Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa erityislastani

Vierailija
13.03.2021 |

Vihaan elämää erityislapseni kanssa.
Kaikki on vaikeaa, ei kuuntele, tottele tai pysty minkään sortin yhteistyöhön.
Ikää alkaa olla jo vaikka ja kuinka.
Koko elämä pyörii sen ympärillä, mitään ei voi tehdä ilman koronaakaan.

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apua jostain? Neuvolasta, sukulaisilta, kunnalta, koulusta, päiväkodista..

Luuletko etten ole hakenut?

Prosessi on todella hidas

Pääseekö nyt korona-aikana edes omaishoitajan vapaapäiviä viettämään? Ainakin aiemmin ne toivat vanhemmille pienen loman ja lapsillekin vaihtelua. 

Vierailija
22/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apua jostain? Neuvolasta, sukulaisilta, kunnalta, koulusta, päiväkodista..

Luuletko etten ole hakenut?

Prosessi on todella hidas

Pääseekö nyt korona-aikana edes omaishoitajan vapaapäiviä viettämään? Ainakin aiemmin ne toivat vanhemmille pienen loman ja lapsillekin vaihtelua. 

Ei pääse. Kaikki tauolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko lisääntyä, jos ei ole valmis hoitamaan omaa lastaan? Itsekäs olet. Halusit lapsen ja sait sen, vaan ei kelpaa enää kun asiat ei mene juuri niin kuin SINÄ haluat. Oksettava o.l.e.t.

Vierailija
24/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että ihmiset kommentoi ilkeästi kun toisella on rankkaa. Eiköhän ap ole ihan tajuttoman väsynyt tuohon tilanteeseen, ja jos sen purkaa anonyymisti avlle niin ei siitä kyllä ole mitään haittaa lapselle.

En valitettavasti osaa auttaa mutta voimia kuitenkin! Toivottavasti saat apua.

Vierailija
25/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitokseen vaan

Ap vai lapsi?

Vierailija
26/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko lisääntyä, jos ei ole valmis hoitamaan omaa lastaan? Itsekäs olet. Halusit lapsen ja sait sen, vaan ei kelpaa enää kun asiat ei mene juuri niin kuin SINÄ haluat. Oksettava o.l.e.t.

No halusin ja sain. Vaan en olisi halunnut jos olisin tiennyt että en saa normaalia lasta. Kuka tämmöistä oikeasti haluaa?

Huomaa että esim sinulla ei ole ymmärrystä yhtään sille millaista elämää erityislapsen kanssa joutuu viettämään.

Oksettava olet itse kun et pysty asettumaan toisen kenkiin ja huomaat vaan oman kapean näkökenttäsi.

Vierailija
27/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi millainen ihminen olet. Lapsi kärsii siitä ettet ajatellut ennenkuin lisäännyit.

No tuskin kukaan ajattelee että synnyttää hirviön?

Ajattelin että saan lapsen, iloineen ja suruineen.

En lasta, kuka hakkaa toisia, on vahdittava 247, ei vuosienkaan jälkeen nuku, rikkoo kaiken, sotkee kaiken, huutaa, rääkyy ja lista on loputon. Mikään asia ei hänen kanssa suju ”iisisti” vaan kaikki, painotan KAIKKI, menee vaikeimman kautta. Lähtemiset, syömiset, leikit, nukkumiset.

Yhtään lepohetkeä ei elämässä ole.

Tänään saanut yli viisi raivokohtausta ja itse aivan lopen uupunut jo yhden kohtauksen jälkeen.

Koko elämä on pyörinyt samojen rutiinien ja rytmin mukaan, ei muutoksia KOSKAAN. Elämässä ei ole, eikä tule olemaan, minkäännäköistä ex/temporea tai joustavuutta.

Kokeile itse.

Olet kyllä harvinaisen vajaaälyinen, jos mielessäsi ei käynyt, että voit tosiaan saada erityislapsen.

Vierailija
28/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään laitoksia. Paitsi yhteisasumispaikkoja kehitysvammaisille, mutta ap:n lapsi ei ole kehitysvammainen.

Vierailija
29/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut lastasi hirviöksi? Oot kyllä alinta pohjasakkaa. Kuulut itse laitokseen.

Vierailija
30/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi millainen ihminen olet. Lapsi kärsii siitä ettet ajatellut ennenkuin lisäännyit.

En lasta, kuka hakkaa toisia, on vahdittava 247, ei vuosienkaan jälkeen nuku, rikkoo kaiken, sotkee kaiken, huutaa, rääkyy ja lista on loputon. Mikään asia ei hänen kanssa suju ”iisisti” vaan kaikki, painotan KAIKKI, menee vaikeimman kautta. Lähtemiset, syömiset, leikit, nukkumiset.

Tänään saanut yli viisi raivokohtausta ja itse aivan lopen uupunut jo yhden kohtauksen jälkeen.

Koko elämä on pyörinyt samojen rutiinien ja rytmin mukaan, ei muutoksia KOSKAAN. Elämässä ei ole, eikä tule olemaan, minkäännäköistä ex/temporea tai joustavuutta.

Kokeile itse.

Minun äitini löi minua ja piti nälässä.

En ajatellut saavani hirviön äidiksi

Silti yritin rakastaa äitiä.

Sinä voit antaa lapsesi pois.

Minä jouduin olemaan kotona 16 vuotiaaksi asti pahoinpideltävänä

En tehny lapsia..jotkut tutut ihmettelee..?

Vauvat on niin sulosii..

Tee toinen..ehkä se isä on joku paskageeninen syrjäytynyt

ÄLÄ TEE SAMAN TUHKAPALLIN KANSSA

Hyi en silti voisi ikinä pahoinpidellä henkisesti tai fyysisesti :(

Ehkä voit..äiti aloitti lyömisen kun olin 13 vuotias

Vihaat jo nyt lasta joka ei osaa puhua

Äitini halusi että teen maatilan töitä ilmaisena orjana

Kesät tein tilallamme töitä ruokapalkalla

Jos en ollut töissä sain turpaani

Vierailija
31/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan empaattista väkeä täällä taas. Itse olin pienten kaksosteni yh ja olin aivan poikki heidän ollessaan pieniä. Lapseni kuitenkin oppivat, kasvoivat ja kehittyivät.

Eristyislapsen kanssa on yhtä rutiinia päivästä toiseen. Ei mitään valoa tunnelin päässä. En yhtään ihmettele, jos ei jaksa. Toivottavasti saat pyytämääsi apua ja pian. Tsemppiä!

Vierailija
32/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin äiti vihasi minua!

Ou jea..ihan yleistä ..ihan normaalia

Sillä eroituksella että olin kaunis ja älykäs 

JA ÄITINI OLI SE HENKISESTI JÄLKEENJÄÄNYT!

Sana KAUNIS ärsyttää av mammoja

Siksi saat alapeukkuja

Et ole kuin syrjäytyneet av mammat roikkomahoineen

Vierailija
33/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi lääkärin tutkittavaksi.Nyt on kyllä lapsella pahat oireet.Kaikki ei ole ok nyt.

Vierailija
34/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi lääkärin tutkittavaksi.Nyt on kyllä lapsella pahat oireet.Kaikki ei ole ok nyt.

Ap ei varmaan muuta teekään kuin juoksee lapsensa kanssa tutkimuksissa.

Vierailija
35/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään adhd tai mikään aiheuta tai oikeuta lasta käyttäytymään huonosti. Hän häiriökäyttäytyy huonon kasvatuksesi takia. Varmaan aistii että vihaat lastasi ja pidät LASTA hirviönä. Olet epäonnistunut äitiydessä ja pilannut hänen elämänsä, anna hänet pois, on sekin parempi kuin sairaan vanhemman luona.

Buu, sinä et kyllä tiedä aiheesta yhtikäs mittään.

eri

Vierailija
36/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kyllä tutkittu ja hoidettu lääkärissä. Ei juosta siellä.

Juoksen lähinnä lapsen perässä aamusta iltaan.

Vierailija
37/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile itse.

Tee lasu, jos on oikeasti noin vaikeahoitoinen. Jospa ammattilaiset saisivat hänestä jollakin tapaa yhteiskuntakelpoisen. Ymmärrän, ettet enää jaksa, varsinkin sitten, kun kasvaa, niin voi olla todella vaarallinen.

Vierailija
38/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko ampua sitä?    Moni on ainakin meinannu ampua mut.

Vierailija
39/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiperhe? Vertaistukea?

Vierailija
40/135 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä sinnikkäästi saada apua! Nepsyvalmentaja, psykiatri jne. Rummuta kunnan viranomaisia! Kunnat vastaavat sosiaali ja terveystoimesta sekä kouluista. Ne ovat karmealla tavalla pesseet kätensä lasten ja nuorten ongelmista. Älkää hyväksykö vastausta, ei ole rahaa. Sitä on oltava, kun sairaita lapsia ja nepsyongelmaisia on yhä enemmän. Eihän ykköstyypin diabeetikolle sanota, ettei meillä ole rahaa hoitaa sinua!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän