Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ev. lut. kirkon perhekerhoon mennä, vaikkei kuulu kirkkoon?

Vierailija
10.08.2006 |

Kerho ei maksa mitään.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirkko ottaa avoimin käsin kaikki halukkaat vastaan...tai sitten ei jos av-mammat saa päättää kirkon toiminnasta

Vierailija
22/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi mennä. Toivovat näin jopa saavansa kirkkoon uusia jäseniä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos paikkakunnallanne ei paljon muuta äiti-lapsi-toimintaa ole, niin sinne vain! Eri asia on sellainen lasten päiväkerho, jonne lapset jätetään ilman äitiä. Siellä lapsesi voisi viedä paikan joltain kirkkoon kuuluvalta, joka maksaa kirkollisverotkin. Mutta perhekerhossa teistä ei koidu mitään lisäkustannuksia seurakunnalle.

Nimim. Itsekin lapsena seurakunnan kerhossa ollut, silloin kirkkoon kuulumaton. Olin hoidossa pph:lla, joka meidät sinne vei, enkä kyllä sieltä saadun valistuksen juuri vaikuttaneen nykyiseen uskooni.

Vierailija
24/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalisesti minusta voi mennä asenteella " haluan, että lapseni tutustuu tähän, vaikken itse koe tätä tärkeäksi" , kun taas pelkästään " haluan, että lapseni tapaa mukavia lapsia kerhossa" -asenne on minustakin vapaamatkustamista.

Eipä silti, vapaamatkustaminen on kai yleistymässä kirkon suhteen muutoinkin. Ainakin minua hieman huvittavat vanhemmat, joista molemmat ovat innokkaasti kastamassa lasta, vaikka parempituloinen onkin eronnut kirkosta.

Vierailija
25/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtumia jne., joissa yhdestä lisää ei ole mitään kustannuksia järjestäjille (konsertit, tyhjät junapaikat jne). Tuo on aika kestämätön logiikka päättää, mihin voi mennä ilmaiseksi. Tämä siis ot:nä itse aiheeseen puuttumatta.

Vierailija
26/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen lasteni kanssa seurakunnan perhekerhoon, vaikka emme kuulu kirkkoon. Lasten isä kuuluu ja on maksanut sen verran kirkollisveroa, että lapsensa saavat mennä kerhoon.

Sitä paitsi, koska seurakunnan kanta ainakin täällä on, että kirkkoon kuulumattomat ovat perhekerhoon tervetulleita, av-mammojen mielipidettä ei kysytä.

Vierailija
27/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ymmärrä miksi lapseni tulisi kärsiä siitä että vanhemmat eivät kuulu kirkkoon (= ei pääsisi kerhoon).

Niin, siis te vanhemmat ette kuulu kirkkoon ja lapsenne kärsii mielestäsi sen takia. Miksi ette sitten liity kirkkoon? Muiden kirkollisverojen maksajienko pitäis kustantaa teidän lapsenne harrastus?

Anyway....

Minusta periaatteessa pummilla meno on aina väärin mutta kun kyseessä on kirkollinen paikka jossa saa myös hieman kristillistä kasvatusta, niin ihan hyvä vain, jos ateistien tms. lapset osallistuvat ja saavat näin edes vähän kuulla Jeesuksesta:) Taivaan Isä rakastaa kaikkia ihmisiä, ateisteja ja uskovaisia, ja toivoo kaikkien lasten kuulevan Hänestä. Joten minä toivon, että erit. kirkkoon kuulumattomien lapset menevät kerhoon VAIKKA olen jyrkästi yleensä " salamatkustusta" vastaan.

Vierailija
28/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta" .

Vierailija
29/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyllä se aina tökkii, oli kyseessä sitten TV-luvan maksamatta jättäminen tai mikä tahansa yhteisesti kustannettava huvitus/tapahtuma, joista joku haluaa nauttia suorittamatta omaa osuuttaan.

Mut tämä on siis mun mielipide, ei kirkon.

Vierailija
30/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. yritykset maksavat kirkollisveroa omistajan vakaumuksesta riippumatta ja myös valtio tukee kirkkoa, joten kyllä kaikki jotka tavallisia veroja maksavat ovat oman osansa kirkon kirstuun kantaneet.

Kerhoon vaan hyvillä mielin!

Vierailija
31/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio tukee verovaroilla (joita maksavat kaikki vakaumukseen katsomatta) myös monia kulttuuri- ja urheiluseuroja yms, eivätkä niidenkään tilaisuuksiin voi kaikki veronmaksajat kävellä hyvillä mielin.

Vierailija
32/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua ärsyttää tuollaiset ihmiset yli kaiken!

Kuulu kirkkoon ja maksa kirkollisverosi sekä oma osasi srk:n toiminnasta!!!

Vierailija
33/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme nyt 1v7kk pojan kanssa käyneet koko viim etalven kerran viikossa seurakunnan perhekerhossa emmekä kuulu kirkkoon. Kerhossa on alussa pieni hartaus, jonka ajan joko istuimme muiden mukana tai tulimme paikalle vasta hartauden päätyttyä.

Kysyin mennessämme ekaa kertaa kerhon toimintaa katsomaan, että miten meidän olo siellä onnistuu kun emmem ole ev. lut. kirkon jäseniä. Kerhon tädit sanoivat, ettei se ole mikään määräävä tekijä vaan kerhoon saa tulle perheet vakaumukseen katsomatta.

Kerhossa on ollut todella kivaa, paljon askartelua, ihania retkiä ja mukavaa seuraa, joten aiomme käydä myös tulevana talvena kerhossa.

Mukaan vaan ap!!!

Vierailija
34/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..palkansaajaa perheessä! On siinä kerholla hintaa!

Vierailija
35/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäminen ei ole reilua toisia sen maksaneita kohtaan.

Vierailija
36/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyn tätä asennemuutosta, joka on tapahtunut tällä palstalla 4 -vuoden aikana; silloin kaikki olivat sitä mieltä, että kirkon kuuluu tarjota kaikille maksamattomillekin ilmaisia palveluita, kehdosta hautaan.

Kiva, että jotakin oikeustajua kirkkoakin kohtaan esiintyy, ainaisesta kritiikistä poiketen.

Ehkä uusi hautaustoimilaki sai aikaan maksavien jäsenten rivien tiivistymisen ?

Vierailija
37/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kieltämättä toi vapaamatkustaminen on aikas yleistä. siis yleensä kirkon puoleen sitten kuotenkin käännytään, kun kuolema kohtaa. Ja halutaan pappi paikalle jne.

Tai jos menisi kirkossa vihille ja eroaisi sitten...

Tai käydään laulamassa kirkossa kauneimpia joululauluja

ja mennään lasten kanssa kirkonmäelle, kun siellä saa ilmaiseksi ajella hevosreen kyydissä ja askarrella...

Tietysti kiva jos toiminta kiinnostaa ja lapsille pitää siksi olla avoimet ovet.

Vierailija
38/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa seurakunnista ottaa kyllä avosylin vastaan myös kirkkoon kuulumattomat.

Mutta on tapauksia, jossa kirkkoherra on määrännyt, että et ole tervetullut, kerran et kuulu kirkkoon.

Vierailija
39/39 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ihmeessä haluaisit??