Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Boomer-vanhempieni korona-ajan itsekkyys kyllästyttää

Vierailija
11.03.2021 |

Koko korona-ajan on tässä kuunneltu, miten hirveää heillä nyt onkaan, kun ei pääse matkoille. Kamala vääryys, kun on tyydyttävä vain mökkiin, taloon, isoon pihaan ja eläkeläisystävien kanssa seurusteluun. Hehän siis eivät ole rajoittaneet sosiaalisia lähikontaktejaan mitenkään. Välillä olen yrittänyt keskusteluissamme tuoda esille mm. nuorten tilanteen tässä koronan keskellä, mutta ei minun vanhempiani sellaiset kiinnosta. Nykynuoret kuulemma heikkoja ja "hyvä on oppia vastoinkäymisiä kestämään".

Työskentelen nuorten ja nuorten aikuisten kanssa. Monelta on korona sumentanut tulevaisuudennäkymiä, vienyt töitä ja muuttanut koulunkäynnin täysin. Mietitään, uskaltaako kavereita tavata ja onko se väärin. Kaikki on epävarmaa ja sama jatkuu vaan hamaan tulevaisuuteen.

Voin omasta puolestani sanoa, että parikymppisenä opiskelijana olisin varmasti masentunut ja opiskeluinnostus romahtanut, jos olisi lähes vuodeksi laitettu harrastukset, lähiopetus ja keikkatyöt tauolle ja olisin vain istunut pikkuyksiössäni. Lisäksi vielä viety sosiaaliset aktiviteetit tai ainakin sellaisista olisi pitänyt tuntea syyllisyyttä. Ei siinä kävelylenkit olisi paljon piristäneet.

Nämä nuoret kyllä jaksavat ja kestävät hirvittävän paljon, ihailen monien mukautumiskykyä ja asennetta. Ovat hirvittävän paljon sitkeämpiä ja avarakatseisempia kuin esimerkiksi nuo minun vanhempani. Tai minä. Olen kurkkuani myöten täynnä vanhempieni ulinaa ja tässä alkaa olla jo välien viilentäminen lähellä, kun en vaan jaksa noin itsekkäitä ihmisiä kuunnella. Heillä on oikeasti kaikki helvetin hyvin.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun boomer-vanhempien mielestä koko koronahömpötys on nyt ohi, kun he ja kaikki heidän omanikäisensä kaverit ovat saaneet rokotuksen.

Eivätpä paljon elämäänsä rajoittaneet tätä ennenkään, ja tosiaan matkoille pitäisi päästä.

Missä 70+ ovat saaneet rokotukset?

Pitää muuttaa sinne heti.

T. Boomeri, joka ei tavannut ketään vuoteen paitsi kerran kahdessa viikossa kaupan kassan.

Pakko sekin, kun ei ole 25km kauppamatkaan kuljetusta. Eka 7 km suksilla pulkka perässä jasitten 20 km autolla. Itsekästä.

Mun vanhemmat on korkeakoulutettuja 75-vuotiaita. Koko kaveriporukka on rokotettu.

Ovatko he siis sairaita, jotain riskiryhmää? Ei ole monellakaan paikkakunnalla vielä 7-kymppisten vuoro.

Vierailija
62/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmäboomerit ja heidän puolisonsa on rokotettu boomer-kaupunkeina profiloituneissa Espoossa ja Vantaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eu v*ttu, viekää meidät saunan taakse !

Boomereilla on vääränlaiset astiastot, huonekalut, remppaamaton kämppä , joka on kaiken lisäksi aivan väärässä paikassa .

Liikaa eläkettä , jota eivät käytä.

Liikaa eläkettä, jonka tuhlaavat Algarvessa ja uuteen mersuun.

Lapsiaan eivät hoitaneet vaan menivät töihin.

Eivät prkl pysy kotonaan vaan liikkuvat ulkona.

Lapsenlapsiakin vaativat nähdä.

Eivät halua nähdä lapsen lapsiaan.

T.uhriutuva, sillähän te tytöt ( ai niin vain meitä saa nimitellä, sorry) kuittaatte kaikki eri mieltä olevat , boomer vm.55

Noh noh

älä anna Stina-Susannan provosoida itseäsi.

Ole ylpeästi boomer, älä SS:n kaltainen loser ;DDDDDDDD

Vierailija
64/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun boomer-vanhempien mielestä koko koronahömpötys on nyt ohi, kun he ja kaikki heidän omanikäisensä kaverit ovat saaneet rokotuksen.

Eivätpä paljon elämäänsä rajoittaneet tätä ennenkään, ja tosiaan matkoille pitäisi päästä.

Missä 70+ ovat saaneet rokotukset?

Pitää muuttaa sinne heti.

T. Boomeri, joka ei tavannut ketään vuoteen paitsi kerran kahdessa viikossa kaupan kassan.

Pakko sekin, kun ei ole 25km kauppamatkaan kuljetusta. Eka 7 km suksilla pulkka perässä jasitten 20 km autolla. Itsekästä.

Mun vanhemmat on korkeakoulutettuja 75-vuotiaita. Koko kaveriporukka on rokotettu.

Ovatko he siis sairaita, jotain riskiryhmää? Ei ole monellakaan paikkakunnalla vielä 7-kymppisten vuoro.

Kyllä täällä Helsingissä on 75+ ikäisten rokotukset ovat olleet jo jonkin aikaa käynnissä. Heti ensimmäisten joukossa vanhempieni kaveriporukka rynnisti nettiin varaamaan rokotusaikaa, kun tieto rokotusaikojen varausten käynnistymisestä heidän ikäluokassaan levisi.

Vierailija
65/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roska"" oppinut uuden sanan; boomer..::)

Vierailija
66/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No omat teinini on sitten boomereita, he eivät voi käsittää että nuorilla on vaikeaa jne, kun itse elävät täysin erilaista elämää, eivät ole riippuvaisia porukasta eikä harrastukset ole ryhmäliikuntaa eivätkä muutenkaan allenu hengailemaan kuluttamassa turhaan aikaa... Että ei se aina se ikä ....

Ovat empatiakyvyttömiä ja ilmeisesti heillä ei liene kovin kummoista sosiaalista elämää.

Sinulla taas ei ole kovinkaan kummoisella älyllä siunattu, kun samassa lauseessa kerrot äidille hänen lastensa olevan empatiakyvyttömiä ja ilman sosiaalista elämää. Kaipa sitä tulee halu loukata, kun joku sanoo jotakin mikä ei miellytä (huh huh) , mutta jos miettisit sellaisen loukkauksen joka ei olisi nyrkinisku omaan naamaan?

Vierailija
67/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roska"" oppinut uuden sanan; boomer..::)

Roska eli boomer ei ole vieläkään oppinut mitään. Ei yllätä :)

Vierailija
68/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hyötyy vastakkainasettelusta ja eripuran kylvämisestä?

Kenellä on aikaa provosoida jo vuosikausia 24/7 samasta aiheesta?

Suomalaisella, akateemisesti koulutetulla, keski-ikäisellä perheellisellä naisellako?

Vaiko Putlerin käskyläisellä!!!!!

Ruplattaa ;DDDDDDDDDD

Vierailija
69/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä ovat juurikin nuoret ihmiset, joiden on IHAN PAKKO PÄÄSTÄ bilettämään ja laskettelemaan ja levittämään tartuntoja pitkin Suomea.

https://yle.fi/uutiset/3-11831763

Vierailija
70/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No omat teinini on sitten boomereita, he eivät voi käsittää että nuorilla on vaikeaa jne, kun itse elävät täysin erilaista elämää, eivät ole riippuvaisia porukasta eikä harrastukset ole ryhmäliikuntaa eivätkä muutenkaan allenu hengailemaan kuluttamassa turhaan aikaa... Että ei se aina se ikä ....

Ovat empatiakyvyttömiä ja ilmeisesti heillä ei liene kovin kummoista sosiaalista elämää.

Sinulla taas ei ole kovinkaan kummoisella älyllä siunattu, kun samassa lauseessa kerrot äidille hänen lastensa olevan empatiakyvyttömiä ja ilman sosiaalista elämää. Kaipa sitä tulee halu loukata, kun joku sanoo jotakin mikä ei miellytä (huh huh) , mutta jos miettisit sellaisen loukkauksen joka ei olisi nyrkinisku omaan naamaan?

Et sitten lukenut hänen alkuperäistä kommenttiaan...

Vierailija
71/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hyötyy vastakkainasettelusta ja eripuran kylvämisestä?

Kenellä on aikaa provosoida jo vuosikausia 24/7 samasta aiheesta?

Suomalaisella, akateemisesti koulutetulla, keski-ikäisellä perheellisellä naisellako?

Vaiko Putlerin käskyläisellä!!!!!

Ruplattaa ;DDDDDDDDDD

Tästä vastakkainasettelusta täällä pyritään juuri keskustelemaan, erityisesti nuoria kun haukutaan etteivät kestä.

Vain Putler väittää nuoria haukuttavan, syyllisiä boomerit!

Vierailija
72/103 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollialoitus. Tyypillistä kitinää.

Vierailija
73/103 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomereilla on vääränlaiset astiastot, huonekalut, remppaamaton kämppä , joka on kaiken lisäksi aivan väärässä paikassa .

T.uhriutuva, sillähän te tytöt ( ai niin vain meitä saa nimitellä, sorry) kuittaatte kaikki eri mieltä olevat , boomer vm.55

No nyt ne boomerit vaatii että heidät viedään saunan taakse. Siellä ne sitten on niin booomeria niin boomeria eivätkä päästä ketään muita saunantakaisapajille.

Vierailija
74/103 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 31v. Ei oo koskaan ollut oikeita ystäviä, en ole matkustanut. Koko elämä vain tässä samassa vuokrakämpässä rahattomana.

Mun vanhemmat pelkää koronaa ihan valtavasti, kirjammellisesti eivät ole vuoteen käynyt edes keskustassa, heilläkään ei ole ystäviä.

Mä en tiedä missä realiteetissa nää muut elää.

Vierailija
75/103 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole sotatila, kun nuoret lumihiutaleet eivät kestä pieniä rajoituksiakaan.

Vierailija
76/103 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt ne boomerit vaatii että heidät viedään saunan taakse. Siellä ne sitten on niin booomeria niin boomeria eivätkä päästä ketään muita saunantakaisapajille.

Onneksi miellä köyhillä silpputyöläisillä ei ole varaa saunaan!

Vierailija
77/103 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerroit olevasi parikymppinen ja että vanhempasi ovat boomereita. Sulla on sitten iäkkäät vanhemmat.

Omat vanhempani ovat boomereita ja olen nelikymppinen.

Vierailija
78/103 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani taas ovat ihmetelleet, että miten nuoret heti masentuvat kun on vähän rajoituksia tullut elämään. He eivät pidä rajoituksia minään ja toteavat, että nykyään pystyy sujuvasti olemaan ihmisiin yhteyksissä, vaikka ei kasvotusten näkisikään.

Vierailija
79/103 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomereiden nyt odotetaan kohdatessa työntää sopivan värisiä setelirahoja käteen ja huitsin nevadasta sitten lastenhoitoon ai bensarahaakin että vielä nipottaakin.

Vierailija
80/103 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kiinalaisille.

By the way pakastin ja jääkaappi on keksitty jo ajat sitten. Kirotut mätänevät ulkotorit.

Tästä sitten kärsii koko maailma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi