Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotejärjestyksen muuttaminen

Vierailija
12.03.2021 |

HUSin Juha Tuominen vaatii muuttamaan rokotusjärjestystä, sillä PK-seudulla muuta kuin jotain kolmea kotimaisesta kielestä ensimmäisenä kielenään puhuvien osuus koronatartunnoista on noussut jo 50%:iin (Vantaa) ja on helsingissäkin noin 40%

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f96e497c-7468-46a1-9723-d99e636a3bc2

Onko HUS:in vaatimus perusteltu? Jos on, niin miksi? Voisiko joku pieni kaupunki yhdessä päättää lopettaa noudattamasta suosituksia ja saada koronan leviämään ja täten kiilata rokotejonossa muiden edelle?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun perseilee, pääsee rokotejonossa etusijalle. Joo-o... mitäs tuohon sanoisi.

Sitähän tuo ollut muissakin asioissa. Nyt olisi syytä lopettaa alueilta jossa virusta eniten rokotukset koska ovat hallituksen laumasuojapolitiikan kannalla aivan selvästi. Koteihin eristäyneitä voisi majoittaa muualle maahan.

Itse olen vuoden aikana tavannut tuttavia eli yhtä tuttavaa kaksi kertaa ja ulkona. Vaikken asu eteläsuomessa. Tuttavista kaikki eristäytyneet. Nyt sitten antavat rokotukset niille jotka eivät ole niin tehneet. Osalle eristäytyneistä tullut taloudellisia menetyksiä hallituksen laumasuojapolitiikan takia paljonkin. Kun taasen roistoyrityksiä jotka pitäneet auki ovensa, ovat tukemassa miljoonilla ja miljardeilla. Eivätkä vieläkään tukahduttamisesta edes puhu.

No hyvä. Minä asun Helsingissä ja tapasin ystäviäni viimeksi syyskuussa. Elämä on tällä hetkellä kävelylenkkejä ja työn tekoa ja tosiaan haluaisin sen rokotteen.

Vierailija
22/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on paljon ihmisiä ja suurin vaara kuolla. Suurin osa myös pelkää sairastumista ja noudattaa ohjeita. Turha märistä, että taudin leviäminen on välinpitämättömien ihmisten syytä. Välinpitämättömästi maallakin isännät kulkee pellolla. Viisi läheistäni on sairastunut koronaan, kaikista varotoimenpiteistä huolimatta. Lapsen luokalla on ollut kolme koronatartuntaa, emmekä asu alueella, jossa edes on paljon tartuntoja. On itsekästä vaatia rokotuksia alueelle, jossa voi vältellä ihmisiä, vaikka olisi ulkona. Täällä ei voi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jollain alueella on vaikkapa 10-kertainen riski sairastua niin totta kai rokotteet kohdennetaan sinne. Ei ole mitään järkeä syytää rokotteita alueille jossa ei esim. Ole korona-tartuntoja.

Sitten niitä rokotteita kuskataan sinne tänne ympäri Suomea, kun uusia koronapesäkkeitä leimahtaa. Ei siinäkään ole järkeä.

Vierailija
24/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotesuoja tulee vasta viikkojen kuluttua rokotuksesta. Varmaan pääkaupunkilaisilla kova kiire saada rokote, että pääsee turvallisin mielin Lappiin pääsiäiseksi. Pääkaupungin annettiin pitää hiihtoloma ja pölläyttää epidemian kiihtymisvaihe koko Suomeen ja heidän lomien jälkeen alkoi lockdown. Nyt olisi taas lomat tulossa ja vaikka ei muista piittaa, niin haluaisi itse rokottteen, kun on nää variantitkin. Niin ei tarvitsisi afterskissä tartuntaaa pelätä.

Vierailija
25/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on paljon ihmisiä ja suurin vaara kuolla. Suurin osa myös pelkää sairastumista ja noudattaa ohjeita. Turha märistä, että taudin leviäminen on välinpitämättömien ihmisten syytä. Välinpitämättömästi maallakin isännät kulkee pellolla. Viisi läheistäni on sairastunut koronaan, kaikista varotoimenpiteistä huolimatta. Lapsen luokalla on ollut kolme koronatartuntaa, emmekä asu alueella, jossa edes on paljon tartuntoja. On itsekästä vaatia rokotuksia alueelle, jossa voi vältellä ihmisiä, vaikka olisi ulkona. Täällä ei voi

Pellolla sen isännän on helppo pitää turvavälit!

Vierailija
26/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jollain alueella on vaikkapa 10-kertainen riski sairastua niin totta kai rokotteet kohdennetaan sinne. Ei ole mitään järkeä syytää rokotteita alueille jossa ei esim. Ole korona-tartuntoja.

Sitten niitä rokotteita kuskataan sinne tänne ympäri Suomea, kun uusia koronapesäkkeitä leimahtaa. Ei siinäkään ole järkeä.

Harvaan asutuilla alueilla tukahduttaminen ja jäljitys on helpompaa. Ehkä emme murehdi niistä mahdollisista korona-pesäkkeistä nyt, kun Turku, Helsinki ja Vantaa ovat jo tulessa. Terveydenhuollon romahtaminen vaikuttaa kaikkiin muihinkin kun potilaita rahdataan muihin sairaaloihin pitkin Suomea.

Vierailija
27/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandemiat voi olla pysyviä. Miksi ei puhuta keskittämisen haitoista. Suurkaupungeissa nää leviää. Tulee uusia viruksia ja uusia muunnoksia, joihin nykyiset rokotteet eivät tehoa.

Suomi on selvinnyt ”vähällä”, kun on harvaan asuttu, vähäväkinen maa. Kannattaisiko nyt lopettaa maakuntien tyhjentäminen ja pitää koko Suomi asuttuna. Vähentää kuolleisuutta.

Vierailija
28/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on vaan se ongelma, että ne perseilijät eivät halua rokotetta🤔. Ei kai niitä väkisinkään voi rokottaa?

Vierailija
29/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun 55v monisairaan, mutta ei riskiryhmään kuuluvan pitää odottaa rokotetaanko joskus vai koskaan, samalla kun kunnassa, jossa on alle 5 koronatapausta, tai ei ollenkaan, rokotetaan paljon nuorempia perusterveitä? Olen istunut pienessä asunnossani vuoden, kertaakaan käymättä yli puolen kilometrin päässä kotoani, katsellen vastapäisen kerrostalon seinää. Tilaan ruoat kotiin, ei ole autoa, ei ole pihaa, en ole uskaltanut käyttää bussia ja olen pelännyt vuoden, että lapset tuo koronan kotiin, kun koulussa on ollut pakko käydä.

Helsinkiin kolmen viikon täysi lockdown. Kaikki testataan viikon päästä, kahden viikon päästä, kolmen viikon päästä. Asia ohi. Armeija tuo oville ruokaa tai jollei armeijat ja nyrkit sovi, sitten palkkaavat työttömiä tuomaan. Maassa on työttömiä Helsingin verran joten helppoa on asia järjestää. Yksikin työtön ehtii hyvin ruokaa kuljettamaan lukuisille. Kolme viikkoa ja ohi, sitten kunta kunnalta sama (syrjässä riittää viikko, syrjäisillä maaseudulla ei tarvistakaan testeille kunhan pysyvät kotosalla.)

Vierailija
30/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaiset alueet rokottaa ensisijaisesti. Täällä on ihmisiä Myös jotka noudattaa mitä pitää noudattaa.

Vierailija
31/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotesuoja tulee vasta viikkojen kuluttua rokotuksesta. Varmaan pääkaupunkilaisilla kova kiire saada rokote, että pääsee turvallisin mielin Lappiin pääsiäiseksi. Pääkaupungin annettiin pitää hiihtoloma ja pölläyttää epidemian kiihtymisvaihe koko Suomeen ja heidän lomien jälkeen alkoi lockdown. Nyt olisi taas lomat tulossa ja vaikka ei muista piittaa, niin haluaisi itse rokottteen, kun on nää variantitkin. Niin ei tarvitsisi afterskissä tartuntaaa pelätä.

Olen pahoillani että sun hiihtolomasi meni pieleen, siitä tuli varmasti suuri trauma. Koita kuitenkin ymmärtää että ne joita oltaisiin rokottomassa ovat pienituloisia ihmisiä, esim. Siivoushommissa joilla ei ole varaa matkustaa sinne Lappiin. Mutta heistä olisi silti kiva olla elossa vielä pääsiäisen jälkeenkin.

Vierailija
32/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko lopettaa itkun hiihtolomalaisista ja pääsiäismatkustelusta. Pkseudulla on tuhansia ihmisiä, jotka ei matkusta ikinä yhtään mihinkään, jotka pienissä asunnoissaan toivovat, että uskaltavat mennä joskus lähikauppaan. En itse uskalla mennä edes lääkäriin. Kuinka te siellä maalla? Uskallatteko ilman rokotusta mennä ulos? Minä en.

Vierailija
33/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vaan se ongelma, että ne perseilijät eivät halua rokotetta🤔. Ei kai niitä väkisinkään voi rokottaa?

Pakkotestaus niin ei tarviikaan rokottaa. Kunhan on täysi lockdown. Kiinan malli toimii. Uuden-Seelannin malli toimii. Taiwanin malli toimii. Vietnamin malli toimii. Australian malli toimii. Miksi täällä uskotaan ruotsin mallia joka ei toimi?

Vierailija
34/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttorit töissä, avoimet oppimisympäristöt kouluissa, jättikokoiset terveysasemat ja sairaalat valtavine odotusaikainen, päiväkotien jättimäiset ruokailutilat ...

ja yleensä suuruuden ja massojen ideologia tila-ja rakennusratkaisuissa.

Miksi ei näistä puhuta? Ei kai tuollaisia enää rakenneta lisää?

Vierailija
35/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta sairaanhoitopiirit saa päättää mutta muilta sairaanhoitopiireilta EI saa ottaa rokotteita, kaikielle tasapuolisesti väestömäärän mukaan. Ei voi olla niin että muut piirit joutuu antamaan HUSille samalla kun sieltä reissataan sankoin joukoin Lappiin ja rajoituksia ei ole, pelkkiä suosituksia. Vasta kun HUSin alueella kokeiltu maskipakot ja täydelliset ulkonaliikkumiskiellot rangaistuksen uhalla, voidaan harkita ottaa rokotteita muilta piireiltä.

Vierailija
36/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vantaalla, riski on päivittäin todellisuutta kun lapset ovat koulussa, päiväkodissa, kaupassa on pakko joskus käydä eikä aina voi tehdä etätöitäkään. Tämä vaikka noudatamme suosituksia ihan niinkuin tekin siellä maakunnissa. Miten tämä on mielestänne tasa-arvoista? En ole valinnut tätä koronapolitiikan linjaa.

Vierailija
37/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko lopettaa itkun hiihtolomalaisista ja pääsiäismatkustelusta. Pkseudulla on tuhansia ihmisiä, jotka ei matkusta ikinä yhtään mihinkään, jotka pienissä asunnoissaan toivovat, että uskaltavat mennä joskus lähikauppaan. En itse uskalla mennä edes lääkäriin. Kuinka te siellä maalla? Uskallatteko ilman rokotusta mennä ulos? Minä en.

Jos omistat asunnon, muuta. Helsingin asunnon hinnalta saat talon korvesta.

Jollet omista ja luottotiedot kunnossa, muuta. Joudut kyllä rivitaloon mutta vähempi huolta.

(Jollei ole luottotiedot kunnossa, ei onnistu, mutta mitään siihen en mahda, valtio päättää enkä mä.)

Vierailija
38/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta kärvistellä koronapesäkkeessä. Liian tiheässä väestössä epidemiat leviävät. Mulla ei maalla ole epidemiaa, kun ei ole paljoa ihmisiä eikä palveluitakaan.

Itse koen, että on ikioma valintani asua maalla ilman palveluita.

Vierailija
39/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ajatellut millaiset vaikutukset ympäristölle on näistä valtavista massarokotuksista. Kaikki ne rokotteiden kemikaalit päätyy lopulta luontoon. Ai niin, ei tietenkään ole, koska ilmasto!

Vierailija
40/50 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolesta sairaanhoitopiirit saa päättää mutta muilta sairaanhoitopiireilta EI saa ottaa rokotteita, kaikielle tasapuolisesti väestömäärän mukaan. Ei voi olla niin että muut piirit joutuu antamaan HUSille samalla kun sieltä reissataan sankoin joukoin Lappiin ja rajoituksia ei ole, pelkkiä suosituksia. Vasta kun HUSin alueella kokeiltu maskipakot ja täydelliset ulkonaliikkumiskiellot rangaistuksen uhalla, voidaan harkita ottaa rokotteita muilta piireiltä.

Uudenmaan väkiluku on 1,6 miljoonaa, Lapissa oli 20 000 matkailijaa. En lähtisi tuomitsemaan ihmisiä noin pienen porukan takia.

Maskeja täällä meidän kulmilla käyttävät kaikki muut paitsi raksaukot ja he eivät usein ole paikallisia. Rokotteet tänne vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi