Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla lastenlaulu "Tuu tuu tupakkirulla"?

Vierailija
12.03.2021 |

?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enne tupakka oli ihan normaali  nautinta-aine.  Kaikki miehet polttivat tupakkaa minun lapsuudessani. Olohuone oli usein ihan hämyinen tupakan savusta.  Ei meillä ollut.  Kun tuli kavereilta vaatteet haisivat. Niitä piti siten tuulettaa.  Ei tupakkaa nyt ihan viinaan voi verrata. Sairalassa lääkärit polttivat jatkuvasti ihan missä vaan.  Kun teki jotain toimenpidettä  ja oli kumarassa potilaan yllä,sai hoitaja pidellä sitä palavaa tupakaa että lääkärilläoli  2 vapaata kättä. Lapset juoksivat kiskalle hakemaan isille tupakkia, kun isi ei jaksanut mennä.

Vierailija
42/43 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi lauloi tuota aina minulle ja minä omille tytöilleni :)

Olen käsittänyt niin, että joskus tupakka oli arvokasta joten tiukasti kapaloitu, rakas lapsi= tupakkarulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että härkä oli se joka veti kuormia, ei hevonen. Härkätie oli tie jossa pääsi kulkemaan härkien kanssa.

Ei, kun sitä ihan aikuisten oikeasti ei tiedetä, mistä nimi "Härkätie" on tullut.

Kolme johtavaa selitystä ovat:

* legendan mukaan tieuran paikan valitsi irtipäässyt härkä, joka meni sieltä, mistä on helpoin mennä.

* tie johti Hämeestä, missä härkiä ei käytetty vetoeläiminä, Varsinais-Suomeen, missä härkiä käytettiin

* tuo mainitsemasi härillä kulkukelpoinen tie.

Ei tiedetä, mikä näistä on oikea selitys tai onko mikään.