Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa persjalkainen?
Olen kuvitellut, että se tarkoittaa vartalon mallia, jossa on lyhyet jalat. Mutta sain juuri kuulla olevani väärässä.
Kommentit (58)
Persjalkainen on sellainen, jolla on lyhyet jalat suhteessa selän mittaan. Tyypillisiä persjalkaisia naisia maailmalla ovat mm. herttuatar Catherine ja sisarensa Pippa Middleton, Halle Berry ja Britney Spears.
Persjalkaiset naiset näyttävät hyviltä mekoissa ja pitkähköissä hameissa, koska jalat jäävät piiloon, mutta housuissa ja minihameissa persjalkaisuus valitettavasti korostuu.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon valitettavasti perinyt juuri sen perisuomalaisen kätevän emännän ruumiinrakenteen johon kuuluu myös persjalkaisuus: kauttaaltaan luustoltaan leveä ja pötkylämainen vartalo, lyhyt kaula, pitkä selkä, ylhäältä asti leveä lantio jossa pakarat on kuitenkin littanat ja lyhyet ilman treeniäkin lihaksikkaat jalat. Hyvän työihmisen kroppa sanoi äitini. Vähän kuin joku kuormahevonen verrattuna siroihin lämminverisiin. Kun kroppaan yhdistyy vielä pyöreä taikinanaama ja ohuet maantienväriset haivenet, niin ei sitä kyllä kauneudella ole meikäläinen pilattu 😅
Sinä olet kaunis ihminen. Se on kokonaisuus. Älä soimaa itseäsi.
-Mies
Lyhyt suomalainen nainen jolla on mehevä peppu.
Pitkä selkä ja lyhyet jalat = Sofia belorf
Vierailija kirjoitti:
Mä oon persjalkanen. Ei näin lyhyen naisen persus voi kovin korkeella ollakkaan.
Yllätkö raapimaan ilman jakkaraa?
Perseestä päälakeen on pitempi kuin perseestä maahan mitattuna.
Suomen rumin sana heti ä pä.rän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä selkä ja lyhyet jalat = Sofia belorf
Samoin Derya ja Patricia. Jalat ovatkin suht lyhyet, kun katsoo ilman kenkiä ja korkoja.
koittavat kuvakulmilla vääristää, mutta valitettavasti ei onnistu. Levin hiihtotamineissa sen näki, lyhyet jalat joissa 45 koon mono. Onneksi valtavat pukamahuulet eivät paleltuneet pakkasissa.
eikös derya aiemmin kirjoittanut ilkeyksiä muille omista tunnuksista.,?
Toeso on pitempi ja jalat lyhyet. Mittasuhde, ei yleinen lyhyys.
Persjalkainen on suomalainen kehopositiivinen nainen joka ei ymmärrä mitä on feminismi ja silti on sellainen kun kysytään.
Pituuteen nähden lyhyet jalat. Niin minä olen käsittänyt persjalkaisuuden. Itse taas päinvastainen, pituutta 180 cm ja jaloissa sisäpituus 90 cm, eli olenko vastaavasti kirahvi.. 🤣
Pär S. Jalkanen oli vuosina 1830-58 Rautalammilla vaikuttanut työläisaktivisti. Hän vastusti silloista sääty-yhteiskuntaa, jossa "herrasväki astelee kepeästi työläisten selkä pitkällä raatamisesta".
Kansan suussa Pär S. Jalkasen teesit vääntyivät persjalkaisuudeksi ja alkuperäinen merkitys muuttui.
Tuo on varmaankin ollut tarkoituksenmukainen ruumiinmuoto näillä leveyksillä. Ei palele niin helposti. Ainakin itse ohutjalkaisena omenavartalona olen huomannut käyttäväni lämpimämpiä talvivaatteita kuin useimmat.
Vierailija kirjoitti:
Pär S. Jalkanen oli vuosina 1830-58 Rautalammilla vaikuttanut työläisaktivisti. Hän vastusti silloista sääty-yhteiskuntaa, jossa "herrasväki astelee kepeästi työläisten selkä pitkällä raatamisesta".
Kansan suussa Pär S. Jalkasen teesit vääntyivät persjalkaisuudeksi ja alkuperäinen merkitys muuttui.
Hyvin keksitty :D
Aina! "Kyllä mieskin".