Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku oikeasti saanut apua rukoilemisesta?

Vierailija
13.03.2021 |

Olen nyt kokeillut rukoilua ennakkoluulottomasti muutamia kertoja, kun moni asia on aivan solmussa, mutta en ole vielä huomannut rukoilusta apua.
Mitä teen väärin, auttakaa!

Kommentit (167)

Vierailija
21/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut rukouksista apua. Asiat ovat järjestyneet.

Vierailija
22/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut.

Annan yhden esimerkin. Olin kadottanut jotain erittäin tärkeää maastoon, josta sitä oli mahdotonta löytää. Rukoilin useamman tunnin etsittyäni. Pysähdyin, suljin silmäni ja annoin luonnon äänien kutsua itseäni luokseni. 15 minuuttia kuljin maastossa vain kuunnellen. Sitten tuli täysin hiljaista, avasin silmäni ja etsimäni asia oli suoraan jalkojeni edessä. En valitettavasti kerro enempää, sillä en halua että minua tunnistetaan. 

Itselleni tämä on konkreettisin apu, mitä olen saanut rukoilemalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tansanian presidentti. On henkihieverissä koronan takia. Ehkä rukoilee nyt. Lupasi kansalaisilleen, että rukoilu auttaa koronaan. Jumala taisi vastata: Vitut.

Eihän Tansanian presidentti mikään Jumala maan päällä ole, ei ihminen voi tietenkään tuommoista luvata. Järjenkäyttö on sallittua.

Vierailija
24/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rukous auttaa, olen sen nähnyt ja tuntenut. Kohdistakaa rukous Jeesukselle tai Jumalalle Jeesuksen välityksellä. Jeesus on tie Jumalan ja ihmisten välillä.

Jokainen rukoilemamme asia ei silti toteudu, koska Jumala tietää meitä paremmin mikä on parhaaksi. Vrt. pikkulapsi ruinaa isältä kaupassa karkkia.

Vierailija
25/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en rukoile ikinä itselleni. Muille olen. Ja taas tässä oli vastattu täsmälleen pyyntööni niin kuin pyysin. En rukoile itselleni koska se olisi ahneutta ja omahyväisyyttä. Idea on kuitenkin rakastaa lähimmäistä kuin itseään. Joten rukoilen toiselle kuin itselleni rukoilisin.

Vierailija
26/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään.

Itsesuggestio ja vahvistusvinoumat ovat sitten asia erikseen. Rukoilija alkaa tulkitsemaan satunnaisia ilmiöitä siten, että hän näkee rukouksiinsa vastattavan, mutta jättää kaiken muun huomiotta.

Roskaahan se on alusta loppuun.

Et ole voinutkaan saada apua, jos et edes usko koko rukoukseen ja sen voimaan. Rukous ilman uskoa on hyödytön.

Vierailija
27/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naivit juoppoper...t luulevat, että rukoilemalla saa viinavitsauksen pois. Ja kun sitten taas alkaakin janottamaan, niin alkaa per..moinen rähinä täysin ulkopuolisille. Niin, sitten se rukoilu ei siis auttanutkaan. Niin ja pitääkö Jumalaa kutsua apuun, jos ihminen itse mokaa. Silloin kelpaa. 

Vierailija
28/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en rukoile ikinä itselleni. Muille olen. Ja taas tässä oli vastattu täsmälleen pyyntööni niin kuin pyysin. En rukoile itselleni koska se olisi ahneutta ja omahyväisyyttä. Idea on kuitenkin rakastaa lähimmäistä kuin itseään. Joten rukoilen toiselle kuin itselleni rukoilisin.

Nyt olen sen verran eri mieltä, että ei itselleen rukoileminen ole mitään ahneutta ja omahyväisyyttä. Jeesuskin rukoili omasta puolestaan, eikä ollut ahne tai omahyväinen. Ja tuo rakkauden kaksoiskäsky toimii myös niinpäin, että itseäänkin pitää rakastaa. Ja myös Jeesuksen opettamassa Isä meidän - rukouksessa puhutaan meistä, eli myös itselleen rukoilemisesta.

Vierailija
29/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ja huonoja asioita tapahtuu riippumatta siitä rukoileeko vai ei. Toiset eivät koskaan rukoile, ja saavat silti elää terveinä, vauraina ja ystävien ympäröiminä.

Mulle on jäänyt mieleen jostain vuosien takaisesta, köyhyyttä ja mielenterveysongelmia käsittelevästä dokumentista kun joku sosiaalityöntekijä kertoo, miten saattaa mennä johonkin asuntoon jossa on sähköt poikki, ei ruoan murustakaan ja ihminen makaa sängyssä ja huutaa Jeesusta apuun. Jotenkin se lause poisti mielestäni viimeisetkin naiivit lapsenuskoiset kuvitelmat siitä että rukous auttaisi konkreettisesti.

Itsesuggestiona se saattaa toimia. Jos vaikka rukoilee voimia ja apua johonkin tilanteeseen ja uskoo rukouksen auttavan, saattaa saada rohkeutta hoitaa se asia itse.

Vierailija
30/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukouksen toimivuus vaatii, että uskot siihen sydämestäsi - jolloin puhutaan sellaisestakin asiasta, kuin onnistumisen psykologia. Rukoilu ei ole sama asia, kuin toivelistan miettiminen joulupukille. Kun istut sairaalassa hengestään kamppailevan lapsen vieressä... ja toivot sydämesi pohjasta, että hän pelastuu... olet juuri rukoillut. Sen kokeminen tekee elämästäsi ainakin siltä osin inhimillisempää.

Vierailija
31/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ja huonoja asioita tapahtuu riippumatta siitä rukoileeko vai ei. Toiset eivät koskaan rukoile, ja saavat silti elää terveinä, vauraina ja ystävien ympäröiminä.

Mulle on jäänyt mieleen jostain vuosien takaisesta, köyhyyttä ja mielenterveysongelmia käsittelevästä dokumentista kun joku sosiaalityöntekijä kertoo, miten saattaa mennä johonkin asuntoon jossa on sähköt poikki, ei ruoan murustakaan ja ihminen makaa sängyssä ja huutaa Jeesusta apuun. Jotenkin se lause poisti mielestäni viimeisetkin naiivit lapsenuskoiset kuvitelmat siitä että rukous auttaisi konkreettisesti.

Itsesuggestiona se saattaa toimia. Jos vaikka rukoilee voimia ja apua johonkin tilanteeseen ja uskoo rukouksen auttavan, saattaa saada rohkeutta hoitaa se asia itse.

Se sosiaalityöntekijä oli tullut paikalle. Odotitko Jeesuksen tulevan? Murtunut käsikään ei itsekseen parane.

Vierailija
32/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilusta voi saada hyvän mielen, kun uskottelee itselleen, että on yhteydessä johonkin jumalaan tai korkeampaan voimaan. Tulee sellainen olo, että voi itse vaikuttaa sellaisiinkin asioihin, mihin ei oikeasti pysty vaikuttamaan lainkaan.

Rukoilusta ei ole muuta hyötyä, kuten tutkimukset osoittavat.

https://www.latimes.com/archives/la-xpm-2006-mar-31-sci-prayer31-story…

Vierailija
33/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sosiaalityöntekijä oli tullut paikalle. Odotitko Jeesuksen tulevan? Murtunut käsikään ei itsekseen parane.

Tuli koska se on hänen työtään. Todennäköisesti ei pystynyt paljon auttamaan ja tilanne oli muutaman kuukauden päästä sama.

Vierailija
34/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukous on uskoa Häneen, joka on elävä, elossa, keskustelua välillänne. Jeesuksen Kristuksen nimessä, häneen uskoen olet yhteydessä voimallisimpaan voimaan, Jumalaan joka on korkein, silti sinua lähellä, kääntäen kaiken hyväksi rakkaudellaan elämässäsi. Jolle kuolemakaan ei ole kuolemaa, Hän tarjoaa paljon enemmän.

Vierailija
36/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tästä mieleen, että eikö se sosiaalityöntekijän saapuminen ollut vastaus rukoukseen? Todennäköisesti tilanne sen jälkeen parani. Ei Jumalan apu sitä tarkoita, että hups vaan tapahtuu ihme ja sähköt palautuvat ja ilmaantuu ruokaa. Jotkut uskovat tosin tuntuvat näin ajattelevan. Siis nimenomaan odotetaan että Jumala tekee ihmeen. Ihmisen välityksellä tuleva apu ei kelpaa, se ei ole riittävän coolia kerrottavaa seurakunnan tilaisuudessa. 

Vierailija
37/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoile sitten minun puolestani. Tarvitse työpaikan, mahdollisimman pian. Muutkin voivat rukoilla tätä.

Vierailija
38/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoile sitten minun puolestani. Tarvitse työpaikan, mahdollisimman pian. Muutkin voivat rukoilla tätä.

Mulle saa rukoilla rahaa että pääsen muuttamaan lähemmäs työpaikkaa joka mulle on luvattu mutta jonne en pääse kulkemaan.

Vierailija
39/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan rukoilu varsinaisesti ratkaise mitään. Ei tuo kuolleita takaisin, ei tuo rahaa, eikä paranna kissan sairauksia.

Mutta se rauhoittaa, kun herään keskellä yötä ja laitan kädet ristiin.

Enkä pyydä mitään, edes armoa. Kerron vaan, että nyt on heikko olla. Silloin saan eniten.

Enkä ole uskovainen, mutta mummon kanssa rukoiltiin kun olin pikkutyttö. Rukoushetket olivat tosi rauhallisia hetkiä, ja hiljentyminen oli se juttu.

Hiljentää edelleen. Rukoilen muutaman kerran vuodessa.

Kissan sairauksien kanssa sun pitää kääntyä eläinlääkärin puoleen. Se on vastuusi eläimen omistajana. Vaikka lainata rahaa. Eläin ei saa joutua kärsimään!

Vierailija
40/167 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilin syöpää eräälle viholliselle ja se toteutui :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi