°*o*°o° Helminauhaa TORSTAINA °o°*o*°
Kommentit (42)
sjt, lokakuiset ovat ainakin riidelleet jostain niinkin älyttömästi asiasta kuin rautatablettien ottamisesta!!! =D
Hirveetä saivartelua, sanojen vääristelyä ja tahallaan väärinymmärtämistä, sanon minä.
Toivottavasti me emme moiseen alennu, vaikka erilaisia mielipiteitä meillä onkin. Erilaisuus on rikkaus. Antaa kaikkien kukkien kukkia!!!
kedelig 12+3
...kiitti valaisusta, vai niinkin " tärkeistä" asioista;)
mulla myös laskettuaika 9.2 ja tänään viikkoja 13+6 :) eli kyllä, huomenna on 14 täynnä :)
Kedelig1: Minulla on vähän samanlainen olo - että en ole vielä oikein innostunut vauvan tarvikkeista esim. kantoliinoista pohtimaan. Mietinkin, että olenko mä ainoa jota ei vielä innosta ja onko minussa jotain vikaa :) Minä olen vain vähän hidas syttymään ja sulattelemaan asioita. Mutta hiljaa hyvä tulee, eikös.
Jethuu: joo no sen minun järjestelyinnon taustalla kyllä voi olla myös se, että juuri muutettiin omaan ja isompaan asuntoon. Eli varmaan jotain pesänrakennusviettiä. Täytyy käyttää hyödyksi sitä :o)
Taas tyhmä kysymys: miten te muokkaatte tekstiä ... siis miten saa tummennusta tai boldausta? tai missä on ohjeet siihen?
-Junebug & toukkis 12+2
Kiitos nona, olen taas laskuissa mukana!
Onko teidän muiden raskausoireet jo kadonneet? Itselläni olo kohentunut huomattavasti, mutta etovaa oloa on varsinkin iltaisin vielä. Sitä tässä vain ihmettelen, että kun työt maanantaina alkaa, niin kuinka sitä jaksaa päivät ilman päiväunia??? Olo on yhäkin täysin voimaton...
Timbe 13+6 ja P2 (=pikkukakkonen)
Pikaiset kuulumiset: tai ei oikeastaan kuulu mitään uutta. Voisin näköjään päivästä toiseen laittaa saman viestin tänne: maha ei ole kasvanut, olo on hyvä jne jne... Vähän alkaa jo kyllästyttää tää olotila. Sais jo varmuuden asiaan ja kasvais toi maha!! Joinain päivinä ei edes turvota enää niin paljoa!?! oon kyllä syönyt paljon ananasta, ehkä sillä on vaikutusta? Muutoin syön kyllä edelleen paljon ja kaikkea. Tai no ei nyt mitään herkkuja, mut tavallista ja mielellään melko suolasta ruokaa :))
Eli MEDVE: ollaanko me tosiaan ainoat, jotka ei oo vielä kuulleet eikä nähneet vaaviaan!?! Millon sulla se ultra on? Mulla viikon päästä. J ä n n i t t ä ä . . .
Kirjotteletteko te muuten kaikki siellä yhteisössä? (kun katsoo tota meidän nimilistaa niin sehän on hulvattoman pitkä, mutta täällä tuntuu pyörivän suppea vakkariporukka?) miten se yhteistö eroaa tästä palstasta`? pitääkö olla joku tietty sähköpostiosoite, että voi sinne kirjoitella? Vaikka toisaalta, en kyllä usko että jaksan kahteen paikkaan ruveta raapustamaan, kun nytkin aika hiljakseltaan tänne ehtinyt.
Tässäpä näitä torstain aatoksia tällä kertaa.
Viherrys, huomenna tasan 12!!
Hengissä ollaan vielä...
Heti alkuun Viherrykselle tiedoksi, et ole ainoa ultraamaton. Minä en tiedä vielä edes ultrapäivää! Kuulemma joskus 20. viikon paikkeilla (=syyskuussa) on eka ultra. Pientä kärvistelyä siihen asti... Onneks viikon päästä on eka lääkärineuvola. On edes jotain selkiinnystä...
Omaa oloa sen verran, että väsymys vaivaa. Öisin on välillä pieniä nukkumisvaikeuksia. Tykkään nukkua mahallani, mutta nyt on toisinaan tuntunut vähän pahalta. Ylävatsa/pallea/heti tuosta rintalastan alapuolelta tuntuu kummalta, kuin olisi ihan kivikova masu. Eihän masuasukki siellä ole? Ja kyljellään ja selällään en osaa nukkua. Vähänkö on hankalaa... Väsymystä lukuunottamatta olo on ihan ok. Isommat etomiset ovat jääneet taa -kunhan muistaa syödä riittävän usein. Jos liian kova nälkä pääsee yllättämään (tai ei edes tunne nälkää, mutta sokerit on alhaalla), tulee ihan kaamee kyökkimiskohtaus. Ja yleensä se päättyy rauhoittavaan haliin pöntön kanssa... No, kunhan oppii oikean syömisrytmin, niin kyllä se tästä varmaan helpottaa...
Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa.
Terkuin
Katri + masuasukki 14+0
...juu siis oli muutakin sanottavaa kuin tuo HEIP!!
Nämä Vauvan pinot on nyt jääneet mulla vähälle huomiolle - olen yksinkertaisesti ollut toooosi väsynyt ja saamaton viime päivinä. Ensikoiden puolella varsinkin käyn paljon harvemmin ku ennen, siellä kun on aina niin kovin pitkät pinotkin (mikä sinällään tietysti hieno asia). Eli siis täällä on väsymysoire edelleen - tai oikeastaan se on mulle vasta kunnolla tullutkin. En saa mitään aikaiseksi, ja tekis vaan mieli nukkua. Eli kateeksi käy Junebugia, todellakin!! Meillä koti on kamalassa kunnossa, eikä mua enää motivoi kauheasti täällä mitään tehdäkään kun pian muutetaan pois. Kukakohan muuten pakkaa kaikki meikäläisen kamat?!?! Blaaaaaah....
Mä kanssa varmaan sit syksymmällä kyselen uudestaan taas noita liinajuttuja - tosin se joku huggabuggajutska kuulostaa nyt varteenotettavimmalta. Taidan sen ostaa, kun sitä olette niin suositelleet. Ja jonkun repun sit vähän myöhemmin.
Nyt huilaamaan...ja Sjt(?) se tais ehdottaa sitä tapaamista - juu onhan siitä ollut puhetta, ehdottomasti!!!
NapeMakkara
" Kiva" , että joku muukin elää vielä täydessä tietämättömyydessä! Mulla on ultra ensi tiistaina, kuten esim. Kedeligillä ja MamaPoohillakin. Siihen on kyllä vielä tasan 5 yötä liikaa aikaa... Ja kyllä, minuakin jännittää! Mies on yrittänyt sanoa, että kyllä siellä kaikki hyvin on, mutta ei se oikein auta. Olen monesti harmitellut, etten mennyt alkuraskauden ultraan, jolloin ainakin tuulimuna olisi pois suljettu vaihtoehto. Toivottavasti saamme molemmat tuoda positiivisia ultrakuulumisia ensi viikon aikana :-) Ja jaksamista ultran odotukseen!
kyseli txtinmuokkausohjeita:
-[b]lihavointi[/b] onnistuu kirjoittamalla lihavoidun sanan eteen [ b ] ja jälkeen [ / b ] ilman välilyöntejä
-
kursivoinnin
komennot ovat vastaavasti [ i ] ja [ / i ]
-[u]alleviivaus[/u] onnistuu komennoilla [ u ] ja [ / u ]
-värejä saat komennoilla [ color=blue ] (tai bluen tilalla mikä tahansa väri englanniksi) ja loppuun [ / color ]
-fontin kokoa saa muutettua komennolla [ size=x ] ja loppuun [ / size ] siten että x=1....9
-sydämen saat kun laitat & hearts ; ja värillisen kun laitat esim. [ color=red ] & hearts ; [ /color ]
Ja muista, ilman välilyöntejä!
Toivottavasti tuosta nyt jtn apua oli.. =)
Kiitoxet vaan [b]RvaPomelo[/b]lle kun paljasti meille näitä " salaisuuxia" . =)
Illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja! =)
Maaret(ti) & örppänä [color=red]♥[/color] (rv14+6/15+4)
-lihavointi onnistuu kirjoittamalla lihavoidun sanan eteen [ b ] ja jälkeen [ / b ] ilman välilyöntejä
-kursivoinnin komennot ovat vastaavasti [ i ] ja [ / i ]
-alleviivaus onnistuu komennoilla [ u ] ja [ / u ]
-värejä saat komennoilla [ color=blue ] (tai bluen tilalla mikä tahansa väri englanniksi) ja loppuun [ / color ]
-fontin kokoa saa muutettua komennolla [ size=x ] ja loppuun [ / size ] siten että x=1....9
-sydämen saat kun laitat & hearts ; ja värillisen kun laitat esim. [ color=red ] & hearts ; [ /color ]
Ja muista, ilman välilyöntejä!
Täytyy oikein kokeilla tuota boldausta ja muuta...
[color=yellow] HEIPS! [/color]
&hearts Onniina 14+4
täytyy lähettää ja kattoo onnistuiko?
ally(jne) (en mie muista niit loppujuttuloita) (häpeän)
♥ = & hearts ; <---
Heips! =)
Vaikka aika vaikee kirjoittaa tuolla tavalla!
Olen kirjoitellut msn palstalle mutta aina silloin tällöin ehdin lukea myös täältä teidän jutut.
Itselläni oli verenvuotoa viime sunnuntaina jolloin viikkoja oli tasan 14. Pari desiä lorahti et luulin jo et masukki on mennyttä. Onneksi maanantaina oli lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin, syke kuului oikein napakasti. Istukka kohdunsuulla ja se vuoti reunasta.
Kiva lukea että täälläki voidaan hyvin. Vaikka oliko joku tipahtanut kyydistä? En muista nyt varmasti...
Nyt täytyy tarkistaa et onko BigBrotherin asukkaat jo valittu ja näkyvillä...
Voikaa paksusti!!!
T. Pia eli Onniina rv 14+4
[b]halusin vain kokeilla näitä juttuja[/b] [color=green]että osaanko minäkin ehkä[/color] [size=14]jotain[/size]
jotain osasin, mutten vielä kaikke unohdin lopettaa. Mutta tässä minun juttuni tältä illalta. Illanjatkot kaikille!!!
Emylis ja matkustaja nro 13+5
MamaPooh: mulla on ollut täysin sama fiksaatio kuin sulla! Alkuraskauden ekat kaksi kuukautta söin aamiaiseksi pelkästään päärynän ja illalla taas lisää. Nyt alkaa sapuska maistua jo huolestuttavan hyvin. Noh, tähän mennessä ei ollut paino vielä noussut mutta olen 100-varma, että nyt alkaa nousta. Nyt tosin päärynät on laajentunu kaikkiin tuoreisiin hedelmiin: nektariinit, viinirypäleet, vadelmat, appelsiinit ym kaikki maistuu tosi hyvin. Yritän niillä korvata suklaahimoa...En tosin tiedä, mikä päärynässä on ollut niin erityisen maistuvaa, ehkä sen makeus?
carmine 14+0
[b]medve[/b], mulla on iso kasa viivästyneitä ruoka-allergioita ja vuosien taisto vatsaongelmien kanssa. Oon ollut ilman leipää kohta kaksi vuotta ;)
Sillon tällön syön, mutten lähellekään joka päivä.
Reissussa tuli mätettyä kaikenlaista :( joten olinkin sitten pahassa kunnossa.
Mun suolisto ei jaksa vetää hiilihydraatteja eikä tärkkelyksiä - ja jos saan niitä liikaa, tulen tosi sairaaksi, tulee ummetus, väsymys, hirveät kivut.. :( :(
Todella vaikeeta välillä.. okei..
usein
..
Sitrusallergia on niin paha etten voi syödä mitään säilykkeitä tai valmisruokia missä tiettyjä lisäaineita. Tämä rajaa pois mm. suurimman osan valmislihatuotteista. Kerran erehdyin juomaan vissyn frissiä ja sain uskomattomat hengenahdistukset, lihaspistot ja mahakivut.
Helppoo ku heinän teko ;D
mm. salaateissa ja pähkinöissä on kuitua ja esim. parsakaali on tosi hyvä foolihapon lähde. Ite otan kuitulisänä milloin mitäkin. Nyt kokeilussa yksi uusi tuote nimeltä Lepicol.
Ainiin, ilouutinen:
Oon jopa onnistunut syömään kalkkia, b-vitamiinivalmistetta (jossa vaikka mitä muuta), maitohappobakteeria ja magnesiumia ilman kipuja!
Kunhan otan täysin eri aikaan päivästä niin maha jaksaa.
Että jos jollain on
mahavaivoja, epämäärisiä kipuja, suolisto-ongelmia.. you name it..
niin täältä löytyy kaikenlaista ohjetta :)
[b]MamaOooh[/b], yhdellä liinalla pärjää varmasti. Kahdella vielä paremmin ;)
Eiku vitsi vitsi.. mä pärjäsin hyvin yhdellä pitkään - sit hurahdin ja ostin lisää.
Eroja on yhtä monta kuin käyttäjää. Se on makukysymys mistä tykkää.
Kannattaa käydä kokeilemassa jossain putiikissa mahdollisesti?
Ite tykkäsin pitkästä trikooliinasta nimeltä TricotSlen koska oli talvella loistava :)
Ehkä hitusen ohuempi saisi olla. Tarjontaa on tosiaan ihan huikeasti :/
[b]Pikku-Ruu[/b]ta oon ajatellut ehkä seuraavaksi.. tai jotain..
[b]RvaPomelo[/b]lta kattava vastaus, kiitos! :)
O-ou.. kuviollisia masutuubeja.. täytyy mennä vilaseen ;)
[b]Lupita[/b] tapaan liputan Ergon puolesta.
Kannan kaksveetä vieläkin sillä :)
[b]Timbe[/b], pikkuhiljaa sopeutuu olemaan ilman päikkäreitä.. tai näin mulle kävi kun alotin taas työt.
Kyllä väsyttää silti, sen myönnän. Oireet ihan kadoksissa :/
[b]Sjt[/b], se on kumma juttu mutta nettiporukassa voi saada aikamoiset soosit aikaiseksi. Eihän se mikään kirjoitettu sääntö ole, mutta kuitenkin.
Monta persoonaa, monta mielipidettä - joskus asiat vaan karkaa käsistä :/
Lokakuisista en tiedä mitään..
Livenäkyminen ois kivaa :)
Suositeltiinko [b]levottomiin jalkoihin magnesiumia[/b]..? Muistelen..
Ohohh! [b]Mulla on ens maanantaina EKA ULTRA[/b] :D Tajusin vasta kun luin (b)Kedelig[/b]in viestiä.. HUI! :) :) :)
Nyt tuli taas hirrrrrveesti tekstiä. Hus pois äkkiä :)
Repo ja Wilson 11+5
ps. olen 99% varma ettei tekstimuotoilu mene oikein, mutta katotaan ;)
Vai että [b]MamaOooh[b/] *tihi hihihhiiii*
Tietenkin [b]MamaPooh[/b] :)
Tein tässä sellaisen huomion että sen lisäksi että ei koko ajan okseta (jee, kahviakin pystyy taas juomaan), jatkuva paleltaminen on loppunut.
Kieltämättä olin aika hauska ilmestys heinäkuun helteillä pitkät housut ja fleecetakki päällä... mutta kun palelsi aina. Mutta nyt olen huomannut että tarkenen t-paidassa, jopa töissä ilmastoidussa toimistossa riittää yksi lyhythihainen paitapusero.
Eiköhän tämä väsymyskin tästä pian hellitä (toivottavasti).
Hipsis, rv 13+5