****SYYSKUISET torstaihin****
Kommentit (28)
Kiitos toivotuksista Keilin :) Antsa ja koira tosiaankin ovat solahtaneet osaksi naistaloutta, eikä miesenergia tunnu jylläävän lähimaillakaan. Naisenergiaa tosin tarvitsisin sen verran lisää, että jaksaisin tehdä suursiivouksen. Ehkä lauantaina sitten viimeistään. Syysmammojen siivousrinki ei taida vieläkään jaksaa ihan tänne asti tulla huhkimaan...? (Vai olisiko joku täällä päin vielä myöhäisellä kesälomamatkalla? ;))
Äitikuu: Täällä yksi nimistä kiinnostunut *viittaa innoissaan*. Laitapa vain meilaillen kriteerejä sun muita.
Allergisille jaksua, toivoa ja paremmin voiville onskua!
Ankkikselle tukea ehdottomasti täältäkin¨. Arvelen , jotta sekä Lilli että sinä tarvitsette viikonlopun rauhassa kotona. Marsin miehille kun tulee mieleen joku tempaus, on se yleensä pakko saada toteuttaa (nimim. " Yhden Marsilaisen vaimo" ).
Palaan, ehkä :)
SM
Iltatoimista heräsi kysymys!
te joilla isompiakin lapsia kuin nämä syyskuiset,mihin aikaan teillä mennään nukkumaan?
Meneekö koko lapsilauma samaan aikaan vai onko isommilla erityis vapauksia pienempiin nähden?
Meillä menee koko sakki samaan aikaan sänkyyn.Isommat saa lueskella sängyssä.Nyt vaan on lomien jäljiltä rytmi ihan hakusessa.Koulut alkaa ja iltaisin pitäis olla ajoissa nukkumassa.Toisaalta nämä kesät ovat rasittavaa aikaa=)kun lapset valvoo iltaisin ei omaa aikaa ole juuri ollenkaan.
et sellaisia.
L+5 ja sissi
Tänään käytiin allergisen reaktion takia kortisonipiikillä, mutta yllätys yllätys: Kakkonen oli se piikitettävä. Niinku-siis-hä? Joku tuntematon tekijä aiheutti laajalti nokkosrokkoa naamaan, poikaa huimasi ja kurkkua kutitti. Siinä se, nyt on taas kaikki hyvin.
Väkkärä saa maitoa edelleen, kaikki hyvin edelleen - ihmeellistä! :) :) :)
Ankkiksen planeettatörmäilyyn liittyen, jos teidän perheessä kompromissit ei ole persiistä, niin eikö syyskuun puolen välin tietämillä olisi mukavampi pyöräillä kun ei ole enää niin kuuma? :)
Hipsulle mukavaa kotiloitumista viikonlopuksi :) Hoitoon tottuminen vie aikansa (varsinkin äidillä), mutta kyllä se siitä *vakuuttelee myös itseään*
Lilalle zembbiä!
Aavikselle ehjiä öitä suo varmasti tässä porukassa jokaikineniikka!
Ja varmasti Onni herää aamulla kello 6. No eiköhän tuota jaksa, on pari yötä nukuttu hyvin - tai ainakin pitkät yöt. Ihan hävettää, että viime yö oli mulla 10,5h. No nukuin huonosti mutta silti..
Ankkis: Myötätuntoa tulee!!! Ilman tuota satojen kilsojen pyöräilyä tuo vois kuulostaa sille, että tuo ehdotus olis mun miehen suusta. Että kaikesta huolimatta juuri nyt pitäs mennä hänen vanhempiensa luo. Viis siitä, että lapsikin tarvitsisi rauhaa.
Tealle jaksamista ällö-olon kanssa. Minä se en tuosta tiedä mitään mutta voin kuvitella, ettei ole hääviä. Kun pitää töissäkin vielä yrittää olla. Kiva kuulla, että Vennalla menee hoidossa jo ihan hyvin.
Oon huomannut Onnissa ihan selviä ujouden piirteitä. Siis hitaastilämpenevähän se on aina ollut. Mutta puistossa esim. jos joku muu lapsi kiikkuu vieressä ja Onni haluaa vauhtia lisää, Onni sanoo sen juuri ja juuri ääneen. Ja puhuu muutenkin ihan outojen ihmisten kesken vähemmän. Varmaan monikin tän ikäinen mutta jotenkin Onnista näkee, että ei ole omena kauas puusta pudonnut:) Olen ite ollu lukioikään asti melko ujo. Mies on vieläkin ehkä enemmän hiljainen vieraassa väessä.
Taitaapi olla tuo nukutuspuuha olla yhtäkkiä äitin hommia. Vein tänään jo 20.20 Onnia nukkumaan. Juteltiin tovi ja aseteltiin nalleja istumaan: Sitten Onni meni lopulta maaten, " komensi" äitin omaan sänkyyn nukkumaan ja menin sitten makaamaan meidän sänkyyn. Mitä tekee Onni? Makaa ja sanoo " Onni nukkuu" , kampeaa itsensä istumaan ja sanoo " Onni heräs" . Pari kertaa teki tuon ja mulla oli toden totta naurussa pitämistä - minähän muka nukuin jo. Sitten nallen kanssa sama homma. Lopulta haki 20minsaa unta silmät kiinni maiskutellen ja silmiä hieroen. Eikä itkun itkua!!!
Meidän isä nimittäin eilen kysyi, ollaanko me kysytty keneltäkään, mistä tuo itku voi johtua. Että häntä ihan säälittää Onni kun itkee aina itsensä uneen. Eli siitä voi päätellä, että Onni on viimeisen kuukauden aikana itkenyt usein illalla nukkumaan mennessä - ei meidän isä yleensä tuommosia asioita huomaa. No mistäpä tuommosia juttuja kyselis... Vaikka toisinaan tulee itsellekin niin paha mieli ja panee miettimään, mikä sillä on. Mutta äiti näyttäis " osaavan" nukuttamisen nyt taas paremmin.
Nyt poistun pulisemasta.
Tiivi vois tulla jo sieltä nettipimennosta!!!
T-P
Kiitos pullottomuus tsempeistä...Typy ei juuri nokkiksesta juo mutta heti päiväruuan jälkeen pyytää unipulloa eli siirtää vaan maidonjuonnin vähäsemmäks..Hö!!
Ankkis:Täysi tuki täältä!!Kyllä tuo hoidon ja työnalotus on tosi iso asia ja Viikonloppu pitää olla kotona ihan rauhassa!!!HAli!
KEpsutille paranemista!
Meillä piti olla huomisesk kyläilyä,jokaiselle ikäistä seuraa mutta pienin siellä oksenti päivällä :-( Ei uskalla mennä..Mennään siisn puistoon,siel on klo11 hiekkiskokous..suunnitellaamitä ohjelmaa puistoo!Grilliki on mut se houkuttelee amppareita..yäk!
Voi Ayap miten ihanaa et maitoamenee :-( Mut hui mikä reaktio!!!
Keilinin kakkukuvaukset sai kyllä minut tahtomaan palan...
tänää aamulla on vinkua ja vonkua..ei puistoo ja toinen tahto..pojal oli eilen tylsää puistos!!MEntii sit eripuistoo ja sielt en meinannu saada kotii niitä-ei tietenkää ollu ku pari riisikakkua eväänä!Yritän sillä että en ota eväitä myös saada rytmiä aikasemmaks...pakko tulla kotii syömää ja nukkumaa!Ensvkolla eskari...
G:Meillä molemmat menee samaa aikaa nukkumaa..Jos oon yksin,laitan eka typyn ja sit luen pojalle..typy kyl saattaa valvoa cängys pidempää mut poika ei nuku päikkäreitä ja usein kyl nousee aiemmin..
Mitähän viel oli...en muista...Tea mielessä,väsymys ja yökötykset..kyllä ne helpottaa..Ja mietit vain vaavia..mut kurjia ne päivystykset!!!
JA edelleen kaikille hoito/työläisille tsemppiä ja hali!!!
jatu
enkä ole voitolla :-/
Mies pakkasi itselleen ja Lillille vaatteita kassiin ja sanoi että he ainakin lähtee. Ja kaikenlaista tuli sanottua puolin ja toisin.
Ainut mitä tässä vaiheessa keksin on että lähtisin itse Lillin kanssa jonnekin niihin aikoihin kun mies tulee töistä, ja pysyteltäis piilossa. Ja se sitten taas saattaisi pitkällä tähtäyksellä aiheuttaa enemmän negatiivisia kuin positiivisia seurauksia.
Perhana.
Ankkis
Ankkis jaksuja riitaan.Miehet on niiiin marsista!!!!!
Koita Tea jaksaa päivystää,kohta olot menee kohillee taas :)
Reelille ja Keilinille Myöhästyneet Onnittelut!!!
Leannalla on melkoinen sissi,peukkuja!!
Mäkin tein Enkelin sosekeittoa ja oli huippuhyvää.Lähetin mummolle reseptin ja sielläkin tykättiin!!Kiits!!
Päiväkotilaisille jaksamista,äkkiä se helpottaa!
Kohta on se vaihe kun syystaapoerot ei lähde kotiin sieltä
kun on hyvät leikit kesken ;)
Täällä edelleen kokonaisena.Kahden päivän väsymys vaihtui siivousvimmaan taas...
Vaihdettii makkareissa järkkää,pesin villasia,siivosin laatikoita,vaatehuonetta,vauvan sänky on kasassa ymsyms
Huomenna aattelin maalata sänkyn päädyn seinään plus palloboordin
(pystymallisen)
Kyllä mulla vähän viiraa,hormoonit!!!
On niiin järkyttävän kuiva tuo maa.
Sataispa!!!
Mun sydäntä särkee kun ihmiset kastelee nurmikoita.
Törkeetä, vesi on muutenki niin vähis!!
Hilmasta muutama sana.
Tahtoa piisaa,ihan mahottomia temppuja välillä.
Sit hetken päästä on sädekehä pään päällä,halaa ja pussaa.
Ollaan siirrytty vähän inhimillisempään rytmiin (11.00heräämiset hankalia..)
Nyt ysiltä sänkyyn ja ysiltä ylös.
Jotain ehtii aamusta tehdäkin.
oK Hk
Hyvikset
Ramika 38+4
sanokaa böö edes!