Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heka Mellunmäki uudet asunnot

Vierailija
12.03.2021 |

Nyt on tullut hakuun elokuun lopulla valmistuvat (tai siis muuttovalmiit silloin) Mellunmäen asunnot. Pyhätunturintie 2. Aika kivan näköistä kuvien perusteella. Onko täällä sinne hakeneita? Minä hain ja odottelen, tärppääkö. Muistaakseni 9.3-23.3. on haku.

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihne kirjoitti:

Siinä oli aiemmin päiväkoti, joka purettiin homevaurion takia ja joitakin puita. Ei siis viety mitään luonnonsuojelualuetta vaan hyödynnettiin tontti uudelleen.

Ei ole tämän talon kohdalla ollut päiväkotia. Se oli Saariselänkuja 2:ssa, joka purettiin homeen takia.

Kyllä tälläkin tontilla on päiväkoti ollut. Kävin itse kyseistä päiväkotia aikoinaan.

Vierailija
82/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan v...ttu hirvee alue. En muuttaisi sinne lapseni kanssa vaikka jokuostaisi asunnon ja maksaisi toisen mokoman käteisenä kaupan päälle.

EI EI EI IKINÄ TUONNE! Mistä slummeista te jotka tuonne halajatte olette lähtöisin?

Heh. Minä asun tässä tien toisella puolella. Me ostimme asuntomme aikanaan tuomarilta. Naapurissa asuu eläkkeelle jäänyt hammaslääkäri. Toisessa naapurissa asuu eläkeläispariskunta, jonka ammatit ovat yleislääkäri ja psykiatri. Ja minä en viitsi meidän palkkatuloja edes kertoa, koska huutelisit kuitenkin provoa.

Aluuena tämä on mummoutunut lähiö. Teinipoikani sanoin: jos vastaan tulee joku muu kuin mummo, on se vain vierailulla täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan v...ttu hirvee alue. En muuttaisi sinne lapseni kanssa vaikka jokuostaisi asunnon ja maksaisi toisen mokoman käteisenä kaupan päälle.

EI EI EI IKINÄ TUONNE! Mistä slummeista te jotka tuonne halajatte olette lähtöisin?

Heh. Minä asun tässä tien toisella puolella. Me ostimme asuntomme aikanaan tuomarilta. Naapurissa asuu eläkkeelle jäänyt hammaslääkäri. Toisessa naapurissa asuu eläkeläispariskunta, jonka ammatit ovat yleislääkäri ja psykiatri. Ja minä en viitsi meidän palkkatuloja edes kertoa, koska huutelisit kuitenkin provoa.

Aluuena tämä on mummoutunut lähiö. Teinipoikani sanoin: jos vastaan tulee joku muu kuin mummo, on se vain vierailulla täällä.

Et oo sitten iltaisin tainut siinä vanhalla ostarilla käynyt saati sitten metroasemalla? En nyt naapureita tällä tsrkoittanutkaan, vaan yleistä rauhallisuutta / turvallisuutta alueella. Olen tuolla joutunut aiemmin työni puolesta pyörimään normi toimistoaikojen ulkopuolella ja kyllä tuo meni ihan kärkikastiin ainakin omien NoGo alueiden listalla.

T: ex vartija

Vierailija
84/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39001 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle lähinnä herää kysymys, että mistäköhän sosiaaliluokasta mahtaa olla tämänkaltaisen kommentin kirjoittaja.

Ylimmästä 10% tienaavasta, mutta ei sillä nyt ole merkitystä, koska kokemusta on nuoruudessa monista alueista. Miksi hakeutua alueelle, jossa omilla lapsilla on SUURI riski ajautua "väärille" raiteille, jos kerran on mahdollisuus valita. En kävelisi huteraa romahtamaisillaan olevaa puusiltaa pitkin rotkon yli jos vieressä olisi uusi teräsrakenteinen silta.

Vierailija
85/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi oikeesti into pinkeenä muuttamassa itään.. huhhuh. Onnea vaan muuttaa tonne levottomuuksien keskelle ja kouluissakaan ei oo mitään kehumista. Kasvattaisin lapseni mielummin laadukkaammalla alueella.

Se tässä on hupaisaa, että nämä halpojen vuokrakämppien perässä juoksevat kuvittelevat olevansa jokin "laadukas" taivanlahja kaikille asuntoalueille, minne levittäytyvät.   Ihan sama missä pentunne kasvattatte, kunhan kasvatatte ne jotenkin. Vaikka turha toivo. Tämä on niin nähty.

Vierailija
86/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista seutua?

Levotonta ollut aina, ei siellä mikään ole muuttunut 2000 luvulta.

Tää uudiskohde on kun timantti ois asetettu paskakasan päälle.

Vai timantti? Et sitten nähnyt  niitä kadunpuolen parvekkeita? Ovat mallia kanikoppi ilman verkkoa. Samanlaista arkkitehtuuria löytyy Kontulan metron lähistölle rakennetuista vastaavista.

Vierailija
87/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostunut87 kirjoitti:

Kukaan saanut tarjousta viisiöstä?

Me saatiin tarjous 22.4. Ja tällä viikolla allekirjoitettiin vuokasoppari 5h asuntoon 😊

Vierailija
88/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tänään viestiä että mun asiointikansio päivittyi mutta kun kävin katsomassa niin ei kuules ollut yhtään uutta viestiä näkyvissä... soitan kyllä huomenna aamulla. Oliko jollakin muulla käyny tämä sama juttu?

Meillä kävi! Meni 9 päivää siitä, niin tuli asuntotarjous.

Vierailija
89/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me saatiin viisiöstä tarjous! 😍💪🏻

Joo ne on kuulemma kaikki jaettu, ei napannut meillä :( Monta henkeä teillä on muuttamassa? Itse oltaisiin vaihdettu kaupungin asunnosta isompaan.

Meitä on muuttamassa 5 henkilöä. Muutetaan neliöstä nyt viisiöön sitten.

Vierailija
90/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä saatu tuolta asuntoa.. tarjous tuli ihan muualta vaikka mulla on kyllä tuntuva kuukauspalkka, mietityttää milläköhän perustein tonne pääsee ensijaisesti.

Jos sulla on jo asunto persiin alla turha haaveilla tonne pääseväs. Ensijaisesti kiireelliset asunnottomat ja maahanmuuttaneet saavat nämä kohteet. Pystyvät sopeutumaan valmiiksi jo lähi-idän meininkeihin.

Ei se ihan noin mene. 1/3 uudiskohteista on varattu juuri vaintoasunnoiksi niille, jotka esim. perhekoon muuttuessa haluavat vaihtaa pienempään tai suurempaan asuntoon, ja jotka eivät keskinäistä vaihtoa voi tehdä (koska asunto menee remppaan muuton jälkeen). 

Vierailija
91/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä saatu tuolta asuntoa.. tarjous tuli ihan muualta vaikka mulla on kyllä tuntuva kuukauspalkka, mietityttää milläköhän perustein tonne pääsee ensijaisesti.

Jos sulla on jo asunto persiin alla turha haaveilla tonne pääseväs. Ensijaisesti kiireelliset asunnottomat ja maahanmuuttaneet saavat nämä kohteet. Pystyvät sopeutumaan valmiiksi jo lähi-idän meininkeihin.

Ei se ihan noin mene. 1/3 uudiskohteista on varattu juuri vaintoasunnoiksi niille, jotka esim. perhekoon muuttuessa haluavat vaihtaa pienempään tai suurempaan asuntoon, ja jotka eivät keskinäistä vaihtoa voi tehdä (koska asunto menee remppaan muuton jälkeen). 

Mitä tämä remppahomma meinaa? Jos vaikka asuu kohteessa, johon on tulossa peruskorjaus niin onko etusijalla vaihtoasunnon saamiseen? Tuskin, koska peruskorjauksen ajaksi saa kuitenkin väistöasunnon mihin saa jäädä asumaan remontin valmistuttua.

Vierailija
92/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me taas asumme Hekan neliössä ihan eri puolella kaupunkia, jonotettu pienempää asuntoa uudiskohteessa vuoden. Ei ole tullut tarjousta.  On hassua asua kahdestaan isolle perheelle tarkoitetussa asunnossa. Mitään ei ole kuulunut missään vaiheessa vuotta.

Jos vain uudiskohteet kelpaa niin ei liene kovin tärkeää ole päästä pienempään asuntoon.

Vierailija
93/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä remppahomma meinaa? Jos vaikka asuu kohteessa, johon on tulossa peruskorjaus niin onko etusijalla vaihtoasunnon saamiseen? Tuskin, koska peruskorjauksen ajaksi saa kuitenkin väistöasunnon mihin saa jäädä asumaan remontin valmistuttua.

Kyllä mä sen tuossa kirjoitin: .."koska asunto menee remppaan muuton jälkeen" eli tässä meidän nykyisessä kohteessa jokainen poismuuttaneen asunto rempataan. Ei koko rappu kerrallaan, vaan aina, kun joku muuttaa pois. Ja uudiskohteissa on juuri näille, joille ei vaihto toisen asukkaan kanssa tästä syystä käy päinsä, on varattu asuntoja tietty määrä.

Väistöasuntoja ei siis tarvita, koska remppa tehdään asuntokohtaisesti, kun asukas muuttaa pois. aamen. enempää en tätä jaksa selittää..

Vierailija
94/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen kadunpätkä on ns " meltsin paras".

Se metriksen viereinen favela-meltsi on total no-go, mutta tämä puoli on tosiaan erittäin rauhallinen.

Vierestä lähtee kunnon ulkoilumaastot aina mustavuorelle saakka, metrolle tosiaan 500m, 200m alepalle ja kukkakaupalle.

On kunnon mummozonea, eli pääosin riippakinttuja, ja muutamat kiintiöruskeat.

Siihen kadun toiselle puolelle tulee sitten toinen työmaa, täydentävät vastapäisen heka taloyhtiön tontille yhden talon lisää.

// kadun toisella puolella asuva.

Vierailija
95/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa, että mikä tuo remppajuttu on?

Vierailija
96/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on Suomessa edelleen eri yhteiskuntaluokkia. Toiset odottavat kaupungin vuokra-asuntoa kuin lottovoittoa, toiset kiroavat kun on liikaa neliöitä siivottavaksi.

Vierailija
97/117 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedossa on, että Hekan uudet ja paremmat kämpät menee sen arvonnan ohi, asuntotoimiston tädin kavereille, paikallispoliitikoille ja Helsingin kaupungin paremmille työntekijöille.

Vierailija
98/117 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ne on kuulemma kaikki jaettu, ei napannut meillä :( Monta henkeä teillä on muuttamassa? Itse oltaisiin vaihdettu kaupungin asunnosta isompaan.

Kiva! Itse oltaisiin kanssa vaihdettu neliöstä viisiöön. Nyt haetaan vaihtoa Kruunuvuorenrantaan ihan vaan alueen takia, toivottavasti se sitten tärppäisi 🤞🏼

Pääsittekö kahden tason viisiöön? Me kuolattiin sitä pohjan takia kaikkein eniten 😀

Vierailija
99/117 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva! Itse oltaisiin kanssa vaihdettu neliöstä viisiöön. Nyt haetaan vaihtoa Kruunuvuorenrantaan ihan vaan alueen takia, toivottavasti se sitten tärppäisi 🤞🏼

Pääsittekö kahden tason viisiöön? Me kuolattiin sitä pohjan takia kaikkein eniten 😀

Ei valitettavasti! Se oli mun ykköstoive kanssa 😄

Vierailija
100/117 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mummelit siellä ikuisuuksia asu. Kuka muuttaa tilalle?