Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa persjalkainen?

Vierailija
12.03.2021 |

Olen kuvitellut, että se tarkoittaa vartalon mallia, jossa on lyhyet jalat. Mutta sain juuri kuulla olevani väärässä.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt jalkainen nainen. Ex-mieheni käytti tätä sanaa persjalkainen. Minulla taas on pitkät jalat.

Kyllä mieskin voi olla persjalkainen.

Vierailija
22/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistii olla 175 cm ja persjalkainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persjlkaisia ovat myös suomalaiset miehet.

Vierailija
24/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylpeästi persjalkainen, entä sitten! On sellainen tehokas pitovoima liikkumiseen. Ei paljoa heilauta, silleen.

Vierailija
25/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat ovat lyhyet suhteessa vartaloon, ja vartalo on muutenkin lyhyt. Erityisen persjalkaista on se, jos jalat ovat vielä sellaiset "muhkuraiset". Lyhyt ihminen ei kuitenkaan välttämättä ole persjalkainen, vaikka jalat periaatteessa lyhyet ovatkin. Enemmän on väliä mittasuhteilla. 

A. Abreu on malliesimerkki persjalkaisesta. 

Vierailija
26/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei persjalkaisuudella ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa, se on vain ruumiinrakenne siinä missä muutkin. Esimerkiksi mieheni on minua 16 cm pidempi, mutta farkkujen lahkeenmitta meillä on sama. Kumpikaan ei ole toista tippaakaan parempi tai huonompi.

Vierailija
27/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsjalkaisia tavataan jossain eläinkunnanlajeissa , persjalkaisia enimmäkseen ihmisheimoihin kuuluvissa lajeissa joskin mäyräkoirat voitaisiin luokitella lyhyiden jalkojensa takia myös persjalkaisiksi.

Päärsjalkaisia on todettu esiintyvän lähinnä ainoastaan Suomessa ruotsinkielisillä rannikkoseuduilla.

Vierailija
28/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun google kääntäjään laittaa persjalkainen, se kääntää tuloksen niin kuin lähtösana olisi ollut pääjalkaiset.

Vierailija
29/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 171-senttinen persjalkainen. Selkä on pitkä, jalat lyhyet mutta ohuet. Sirorakenteinen olen, että ei persjalkaisuus ainakaan minun kohdallani liity muuhun ruumiinrakenteeseen kuin jalkojen pituuteen. Korkokengät jalassa näytän sopusuhtaiselta.

Vierailija
30/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko mun iän mua on aina verrattu persjalkaiseen SIKSI KUN OON PITKÄ!!

Aina joku mua lyhyempi äijä veistelee, että et oo kyllä mikään persjalkainen.

Miksi ihmiset ottaa oikeudekseen setviä ääneen ihmisten pituuksia? Eikö se oo jo opittu, että on loukkaavaa mainita painosta, jos sitä on paljon??

Vierailija
31/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä selkä, lyhyet jalat suhteessa selän pituuteen.

Vierailija
32/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Scorpionsin The zoo -videolla persjalkaisia naisia?

Vierailija
33/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persjlkaisia ovat myös suomalaiset miehet.

Kyllä. Persjalkaisin ihminen jonka olen nähnyt oli mies, entinen naapuri. Mittasuhteiltaan kuin simpanssi. Mutta tosi kiva ja varmaan yhtä vahvakin kuin simpanssi.

Vierailija
34/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon persjalkainen, mies pitkäjalkainen ja lapset pitkäjalkaisia. Vissiin oon muilla avuilla saanut miehen kuin säärien pituudella.

Vierailija
35/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että perse on jaloissa

vai pomon jalka perseessä

Vierailija
36/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaista naista ;)

Joka polveutuu Islanninhevosesta.

Vierailija
37/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytsäärinen, pitkäselkäinen.

Vierailija
38/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomalainen geeniperimä. Töpseliininenuli ja lyhyet nakkisormet included.

Vierailija
39/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet jalat iso p--se.

Vierailija
40/58 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon valitettavasti perinyt juuri sen perisuomalaisen kätevän emännän ruumiinrakenteen johon kuuluu myös persjalkaisuus: kauttaaltaan luustoltaan leveä ja pötkylämainen vartalo, lyhyt kaula, pitkä selkä, ylhäältä asti leveä lantio jossa pakarat on kuitenkin littanat ja lyhyet ilman treeniäkin lihaksikkaat jalat. Hyvän työihmisen kroppa sanoi äitini. Vähän kuin joku kuormahevonen verrattuna siroihin lämminverisiin. Kun kroppaan yhdistyy vielä pyöreä taikinanaama ja ohuet maantienväriset haivenet, niin ei sitä kyllä kauneudella ole meikäläinen pilattu 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi