Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Boomer-vanhempieni korona-ajan itsekkyys kyllästyttää

Vierailija
11.03.2021 |

Koko korona-ajan on tässä kuunneltu, miten hirveää heillä nyt onkaan, kun ei pääse matkoille. Kamala vääryys, kun on tyydyttävä vain mökkiin, taloon, isoon pihaan ja eläkeläisystävien kanssa seurusteluun. Hehän siis eivät ole rajoittaneet sosiaalisia lähikontaktejaan mitenkään. Välillä olen yrittänyt keskusteluissamme tuoda esille mm. nuorten tilanteen tässä koronan keskellä, mutta ei minun vanhempiani sellaiset kiinnosta. Nykynuoret kuulemma heikkoja ja "hyvä on oppia vastoinkäymisiä kestämään".

Työskentelen nuorten ja nuorten aikuisten kanssa. Monelta on korona sumentanut tulevaisuudennäkymiä, vienyt töitä ja muuttanut koulunkäynnin täysin. Mietitään, uskaltaako kavereita tavata ja onko se väärin. Kaikki on epävarmaa ja sama jatkuu vaan hamaan tulevaisuuteen.

Voin omasta puolestani sanoa, että parikymppisenä opiskelijana olisin varmasti masentunut ja opiskeluinnostus romahtanut, jos olisi lähes vuodeksi laitettu harrastukset, lähiopetus ja keikkatyöt tauolle ja olisin vain istunut pikkuyksiössäni. Lisäksi vielä viety sosiaaliset aktiviteetit tai ainakin sellaisista olisi pitänyt tuntea syyllisyyttä. Ei siinä kävelylenkit olisi paljon piristäneet.

Nämä nuoret kyllä jaksavat ja kestävät hirvittävän paljon, ihailen monien mukautumiskykyä ja asennetta. Ovat hirvittävän paljon sitkeämpiä ja avarakatseisempia kuin esimerkiksi nuo minun vanhempani. Tai minä. Olen kurkkuani myöten täynnä vanhempieni ulinaa ja tässä alkaa olla jo välien viilentäminen lähellä, kun en vaan jaksa noin itsekkäitä ihmisiä kuunnella. Heillä on oikeasti kaikki helvetin hyvin.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasia ne boomerit on. Itsekkäitä ja usein vihaavat lapsiaank7n

Ok zoomer.

Vierailija
22/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että tällainen stoori Stina-Susannalta tällä kertaa ;DDDDDDDDDDDDDDDDD

V*ttu tää sama Stina-Susanna -hullu päivystää 24h palstalla ja aina joka ketjuun missä vähän kritisoidaan boomereita, tulee sönköttämääm tätä samaa paskaa. Eli haukkuu apn mielikuvitushahmo stina-susannaksi joka on jonkun psykiatrin kirjassa keksitty esimerkki muistaakseni rajatilapersoonasta.

Alan olla huolissani tän Stina-Susanna vänkkääjän mielenterveydestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse keski-ikäinen, mutta olen lapsieni puolesta vihainen ja hämmentynytkin. Nuoria koskevat määräykset eivät ole oikeassa suhteessa, enkä itse niitä hyväksy. 

Toivottavasti ette kuvittele, että kaikki keski-ikäiset ja vanhemmat ihmiset ajattelevat vain itseään. Itse olen järkyttynyt ja surullinen juuri lapsieni puolesta, itse pystyn kyllä tekemään hyvin etätöitä. Lukion käyminen vaatii lähiopetusta, samoin yläasteikäiset nuoret eivät opi etänä. 

Vierailija
24/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks boomeri ketä ei korona haittaa ollenkaan, lapsenlapsiakin tapaan lähes joka päivä, kavereistani puhumattakaan. Ottakaa te nuoremmat niitä rokotteita ja pidelkää niitä maskeja ja lipastanne kii jotta ettete vaan koulis, meillä vanhemmilla ei niin väliä eletääkö vai poistutaanko taka vasemmalle. Johan tätä sairasta maailmaa  on tullut nähtyäkin. Se on moro ja putslojo.

Vierailija
25/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa perce tuon boomerinne kanssa.

T. 27 vuotias.

Vierailija
26/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

että tällainen stoori Stina-Susannalta tällä kertaa ;DDDDDDDDDDDDDDDDD

V*ttu tää sama Stina-Susanna -hullu päivystää 24h palstalla ja aina joka ketjuun missä vähän kritisoidaan boomereita, tulee sönköttämääm tätä samaa paskaa. Eli haukkuu apn mielikuvitushahmo stina-susannaksi joka on jonkun psykiatrin kirjassa keksitty esimerkki muistaakseni rajatilapersoonasta.

Alan olla huolissani tän Stina-Susanna vänkkääjän mielenterveydestä!

OK Stina Susanna ;DDDDDDDDDD

Vierailija
27/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani suhtautuvat järkevästi, mutta lähipiirissä on kyllä näitä itsekkäitäkin. Jotenkin heille rajoitukset ovat kääntyneet niin päin, että heidän itsensä pitää saada kulkea täysin vapaasti ja rajoittamatta, ja jotta se onnistuisi, nuorten pitäisi eristäytyä kuukausi toisensa perään yksin yksiöihinsä, huoneisiinsa ja soluasuntoihinsa. 

En ymmärrä tätä ajatustenjuoksua. Nuoria kritisoidaan täysin estoitta vastuuttomiksi mutta omalla kohdalla sama käytös ei enää olekaan vastuuttomuutta. Lisäksi näillä on mökit, kesäpaikat, omakotitalot, pihat, autot, veneet ja kaikki mistä voivat nauttia turvallisesti. Ne eivät kuitenkaan riitä henkireiäksi vaan niiden lisäksi vielä tavataan ystäviä joiden kanssa grillataan ja saunotaan. Silti nuoret ovat muka niitä heikkoja jos eivät jaksa olla yksin neljän seinän sisällä koko aikaa ilman mitään vastaavia henkireikiä.

Kerran erehdyin sanomaan, että itse asiassa tautihan ei ole nuorille kovin vaarallinen, eli nuorten eristäytymisellä suojataan teitä. Että voisiko olla niin, että eristäytyisitte itse. Eivät nähneet tässä mitään outoa. Kun nuoret ovat siellä netissä muutenkin niin mikä siinä nyt yhtäkkiä niin vaikeaa on... On ne niin heikkoja... 

Ja itse ei jakseta kolmea päivää pysyä isossa, pihallisessa omakotitalossa!

Huokaus. Onneksi eivät tosiaan ole vanhempani. Etäisyyttä olen ottanut. 

Vierailija
28/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisän isä vietti 4 vuotta sodassa ja paljon huvittamista ja jaksamista kyselty ja kului parhaat nuoruusvuodet.

Vierailija
29/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi84 v, käy melkein joka päivä kaupassa, aivan turhan takia, ei usko mitään puhetta, huoh! Tehnyt näin koko ajan, on kuulemma "joku tekeminen päivässä". Ei puhettakaan, että tilaisi ruokansa kotiin, en voi sille mitään😡

Vierailija
30/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta taas viikonloppu ja mönkijä ja mopoauto ralli taas jatkuu kuten ennenkin paikkakunnalta toiselle.

Vierailija
31/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yks boomeri ketä ei korona haittaa ollenkaan, lapsenlapsiakin tapaan lähes joka päivä, kavereistani puhumattakaan. Ottakaa te nuoremmat niitä rokotteita ja pidelkää niitä maskeja ja lipastanne kii jotta ettete vaan koulis, meillä vanhemmilla ei niin väliä eletääkö vai poistutaanko taka vasemmalle. Johan tätä sairasta maailmaa  on tullut nähtyäkin. Se on moro ja putslojo.

Ei meille nuoremmille mitään rokotteita vielä anneta. Jos elät kuten ennenkin ja kuljet ja tapaat ihmisiä, voit olla tartuttaja.

Vierailija
32/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mutsi84 v, käy melkein joka päivä kaupassa, aivan turhan takia, ei usko mitään puhetta, huoh! Tehnyt näin koko ajan, on kuulemma "joku tekeminen päivässä". Ei puhettakaan, että tilaisi ruokansa kotiin, en voi sille mitään😡

terkuin skidi 60v

huoh

Vierailija
33/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On turha lähteä kilpailemaan siitä, että kenellä on vaikeinta näin korona aikana, koska melkein kaikki kärsivät jollakin tapaa. On myös turha syyllistää yhtä ikäluokkaa, koska joka ikäluokassa on ihmisiä, jotka eivät noudata ohjeistuksia.

Vierailija
34/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida itsekään kovin nuori olla enää, jos äitisi on noin iäkäs. Olet melkein 60-vuotias tai päälle.

Vierailija
35/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-vuotias ja hieman huolissani nyt työelämään astuneiden ja suoraan etätyöhön joutuneiden nuorten puolesta. Toisaalta tiedän että tämä on vain ohimenevä ajanjakso ja tämäkin kokemus tuo heille ymmärrystä ja näkökulmaa tulevaisuuden haasteissa. Kyky työskennellä yhteistyössä eri puolilla maailmaa olevien ihmisten kanssa tehokkaasti on jo nyt vaatimus ja varmasti tulevaisuudessa yhä enemmän.

Sitä en edes kykene ymmärtämään että miten pandemian takia työnsä tai elinkeinonsa menettäneiden elämä saadaan raiteilleen ihan siksi, että heitä lienee todella paljon.

Uskon että jakso tylsää elämää tekee nuorille ja lapsille hyvää. Muutama vuosi tiivistä ydinperhe-elämää ei tuhoa ketään. Vai tuhoaako se nämä ”boomereiden” katkerat ja kateelliset lapset jotka eivät voi lykätä lapsiaan kauemmaksi, yhteiskunnan harteille?

Vierailija
36/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti viime kesän lomalennoilla suurin osa porukasta oli reilusti alle 70v eli miksi ne boomerit ei silloin reissanneet?

Vierailija
37/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa boomerereistahan muutti kotoa pois 11v iässä oppikoulun takia. Oli varmasti kiva asua viikot (6 päivää) erossa vanhemmista kavereitten kanssa aikaansa viettäen.

Vierailija
38/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa maksaa veronne ja painaa töitä niska limassa niin kuin boomerit ovat tehneet niin voitte saada joskus jopa sen hulpean eläkkeen, te lampaat ja kokemattomat, mistään mitään ymmärtämättömät. Ai joo, onks meikit hyvin ja silikonit kohdillaan, ooksä naimisis minkä sukupuolen kans? 

Vierailija
39/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on samanlainen. En ymmärrä. Ei myöskään meinaa ymmärtää miksen suostu tapaamaan häntä, kun hän tapaa jatkuvasti muita ihmisiä. Käyttää maskia kaupassa mutta käytön jälkeen jättää sen autoon ja käyttää seuraavalla kerralla samaa. 

Viimeksi jutellessa kertoi miten ei ymmärrä, miten nuoret eivät jaksa tätä, kun etäyhteydet ovat niin käteviä. Selitti vain, että asuuhan itsekin yksin, eikä ole mitään ongelmaa. Niin asuu virallisesti yksin, mutta käy pari kertaa viikossa veljeni luona töissä ja ilmeisesti viettää puolet viikosta naisystävänsä perheen luona, jossa lapset asuvat edelleen kotona. Ei nyt ole ihan sama tilanne kuin yksiössä asuvalla nuorella, joka ei tapaa oikeasti ketään. Ei edes ymmärrä, että sisareni elää tuollaisessa tilanteessa. Käsittämätöntä.

Nokuka sitäyksiössä asuvaa nuorta kieltää lähtemästä ulos ja tapaamann kaverrita kuten boomerit.

Vierailija
40/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

terkuin skidi 60v

huoh

Olen ihan eri henkilö mutta haluaisin kuulla miksi koet negatiivisena sen että joku voisi olla 60-vuotias ja jonkun lapsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan