Sain sitten koronatartunnan ruokakaupasta, maski ei pelastanut
Vaikka kuinka ruokakaupassa yritti väistellä ja varoa maskittomia raksamiehiä, niin ei sitten onnistunut.
Sieltä se tartunta sitten tuli vaikka itsellä aina maski. Raivostuttaa.
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jos ne Saat*nan raksamiehet ja ulkomaalaiset tajuais suojata myös muita käyttämällä maskia, olisit todennäköisesti säästynyt. Vihaan noita välinpitämättömiä, itsekkäitä ja ennenkaikkea saapastakin tyhmempiä urpoja jotka ei käytä maskia koska ”ei voi pakottaa”. Pakko tai ei, vois sitä ihan itsekin omilla aivoillaan ajatella, ja huomioida muutkin (jos siis olis aivot millä ajatella).
Kannattaisi nyt oikeasti yrittää sinne pieneen päähän saada mahdutettua se ajatus, että kaikki ihmiset eivät vain pysty käyttämään maskia terveydellisistä syistä. Kaikki maskittomat eivät ole "välinpitämättömiä urpoja".
Kaikilla raksamiehillä ja ulkomaalaisilla sekä myös nuorisoporukoilla on pahoja perussairauksia jotka ehdottomasti estävät maskin käytön? Haloo, mieti nyt vähän!
Tätä tulee pitää täysin mahdollisena, eikä sitä parane mennä utelemaan ja ulisemaan, että mikä totuuden laita on.
Katsos, kun jokaisella on oikeus pitää terveysasiansa ominaan.
Muutenkin kuin maski päässä voi käyttäytyä vastuullisesti. (kaikille tiedoksi pari tärppiä... 1) pitämällä pakollisissa paikoissa käydessä hyviä ja riittäviä turvavälejä sekä 2) pesemään käsiä.)
Sen kun puolustelet noita vatipäitä. Olet ehkä itsekin samaa porukkaa kun niin heitä sympatiseeraat. Mun mielipidettä et kuitenkaan muuta! Mun silmissä ne on yksinkertaisesti pohjasakkaa! Eniten ärsyttää kun jengi sylki roiskuen meuhkaa miten hallitus, thl, sairaanhoitopiirit, avit ja ties mitkä tahot muka hoitaa hommansa niin huonosti, mutta itse ei olla valmiita laittamaan tikkua ristiin jotta korona joskus saatais kuriin!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Jos ne Saat*nan raksamiehet ja ulkomaalaiset tajuais suojata myös muita käyttämällä maskia, olisit todennäköisesti säästynyt. Vihaan noita välinpitämättömiä, itsekkäitä ja ennenkaikkea saapastakin tyhmempiä urpoja jotka ei käytä maskia koska ”ei voi pakottaa”. Pakko tai ei, vois sitä ihan itsekin omilla aivoillaan ajatella, ja huomioida muutkin (jos siis olis aivot millä ajatella).
Kannattaisi nyt oikeasti yrittää sinne pieneen päähän saada mahdutettua se ajatus, että kaikki ihmiset eivät vain pysty käyttämään maskia terveydellisistä syistä. Kaikki maskittomat eivät ole "välinpitämättömiä urpoja".
Kaikilla raksamiehillä ja ulkomaalaisilla sekä myös nuorisoporukoilla on pahoja perussairauksia jotka ehdottomasti estävät maskin käytön? Haloo, mieti nyt vähän!
Tätä tulee pitää täysin mahdollisena, eikä sitä parane mennä utelemaan ja ulisemaan, että mikä totuuden laita on.
Muutenkin kuin maski päässä voi käyttäytyä vastuullisesti. (kaikille tiedoksi pari tärppiä... 1) pitämällä pakollisissa paikoissa käydessä hyviä ja riittäviä turvavälejä sekä 2) pesemään käsiä.)Sen kun puolustelet noita vatipäitä. Olet ehkä itsekin samaa porukkaa kun niin heitä sympatiseeraat. Mun mielipidettä et kuitenkaan muuta! Mun silmissä ne on yksinkertaisesti pohjasakkaa! Eniten ärsyttää kun jengi sylki roiskuen meuhkaa miten hallitus, thl, sairaanhoitopiirit, avit ja ties mitkä tahot muka hoitaa hommansa niin huonosti, mutta itse ei olla valmiita laittamaan tikkua ristiin jotta korona joskus saatais kuriin!!!
Kyllä hallituksella on iso vastuu siitä, miten tilanne etenee. Rajojen aukaiseminen vuoden takaisen sulun jälkeen oli niitti sille, että tartunnat lähtivät nousuun kesän jälkeen. Jos rajat olisivat tällä hetkellä visusti kiinni, rajalla tehtäisiin pikatestit matkustajille, joiden on pakko mennä sieltä, sillä saataisiin rajattua maassa jo olevat tartunnat pysymään maan sisällä eikä niitä uusia tartuntoja tulisi muista maista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin kuin maski päässä voi käyttäytyä vastuullisesti. (kaikille tiedoksi pari tärppiä... 1) pitämällä pakollisissa paikoissa käydessä hyviä ja riittäviä turvavälejä sekä 2) pesemään käsiä.)Sen kun puolustelet noita vatipäitä. Olet ehkä itsekin samaa porukkaa kun niin heitä sympatiseeraat. Mun mielipidettä et kuitenkaan muuta! Mun silmissä ne on yksinkertaisesti pohjasakkaa! Eniten ärsyttää kun jengi sylki roiskuen meuhkaa miten hallitus, thl, sairaanhoitopiirit, avit ja ties mitkä tahot muka hoitaa hommansa niin huonosti, mutta itse ei olla valmiita laittamaan tikkua ristiin jotta korona joskus saatais kuriin!!!
Mites on ton sun oman v a t i p ä i s y y d e n laita?
Tolla meuhaamisella et anna itsestäsi kovin muun laista kuvaa..
Kuinka saa t an an vajaaälyistä ja typerää porukkaa täällä palstalla pyörii. Kukaan ei ole väittänyt, että maski pelastaa mitään, se on apuväline eikä mikään kaiken pelastaja.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka saa t an an vajaaälyistä ja typerää porukkaa täällä palstalla pyörii. Kukaan ei ole väittänyt, että maski pelastaa mitään, se on apuväline eikä mikään kaiken pelastaja.
Sen takia se varmaan herättääkin keskustelua.
Jotkut käyttävät sitä juuri siksi, että se ehkäisee jotain (mutta ei 100%).
Toiset puolestaan eivät käytä sitä juuri sen takia, ettei siitä ole 100% hyötyä.
Älä sinä jyrise siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut käyttävät sitä juuri siksi, että se ehkäisee jotain (mutta ei 100%).Toiset puolestaan eivät käytä sitä juuri sen takia, ettei siitä ole 100% hyötyä.
Älä sinä jyrise siinä.
Toivoisin suomeen militarista hallintoa, jossa jokainen maskia käyttämätön rikkuri laitettaisiin työleirille nälkäpalkalla. Piiskaa ja keppiä tulisi pienimmästäkin virheestä.
Maskia käyttämätön ihminen on murhaaja ja tappaja.
Vierailija kirjoitti:
https://swprs.org/face-masks-evidence/
.
Kuten tästä nähdään
https://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_Policy_Research
tuo mainittu swprs jakelee disinformaatiota eli salaliittoteorioita ja paikkansapitämättömiä väitteitä erityisesti koronapandemian osalta.
Maskin tuottama hyöty ei ole lainkaan niin suuri jos toinen osapuoli ei sitä käytä. Aasian maissa esimerkiksi tapana, että se kenellä on flunssa vetäisee naamalleen maskin ollakseen tartuttamatta muita. Parhain mahdollisuus viruksen estämiseen tietenkin silloin jos MOLEMMAT käyttävät maskia. Tästä syystä ärsyttääkin suunnattomasti ne ihmiset, jotka jostain typerästä periaatteesta kieltäytyvät käyttämästä maskia. Ei kyse ole pelkästään siitä että "en mä pelkää tartuntaa höhöhö" vaan siitä ettei tartutettaisi muita. Tämä sairaus kun voi olla myös oireeton. Todella itsekästä olla käyttämättä maskia.
Mäkin oon tehnyt aivan kaiken mitä voinut ja käynyt vain aivan totaalisen pakolliset menot. Todennäköisesti julkisesta liikenteestä tuli tauti, ennen maskipakkoa joka ikisessä liikennevälineessä oli semmonen 10-40 % jengiä ilman maskia. Kiitos heille itseni ja syntymättömän lapseni puolesta tästä. Toivottavasti tuntuu nyt ylpeältä yksilönvapaustaistelijalta. Pähkinöitä vaan kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut käyttävät sitä juuri siksi, että se ehkäisee jotain (mutta ei 100%).Toiset puolestaan eivät käytä sitä juuri sen takia, ettei siitä ole 100% hyötyä.
Älä sinä jyrise siinä.
Toivoisin suomeen militarista hallintoa, jossa jokainen maskia käyttämätön rikkuri laitettaisiin työleirille nälkäpalkalla. Piiskaa ja keppiä tulisi pienimmästäkin virheestä.
Maskia käyttämätön ihminen on murhaaja ja tappaja.
Onneksi emme elä kuvailemassasi yhteiskunnassa, joten työleiri sanktiota joudut lähteä etsimään muualta. Hyviä illan jatkoja sulle, taidat olla sitä ryhmää, jonka luona hoitajat käyvät hyvät yöt toivottelemassa.
Paranemisia pääkopalles!
Vierailija kirjoitti:
Maskin tuottama hyöty ei ole lainkaan niin suuri jos toinen osapuoli ei sitä käytä. Aasian maissa esimerkiksi tapana, että se kenellä on flunssa vetäisee naamalleen maskin ollakseen tartuttamatta muita. Parhain mahdollisuus viruksen estämiseen tietenkin silloin jos MOLEMMAT käyttävät maskia. Tästä syystä ärsyttääkin suunnattomasti ne ihmiset, jotka jostain typerästä periaatteesta kieltäytyvät käyttämästä maskia. Ei kyse ole pelkästään siitä että "en mä pelkää tartuntaa höhöhö" vaan siitä ettei tartutettaisi muita. Tämä sairaus kun voi olla myös oireeton. Todella itsekästä olla käyttämättä maskia.
Kaikki eivät edelleenkään sitä syystä tai toisesta, asenteellisista tai terveydellisistä pysty käyttämään.
Jos sitä ei pysty pitämään, niin tärkeää on pestä käsiä ja pitää turvavälejä, jotka on maskillistenkin kohdalla tärkeitä myös.
Ja se tartuntojen minimointi onnistuu myös niin.
Tärkeintä on välttää pitkiä aikoja julkisissa paikoissa. Ja pitää maskia jos sitä kokee tärkeäksi pitää.
Suosittelen kuitenkin, ettet luota liikaa maskillisten steriiliin maskin käyttöön. Monet eivät nimittäin sitä oikein käytä, joten he ovat käytännössä naama vailla maskia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likaset kädet
Ei, pesen ne ennen kauppaan menoa ja desinfioin ne siellä. Yleensä käytän myös kertakäyttökäsineitä.
Etkö pese kotiin tullessa? Se on se olennaisin vaihe.
No tottakai pesen. Sehän tässä raivostuttaakin, että olen tehnyt aivan kaiken mitä tehtävissä on. Ainoa virhe oli käydä siellä hemmetin ruokakaupassa joka oli täynnä raksamiehiä.
Raksamiehet välttää helposti kun ei mee niiden kahvitaukojen, ruokiksen tai töiden loppumisen aikaan kauppaan. Myös kaupan valinta vaikuttaa jonkin verran.
aloitus lähinnä kertoo siitä, ettei ole kuitenkaan osattu hygieniaa kunnolla. Eihän sitä muuten tartuntaa olisi saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen maski sinulla oli?
Kertakäyttöinen kirurginmaski. Ja olen ollut niiden kanssa tosi huolellinen, ei mitään uudelleenkäyttöä. Samoin desinfioin kädet aina kaupassa.
Hyi. En koskaan käytä niitä pumppupulloja. Desinfiointi ei suojaa virukselta, käsienpesu taas suojaa. Miettikää monenko kädet on räplänneet niitä desipulloja ja sitten te menette ja suoraan iskette kätenne missä ne miljoonat pöpöt on.
Siksi minulla on oma käsidesi, jota laitan ennen kauppaan menoa, kaupasta tullessani ja maskin poistettuani.
Saan pahoja mulkaisuja ohittaessani rähmäiset pumppupullot.
Miten saat sen käsidesipullon esiin koskematta siihen, tai miten pois käsiltä koskematta sitä puhdistetuilla käsillä? Itsellänikin on kyllä omat pikkupullot, mutta käytän niitä kauppojenkin pulloja, etenkin poistuessani. Jos pitää itse painaa, niin kämmenselällä, ja sitten levitän desiä tietenkin koko käteen, myös kämmenselkään.
Ennen desinfiointia on kädet määritelmänomaisesti likaiset. Kosket pulloon likaisella kädellä. Sitten hierot käsidesiä myös siihen kohtaan kädessäsi jolla pulloon kosketit jonka jälkeen käsissä on hetken ajan vähemmän pöpöjä.
Mitä halusit tällä sanoa? Kosken siis siihen kaupan likaiseen pulloon likaisella kädelläni saadakseni siitä desiä. Sitten hieron sitä käsiini riittävän pitkän ajan, jolloin virusten käsissäni pitäisi tulla tehottomiksi. Mutta jos pullo on omani, niin joudun käsittelemään sitä likaisilla käsillä käsillä koskettu pulloa vielä myöhemmin.
Mulla on tämä lähtökohta: Likaisia ovat avaimet, käsineiden sisäosat, taskut joissa käsineet tai känny tai lompakko ovat, kaikki taskuun laitettava tavara, käsilaukun sisältö, kädet heti kun menen ulos, auton ratti jne. Kaikki ulkona käsitellyt pullot ja purnukat ovat likaisia. Jos koskee nenäliinaan niin kosketusalue paperista on likainen. Sillä on merkitystä kun niistää nenänsä.
Lähtökohtaisesti siis ulkona kädet ovat likaiset ja kaupan käsidesin tarkoituksena on vähentää nenänkaivajien ja kämmeneen aibvastavien sormissaan kauppaan tuomien pöpöjen määrää. Jossakin on onnistuttu kun influenssavirus ei tänä keväänä ole lähtenyt leviämään ollenkaan ja rotavirustartunnat ja angiinat ovat huomattavasti harvinaisempia kuin tavallisesti. Se parannus on todennäköisesti tullut nimenomaan käsihygieniasta.
Aina tähänkin asti ennen koronaa olen pessyt kädet kun tulen kotiin. Viime keväänä heti epidemian alussa pyyhin jääkaappiin meneviä tölkkejä desinfiointiaineella mutta nyt en ole enää viitsinyt kun tartunta on paljastunut tapahtuvan lähinnä ilmassa leijuvien pisaroiden ja aerosolin välityksellä. Yritän valita tuotteet siten etten ottaisi niitä etummaisia kaikkien hiplaamia paketteja.
Niin, siis kysymys oli tässä siitä, että onko kauppa-asioinnin päätteeksi hyötyä vai haittaa käyttää sitä kaupan tarjoamaa käsidesipulloa? Luin kyllä ennen epidemian tuloa Suomeen sars-selviytyjästä, joka koronaa välttääkseen jätti kalvotakkinsa ulos, vaatteet kotona suoraan pesukoneeseen, itse suihkuun ja esim. maksuvälineet karanteeniin reiluksi viikoksi.
Itse en ole näin äärimmäisyyksiin mennyt., mutta olen kokenut hyväksi käyttää kassan jälkeen tarjolla olevaa desiä ennen kuin kosken omaan käsidesipullooni. Mitään varmuutta ei tietenkään ole turvallisuudesta, jos menee ihmisten ilmoille.
Minusta käsien desifioinnissa kaupasta lähtiessä ei ole hyötyä. Jos sinulla on käsineet niin niiden sisäosat ovat likaiset joka tapauksessa ja kädet peset kotiin tullessasi. Eri asia sitten jos joudut auttamaan lasta reissussa esim niistämään tms jolloin kädet saisivat olla puhtaat. Mitä enemmän käsidesin kanssa joutuu lotraamaan sitä todennäköisemmin saa kuivumisesta aiheutuvia iho-ongelmia käsiinsä. Varsinkin jos sattuu olemaan taipumusta atooppiseen ihottumaan.
Kyllä, minulla on atopia ja kädet ovat olleet kovilla tänä talvena, onneksi on etätyö ja ostosten keskittämisen takia kauppareissut vain harvoin. On muutenkin allergiaa ja ehkä tuota atopiaa vastaavaa nenän valumista esimerkiksi kylmässä ilmassa, joten joudun niistämään itseäni ulkona. Mielummin teen sen puhdistetetuin käsin kuin kaupan pintojen jäljiltä olevilla.
Tuohan on ihan suosituskin kyllä, että kädet pestään kaupasta lähdön jälkeen eikä vain kotiin tullessa. Kyse oli tässä siis siitä, onko hygieenisempää käyttää omaa käsidesiä vai myös kaupassa tarjolla olevaa eikä siitä, kannattaako käsihygienia skipata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sinä jyrise siinä.
Maskia käyttämätön ihminen on murhaaja ja tappaja.Onneksi emme elä kuvailemassasi yhteiskunnassa, joten työleiri sanktiota joudut lähteä etsimään muualta. Hyviä illan jatkoja sulle, taidat olla sitä ryhmää, jonka luona hoitajat käyvät hyvät yöt toivottelemassa.
Paranemisia pääkopalles!
Harkitsen rikosilmoituksen tekoa viestistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen varovainen postinkin kanssa. Pesen kädet ja desifion ennnekuin kosken. Laitan vikkelään roskiin ja suljen tiiviisti. Ikävä pöpö, mikä voi pinnoilta tarttua siinä missä ilmastakin.
Toivottavasti peset kädet ja desinfioit koskemisen jälkeenkin.
Ethän kuitenkaan pelkää tartuttavasi postia.
Ja taas bussissa: minun lisäksi kolme matkustajaa, kaikilla muilla maski paitsi sitten tällä virolaisella akalla joka kaakattaa puhelimeen kovaan ääneen niin että varmasti roiskuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sinä jyrise siinä.
Maskia käyttämätön ihminen on murhaaja ja tappaja.Onneksi emme elä kuvailemassasi yhteiskunnassa, joten työleiri sanktiota joudut lähteä etsimään muualta. Hyviä illan jatkoja sulle, taidat olla sitä ryhmää, jonka luona hoitajat käyvät hyvät yöt toivottelemassa.
Paranemisia pääkopalles!Harkitsen rikosilmoituksen tekoa viestistäsi.
Juujjuu...
Sellaisen voi harkita tekevänsä myös sinusta ;) murhaajaksi syyttäminen kuulostaa pahalta..
Onko koronaviruksessa tartunnansaannin tarkka kellonaika ja tartunnan lähde luettavissa vai mistä aloittaja päätteli tartunnan tulleen kaupassa?
Nämä varttiryssät raksamiehet Baltiasta ovat pahimpia tautipesäkkeitä.