Voiko ev. lut. kirkon perhekerhoon mennä, vaikkei kuulu kirkkoon?
Kommentit (39)
VOi G-sus!!!! Kirkkoon kuulumattoman menee kerhoihin juomaan mehut ja syömään piparit ja säilömään lapset, kun on ILMAISTA. Ja häät kyllä kelpaa kirkossa vaikka mies ei kuulukaan kirkkoon, argh.
Sama juttu kun sossu kustantaa kohta digiboxit ja tv-luvat kohta köyhille kun eivät itse viitsi maksaa!!!
että ihmisillä on otsaa olla tuollaisia itsekkäitä nihilistejä, oikeita loisia!
Vierailija:
VOi G-sus!!!! Kirkkoon kuulumattoman menee kerhoihin juomaan mehut ja syömään piparit ja säilömään lapset, kun on ILMAISTA. Ja häät kyllä kelpaa kirkossa vaikka mies ei kuulukaan kirkkoon, argh.Sama juttu kun sossu kustantaa kohta digiboxit ja tv-luvat kohta köyhille kun eivät itse viitsi maksaa!!!
että ihmisillä on otsaa olla tuollaisia itsekkäitä nihilistejä, oikeita loisia!
Ehkä juuri tässä asiassa ärsytyskynnykseni on niin matalalla, kun naapurin rouva, joka on kovasti pakanaa ja uskonto hörhöilyä hänen mielestään, käy sitten srk:n kerhoissa kuin ei mitään.
Kehuu vielä, että menee vasta sen jälkeen kun alkuhöpinät on ohi ja lähtee aikasemmin. Ottaa rusinat pullasta siis.
Kyllä, näin on kaupungissamme. Kaupunki haluaa päästä halvalla ja maksaa seurakunnalle jotain toiminnan järjestämisestä. Saako sinne mennä kirkkoon kuulumattomat vai menevätkö ne ekaluokkalaiset tyhjään kottin odottamaan vanhempia?
Osallsituminen luo yhteishenkeä, opettaa lapselle niitä kristillisiä arvoja ja ennen kaikkea hyvää käytöstä.
Vierailija:
Ehkä juuri tässä asiassa ärsytyskynnykseni on niin matalalla, kun naapurin rouva, joka on kovasti pakanaa ja uskonto hörhöilyä hänen mielestään, käy sitten srk:n kerhoissa kuin ei mitään.
Kehuu vielä, että menee vasta sen jälkeen kun alkuhöpinät on ohi ja lähtee aikasemmin. Ottaa rusinat pullasta siis.
mutta minusta se väärin.
Tästä tulee tietysti keksustelu, että kirkon pitää olla avoin kaikille etc.
Mutta minusta se on avoin kaikille eli kaikki voivat liittyä jäsenksi halutessaa ja maksaa jäsenmaksut (verot) ja saada edut.
toiset kirkkoonkuuluvat ne sitten maksaa sunkin kerhoilun kirkollisveroissaan
Veisitkö lapsen sinne vain siksi että se on ilmainen?
Mitä maksupuoleen tulee niin minä olisin kyllä valmis kerhosta maksamaankin, minun puolesta meiltä kirkkoon kuulumattomilta voisi kerätä maksun. En ymmärrä miksi lapseni tulisi kärsiä siitä että vanhemmat eivät kuulu kirkkoon (= ei pääsisi kerhoon). Me ei käydä perhekerhossa mutta olen ilmoittanut lapseni srk:n leikkikerhoon.
Monesti erotaan kirkosta kirkollisverojen takia, mutta palveluita voidaan kyllä huoletta käyttää = pummi.
Kerran kävin ja riitti!
Ensin oli hartaus, sitten opeteltiin kuvatauluista vähän raamatun kertomuksia, lapsilta kuulustellen siis, sitten kiireesti pikkuisen askarreltiin ja sit kahvit ja sen jälkeen vielä rukoiltiin ennenku lopetettiin.
Ei enää koskaan.
" Liittykää kirkkoon ja antakaa lapsillenne mahdollisuus uskonnolliseen kasvatukseen"
Minua ei kiinnosta kristillinen kasvatus. Sen takia veisin lapsen kerhoon, että hän tapaisi muita lapsia. Paikkakunta on pieni, eikä oikein ole muita vastaavanlaisia kerhoja.
Ap
niin lahjoita kirkollisveroa vastaava summa seurakunnallle
Tahdon vain tarjota lapselleni mahdollisuuden tutustua siihenkin puoleen. T: 10
Lasta ei ole kastettu. Hän saa aikanaa liittyä kirkkoon, jos hän haluaa. Olen itsekkin liittynyt kirkkoon teini-iässä, mutta erosin muutama vuosi sitten, koska en käynyt missään kirkon tilaisuuksissa, enkä elä raamatunmukaista elämää.
Lisäksi, sen verran tiedän, ettei tässä perhekerhossa ole mitään saarnoja. Se on vain paikka missä voi tavata muita äitejä ja lapsia. (Näin eräs tuttavani informoi minua).
Ap
Millä varoin luulit kyseisiä kerhoja järjestettävän?? Kyllä luulisi omankin järjen tuossa asiassa sanovan, että kannattaako mennä vai ei..
t. uskis
Kirkko on vain tyytyväinen jos sen tilaisuuksiin osallistuu muutkin kuin ns. aktiivijäsenet
Risiksen kristilliset arvot on nähty. Vai opettiko Jeesus halveksimaan heikkoja, lyömään lyötyjä ja kutsumaan irc-galleriamammoja vastenmielisiksi?