyhteisöön kanssani ja vaihtaessani toiseen, seurasi myös perässä. Järjestelee asiat aina niin, että voi pitää minut näkökentässään. On koko ajan pyrkinyt luomaan vastavuoroista suhdetta, mutta koska en koskaan katso häneen tai puhu hänelle, se on toki vähän vaikeaa. Pelkään, että jossain vaiheessa räjähdän asiasta, mutta mikä siinä inhottaa on se, että se on täysin luonteeni vastaista.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sä idiootti. Käyt kolme kertaa viikossa kahvilla jonkun kanssa, josta et pidä.
Niin, siis aivan maksimissaan. Joinakin viikkoina emme näe ollenkaan. On viikkoja kun näemme kerran viikossa, esimerkiksi viime viikolla oli tilanne kun hänellä oli jotain mieltä painavaa tapahtunut päivänä ja halusi siitä tulla kertomaan kahvittelun merkeissä. Ok, kävi minulle.
Sitten on viikkoja jos olemme sopineet jonkun asian merkeissä nähdä ja on tarjoutunut avuksi, niin olemme nähneet. Joskus saatamme muuten vain käydä juttelemassa kuulumisia, toisinaan pyytää mukaan kaupoille.
En ole tehnyt tätä tahallani enkä siis itsekkään nyt ole pysynyt mukana ja olette erittäin oikeassa, että nyt suoraa puhetta ja tämä saa loppua tässä vaiheessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran käynyt tämä ja todella ahdistavaa. Eihän mies edes voi tuntea minua parin tapaamisen perusteella ja niin on muka rakastunut. Nämä heebot rakentelevat omissa päissään ties mitä pilvilinnoja ja tulevat pettymään pahastikin joku päivä kun se hormonihöyry hälvenee ja naisesta alkaa paljastua muitakin puolia kuin mitä omaan kuvitelmien kiiltokuvaan mahtuu.
Parempi laittaa poikki asap. Tuskin voi jäädä edes ystäväksi.
Itselläni on juuri tällainen tapaus (parin tapaamisen jälkeen kuvittelee olevansa rakastunut ja että olen hänen elämänsä nainen). En uskalla tehdä mitään, koska en tiedä, mihin miehet hormonihöyryissään kykenevät. Mies tuntee minua hyvin pinnallisesti ja tiedän, että ajan kuluessa tulee pettymään siihen, etten ole sellainen kun hän kuvittelee.
No tottakai nainen tietää mitä mies ajattelee ja tulee ajattelemaan. Miehen kannattakin vissiin aina kysyä naiselta, "mitä mieltä olen?" 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis aivan maksimissaan. Joinakin viikkoina emme näe ollenkaan. On viikkoja kun näemme kerran viikossa, esimerkiksi viime viikolla oli tilanne kun hänellä oli jotain mieltä painavaa tapahtunut päivänä ja halusi siitä tulla kertomaan kahvittelun merkeissä. Ok, kävi minulle.
Sitten on viikkoja jos olemme sopineet jonkun asian merkeissä nähdä ja on tarjoutunut avuksi, niin olemme nähneet. Joskus saatamme muuten vain käydä juttelemassa kuulumisia, toisinaan pyytää mukaan kaupoille.
En ole tehnyt tätä tahallani enkä siis itsekkään nyt ole pysynyt mukana ja olette erittäin oikeassa, että nyt suoraa puhetta ja tämä saa loppua tässä vaiheessa.
Ap
No mitä hittoa? Ei kukaan vietä aikaa miehen kanssa noin usein, ellei ole kiinnostunut miehestä. Sulla on oikeasti nyt ymmärryksessä vikaa, tai sitten olet vaan keksinyt tämän tyhmän aloituksen. Ei kukaan oikeasti toimi noin typerästi, ei miesten kanssa hengailla ja anna olettaa että jotain on tekeillä, jos tyyppi on mielestäsi epämiellyttävä. Eikö sulla ole naispuolisia kavereita, joiden kanssa kahvitella? Järki käteen nyt.
Ja otetaan vielä huomioon, että olen puhunut suoraan (etten etsi parisuhdetta) ja ollut etäinen.
No mutta silti ymmärrän tämän ristiriitaisuuden. Minulla on ollut miehiä ystävänä ennenkin ja on toiminut yleensä hyvin, molemmat tietävät mikä on jutun nimi. Tässä se ei ole toiminut ihan tavanomaisella tavalla valitettavasti ja nyt sitten peruutetaan lujaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on viikkoja jos olemme sopineet jonkun asian merkeissä nähdä ja on tarjoutunut avuksi, niin olemme nähneet. Joskus saatamme muuten vain käydä juttelemassa kuulumisia, toisinaan pyytää mukaan kaupoille. Pyytää mukaan kaupoille??Ja sinä menet? Ei herran jestas, miten typerä nainen.
Ap
En tiedä henkilöiden ikää, mutta kyllä itselläni ainakin oli nuorempana paljonkin miespuolisia ystäviä jotka olivat nimenomaan ystäviä - ei mitään muuta. Joidenkin kanssa näimme useita kertoja viikossa (kahvilla tai lounaalla luentojen välissä ym)
Eli ei se että näkee usein ole minkäänlainen merkki että olisi kiinnostunut enemmänkin. Höpöä tuollainen ajatusmaailma!
Sitten - naiset on opetettu liian kilteiksi lapsesta lähtien, ja silloin on vaikea oppia yhtäkkiä sanomaan ei tuollaisen painostuksen edessä. Se on kuitenkin taito jota kannattaa opetella - sillä siitä on hyötyä elämässä muutenkin.
Viimeisenä - kyllä, tuollainen ahdistaa. Ei ylitsevuotava huomio ole imartelevaa - päinvastoin. Ja on muuten mustasukkaisuuden ohella melkoisen iso hälytysmerkki mahdollisesta tulevasta väkivaltaisuudesta. Peli poikki - mitä aiemmin sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran käynyt tämä ja todella ahdistavaa. Eihän mies edes voi tuntea minua parin tapaamisen perusteella ja niin on muka rakastunut. Nämä heebot rakentelevat omissa päissään ties mitä pilvilinnoja ja tulevat pettymään pahastikin joku päivä kun se hormonihöyry hälvenee ja naisesta alkaa paljastua muitakin puolia kuin mitä omaan kuvitelmien kiiltokuvaan mahtuu.
Itselläni on juuri tällainen tapaus (parin tapaamisen jälkeen kuvittelee olevansa rakastunut ja että olen hänen elämänsä nainen). En uskalla tehdä mitään, koska en tiedä, mihin miehet hormonihöyryissään kykenevät. Mies tuntee minua hyvin pinnallisesti ja tiedän, että ajan kuluessa tulee pettymään siihen, etten ole sellainen kun hän kuvittelee.
No tottakai nainen tietää mitä mies ajattelee ja tulee ajattelemaan. Miehen kannattakin vissiin aina kysyä naiselta, "mitä mieltä olen?" 🤣
Miesten ajatusten lukeminen ei ole kovin vaikeaa. Ikävää, jos tämä selvisi sinulle vasta nyt.
AP - kannattaa sanoa selkeästi että haluat tehdä selväksi että et koe että hänen kanssaan on mitään kemiaa, ja että tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että et etsi parisuhdetta. Että pahoittelut jos hän kokee tämän jotenkin eri tavalla, mutta sinun suunnaltasi tämä ei tule muuttumaan mihinkään suuntaan.
Koska tuon tyylinen henkilö tulkitsee ”en etsi parisuhdetta” asian kirjaimellisesti (ei osaa lisätä siihen perään ”sinun kanssasi”), ja kuvittelee että tilanne saattaa muuttua ja sitten hän olisikin silmissäsi kovaa valuuttaa.
Parempi olla ystävällinen mutta tiukka ja selkeä tämän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä ole mitään tekemistä miehen ajattelun kanssa. Vedän vieraille ihmiselle aina roolia. En ole kenellekään puolitutulle velkaa aidon oman itseni esittelemistä.
Olen siis itse ollut nyt siinä mielessä hieman ehkä naiivi, että olen kuvitellut miehen ymmärtävän minun näkemykseni siinä mielessä, että olen tosiaan etäinen. En vastaa viesteihin kovin usein enkä kovalla innolla. Myöskin olen kertonut, etten tahdo parisuhdetta, kehonkieleni on ollut etäinen ja jännittynyt jos tulee turhan lähelle. Sen lisäksi en kehu häntä missään parisuhdemielessä, toki saatan omalla tavallani sanoa, että kyllä hän johonkin pystyy, senkus ryhtyy mutta en ole millääntavalla siirappisia asioita heittänyt liemeen mukaan.
Ei ole muuta kuin kaveruutta, en tiedä miten tästä tuli näin "intensiivistä" vaikka sillä asialla ei olla mielestäni oltu. Siksi tunnen syyllisyyttä, että mies on ehkä ymmärtänyt väärin sillä pidän toisinaan hänen seurastaan pinnallisin puolin, jotkut keskustelut ovat ihan varteenotettavia ja kahviseura on ok.
Sitten on taas aivan todella pyöristyttäviä asioita tullut vastaan ja olen eleiilläni yrittänyt näyttää, että olemme todella erilaisia monessa asiassa ja puhunut suoraan. Silti mitä enemmän tunnun etääntyvän ja näyttävän olevamme vain kavereita niin sitä lähemmäksi pyrkii.
Teen tälle lopun todellakin heti pian kun seuraavaksi olemme yhteydessä.
Tänäänkin kyseli (usean muun viestin jälkeen, joihin en noteerannut), että haluanko seuraa ja sanon, etten tahdo nyt seuraa. Niin tuli vielä viesti perään, että jos muutan mieltäni niin hän on kyllä tavoiteltavissa ja tulossa.
Hmph...
Ap