Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heka Mellunmäki uudet asunnot

Vierailija
12.03.2021 |

Nyt on tullut hakuun elokuun lopulla valmistuvat (tai siis muuttovalmiit silloin) Mellunmäen asunnot. Pyhätunturintie 2. Aika kivan näköistä kuvien perusteella. Onko täällä sinne hakeneita? Minä hain ja odottelen, tärppääkö. Muistaakseni 9.3-23.3. on haku.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä saatu tuolta asuntoa.. tarjous tuli ihan muualta vaikka mulla on kyllä tuntuva kuukauspalkka, mietityttää milläköhän perustein tonne pääsee ensijaisesti.

Jos sulla on jo asunto persiin alla turha haaveilla tonne pääseväs. Ensijaisesti kiireelliset asunnottomat ja maahanmuuttaneet saavat nämä kohteet. Pystyvät sopeutumaan valmiiksi jo lähi-idän meininkeihin.

Ei se ihan noin mene. 1/3 uudiskohteista on varattu juuri vaintoasunnoiksi niille, jotka esim. perhekoon muuttuessa haluavat vaihtaa pienempään tai suurempaan asuntoon, ja jotka eivät keskinäistä vaihtoa voi tehdä (koska asunto menee remppaan muuton jälkeen). 

Mitä tämä remppahomma meinaa? Jos vaikka asuu kohteessa, johon on tulossa peruskorjaus niin onko etusijalla vaihtoasunnon saamiseen? Tuskin, koska peruskorjauksen ajaksi saa kuitenkin väistöasunnon mihin saa jäädä asumaan remontin valmistuttua.

Kyllä mä sen tuossa kirjoitin: .."koska asunto menee remppaan muuton jälkeen" eli tässä meidän nykyisessä kohteessa jokainen poismuuttaneen asunto rempataan. Ei koko rappu kerrallaan, vaan aina, kun joku muuttaa pois. Ja uudiskohteissa on juuri näille, joille ei vaihto toisen asukkaan kanssa tästä syystä käy päinsä, on varattu asuntoja tietty määrä.

Väistöasuntoja ei siis tarvita, koska remppa tehdään asuntokohtaisesti, kun asukas muuttaa pois. aamen. enempää en tätä jaksa selittää..

Mutta kyse on kuitenkin muusta kuin pelkästä pintaremontista? Miten sitten estetään, ettei eri asunnot remontoida eri vuosikymmenillä? Jos siis kyse ei ole väistömuutosta niin asukkaathan voivat asua samassa asunnossa elämänsä loppuun saakka.

Vierailija
102/117 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan v...ttu hirvee alue. En muuttaisi sinne lapseni kanssa vaikka jokuostaisi asunnon ja maksaisi toisen mokoman käteisenä kaupan päälle.

EI EI EI IKINÄ TUONNE! Mistä slummeista te jotka tuonne halajatte olette lähtöisin?

Heh. Minä asun tässä tien toisella puolella. Me ostimme asuntomme aikanaan tuomarilta. Naapurissa asuu eläkkeelle jäänyt hammaslääkäri. Toisessa naapurissa asuu eläkeläispariskunta, jonka ammatit ovat yleislääkäri ja psykiatri. Ja minä en viitsi meidän palkkatuloja edes kertoa, koska huutelisit kuitenkin provoa.

Aluuena tämä on mummoutunut lähiö. Teinipoikani sanoin: jos vastaan tulee joku muu kuin mummo, on se vain vierailulla täällä.

Ei ne mummelit siellä ikuisuuksia asu. Kuka muuttaa tilalle?

Lapsiperheet. Harvoja alueita, joissa hinnat eivät ole vielä nousseet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä saatu tuolta asuntoa.. tarjous tuli ihan muualta vaikka mulla on kyllä tuntuva kuukauspalkka, mietityttää milläköhän perustein tonne pääsee ensijaisesti.

Jos sulla on jo asunto persiin alla turha haaveilla tonne pääseväs. Ensijaisesti kiireelliset asunnottomat ja maahanmuuttaneet saavat nämä kohteet. Pystyvät sopeutumaan valmiiksi jo lähi-idän meininkeihin.

Ei se ihan noin mene. 1/3 uudiskohteista on varattu juuri vaintoasunnoiksi niille, jotka esim. perhekoon muuttuessa haluavat vaihtaa pienempään tai suurempaan asuntoon, ja jotka eivät keskinäistä vaihtoa voi tehdä (koska asunto menee remppaan muuton jälkeen). 

Mitä tämä remppahomma meinaa? Jos vaikka asuu kohteessa, johon on tulossa peruskorjaus niin onko etusijalla vaihtoasunnon saamiseen? Tuskin, koska peruskorjauksen ajaksi saa kuitenkin väistöasunnon mihin saa jäädä asumaan remontin valmistuttua.

Kyllä mä sen tuossa kirjoitin: .."koska asunto menee remppaan muuton jälkeen" eli tässä meidän nykyisessä kohteessa jokainen poismuuttaneen asunto rempataan. Ei koko rappu kerrallaan, vaan aina, kun joku muuttaa pois. Ja uudiskohteissa on juuri näille, joille ei vaihto toisen asukkaan kanssa tästä syystä käy päinsä, on varattu asuntoja tietty määrä.

Väistöasuntoja ei siis tarvita, koska remppa tehdään asuntokohtaisesti, kun asukas muuttaa pois. aamen. enempää en tätä jaksa selittää..

Mutta kyse on kuitenkin muusta kuin pelkästä pintaremontista? Miten sitten estetään, ettei eri asunnot remontoida eri vuosikymmenillä? Jos siis kyse ei ole väistömuutosta niin asukkaathan voivat asua samassa asunnossa elämänsä loppuun saakka.

Tuo on ongelma, kun asut vaikka 20 vuotta samassa asunnossa, et saa sinne remonttia. Ja jos vaihdat asuntoa jonkun kanssa keskenään, niin kanssavaihtajan pitää hyväksyä asunto siinä kunnossa missä se on, eikä hänkään saa sinne remonttia.

Kun taas jostakin asunnosta asukas muuttaa pois parin vuoden välein , niin remontti tehdään aina asukkaan vaihtuessa.

Vierailija
104/117 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
105/117 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malttaisi odottaa muuttoa!

Vierailija
106/117 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan v...ttu hirvee alue. En muuttaisi sinne lapseni kanssa vaikka jokuostaisi asunnon ja maksaisi toisen mokoman käteisenä kaupan päälle.

EI EI EI IKINÄ TUONNE! Mistä slummeista te jotka tuonne halajatte olette lähtöisin?

Heh. Minä asun tässä tien toisella puolella. Me ostimme asuntomme aikanaan tuomarilta. Naapurissa asuu eläkkeelle jäänyt hammaslääkäri. Toisessa naapurissa asuu eläkeläispariskunta, jonka ammatit ovat yleislääkäri ja psykiatri. Ja minä en viitsi meidän palkkatuloja edes kertoa, koska huutelisit kuitenkin provoa.

Aluuena tämä on mummoutunut lähiö. Teinipoikani sanoin: jos vastaan tulee joku muu kuin mummo, on se vain vierailulla täällä.

Riippuu siitä, että toteutuuko Vantaan ratikka. Jos toteutuu, niin Mellunmäessäkin asuntojen hinnat saattaisivat nousta. Silloin alueelle sitten muuttaisi varakkaampaa väkeä. Jos ratikkasuunnitelma ei toteudu, niin mummojen tilalle muutta sellaista väkeä, mitä idässä jo asuu.

Vierailija
107/117 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko parkkipaikka-arvonnan tuloksista kellään vielä tietoa?

108/117 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko parkkipaikka-arvonnan tuloksista kellään vielä tietoa?

109/117 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan vielä ole tietoa parkkipaikasta. Jännityksellä odotetaan.

110/117 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ootte saanu jo asuntotarjouksen, onko kämpät minkä kokoisia. Ite oon hakenu tytön kanssa kaksiota ja mietin että jakaako ne isoimmasta lähtien ensin. Vai pitääkö jo luopua toivosta :(. Onhan tässä toki vielä kuukausi aikaa.

Vierailija
111/117 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39298 kirjoitti:

Te jotka ootte saanu jo asuntotarjouksen, onko kämpät minkä kokoisia. Ite oon hakenu tytön kanssa kaksiota ja mietin että jakaako ne isoimmasta lähtien ensin. Vai pitääkö jo luopua toivosta :(. Onhan tässä toki vielä kuukausi aikaa.

Itse sain yksiön. Se kyllä vapautuu jos en saa parkkipaikkaa, en töiden takia pärjää ilman.

Vierailija
112/117 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheet. Harvoja alueita, joissa hinnat eivät ole vielä nousseet.

Joo hinnat ei oikein nouse ja sille on ihan hyvät syyt. Olen nähnyt alueen kehityskaaren. T Mellunmäessä 10 vuotta.

Vierailija
113/117 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, että toteutuuko Vantaan ratikka. Jos toteutuu, niin Mellunmäessäkin asuntojen hinnat saattaisivat nousta. Silloin alueelle sitten muuttaisi varakkaampaa väkeä. Jos ratikkasuunnitelma ei toteudu, niin mummojen tilalle muutta sellaista väkeä, mitä idässä jo asuu.

Öö mitä? Että yksi ratikkako ratkaisee muuttaako varakas Mellunmäkeen. Täältä pääsee jo busseilla Vantaalle. Ei tuo ratikka tuo mitään lisäarvoa.

Vierailija
114/117 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpö pieni hipsteri äänestää Vihreitä tai kommunisteja, koska niin voi olla jänskä tyyppi. Ikään kuin kapinallinen, vaikka veronmaksajat maksavatkin asunnot ja opinnot ja lapsen teot.

Vierailija
115/117 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Heka, mutta vinkkinä jos tuolle alueelle haluatte niin OikeaKoti rakennuttaa lyhyen korkotuen ARA-vuokra-asuntoja, joista jäi vielä 64m2 rivarikolmio(ita) haettavaksi: https://oikeakoti.fi/kohteet/helsinki-mellunmaki/

Toisin kuin Hekalla näihin on tulorajat, joista voi lukea lisää Aran sivuilta: https://www.ara.fi/fi-FI/ARAasuntokanta/Lyhyen_korkotukilainan_ARAvuokr…

Vierailija
116/117 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39298 kirjoitti:

Hekan kanssa käymäni sähköpostikeskustelun perusteella muutama asunto on vielä jakamatta. En tiedä minkä kokoisia. Selvisi sekin miksei parkkipaikkoja ole vielä jaettu. 

Käyttäjä39001 kirjoitti:

Parkkipaikka-arvonnan tulokset selviävät kuulemma heinä-elokuussa. Pakko se kai on jäädä odottamaan, ja jos ei parkkipaikkaa nyt tulekaan niin keksittävä sitten jotain. 

Vierailija
117/117 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä39298 kirjoitti:

Hekan kanssa käymäni sähköpostikeskustelun perusteella muutama asunto on vielä jakamatta. En tiedä minkä kokoisia. Selvisi sekin miksei parkkipaikkoja ole vielä jaettu. 

Käyttäjä39001 kirjoitti:

Parkkipaikka-arvonnan tulokset selviävät kuulemma heinä-elokuussa. Pakko se kai on jäädä odottamaan, ja jos ei parkkipaikkaa nyt tulekaan niin keksittävä sitten jotain. 

Nyt tuli meille allekirjoitettavaksi sopimus autopaikasta, jee :)