Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain sitten koronatartunnan ruokakaupasta, maski ei pelastanut

Vierailija
12.03.2021 |

Vaikka kuinka ruokakaupassa yritti väistellä ja varoa maskittomia raksamiehiä, niin ei sitten onnistunut.

Sieltä se tartunta sitten tuli vaikka itsellä aina maski. Raivostuttaa.

Kommentit (443)

Vierailija
21/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että ne raksamiehet pysyy terveinä. 

Vierailija
22/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne tartunnat tuntuu tulevan aina niille jotka ovat erityisen varovaisia?

Koska samat henkilöt juoksee extensiivisesti testattavana jokaisesta niiskauksestakin. Hälläväliä asenteella koronaan suhtautuvat tuskin käyvät myöskään testissä jos eivät sairaalahoitoon joudu ja levittävät sitten tautia ympäriinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen maski sinulla oli?

Kertakäyttöinen kirurginmaski. Ja olen ollut niiden kanssa tosi huolellinen, ei mitään uudelleenkäyttöä. Samoin desinfioin kädet aina kaupassa.

Eli käytit siis maskia, jonka ainoa tarkoitus on pienentää riskiäsi tartuttaa koronavirusta muihin paikalla oleviin. Miksi et käytä sellaista suojainta, joka suojaisi sinua itseäsi? 

No onhan se sentään kangasmaskia parempi. Noita kirurgisia maskeja meille on suositeltu työterveydenhuollosta. 

Vierailija
24/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne ei voi mitään sille että muut idiootit ympärillä tartuttaa.

Vierailija
25/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä muuten on ettei ne raksamiehet osaa maskia käyttää vaan kröhivät vaan menemään.

Vierailija
26/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku kuvittelee, että maski suojaa itse? Yli vuosi kerrottu, että se suojaa lähinnä roiskeilta. 

Just tän takia pitäis olla joka paikassa maskipakko. Silloin jokainen suojaa muita, eli kaikki on suojattu. Ei silti 100%, mutta huomattavasti paremiin kuin nyt tässä tilanteessa kun osa ei maskia käytä.

Siis miksette osta itsellenne sellaista maskia joka oikeasti suojaa sen sijaan että yritätte pakottaa kaikille sellaista joka ei suojaa?? Haloo! Suojaa itse itseäsi äläkä vahtaa muita.

Vierailija
27/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertakäyttöinen kirurginmaski. Ja olen ollut niiden kanssa tosi huolellinen, ei mitään uudelleenkäyttöä. Samoin desinfioin kädet aina kaupassa.

Sellainen maski ei suojaa käyttäjäänsä. Ihan hiljattain oli tapaus, jossa yksi maskiton matkustaja bussissa tartutti monia muita, vaikka kaikki muut matkustajat käyttivät maskia. Tapahtui siis Suomessa. Kannattaa lukea se uutinen, jos ei ole vielä lukenut.

Noita meille työterveyshuolto on suositellut. Mikä sitten pitäisi olla?

Vierailija
28/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että ne raksamiehet pysyy terveinä. 

Jollainhan niistä ainakin oli jo korona koska tartutti sen eteenpäin! Varmaan koko porukalla, kun yhdessä liikkuivat.

Vierailija
29/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen maski ei suojaa käyttäjäänsä. Ihan hiljattain oli tapaus, jossa yksi maskiton matkustaja bussissa tartutti monia muita, vaikka kaikki muut matkustajat käyttivät maskia. Tapahtui siis Suomessa. Kannattaa lukea se uutinen, jos ei ole vielä lukenut.

Mistä senkin tietää oliko kyseinen ihminen edes sairas. Siellä on voinut olla ihan hyvin tartuttajana joku maskin käyttäjä ja yskijä on saanut siltä tartunnan.

Vierailija
30/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne ei voi mitään sille että muut idiootit ympärillä tartuttaa.

Miksi nämä ”idiootit” eivät sitten sairastu myös?

Vierailija
31/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko kaikilla sitten ollut koko päivän kaupan tiloissa maskit koko ajan naamallaan? 

Aivan, ei ollut. 

Ei siis vieläkään satavarmaa tietoa miten hyvin maskit suojaavat muita tartunnalta. Kauppareissun ajan voivat suojatakin kohtalaisesti, myös varianteilta, jos käytetään oikein. Pidemmät oleilut, enpä tiedä. 

Vierailija
32/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin S-marketissa ja hieman ihmettelin minäkin erästä naista, joka kulki yskien ja aivastellen. Hänellä oli kyllä maski, mutta en olisi noin kipeänä lähtenyt liikenteeseen, vaan tilannut ruuat kotiin tai pyytänyt kaverin asialle.

Vierailija
33/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska  pääsääntöisesti niillä ei ole mitään käsitystä, miten virus tarttuu tai leviää. Uskovat vain suosituksia. Jos Taneli Puumalainen tai Mika Salminen sanoisi televisiossa, että pehmonalle kainalossa ja huulipunapuikko alushousuissa estäisi saamasta tartuntaa , niin nämähän tekisivät just niin. 

Vierailija
34/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku kuvittelee, että maski suojaa itse? Yli vuosi kerrottu, että se suojaa lähinnä roiskeilta. 

Just tän takia pitäis olla joka paikassa maskipakko. Silloin jokainen suojaa muita, eli kaikki on suojattu. Ei silti 100%, mutta huomattavasti paremiin kuin nyt tässä tilanteessa kun osa ei maskia käytä.

Siis miksette osta itsellenne sellaista maskia joka oikeasti suojaa sen sijaan että yritätte pakottaa kaikille sellaista joka ei suojaa?? Haloo! Suojaa itse itseäsi äläkä vahtaa muita.

Niinpä! Pelkuri-ap on lisäksi vihamielinen rasisti!

Vierailija
35/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään maski suojaa täysin. 

Vierailija
36/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähentää tartunnan todennäköisyyttä, mutta jos toisella ei ole sitä ja se toinen tulee liian lähelle, niin itseä ei voi suojata mitenkään.

Tanskalaistutkimuksessa viime syksynä oli, että tavallinen maski vähentää tartunnan todennäköisyyttä hyvin vähän. Siinä tutkimuksessa maskittomista reilut 2% oli saanut koronatartunnan ja maskia käyttävillä tartuntoja oli hieman alle 2%

Lisäksi kannattaisi tutustua siihen ihan vähän aikaa sitten Suomessa tapahtuneeseen linja-autokeissiin, jossa yksi maskiton matkustaja tartutti monia muita, vaikka kaikki muut käyttivät maskia.

Eli tavallinen maski suojaa hyvin heikosti tai ei lainkaan käyttäjäänsä. Omaa suojaa saa sillä, kun hankkii vähintään ffp2-tehoisen hengityssuojaimen.

Vierailija
37/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ite oon elänyt huoletta koko ajan ja toivonu, että korona tarttuisi. Tulispahan sairastettus se pois. Mut eipä oo tarttunut 🤷

Vierailija
38/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä muuten on ettei ne raksamiehet osaa maskia käyttää vaan kröhivät vaan menemään.

No heidän kotimaissaan koronatilanne on punaisena, mutta kun he tulevat tänne niin kenties ajattelevat, ettei Suomessa ole ongelmaa - voin olla maskitta, kun en ITSE saa tartuntaa. Eivät kai tajua, että saattavat tuoda oireettoman koronan tänne MUILLE kotipuolesta.

Ja toki maski päässä on vaikea polttaa tupakkaa.

Vierailija
39/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Brasilian tyriminen koronaviruksen kanssa voi uhata koko maailmaa: ”Tämä tieto on ydinpommi”

"Manauksesta liikkeelle lähtenyt koronamutaatio sairastuttaa taudin jo kertaalleen sairastaneita."

"Viruksen levitessä vapaasti siitä kehittyy vaarallisia variantteja, joista on jo tullut vallitsevia mutaatioita Brasiliassa.

Asiantuntijat varoittavat, että uudet mutaatiot uhkaavat myös muun maailman ulospääsyä koronapandemian kourista."

"Brasilian terveydenhuoltojärjestelmä on ylikuormittunut ja vaarassa romahtaa, kun 80 prosenttia maan tehohoitopaikoista on käytössä ja 15 osavaltion pääkaupungissa käyttöaste on yli 90 prosenttia. Hengityskoneita ei ole tarpeeksi, lisähapesta on pulaa ja hoitajat ovat brasilialaismedian mukaan joutuneet pumppaamaan potilaiden keuhkoihin ilmaa manuaalisesti."

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/abc61c3e-4d36-4484-9636-a3e6ca328e50

Vierailija
40/443 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et takuulla saanut missään kaupassa keltän raksamiehiä.

Veikkaan trollia.

Mutta toisaalta uskon että nämä erakot saa viruksen tosi paljon helpommin koska eivät hanki mitään vastustuskykyä.

Ihmiset jotka liikkuu saa pienen määrän viruksia silloin tällöin ja ovat vastustuskykyisempiä