Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini väittää kiven kovaan että lasten saaminen on jokaisen ihmisen perustarve

Vierailija
11.03.2021 |

Eli hänen mielestään jokaisella ihmisellä on pakollinen tarve saada omia lapsia, eikä mitään muita vaihtoehtoja ole. Minulla itselläni ei ole minkäänlaista tarvetta saada lapsia vaan oikeastaan mielellään jätän tekemättä. Mutta äitini, mummoni jne ovat kaikki sitä mieltä että jokainen nainen haluaa ehdottomasti lapsia ja elämä on merkityksetön jos niitä ei tee.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elävien olentojen perustarve on jatkaa sukuaan. Koko meidän biologiamme on rakennettu sen ympärille.

Toisaalta luonto tuntee sellaisenkin konseptin kuin cooperative breeding, josta esimerkkinä vaikkapa mangustit. Vain johtava pariskunta lisääntyy, kun muiden tehtävänä on auttaa poikasten hoidossa. Ei sillä, että mangusteja voisi sinänsä samaistaa ihmisten käytökseen, mutta on harha kuvitella, että luonnossa kaikki väistämättä pyrkivät juuri itse lisääntymään.

Vierailija
42/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elävien olentojen perustarve on jatkaa sukuaan. Koko meidän biologiamme on rakennettu sen ympärille.

Väärin. Meidän biologiamme on rakennettu itsemme elossasäilymisen ympärille. Jos raskaana olevalla naisella menee tosi huonosti (nälänhätä tai vakava sairastuminen), keho "uhraa" sikiön (saa keskenmenon) että nainen itse selviäisi hengissä. Jos suvunjatkaminen olisi pääasia kuten väität, ei näin tapahtuisi.

No jaa. Luonto tietää, ettei se lapsi kuitenkaan selviäisi hengissä ilman äitiään, joten on keholta fiksumpaa uhrata kyseinen sikiö, jotta äiti saa mahdollisuuden vahvistua ja tehdä myöhemmin paremmissa oloissa uuden lapsen, jolla on mahdollisuudet selvitä hengissä.

Tietenkin mutta lainaamani kommentti väitti että suvunjatkaminen on kaikki kaikessa ihmisen biologialle. - tuo jota lainasit

Ja mielestäni kuvaamasi sikiön uhraaminen on nimenomaan täysin loogista sen kannalta, että suvunjatkaminen ON kaikki kaikessa. Ei se suku jatku, jos vauva syntyy heikkona heikolle äidille ja molemmat kuolevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuottaa mielihyvää ajatus että yksi ensimmäisestä solusta alkanut jatkumo katkeaa minuun.

Vierailija
44/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole ollut koskaan vauvakuumetta, vaikka olen jo 40.

ens vuonna sä itket täällä

Mulle väitettiin 25 vuotta että vielä se sun mielesi muuttuu. No ei muuttunut. Joten älä ole ilkeä tuntemattomille jotka tuntee itsensä paremmin kuin sinä.

Vierailija
45/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä asiaa voi järkeillä tietysti niin paljon kuin haluaa, mutta luonto ajaa lisääntymään ja pyrkimään säilymään hengissä. Siinä kaksi tarkoitusta ja tehtävää... Juuri muuta ei sitten olekaan.

Vierailija
46/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti väittää samaa. Se ei ite olis halunnut lapsia mutta isäni puhui hänet ympäri.

Ei sitten itse tajua tätä ristiriitaa. :D

Vierailija
47/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen toki voi jättää siirtämättä geeninsä eteenpäin, ei siinä mitään. Mutta kuuluu tietysti melko pieneen ja tosiasiallisesti merkityksettömään vähemmistöön ihmiskunnassa. On munkkien ja nunnien sukua...

Vierailija
48/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Pidän lapsista ja lapset minusta, mutta koskaan en itse halunnut lapsia enkä tunne itseäni vajaaksi naiseksi (vaikka ehkä yleinen yhteiskunnallinen normi näin vaatisikin).

Vierailija
49/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla fiksuimmilla ja kouluttautuneimmilla naisilla lasten hankkiminen tulee esille vasta sitten, kun perustarpeiden lisäksi (ruoka, juoma, uni, fyysinen turvallisuus jne jne) on tyydytetty myös rakkauden ja yhteenkuuluvuuden tarpeet (ystävät, kollegat, hyvä puoliso) sekä itsensä toteuttamisen ja arvostuksen saamisen tarpeet. Maslowin tarvehierarkian pääjakojen mukaan. Kaikkien ylimpänä tarvehierarkiassa ovat juuri nuo kaksi ylintä, viimeksi mainitut. 

Lapsi kenen tahansa tollon kanssa olisi kyllä minullekin ollut viimeisenä toivelistalla :D. Onneksi löysin hyvän miehen ja hyvän isänkandidaatinkin samassa persoonassa.    

Vierailija
50/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen toki voi jättää siirtämättä geeninsä eteenpäin, ei siinä mitään. Mutta kuuluu tietysti melko pieneen ja tosiasiallisesti merkityksettömään vähemmistöön ihmiskunnassa. On munkkien ja nunnien sukua...

Sanotaanko näin, että olisi ollut parempi, jos joidenkin geenejä ei olisi kloonattu.

Vierailija
51/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta luonto tuntee sellaisenkin konseptin kuin cooperative breeding, josta esimerkkinä vaikkapa mangustit. Vain johtava pariskunta lisääntyy, kun muiden tehtävänä on auttaa poikasten hoidossa. Ei sillä, että mangusteja voisi sinänsä samaistaa ihmisten käytökseen, mutta on harha kuvitella, että luonnossa kaikki väistämättä pyrkivät juuri itse lisääntymään.

Tuon itse asiassa oletetaan olevan se evolutiivinen syy miksi homoseksuaalisuus on normaalia eläinkunnassa ja ihmisissä; itse lisääntymättömät yksilöt auttavat lähisukulaisiaan esim. lapsenhoidossa, näin mahdollistaen yhteisten geenien lisääntymisen. Muistaakseni on tutkittukin alkeellisissa oloissa elävillä ihmispopulaatioilla; naiset joilla on homo tai lesbo sisaruksia, saavat keskinmäärin enemmän terveitä lapsia kasvatettua aikuiseksi asti.

Vierailija
52/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla fiksuimmilla ja kouluttautuneimmilla naisilla lasten hankkiminen tulee esille vasta sitten, kun perustarpeiden lisäksi (ruoka, juoma, uni, fyysinen turvallisuus jne jne) on tyydytetty myös rakkauden ja yhteenkuuluvuuden tarpeet (ystävät, kollegat, hyvä puoliso) sekä itsensä toteuttamisen ja arvostuksen saamisen tarpeet. Maslowin tarvehierarkian pääjakojen mukaan. Kaikkien ylimpänä tarvehierarkiassa ovat juuri nuo kaksi ylintä, viimeksi mainitut. 

Lapsi kenen tahansa tollon kanssa olisi kyllä minullekin ollut viimeisenä toivelistalla :D. Onneksi löysin hyvän miehen ja hyvän isänkandidaatinkin samassa persoonassa.    

Rakkautta ja yhteenkuuluvuutta voi saada muutenkin kuin olemalla vamhempi. Jokaisen eri tarpeen tyydyttämiseen on olemassa erilaisia keinoja ja eri ihmisille sopii erilaiset asiat.

Vierailija
53/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitseeko myös vanhanpiian elämästä ja kehuu vain heitä. Jos näin on niin ei ole yhtään katkeroitunut.

Vierailija
54/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä äitisi ja mummosi kanssa.

Kyllä jokaisen lapsettoman keski-ikäisen naisen katseesta näkee kun näkevät äiti-lapsisuhteen vaikka samassa huoneessa, että jotenkin se kirpaisee. Vaikkeivat tietenkään asiaa myönnä.

Ei sitä tietenkään osaa kaivata mitä ei ole koskaan omlutkaan, mutta joku niiltä naisilta selvästi jää puuttumaan, muut sen huomaavat.

Äitisi ja mummosi ajattelevat vain parastasi.

🙄

Vierailija
55/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, äitisi on väärässä. Minä olen saanut lapsen ilman vauvakuumetta ja naimisissa miehen kanssa, joka ei ole koskaan halunnut omia. - Aikuisen äiti

Vierailija
56/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perustarve oli hakea ja saada sterisaatio heti kun mahdollista. Näin myös tein.

Vierailija
57/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsingis Khan tosiaan näytti ja näyttää meille kaikille sen, mitä voi tapahtua kun valtaa ja vaurautta on riittävästi omien seksuaalisten mielihalujensakin hillittömään tyydyttämiseen. Jälkikasvua piisaa. Ja elonpäiviä heidän kauttaan armon vuonna 2021:kin.

Eipä tuo kaani ainakaan vaivannut päätään sillä, että olisi päättänyt olla lisääntymättä... Ihan päinvastoin!

Vierailija
58/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitä vauvakuumetta vielä odottelen. Olen 62.

Kyllä mua sitten kuolinvuoteella kaduttaa 😂

Vierailija
59/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ens vuonna sä itket täällä

Olen lapseton nainen ja 50-vuotias. En ole halunnut lapsia koskaan. Pidän kyllä lapsista. Minua ei lapsettomuus itketä edelleenkään. Miksi itkisin? Minähän olen saanut juuri sellaisen elämän kuin olen halunnut. Toivottavasti saavat muutkin: lapsilla tai ilman lapsia.

Vierailija
60/98 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monilla munkeilla ja nunnilla on lapsia. Munkkius ja nunnuus ei kiellä lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän