Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku oikeasti saanut apua rukoilemisesta?

Vierailija
13.03.2021 |

Olen nyt kokeillut rukoilua ennakkoluulottomasti muutamia kertoja, kun moni asia on aivan solmussa, mutta en ole vielä huomannut rukoilusta apua.
Mitä teen väärin, auttakaa!

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa rukoilu voi "auttaa" aina, koska KAIKEN sen jälkeen tapahtuvan voi tulkita jonkinlaiseksi vastaukseksi Jumalalta. "Jumala vastaa aina, mutta ei välttämättä niin kuin haluaisit" -tyyliset joka tapauksessa pätevät uskomukset ovat tosi käteviä. Vaikka asiat menisivät huonompaaan suuntaan, senkin voi selittää sillä, että Jumala tietää paremmin ja hänellä on jokin suurempi tarkoitus kaiken takana.

Vierailija
42/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun olin äärimmäisen ahdistunut menin kirkkoon ja pyysin merkkiä siitä, kannattaako minun pysytellä hengissä. Onko minulla merkitystä yhdellekään ihmiselle, onko järkeä olla täällä. Jokin aika tämän jälkeen tapahtui jotain hyvin yllättävää, joka tuntui osoittavan että minulla on sittenkin väliä.

Tietenkin tämän voi tulkita sattumaksi, vaikka tapahtuma olikin epätavallinen ja osui sangen sopivaan paikkaan. Varma ei voi olla, mutta minulle tuolla oli iso merkitys. Aikaa on kulunut jo kauan.  

Menin siis tyhjään kirkkoon, istuin siellä penkissä. Kun on ollut erityisen vaikeat ajat, on toisinaan tullut tarve lähteä sinne. Tuossa se on melkein vieressä, ja turisteille ja muille auki nytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena rauhoituin, kun äidin kehotuksesta rukoiltiin minulle pelottavissa tilanteissa. Koko aikuisikäni olen ollut ateisti.

Vierailija
44/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei anna sinulle sitä mitä haluat.

Hän antaa sinulle sitä mitä tarvitset.

Vierailija
45/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tunnistaa eron siinä, auttoiko Jumala, vai auttoiko ihminen?

Kun rukoilit, niin mistä tiedät, ettei kymmenen muuta olisi vielä pohjemmalla,

ja suuttuivat Jumalallesi, kun eivät saaneet kyseistä työtä, vaikka rukoilivat? 

Miksi noudattaa vain kymmentä käskyä, kun Raamatussa on yli 600 käskyä?

Vierailija
46/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan itseäni: jos aloittaja yhä haluaa kunnollisia ohjeita miten löytää Jumala, miten rukoilla jne?  Soita vaikka papille tai jollekkin saarnaajalle tai tutulle jonka tiedät olevan ns. uskossa.  Tulet saamaan 99% parempaa apua kuin palstalta joka hämmentää.

Sanot vain että nyt on hätä ja tarvitset apua, kyllä uskoisin että kuuntelija löytyy.

Vierailija
47/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilevatko afrikan nälkään kuolevat ihmiset?

Auttaako rukoilu kun nälkä kurnii suolissa ja vauvvan maha on kuin potkupallo?

Vierailija
48/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle antoi äidin joka löi

Jollekin muulle antoi isän joka r.aiskaa joka ilta

jatkanko?

Vierailija
49/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukous on rikkaan länsimaisen ihmisen itsetehostusta.

Varmistelee taivaspaikkaa mantralla.

Vierailija
50/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle antoi äidin joka löi

Jollekin muulle antoi isän joka r.aiskaa joka ilta

jatkanko?

kunnioita vanhempiasi..sanoo raamattu

Vierailija
51/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala antoi kid.uttaa ainoaa poikaansa.

Jumala pakottaa pikkutytön synnyttämään....koska pitää olla neitsytpillu

Vierailija
52/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apistevisti kirjoitti:

Mistä tunnistaa eron siinä, auttoiko Jumala, vai auttoiko ihminen?

Kun rukoilit, niin mistä tiedät, ettei kymmenen muuta olisi vielä pohjemmalla,

ja suuttuivat Jumalallesi, kun eivät saaneet kyseistä työtä, vaikka rukoilivat? 

Miksi noudattaa vain kymmentä käskyä, kun Raamatussa on yli 600 käskyä?

Jumala toimii usein toisten ihmisten kautta. Hän johdattaa, ja vaikuttaa ihmisten tahtoon ja tekemiseen.

Miten niin 10 muuta vielä pohjemmalla? Kuka tahansa saa ja voi rukoilla, oli pohjalla tai ei. Ei rukoileminen ole tarkoitettu vain ne kymmenelle kaikista pohjimmalla olevalle.

Ja viimeiseen kysymykseen on tietenkin vastauksena Jeesus.

Vierailija
53/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukous on rikkaan länsimaisen ihmisen itsetehostusta.

Varmistelee taivaspaikkaa mantralla.

Ei kristityn rukoilu ole mitään mantraa, eikä rukoilulla voi mitään taivaspaikkaa varmistella. Sekoitat tietämättömyydelläsi tähän nyt nämä itämaiset uskonnot ym mantroineen.

Vierailija
54/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut apua rukouksesta kristinuskon Jumalalta. Rukousvastauksina paranin kerran akuutista kiputilasta ja toisen kerran pitkäaikaisesta sairaudesta (ei ollut vakava sairaus) jo vuosia sitten.

Monesti olen rauhoittunut ainakin osittain ja voimaantunut rukouksesta, kun olen saanut jättää taakkani ristin juurelle eli jakanut ne Taivaan Isän ja välillä muidenkin uskovien kanssa. Eli olen saanut myös sosiaalista ja yhteisöllistä tukea samalla.

Kun Ap kerroit, ettet ole saanut vielä vastauksia, niin Uudessa testamentissa kehotetaan olemaan kestävä rukouksessa. Siellä sanotaan myös, että syntimme voivat estää Jlaa kuulemasta meitä. Eli niitä kannattaa pyytää anteeksi heti aloittaessasi rukousta ja saat ne anteeksi uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön.

Rukoilen teidän esirukousta pyytäneiden puolesta!

Vierailija
55/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa rukoilu voi "auttaa" aina, koska KAIKEN sen jälkeen tapahtuvan voi tulkita jonkinlaiseksi vastaukseksi Jumalalta. "Jumala vastaa aina, mutta ei välttämättä niin kuin haluaisit" -tyyliset joka tapauksessa pätevät uskomukset ovat tosi käteviä. Vaikka asiat menisivät huonompaaan suuntaan, senkin voi selittää sillä, että Jumala tietää paremmin ja hänellä on jokin suurempi tarkoitus kaiken takana.

Siksi kyseessä onkin usko. Toisaalta taas jos joku ei usko voi itse jumala tulla ojentamaan tälle kaiken suoraan käteen ja henkilö uskoo vain menettäneensä järkensä, ei vieläkään usko jumalaan.

Vierailija
56/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä ketjua lukiessa mieleen, että mikä se sormien ristimisen tarkoitus on rukouksessa? Miksi niin tehdään?

Hyväntahtoisesti ja mielenkiinnosta aihetta kohtaan kysyn.

Vierailija
57/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi trollit käyttävät niin paljon aikaa muiden uskonnon miettimiseen?

Vierailija
58/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rukoilu  minua rauhoittaa jos olen jostain asiasta ahdistunut.

Vierailija
59/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilu on syntiä sillä se on jumalan tahdon kyseenalaistamista.

Vierailija
60/167 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti ei ole kukaan saanut konkreettista apua. Hyvä mieli rukoilijalle ehkä siitä mielikuvasta, että on jotain tehnyt (vaikka on oikeasti vain soperrellut jotakin tyhjälle).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi