Onko joku oikeasti saanut apua rukoilemisesta?
Olen nyt kokeillut rukoilua ennakkoluulottomasti muutamia kertoja, kun moni asia on aivan solmussa, mutta en ole vielä huomannut rukoilusta apua.
Mitä teen väärin, auttakaa!
Kommentit (167)
Kyllä Jumala on auttanut lukemattomia kertoja.
Kiittää en tarpeeksi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei anna sinulle sitä mitä haluat.
Hän antaa sinulle sitä mitä tarvitset.Mulle antoi äidin joka löi
Jollekin muulle antoi isän joka r.aiskaa joka ilta
jatkanko?
Ei älä, vaan nyt menit Saatanan teoista moittimaan Jumalaa. Paholainen antaa pahan isän , ilmianna poliisille heti tuollaiset rikolliset.
Olen saanut apua, monet kerrat, koko elämäni ajan.
Rukoileinen tuo turvaa ja luottamusta siihen, että asiat järjestyvät. Se rauhoittaa.
Suosittelen!
p.s. En kuulu mihinkään lahkoon, enkä käy muutoin kirkossa, kuin jouluna ja häät tai hautajaiset.
En siis ole ns. "uskovainen" vaan ihan tällainen tavallinen keski-ikäinen tallaaja, joka uskoo johdatukseen omalla tavallaan.
On auttanut rukoilu. Vieläkin pahempi tilanne itselläni varmasti olisi, jos rukouksesta ei yhtään apua olisi ollut.
Siltikin ihmettelen, että jatkuvasti kaltoinkin kohdeltuna siihen ei ole riittävästi apua saanut, mutta johtuu varmasti siitä, että riittävästi siihen puoleen en ole apua pyytänyt. Tai olen jotenkin, mutta ei ole ihan auttanut.
Eräskin ihminen on kyllä sanonut, että Jumala ei mitään tee ihmisen tahdon ohi, niin siitä syystä varmaankin kaltoinkohtelu on osaltaan aina jossain muodossa jatkunut läpi elämän (riippuen myös siitä, mihin asemaan syntyy ja keitä sattuu ympärillä olemaan). Olisi sitä kyllä toivonut, että toisenlaista tämä elämä olisi ollut. Tämä koronatilannekin on vain heikentänyt tätä elämää, enkä tällaistakaan olisi tänne maanpäälle toivonut. Syyttömät ihmiset tästäkin nyt eniten kärsivät. Surulliseksi vetää.
Olen kokenut saaneeni apua rukouksilla. Ei se mikään toiveiden toteutus -automaatti ole, mutta jotenkin parantaa oloa.
Rukoileminen tarkoittaa itsepohdiskelua.
Ihminen tavallaan päättää ratkaisun jollekin asialle rukoillessaan eli miettiessään ja sitten luulee saaneensa avun.
Luterilainen kirjoitti:
Rukoileinen tuo turvaa ja luottamusta siihen, että asiat järjestyvät. Se rauhoittaa.
Suosittelen!p.s. En kuulu mihinkään lahkoon, enkä käy muutoin kirkossa, kuin jouluna ja häät tai hautajaiset.
En siis ole ns. "uskovainen" vaan ihan tällainen tavallinen keski-ikäinen tallaaja, joka uskoo johdatukseen omalla tavallaan.
Kuulut luterilaiseen lahkoon , Lutherin perustamaan saksalaisen katolisen munkin hölynpölyyn, Luther vihasi juutalaisia kirjansa Juutalaisia ja heidän valheitaan , perusteella ainakin. Olet tapa uskonnollinen ja ei se sinua hyödytä mitenkään Viimeisellä Tuomiolla. Itse en kuulu kirkkoon, olen eronnut kirkosta, rukoilen Jumalaa, mutta Jumala ei vastaa. Semmoinen se Jumala on, että vähät välittää meistä ihmisistä täällä Suomessa.
Olen saanut apua rosaryn lukemisesta ja kuuntelemisesta. Se aina rauhoittaa minut ja antaa toivoa.
Kyllä, olen oikeasti saanut apua rukoilemisesta, useamman kerran elämäni aikana. Sekä mielenrauhaa, johdatusta että konkreettista apua.
Hyvin nuorena kuvittelin, että rukouksiini ei vastattu, jos heti ei tapahtunut niin kuin halusin. Myöhemmin tajusin asian siltä kannalta, että enhän itsekään anna lapsilleni kaikkea mitä he haluavat. Aina kaikkeen ei ole aika vielä sopiva, toive on haitallinen lapselle itselleen tai jollekulle muulle.
Rukous on puhetta Jumalalle.
Ei minkäänlainen kirjoitti:
Luterilainen kirjoitti:
Suosittelen!p.s. En kuulu mihinkään lahkoon, enkä käy muutoin kirkossa, kuin jouluna ja häät tai hautajaiset.
En siis ole ns. "uskovainen" vaan ihan tällainen tavallinen keski-ikäinen tallaaja, joka uskoo johdatukseen omalla tavallaan.Kuulut luterilaiseen lahkoon , Lutherin perustamaan saksalaisen katolisen munkin hölynpölyyn, Luther vihasi juutalaisia kirjansa Juutalaisia ja heidän valheitaan , perusteella ainakin. Olet tapa uskonnollinen ja ei se sinua hyödytä mitenkään Viimeisellä Tuomiolla. Itse en kuulu kirkkoon, olen eronnut kirkosta, rukoilen Jumalaa, mutta Jumala ei vastaa. Semmoinen se Jumala on, että vähät välittää meistä ihmisistä täällä Suomessa.
Kuinka paljon suomalaiset välittävät Jumalasta? Oletko varma että Jumala ei vastaa, voiko olla niin ettet itse kuule tai hyväksy vastausta?
Raamatussa puhutaan paljon rukoilemisesta. Taitaapa olla kehoituskin, että rukoilkaa lakkaamatta. Ihmisen ei ikinä pitäisi aliarvioida rukouksen voimaa. Tärkeintä on rukouksen vilpittömyys.
Vierailija kirjoitti:
Sattumalla ja rukoukseen vastaamisella on sama onnistumisprosentti. Itsekkäät rukoilevat ihmiset kuvittelevat olevansa jumalan "hyvä tyyppi" - listalla, ja täten luulevat rukouksen auttavan. Kokeilkaapa puhua vaikka seinälle ne pyyntönne, niin huomaatte saavan yhtä usein vastauksen kuin rukoilemalla.
Nyt en ymmärtänyt mitä tarkoitit. Oletko sitä mieltä, että vain itsekkäät ihmiset rukoilevat? Hyvin moni rukoilee myös muiden ihmisten ja maansa puolesta.
Uskoakseni olet kyllä oikeassa siinä, että Jumala ei välttämättä kuule kovin itsekästä (karkkikauppa) rukousta, mutta kuuleeko ihminenkään Jumalaa jos on itsekäs?
Ajattelen niin, että saan pyytää itselleni, mutta kaikki mitä haluaisin, ei ole minulle tarpeen tai hyväksi. Tiedän, että Jumala pitää hyvänä asiana sitä, että rukoilen jollekin toiselle apua.
Oletko sinä ikinä itsekäs, vai pystytkö aina ajattelemaan toisen edun oman etusi tilalle? Minä en pysty, mutta haluaisin pystyä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en rukoile ikinä itselleni. Muille olen. Ja taas tässä oli vastattu täsmälleen pyyntööni niin kuin pyysin. En rukoile itselleni koska se olisi ahneutta ja omahyväisyyttä. Idea on kuitenkin rakastaa lähimmäistä kuin itseään. Joten rukoilen toiselle kuin itselleni rukoilisin.
Jeesus kuitenkin kehotti rukoilemaan myös itselleen, "Anokaa, niin tämän kaiken saatte", muistanko oikein? Ajattelen, että voi myös rukoilla viisautta, kärsivällisyyttä ja apua itselleen.
Apistevisti kirjoitti:
Mistä tunnistaa eron siinä, auttoiko Jumala, vai auttoiko ihminen?
Kun rukoilit, niin mistä tiedät, ettei kymmenen muuta olisi vielä pohjemmalla,
ja suuttuivat Jumalallesi, kun eivät saaneet kyseistä työtä, vaikka rukoilivat?
Miksi noudattaa vain kymmentä käskyä, kun Raamatussa on yli 600 käskyä?
Miksi juuri ne?
10 käskyä ovat ne, jotka Mooses kirjoitti savitauluihin (laintauluihin). Myös Uudessa testamentissa viitataan 10 käskyyn. Esim. Jeesus opetti niitä Vuorisaarnassaan. Siksi juuri ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei anna sinulle sitä mitä haluat.
Hän antaa sinulle sitä mitä tarvitset.Mulle antoi äidin joka löi
Jollekin muulle antoi isän joka r.aiskaa joka ilta
jatkanko?
kunnioita vanhempiasi..sanoo raamattu
No lyöminen lasketaan 5 älä tapa käskyn rikkominseksi.
Raiskaus 6 käskyn rikkominseksi.
Älä syytä tai kritisoi Jumalaa siitä, että jotkut eivät noudata Hänen hyviä käskyjään.
Löytyypä Raamatusta tämäkin:
Ja te isät, älkää herättäkö lapsissanne vihaa, vaan kasvattakaa ja ojentakaa heitä Herran tahdon mukaan. (Ef.6)
Isät, älkää aina moittiko lapsianne, etteivät he masentuisi.
(Kol. 3:21)
Kannattaa alkaa rukoilla Isä meidän -rukousta. Siinä on kaikki, mitä ihminen tarvitsee.
Apistevisti kirjoitti:
Mistä tunnistaa eron siinä, auttoiko Jumala, vai auttoiko ihminen?
Kun rukoilit, niin mistä tiedät, ettei kymmenen muuta olisi vielä pohjemmalla,
ja suuttuivat Jumalallesi, kun eivät saaneet kyseistä työtä, vaikka rukoilivat?
Miksi noudattaa vain kymmentä käskyä, kun Raamatussa on yli 600 käskyä?
Jos miettisin näitä asioita, rukoilisin Jumalalta viisautta ja ymmärrystä. Minä tiedän vain sen, että Jeesus on tie, totuus ja elämä. Voi olla, että ymmärrän jotain väärin, mutta vastaan sen perusteella, miten olen asiat ymmärtänyt.
Ajatten, että Jumala toimii myös ihmisten kautta, hänhän ei ole fyysisesti läsnä. Jotkut rukoilevat, että saisivat auttaa toisia. Jotkut tahtovat auttaa. Kaikki hyvä tulee Jumalalta, kaikesta hyvästä olen kiitollinen Jumalalle. Huonoista asioista en osaa olla kiitollinen, mutta koetan ajatella, että niistä voi seurata jotain hyvää.
Ajattelen, että mitä merkitystä sillä on, kuka on enemmän pohjalla? Jotkut löytävät Jumalan vasta kun ovat pohjalla. Jollekin voi jostain syystä olla parempi, etteivät saa työtä, jota rukoilivat. En tiedä, haittaako Jumalaa, jos ihminen suuttuu hänelle. Jos lapsi suuttuu kun ei saa tahtoaan läpi, pahastuuko äiti tai isä siitä, tai pitäisikö edes pahastua? En kyllä muista, että olisin suuttunut Jumalalle, jos en ole saanut rukoilemaani työtä. Olen ollut lähinnä pettynyt siinä hetkessä, vaikka asiat olisivat menneet paremmin. Se kohta rukouksessa: "Tapahtukoon Sinun tahtosi, ei minun."
Niin, miksi ei? Uusi Testamentti on käsittääkseni vastaus viimeiseen kysymykseesi. Kymmenen käskyä on hyvä alku, en ole yhdestäkään kohdasta eri mieltä. Etsi, niin löydät.
Ei se oikeasti ole ketään auttanut, mutta aika moni kokee sen auttaneen. Psykologinen vaikutus.