Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****SYYSKUISET torstaihin****

10.08.2006 |

Pinoa auki, eikö tosiaan ole vielä avattu?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis ekana täällä.

Olen aamukahvilla , vein pojan hoitoon. Nyt tämä mamma tulletaa, pojan eilinen hoito mennyt hyvin, jäi kiltisti, oli syönyt KAKSI lautasellista nakkikastiketta, leikkinyt kiltisti eikä yhtään itkenyt.

Kun hain noin 12 jlk eilen pois olis vaan leikkinyt legoilla:) nukahti sit pväunille minuutissa taisi olla rankka aamupvaä, samoni yöunille laitoin petiin 20.10 ja saman tien tsippas ja nukkui puol kasiin.

Tänään ei syönyt edes koko puuroa oli jo hakemassa vaatteita ja menossa ovelle, kun kerroin että hoitoon mennään. Hoitopaikan pihassa tuli riemukiljahduksisa ja kun pääsi sisälle meni heiti leikkiin, tuskin edes vilkutti, voi kunpa tämä pvä olisi samanlainen. Haen pojan taas 12 jlk, nyt olis tarkotus imuroida.

Eilinen iltapväkin oli ihana pojan kanssa , pussaili mua koko illan, ei tietoakaan kiukuttelusta, hiekan heittelystä tms. Kaipasi kai sit mua, ihanaa.

Tänään menen hyvän ystävän luo kahville.

Mies nyrjäytti eilen nilkkansa sulkapallossa, hieman turvoksissa ja kipeä ja me mennään la kaverin häihin ei taida olla tanssikunnossa. Poika menee mummilaan la-su yökylään.

eipä tänne muuta.

Vierailija
2/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8015876&p=1&tmode=1&smode…

Vaihdan kakkavaipan ja sitten palaan, jos vaikka ehtis.

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä yötä lastensängyssä. JOkaisen yön pituus 11h!!! Siis jopa 2h enemmän kuin pinniksessä! Eilen nukahti vasta 21.20 mutta heräs sitten vastaavasti 8.25!!! Käsittämätöntä! Heräs kyllä itkeen kahden maissa ja äänteli 6.40 mutta heräs siis vasta kun minä aloin tekeen lähtöliikkeitä sängyssä. Hienoa, kerrassaan hienoa. Isänsä nukuttaminen ei vaan Onnia kiinnosta. 45minuutin jälkeen alkoi itkeen ja minä menin hätiin. Otin pojan syliin, lauloin " käskystä" ja siihen simahti.

Leannan Sissi on todellakin osoittautumassa todellisen sinnikkääksi! Hyvää vointia jatkossa!

Saamuska, ihana tuo lausahdus esikoiselta!

Ayapilta hyviä uutisia, toivottavasti tilanne pysyy samana maidon suhteen!

Enkelille pitkää mieltä puistoilun suhteen. Eiköhän Nea taas pian totu muihin lapsiin.

Jatulle tsemppiä pullokamppanjaan:)

Mimmulle unihiekkaa!

Eikähän tässä pidä alkaa laittautuun. TUkka on kuin riihen seinästä revityllä ja kaveri olis tulossa kylään.

Kuuma päivä tulossa taas. Onni ei näköjään kestä aurinkoa ollenkaan. Eilen pyöräiltiin 20min kaupunkiin ja heti puistossa laitoin aurinkorasvaa. Ja kädet jo punotti. Tovin annoin leikkiä mutta pakko oli vaihtaa pitkähihainen päälle. Ja eilen oli tosi kuuma ilma:/ Hyvinhän tuo jaksoi pitkissä hihoissa ja lahkeissa mutta aika tylsää tuo on. Itsekin laitoin t-paidan päälle eilen, topissa viimeksi paloi olkapäät. Nyt sitten on hihoista pienet rajat. On se vaan niin ottavaa vieläkin tuo aurinko.

T-P

Vierailija
4/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät itäiset lemut täällä Vantaalla.

Viikko tarhassa ja tsädäm,**** kuumetta pukkaa. Nyt siis aikaisintaan maanantaina seuraavaksi. No, eipä haittaa tuo tarhatauko. Olin jo muutenkin suunnitellut huomista kotipäiväksi kun alkoi niin ahdistaa. Joskin nyt on mennyt hieman paremmin jo. On myös alkanut nukkumaan, mutta edelleen huutaa, erityisesti siirtymätilanteissa, joskin eilen kuulin, että erohuuto lakkasi jo kun jäin tuulikaappiin joiksikin minuuuteiksi juttelemaan yhden tätskyn kans.

Huhuh, mutta on tää kyllä rankkaa, siis meitsien eli äitien psyykkeelle.

Syntskäonskua!

palaan, nyt on mentävä,

hk

Vierailija
5/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma oli aamulla lääkärissä ja yritän sit huomenissa töihin.. Saa nähdä kuinka käy. onneksi on kevyt lasku ekaks kaks päivää, vapaa ja sit kolme päivää ja sit peräti viikon vapaa!!! Jos jaksaisi edes tuon pätkän niin taas olisi viikkoja pari lisää.

Masuvauva heräsi potkuttelemaan sydänääniä kuunnellessa ja jatkoikin sitä jonkin aikaa nyt taas hiljaista masussa, kuten yleensäkin päivällä. Illalla sit jumppatuokio kun meikän nukahtaminen ois tarpeen, mut kovin vähän on vielä vaivannut. Ihmettelen sitäkin et en vielä edes käy WC:ssä yöllä.. Saattaa siis mennä 22-8 väli unilla.. No, kohta saa rampata varmaan jatkuvasti!

Leannan sissille jatkossakin yhtä terhakkaa jatkoa! Kyllä nuo vuodot aina säikäyttää.

Jatkoja nyt kaikille (hyviä!) katsotaan miten ehdin kirjoitella seuraavina päivinä, mut vapailla sit ainakin.

Reeli

Vierailija
6/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavis jo soitteli että mitä kuuluu, kun ei kuulu mitään. Mukavalle tuntuu että huolehditaan. :-)

Siispä Rosan napaan. Lääkäri laitti lähetteen lastenlääkärille. Toivottavasti saamme ajan ensiviikon maanantaiksi, toiveita on. Lääkäri sanoi Rosan ihon nähtyään; " kuule Lila, tämä Rosan iho näyttää sille, että tämä allergia-asia ei selkiinny ennenkuin sinä lopetat imetyksen. Odotetaan kuitenkin että mitä lastenlääkärillä on asiaan sanottavana. " No niinhän tekin kaikki sanoitte. On vain kova paikka lähes " imetysfanaatikolle" .

Eilen olin tapani mukaan Sinin kanssa vatukossa. Rosa menossa myös mukana. Itse tarkkailin liian intensiivisesti maata (kyykartoitus) ja en huomannut että Rosa oli saanut repäistyä vatunlehden suuhunsa. Rosa alkoi kakoa ja sain otettua lehden pois. " Huoh" Muutama minuutti ja Rosan kasvot olivat kirkuvan punaiset! Ei kun puhelinta kouraan ja lääkäriä langan päähän että mitä uskallan antaa ja paljonko. Kyypakkausta ja Cetiritziniä ja oireet alkoivat helpottamaan. Huulet ja kieli yms eivät onneksi lähteneet turpoamaan. Jotain hyvääkin oli sisar hento valkoisen mengelekokeesta. Lopetin päivittäisen aamu-ja iltapuurossa vattukiisselin syömisen vasta lauantaina. Ilmankos Rosan iho alkaa parantua ja nukkuu nyt megapitkiä yöunia ja päikkäreitä. Raukalle kertynyt univelkaa, kun äiti ei ole ymmärtänyt ottaa ruokavaliostaan vattua pois. Olen kuvitellut että kun vattua on vuosisatoja pohjolan ihmiset syöneet, niin ei sille olisi ensimmäisenä allerginen. Nyt mietityttää että onkohan Rosa sittenkään kovin vaikeasti allerginen? Yltio-optimistisesti ajattelen, että saattaapi olla ettei Rosalla ole välttämättä kuin maito- muna- kaakao- suklaa - tomaatti- sitruuna- appelsiini- ja vattuallergia. Toivossa on hyvä elää. :-) En kuitenkaan lähde purkamaan tätä imetysdieettiä. Nyt Rosa on täysin oireeton. Vielä kun vanhat raapimisjäljet paranevat..

Leannan pikkusissille pitkää ja mukavaa masussaoloaikaa. Hui miten säikäytti.

Äh, pää tyhjeni, kiitokset kuitenkin kaikille algeeria-asiaa pohtineille ja jaksuja lähettäneille!

Lila75

Vierailija
7/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna varsinainen sissi sulla masussa, hienoa että kaikki oli kunnossa.

Ayap huippujuttu ja peukut on pystyssä että maito sopii.

Myöhästyneet onnittelut sankareille :)

Tää mamski häippää viikonlopuks Hankoon, siellä on jenkkiauto tapahtuma, kivaa.

Hilu

Vierailija
8/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulee taivaalta kaatamalla vettä!!Vihdoinkin!

Hilunki, mukavaa Hangon matkaa!

Kaveri tulee millä hetkellä hyvänsä ja pyykit odottaa koneessa..

Syksyllä saan laittaa lasten hiekkiksen vieressä olevat " kukkapenkit" uusiksi. Metsämansikat ja niiden keskellä kasvava pieni vattupuska joutuvat lähteä.. :-/ On sitten ainakin helppo kaivaa uudet kukkasipulit maahan.

Vierailija
9/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea nukkuu ja muakin väsyttää. Toisin kuin Reeli, mä ramppaan vähintään 2krt yöllä vessassa (tää on normaalia ilman raskauttakin), mut nyt pahimmassa tapauksessa 10 krt. Janottaa ja iltaisin en meinaa uskaltaa juoda juuri mitään tai syödä hedelmiä/marjoja, kun tiedän et vessa kutsuu sitten kaiken aikaa. Tuntuu etten koskaan nuku tarpeeksi. :-(

Kuuma oli taas puistossa ja ilma haisee edelleen savulle. Tänään tulee kaveripariskunta käymään. Vaikka Nea heidän näkemistään odottaakin, pelkään, et perheen 1-v poika saa kauhun aikaan Neassa, kun haluaa tehdä tuttavuutta ja juttelee kovaan ääneen. Toivottavasti ei nyt ihan stressaava ilta tiedossa, kun odotan kovasti ystävien näkemistä.

Manteli, hienoa kun hoidon aloitus sujunut noin hyvin!

Hipsulle sitävastoin voimia ja toivottavasti kuume helittää pian, sekä hoitopäivät helpottuu!

T-P, vau, onnittelut hyvistä öistä! :-) Auttaisko, jos jo kotona laittaisit aurinkovoiteen, niin se ehtis vaikuttaa? Nekun aurinkovoiteessa on maininta, et puoli tuntia ennen pitäis laittaa ennen aurinkoon menoa, meillä Eucerin 25 suojakerroin. On tosi tököttiä, mikä pesussakaan ei meinaa lähteä pois, mut kertaakaan ei ole iho punoittanut. Mulla sen sijaan useamman kerran.. Mikä voide teillä käytössä?

Lila, voi kun saisittekin pikaisesti ajan! Ja onneksi Rosalle ei pahemmat reaktiot tulleet! Hyvä kun se vattu nyt löytyi ainakin syylliseksi!

Jatu, miten pullotomuus sujuu? Vai sujuuko?

Leanna, ihanaa, et kaikki olikin hyvin! :-) Hyvää vointia sinulle ja vaaville!

Mitenkäs Sakemannipenni jakselee? Entä Aia?

Ayap, miten ihanaa jos maito sopiikin!

Raskausasiaa. Vauvaa pitää jytinää mahassa. Neuvolassa kyseltiin, et miksei paino nouse vieläkään. Normaalisti oon syönyt ja tähän asti kasoittain kaikkea epäterveellistä. Tosin oon syönyt silloin kun on nälkä, en huvin vuoksi (niin kuin yleensä). Nyt ainakin mässäilyt jääneet pakon edestä, kun rautatabletit vetää vatsan kivikovaksi ja makea pahentaa tilannetta. Mut pakko sitä rautaa on syödä. Epäilen, et onko nykyinen annos riittävä kun aina vaan väsyttää. Kuukauden päästä neuvolassa vasta mitataan hb. Tuntuu et aika loppuu kohta kesken. Pitäs tuplarattaita, seisomalautaa ja pinnasänkyä etsiskellä. Pieniä vaatteitakin pitäs alkaa kohta kaivamaan esiin ja ostaa niille joku lipasto, kun säilytystila loppuu. En oo oikein ajan tasalla, et vauva oikeesti tulee. Ja nyt kun tilanne on vielä hyvä, kohdunsuu kiinni jne, niin kannatais toimia. Toivon tietty, et tilanne pysyykin tälläisenä ja kohdunsuu ei ala aukeamaan liian aikasin. No se tästä raskaudesta tällä kertaa.

Mitähän vielä. Ei kai mitään. Eihän kellään satu olemaan tukivyötä m-kokoisena tai hug-a-bub kantoliinaa. Olisin kiinnostunut ostamaan! Mut nyt painun höpisemästä lepäilemään taas sohvalle kirjan kanssa. Tätä varmaan tuun kaipaamaan sit kun vauva syntyy ja oma aika katoaa..

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv25+5

Vierailija
10/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Terveiset Savolaisesta sielunmaisemastani! Ei ole oikein ollut mitään kirjoitettavaa, joten piipahdan silloin tällöin taustalla.

Voiko ihminen rentoutua liikaa? Yleensä me aktiivilomailemme, nyt olosuhteiden eli minun keuhkoputkentulehduksen takia emme voi niin tehdä ja olemme heittäytyneet tekemään ei yhtään mitään mummolaan. Ihanaa! Iso ja hyvinhoidettu piha, kauniisti sisutettu talo eikä muuta kuin aikaa. Eikä mistään kuulu lehmien ammuntaa;)

Motista on tullut iso poika.Olen useasti teillekin valittanut ettei täällä ole kiva olla kaikkien hienojen sisutusratkaisujen takia. Motti kun siis koko ajan niitä näpläsi ja joku sai olla aina perässä. Vaan ei enää.Motti on vain kiinnostunut mummolan leluista (äiti fiksusti on säilyttänyt meidän vanhat lelut) ja leikkii keskittyneesti ja rauhallisesti, välillä intoutuu pelaamaan jalkapallomatsin miehen ja ukin kanssa, hoitaa koiria ja vattualtistusta tehdään suoraan puskasta. On tosi helppo olla:)

Algeeria asioita olen pohtinut myös. Nimittäin päivämaidon jäädessä pois, Motti on nukahtanut unille muutamassa minuutissa entisen tunnin sijaan. Kolme yötä veteli nukkua heräämättä kertaakaan, kun tätä ennen meillä on ollut yhteensä kolme kokonaista yötä. Voisiko yhteys löytyä siitä, että Neocate ei sopinutkaan aivan täydellisesti (mies sitä aina toisinaan aprikoi) vai onko tämä sattumaa? Itse puolestaan valvon yöt ja odotan että kohta se herää:) Tulee huono omatunto kirjoittaa tällaisia kuulumisia, kun tietää, että monella vielä valvotaan.

Lähden makaamaan kiikkuun ja lukemaan lehtiä:)

Aavis ja Motti-superihana

Vierailija
11/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen pino vielä lukematta mut Aavikselle on pakko sanoa että etköhän sä ole kärvistellyt algeerioiden kanssa ihan tarpeeksi joten aivan tasan sulle suodaan iloiset uutiset!!!! IHANAA!!

Ayapilta kuului kanssa mukavia, peukkuja pidän että tuo olis myös lopputulos!!!

Sassalle kokeilin just broileria, kiertoon pääsee myös se! Ei oireita :)

Ruis on nyt kokeilussa, tänään alkoi. Ihan onnessaan rouskutti pientä hapankorpun palaa :) Meillä probleema tuntuu olevan tuo c-vitsku. Kun ei uppoa mikään... No, en luovu toivosta, jotain tuoretta ajattelin koklaa ihan pokkana rukiin jälkeen. Mut mitä, sitä vielä miettii tää... Maitoaltistus ens kuun alussa. tai eka prick-testit ja siitä sit arvio uskaltaako kokeilla...

Jos menis hetkeksi pihalle...

Täytyis niitä kuvia lähetellä, oon jo ottanu ne. Kun sais aikaan lähettää...

Kerppu

Vierailija
12/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavasta viikosta tulee tylsä kun tää mun kaveri lähtee kotikonnuilleen huomenissa ja ovat viikon poissa! Mitähän sitä keksis:)

Onni nukkuu päikkyjä vasta nyt! Sen siitä saa kun aamulla nukkuu pitkään. Yritin kyllä jo aiemmin muttei nukahtanut. Syy taitaa olla se, ettei Onni enää haluakaan että rattailla jynssätään tuota soratietä. Kun ollaan aina sanottu, että mennään nukkumaan ja kuunteleen linnunlaulua niin äsken kun nukutin, Onni hoki " linnun laulua, linnun laulua" ja lopetti hokemisen kun päästiin asfaltille:) Nyt on nukkunut vajaa 45min. Pian menen herättämään muuten illasta tulee varmaan hankala.

Enkeli: Juu, minä en ole mikään ekspertti noiden rasvojen kanssa vaikka itse olen palavaa sorttia ja käytän aina alkukesästä rasvoja itselläkin. Toki syytä olis vieläkin käyttää... Eli tosiaan varmaan kannattais laittaa etukäteen. Meillä on Louis Widmerin Kids rasvaa.. Apoteekista ostettua, suojakerroin myös 25. Ja on tosissaan tahmaista tavaraa tuokin.

Kuulostaapas hyvälle, että Sassan ruokavalio on laajenemaan päin! Peukut pystyssä edelleen! Ja kiitos Kerppu kuvista!

Aavis, nauti vaan hyvistä öistä - olet ne ansainnut ihan varmasti!!!

Nyt lähden herätteleen poikaa. Unohdinkohan jotain?

T-P

Vierailija
13/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli jäi tarhaan hoitajan syliin itkemään kun lähdin töihin ja äidillä on paha mieli :-( Onneksi murhe oli nopeasti unohtunut ja Lilli oli päässyt maalaamaan sormiväreillä :-)

Voi vattu Rosan allergiaa Lila! Toivottavasti saisit jatkaa imetystä, ja Rosan vointi ei huononisi eikä sinun ruokavaliosi pahemmin kaventuisi enää entisestään.

Hienoa Motti, kyllä sinä Aavis olet Motin pitkät unet ansainnut, heh.

Voi sitkeää sissiä, jaksamista Leanna!

Sitten taas vaihteeksi: Kaarimaljat esiin!

Mies on taas vaihteeksi Marsista, emme ymmärrä toisiamme ollenkaan! Mies ehdotti innoissaan että hän pyöräilisi vanhemmilleen viikonloppuna (vajaa 300 km) ja minä ja Lilli tultaisiin autolla, ja sitten tuotaisiin porukalla sunnuntaina pojat sieltä kotiin. Ja minun mielestäni Lillin elämä on tällä hetkellä aivan tarpeeksi hektistä ilman edestakaisin kuljettelua ympäri Suomea.

Viime viikonloppuna oltiin häissä, sitten reilun viikon päästä toiset häät, tarhan aloitus, tiistaina kielenjänteen leikkaus - Lilli tarvitsee hetken rauhaa! Joten järjestin niin, että pojat pääsisivät huomenna veljeni kyydillä mummolasta kotiin eikä meidän tarvitsisi lähteä ollenkaan.

Ja tästäkös mies suivaantui. Osaksi kun haluaa pyöräillä 300 kilometriä, toiseksi koska hänen mielestään meidän pitää käydä vielä tänä kesänä hänen vanhempiensa luona. Sanoin, että mikäs häntä estää, senkus menet. Sain luurin korvaani. Saas nähdä mikä odottaa kun tulee töistä kotiin.

Tukea, siskot, pyydän!

Taidan ryhtyä kasaamaan Milon uutta sänkyä...

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
14/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tosiaan, marsista.

Minusta on ihan perustelua tarpeekseen jo pelkässä tarhan aloituksessa, saati sitten kaikessa tuossa muussa, Lillin päiviä rauhoittamaan. Minä en olisi sallinut meille mitään erikoista näihin päiviin myöskään. Kaiken lisäksi sun pitää nyt saada viikonloppu levättyä töitäkin varten. *** siinä paatosta*****

hk

joka ei voi enempää koska kuumeinen sylipossu, kevyt 11kg, lepää käsillä kuin sylivauva ikään ;)

Vierailija
15/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku lähtää sitä sadetta tännekin? Viikkokausiin ei oo tullu kuin muutama pisara.

Lukenu oon, mutta kirjottamiset on jääny. Ykskätisenä ei jaksa omanapaisia romaaneja naputella.

Esikoisella oli tänään eskariin tutustuminen. Niinpä havahduin pesemään verkkareita ym ja nimikoimaan vaatteita. ja otettiin myös jemmassa olleita leluja esille, että on pienemmille sitte kivaa tekemistä (ko homma vielä " hieman" kesken)

Iikalla oli ma nla ja tosi hienosti oli poika kasvanu. muutenki oli kiva käynti:)

Hienoa Aavis ja Motti! Toivottavasti sama jatkuu.

Lilan kuulumisia myös kaipasin. Toivottavasti asiat selviää ja saisit jatkaa imetystä.

Ankkikselle voimia! Meillä myös samaa havaittavissa. Mies oli aamuyön kyyhkysjahdissa ja nyt on taas. Ja koirakokeisin menoja suunnittelee. Ja lapsikatras mun kontolla. Aikataulu- ja turvallisuussyistä ei voi ottaa ees osaa mukaan. Ja perusteluna koirajutuille oma kilpailuvietti.

Muillekin kovasti voimia!

T@hti ja nuhanenät 6,5v 4v3kk, 1v11kk ja 1kk

Vierailija
16/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaapa ottaa lujille tämä alkuraskaus, kun yökötys on pahenemaan päin ja väsymys myös. Jostain syystä nukun ihan koiranunta nykyisin, aamulla samanlainen olo kuin taannoin tissitakiais-öitten jälkeen. Eikä nyt ole edes kukaan herättämässä! Pöh. Henkistä väsymystä lisää tulevan lauantain pitkä päivystysvuoro, josta yritin päästä tuloksetta eroon. Yllättäen kukaan muukaan ei halua kesäviikonloppuna olla töissä...

Ankkis, ihan samaa mieltä kanssasi: eiköhän tuossa ole ilman reissaamistakin pienellä tarpeeksi " elämänsisältöä" . Mekin ollaan rauhoitettu elämää kotinurkkiin nyt illoiksi. Ulkoillaan kyllä paljon, mutta tutuissa ympyröissä. Joskus noilla miehillä on se oma napa niin kovin lähellä. (me naisethan emme siihen koskaan sorru ;) )

Päiväkotiura edistyy, tänään Venna oli 3½ h yksin. Oli mennyt oikein hyvin, paitsi kanakeittoa ei ollut syönyt (kuten ei mitään keittoa) ja päiväunille mennessä oli itkenyt kovasti. Itkunsekaista huutoa " ei päiväkotia, ei nukkumaan" . 10 minuutissa oli kumminkin nukahtanut omahoitajan silittelyyn. Minulle kertoi vain, että täti silitti ja radio soi (unilauluja tulee nauhalta rauhoittamaan lapsukaisia). Huomenna on yksin viitisen tuntia ja ensi viikolla alkaa sitten täydet päivät. Ihan luottavainen olo on itselläni ainakin, että pärjää siellä. Iso helpotus on tuo ihana omahoitaja, jonka Venna on ottanut turvakseen.

Ihanaa, Leanna, että kaikki on hyvin!

Nyt tytsylle pinaattilettuja ja sitten pihahommiin, pienimuotoiset talkoot taas ja minä TARVITSEN ulkoilmaa.

- tea H10+3 -

Vierailija
17/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka yö ok - minä näin paljon unia ja heräilin, mutta nukahdinkin uudestaan. Typy nukkui hyvin, mutta hiukka levottomasti eli kääntyili, äänteli, puheli, pari nyyhkytystäkin taisi kuvioissa olla. Taitaa rassu aavistella, että päiväkotiin mennään nyt joka päivä ja äiti eikä isä ole aina läsnä...

Lepoa siis Tealle ja sitä lepoalepoa Enkelillekin, vaikka vauhtia ja toimintaa kaipaisit.

Kiitos onnitteluista! Eilinen oli kiireinen, mutta silti rento ja mukava. Kakku oli upea, mutta maku vähän mitäänsanomaton. Päällä valkeaa suklaata ja hedelmiä, sisällä keveää sitruksenmakuista moussea ja varsinaisessa kakkukerroksessa passionia. Laihislinja lähestulkoon siis. Ehkä perinteinen kermavaahto, suklaa ja hillo ovat seuraavassa kakussa kuitenkin vuorossa :-)

Mukavia uutisia oli Aaviksella, Aypalla ja Kerpullakin. Jos valoa alkaa pienokaisillanne näkymään ruokatunnelissa? *peukut ristissä*

Lilallle vatutonta kautta - toivotaan, että helppaisi. Lakut pannaan?

Hilulle reipasta cruisailua viikonlopuksi.

Minun jenkkiautoystäväni tulee huomenna kylään. Ihanaa tavata pitkästä aikaa!

Leannalle onskut sissistä vielä kerran, huojentavaa, että kuvioissa on sitkeä tyyppi :-) Muista vaan, että sitten tahtoa riittää myös tuleviksi vuosiksi :-)

Ankkikselle tukea - Lillin eloa ei tällä hetkellä tarvitse enempää hetkauttaa. Tässä ja tulevassa viikossa varmaan ihan riittävästi.

Kepsulle paranemista! Olen nyt reilun viikon seurannut räkätilannetta lapsisäilössä ja ihmetellyt miten pelkkä räkä kiertää lapsesta lapseen. Eilen oli jopa oksutautiepäily. Juu, kävi heti omassakin mielessä melkoisia kauhukuvia pyörimässä....

Saamikselle leppoisaa eloa melkein naistalouteen :-) Tällaisissa tapauksissa taapero ja koira ovat lähes sukupuolettomia :-)

Pois pölisemästä!

Keilin

Vierailija
18/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oikeastaan ollut mitään kirjoitettavaa mutta aikani kuluksi täällä pyörin.

Esikko lähti miehen kanssa jalkapallo matsiin.

Itseäni yököttää mutta yritän hymyillä ja nauttia tämän viimeisen kerran=)

Tänään syysherra muisti aamulla sellaisen kapineen kuin tutti.Neljän päivän tutittomuuden jälkeen.Hiukan itkua tirautti ja sanoi " tutta oppu" =tutti loppu.Ja se siitä.Asia unohtui yhtä nopeaa kuin tuli mieleenkin.Voi pientä=)

Kuumaa on,että!Mutta ensikesänä tuskin on näin lämmin joten täytyy yrittää siitäkin nauttia.

Kun en mitään järkevää keksi vetäydyn syrjään...

L+5 ja sissi 7+6

Vierailija
19/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leannalle onskut sissistä vielä kerran, huojentavaa, että kuvioissa on sitkeä tyyppi :-) Muista vaan, että sitten tahtoa riittää myös tuleviksi vuosiksi :-)

Niih!

Laskimpa pikaiseen että jos esikko " tahtoo" vielä 10v ja kakkonen 12v,kolmas 14v ja neljäs 15v,viides 18v ja tämä tuleva " tahto" sitten 20v niin aika paljon tahtoa asuu tämän katon alla=)Ja kauan!

ja eikä se välttämäti tuohon 2kympin ikään se tahto lopu...

Mutta on se niin kivaa kun on vilinää=)

L

Vierailija
20/28 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila, pliis lähetä ne sadepilvet tänne meillekin, meillä ei ole satanut varmaan 6-7 viikkoon ja maa on rutikuiva. Jopa niinä päivinä kun esim. länsitampereella mun vanhemmilla on satanut, meillä ei... Eilen satoi vähän Viljakkalan suunnalla, meillä ei....

Allergia-asiaan myös voimia. Toivottavasti vattu osoittautuu pahimmaksi aiheuttajaksi eikä uusia oireita enää tulisi, saisit jatkaa imetystäkin.

Manteli, kiva että hoitoon lähtö sujui hyvillä mielin! Myös muille hoitoon jääneille / sitä harjoitteleville toivon pikaista sopeutumista, niin lapsille kuin äideillekin ;)

Ankkis, tukea tulee myös täältä tuohon mies-asiaan. Ei ne ymmärrä aina muuta kun omaa napaansa. Minustakin tuossa oli kyllä pienelle ohjelmaa jo riittävästi, joten jos siltä tuntuu pidä pääsi kotiinjäämisen suhteen! Kyllä äiti tietää parhaiten!!

Tealle hali ja paljon raitista ulkoilmaa jos se auttais!

T-P:lle: onnea hyvistä yöunista lastensängyssä! 11h on kyllä jo hyvin!

Hipsulle jaksua kuumepotilaan kanssa! (Taapero katselee muuten juuri teletappeja ja telkkarissa Hipsu heiluttaa parhaillaan)

Enkeli, varmaan kannattakin alkaa pikkuhiljaa katsella vauvatarvikkeita, jos nuo supistelut loppua kohden vaikka pahenevat, mistä sen tietää. Itse en ole tehnyt tavalliseen tapaani mitään vielä ko asian eteen, mutta luotan että ehdin vielä... viimetingassa sitten.. ;)

Tulikohan kaikki mainittua, mitä piti sanoa... aina jotain unohtuu.

Omaa napaa, meillä masuvauvan nimi tuottaa ongelmia, JOS vauva on poika. Tytölle nimi jo on, mutta pojalle tuntuu olevan vaikea keksiä hyvää... sähköpostirinki, jos niminikkareita joukossa, saa ehdottaa mikä sopisi esikoisen veljeksi. Tänään oli myös neuvola ja kaikki masussa ok. Olo ok. Äsken oli hyvä ystävä lapsineen kahvilla, oli kiva nähdä pitkästä aikaa.

Pää tyhjeni, menen syömään (=täyttämään sitä uudelleen?).

äk