Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Boomer-vanhempieni korona-ajan itsekkyys kyllästyttää

Vierailija
11.03.2021 |

Koko korona-ajan on tässä kuunneltu, miten hirveää heillä nyt onkaan, kun ei pääse matkoille. Kamala vääryys, kun on tyydyttävä vain mökkiin, taloon, isoon pihaan ja eläkeläisystävien kanssa seurusteluun. Hehän siis eivät ole rajoittaneet sosiaalisia lähikontaktejaan mitenkään. Välillä olen yrittänyt keskusteluissamme tuoda esille mm. nuorten tilanteen tässä koronan keskellä, mutta ei minun vanhempiani sellaiset kiinnosta. Nykynuoret kuulemma heikkoja ja "hyvä on oppia vastoinkäymisiä kestämään".

Työskentelen nuorten ja nuorten aikuisten kanssa. Monelta on korona sumentanut tulevaisuudennäkymiä, vienyt töitä ja muuttanut koulunkäynnin täysin. Mietitään, uskaltaako kavereita tavata ja onko se väärin. Kaikki on epävarmaa ja sama jatkuu vaan hamaan tulevaisuuteen.

Voin omasta puolestani sanoa, että parikymppisenä opiskelijana olisin varmasti masentunut ja opiskeluinnostus romahtanut, jos olisi lähes vuodeksi laitettu harrastukset, lähiopetus ja keikkatyöt tauolle ja olisin vain istunut pikkuyksiössäni. Lisäksi vielä viety sosiaaliset aktiviteetit tai ainakin sellaisista olisi pitänyt tuntea syyllisyyttä. Ei siinä kävelylenkit olisi paljon piristäneet.

Nämä nuoret kyllä jaksavat ja kestävät hirvittävän paljon, ihailen monien mukautumiskykyä ja asennetta. Ovat hirvittävän paljon sitkeämpiä ja avarakatseisempia kuin esimerkiksi nuo minun vanhempani. Tai minä. Olen kurkkuani myöten täynnä vanhempieni ulinaa ja tässä alkaa olla jo välien viilentäminen lähellä, kun en vaan jaksa noin itsekkäitä ihmisiä kuunnella. Heillä on oikeasti kaikki helvetin hyvin.

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille jotka valittaa sanan boomer-käytöstä niin se on netissä ihan yleistynyt viittaus vanhempiin ihmisiin, jotka eivät ymmärrä nuoria lainkaan.

"Ok boomer"-lausahduksen sanoi ensimmäisenä joka nuori kansanedustaja ja siitä tuli maailmanlaajuinen heitto.

Osoittaa kirjoittajan ja lausahduksen sanojan yleissivistyksen puutteen.

Vierailija
102/103 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70s Gen-X man kirjoitti:

Taasko tätä meidän vanhempien haukkumista... missä vaiheessa ikäisistäni tuli tällaisia?

Ehkä siinä vaiheessa, kun joutuivat kököttämään yksiössään, eivätkä saaneet asua edellisten sukupolvien lailla solu- tai alivuokralaisasunnoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällanen provo boomerhullulta tällä kertaa.

Joo, tämä on silkka provo. Ylipäätään koko boomer on terminä teinien hommia ja ne ihmiset ovat noin nelikymppisiä joilla on nämä boomer-vanhemmat ja nelikymppiset eivät koko lapsellista termiä puhekielessään käytä. Se ei kuulu 70 -ja 80-luvulla syntyneiden sanastoon.

Yhden tuttavan teinipoika kutsuu nelikymppistä äitiään boomeriksi. Rasittava kersa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän