Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi suihkua?

Vierailija
12.03.2021 |

Mikä järki näissä asunnoissa on nykyään, kun laitetoaan kaksi suihkua vierekkäin pesuhuoneessa?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon oudompaa on se, että saunan pesuhuoneessa on myös wc. Vieläkö näitä rakennetaan?

Kyllä. Seuraan erästä vastavalmistunutta arkkitehtiä instassa ja rakennuttaa just omaa taloaan. Ja kappas, siellä paskapytty pesuhuoneessa. Oikein suunnittelun kukkanen! Luulisi ammattilaisen skippaavan tuollaisen. Itse piirretty siis, se talo.

Hyvä se ylimääräinen pytty on siellä kylppärissä, kun on suuri perhe. Ei tarvitse niiden kahden erillisvessan ovilla rymistellä jos molemmat ovat varattuina.

Ei tietenkään käytetä ko. pyttyä jos kylppärissa on muita ihmisiä. Kukaan tuskiin haluaa seurata muiden istuntoja, vaikka se armeijamuistoja verestäisikin.

Vierailija
42/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon oudompaa on se, että saunan pesuhuoneessa on myös wc. Vieläkö näitä rakennetaan?

Kyllä. Seuraan erästä vastavalmistunutta arkkitehtiä instassa ja rakennuttaa just omaa taloaan. Ja kappas, siellä paskapytty pesuhuoneessa. Oikein suunnittelun kukkanen! Luulisi ammattilaisen skippaavan tuollaisen. Itse piirretty siis, se talo.

Ehkä itse just haluaa sen. Itse olen myös meidän talon piirtänyt ja halusin pöntön pesuhuoneeseen.

Olen ihmetellyt miksi joitakin ällöttää pönttö pesutiloissa kun se ei ällötä vessassa, jossa meikataan, föönataan ja pestään hampaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin tätä eilen. Kyllä mä ainakin haluan kotonakin käydä yksin suihkussa.

Vierailija
44/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Yksin mä ainakin suihkussa aina käyn. En sietäisi siihen ketään muuta vierelleni.

Vierailija
45/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just mietin tätä eilen. Kyllä mä ainakin haluan kotonakin käydä yksin suihkussa.

Entä jos sulla olis liuta pieniä lapsia?

Vierailija
46/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin toinen on persesuihku.

Vierailija
47/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kun asuttiin saunattomassa asunnossa, ja käytettiin taloyhtiön saunaa, totuttiin kahteen suihkuun ja laitettiin tuplasuihkut sitten omaan taloonkin. Kyllä siellä suihkussa saa käydä riittämiin ihan yksinkin, mutta saunomisen yhteydessä useampi suihku on tosi kätevä.

Vierailija
48/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hölmöläisen hommaa. Eikö ihmiset jaksa odottaa vuoroaan? Ehkä monen lapsen perheessä siitä on jotain hyötyä, mutta pieneen rivitaloasuntoon tai ok-taloon jossa asuu maks 2 lasta, ihan turha viritys. 

Vierailija
49/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä tupla suihkuja ollut jo 90-luvulla. Ainut mikä tulee mieleen on toi perheen yhteinen sauna hetki, mutta jos vaan kerran viikkoon saunotaan niin onko järkeä? Mieluiten kaksi suihkua erillään.

Vierailija
50/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään yleensä vessassakin ovi auki paitsi jos on vieraita tai suojan vaihtoa. Voi huudella siitä samalla jos on jotain asiaa. Pyttyä en kylppäriin laittaisi. Paskantaminen ja peseytyminen eivät ole oikein sopiva kombo.

Vierailija
51/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli itsestäänselvyys, että omakotitaloa tehdessämme otetaan kaksi suihkua kylppäriin. Käydään säännöllisesti saunasss yhdessä, joten ihan parasta, kun molemmilla on omat suihkut. Ei tarvitse toisen odottaa saunassa läkähtyen tai pesuhuoneessa hytisten. Lisäksi pidetään saunailtoja kavereiden kanssa, jolloin kaksi suihkua on ihan ehdoton. Monilla meidän tutuillakin on kaksi suihkua, en edes tiennyt, että on näin vannoutuneita yhden suihkun ihmisiä olemassa :D En näe yhtään syytä, miksi ei oltais hommattu kahta suihkua? Ei ees maksanut paljoa enempää.

Vierailija
52/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää kaks suihkua on kyllä vakio kaikissa sisustusohjelmienkin suunnitelmissa. Sitten laitetaan saunaan lasiseinä, josta on suora näköyhteys näihin suihkuihin. En ymmärrä!

Se on sitä sisustusarkkitehtien pervoa huumoria.

Vierailija
53/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siellä suihkussa pitää käydä joukolla? En tajua duomalaista saunakulttuuria yhtään ja täysin suomalainen olen. 11vuotiaana lopetin perheen kanssa saunomisen.

Vierailija
54/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käydään yleensä vessassakin ovi auki paitsi jos on vieraita tai suojan vaihtoa. Voi huudella siitä samalla jos on jotain asiaa. Pyttyä en kylppäriin laittaisi. Paskantaminen ja peseytyminen eivät ole oikein sopiva kombo.

No hyi. Jotain yksityisyyttä ja käytöstapoja voi olla.

Vierailija
55/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin ihan ehdoton toi pytty kylppärissä. Paljon kivempi käydä siinä vessassa ennen suihkua, kuin erillis-wc:ssä kauempana (etenkin näin naisena kuukautisten aikaan..). Toki seuraavan kylppäriremontin aikaan tarkoitus laittaa jonkunlaista näkösuojaa pytylle, vaikka nytkin on sellaisessa paikassa, ettei esim. näy suoraan saunaan.

Mutta siis eihän sitä kylppärin vessaa ole tarkoitus käyttää silloin kuin joku muu on suihkussa/saunassa. Eli kai tiedätte, että siinä kylppärin ovessa on ihan lukko myös? :D

Mikä siinä siis konkreettisesti on huonoa, jos vessa löytyy myös kylppäristä? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
56/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä laitettiin kolme suihkua. Lapselle on oma suihku matalalla.

Meillä on seitsemän suihkua. Kaikki eri korkeuksilla, niin on kasvunvaraa. Yksin ei tarvi suihkutella meillä.

Vierailija
57/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aika piintynyt vela, kun ajatus perhesuihkusta vieri vieressä saa aikaan puistatuksia.

Vierailija
58/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku jo kirjoittikin: miks se paskantaminen on ok siellä vessassa, missä pestään hampaat ja meikataan jne?

Ja oikeesti: mitä ydinpommeja sieltä teidän perärööristä oikeen pukkaa ilmoille, jos se saastuttaa mennessään koko kylpyhuoneen? :D Jos joku ei vielä tiennyt, niin pönttö vetäistään aina kansi kiinni, niin ei leviä kakkabakteerit ympäriinsä.

Vierailija
59/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano mun sanoneen, kohta on Master bedroomissa kylppärit molemmille sukupuolille, sillä eihän nyt samassa voi käydä. Sitten ihmetellään, miten suomalaisista on tullut niin sensitiivisiä ja epävarmoja kehojensa suhteen.

Vierailija
60/72 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten kanssa ainut oma hetki on suihkussa käynti. Ei kiitos enää sinne lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän