++++ ENSIKOT TORSTAINA ++++
Yökkö täällä valvoo¿ tosin ei osastolla, eli en lisää hoitsujen määrää¿ Päässä ei liiku juuri mitään, mutta tämähän on ihan mukava tapa kuluttaa aikaa!
NAKSU: Mulla välillä ihan samanlaisia tuntemuksia tädin tulosta, vaikkei vielä pitäisi tullakaan¿ Kohtahan me nähdään kuuluiko nämä meidän raskausoireisiin, vai olivatko vaan turhaa hömpötystä!!? Ja onnittelut kouluhommista!!
Tädin kestitsijöille haleja ja tsemppiä uuteen kiertoon!! Aika moneen paikkaan on emäntä ehtinyt tällä viikolla???
ALEIDA: Toivottavasti sun miehes mieli muuttuu pian. Muista ottaa kuitenkin rauhallisesti.. (sanoo hän, joka jo kerran otti asian takia eron¿)
KILLA: Noi lorahtelut ei kyllä ole mitenkään mukavia.. toivottavasti siis edes tarkoittava jotain (muuta kun tulehdusta!!!)!
PINKKITAIVAS ja ROUVAVAUVA: Tervetuloa joukkoon mukavaan!
Kaikille ihanille Ensikoille mielettömän ihanaa torstai päivää!!!
Oon@
p.s. Oon muuten alkanut pohtia, että jos se kauan toivottu lapsi joskus tulisi ja sattuisi olemaan poika, niin pitäisiköhän sille antaa nimi tän mukavan porukan ¿muistoksi¿, Ensio, eli ENSKA!
Kommentit (49)
Kannanpa korteni kekoon niin on Titi-uulla lukemista ennen kuin vieraat tulevat. :) Ja toivottavasti inhat kivut hellittävät!
MaryRose: Minun mies on myös useampaan kertaan tokaissut, että " no, kyllä se ens kerralla tärppää" ja " turha stressata" jne. ja minä olen ihan maani myynyt, kun menkat alkaa tai negan testaan ja yksin sitten itkua tihrustan. Huomasinpas kuitenkin tässä pari päivää sitten, kun kaupassa käytiin miten mies vilkuili yhtä vauvaa ja hymyili sille. Tuli itselle hyvä olo, kun tietää, että kyllä mieskin vauvaa haluaa, vaikka ei sitä tosiaan osaa näyttää. Ja hän on hyvin realisti ja näkee kaiken " mustavalkoisena" , kun taas minä elän niin tunteella. Hyvin siis tasapainotetaan toisiamme. Tulisinkin varmaan hulluksi tässä yrittämisessä, jos mies ois yhtä maansa myynyt kuin minä, kun pettymyksiä tulee. Vanilja olikin osannut hyvin laittaa sanoiksi sen, mitä minäkin ajattelin.
Piinailijoiden kanssa täälä jännitän ihan hirveänä! Mukavaa puuhaa, kun itsellä ei ole mitään jännitettävää! Tsemppiä teille!
Ja tädin piinaamille annan vertaistukeni, koska täti tännekin sitten tuli. Just kun sunnuntaina negan testasin ja tänne kirjoittelin, että pidän hiljaiseloa ja ilmoitan, jos jotakin tapahtuu niin tiistaina alkoi sitten tuhruttelu ja tänään hanat aukesivat. Kuuden yrityskierto siis alkakoon. Tähän kiertoon otankin sitten taas vitamiinit, mehut ja testit käyttöön. Ja tyytyväinen olen, että kierto oli " vain" 37pvää, kun pelkäsin, että kierto ei lopu ilman Teroja. Nyt kroppa toimikin ihan luomusti! Jee! Niin ja ovista en tuntenut ollenkaan, joten hyvä tikkutellakin, jos joskus pitää lekurille todistella, että ovuloinko vai en.
Niin ja tottakai uusille Enskoille tervetuloa! Kohta tässä alkaa itsensäkin tuntemaan " vanhaksi" enskaksi, kun on tullut täälä sen 8kk:tta roikuttua! Mutta mihinkäs sitä hyvästä seurasta pois lähtis. :)
Nyt akkunoita pesemään!
Hoyt kp1/37
¿että täti päätti tulla tänne kyläileen. Toivottavasti pettyy kestityksistä ku tortutkin on jo pakkasessa, ettei tuu ens kerralla enää ollenkaan. Ei sitten tarvinnu edes testailla ku kerkeis toi paholainen yllättämään, ihmeen ¿aikaisin¿. Merkkaiskohan tää sitä että kierrot olis lyhenemässä? Toivottavasti.
Eilisen päivän menkkamaiset oireet olikin sitten juuri sitä itseään. Meni yöunetkin ku viimisen kerran vessassa kävi ennen nukkumaan menoa huomas sen ryökäleen kunnon vuodon kera tänne. Tätä tää on tää elämä.. Jos sitä tässä kierrossa ottais noi ovistikut käyttöön, mistä kannattaa tilata? Siitä on varmaan ikuista keskustelua mitkä on ¿hyviä¿ ja mitkä ei.
Töissä on kyllä tänään saanu juosta, enkä oo kerenny päivän pinoa pahemmin lukemaan, joten nyt vain näin omanapainen juttu. Palaan illalla paremmalla ajalla kirjottelemaan.
-Sara-Maria-
Kyllä ne auringonsäteet vähitellen taas tännekin yltävät. Ja eipä tälle tilanteelle mitään voi, täti tuli kylään ja se siitä. Eikä sitä murehtimalla pysty estämään tulevaisuudessakaan. Niinhän se vaan on. Yritän taas jatkaa sitä stressitöntä kuumeilua. Yritykseksihän tuo luultavasti taas jää, mutta koitetaan kuitenkin... :)
Ihan ekaksi iso tervetulotoivotus kaikille ]color=00B2EE]uusille enskoille![/color] Täältä löytyy kuumeilijaa joka lähtöön, eikä tarvitse yksin ihmetellä elämän kummallisuuksia.
[color=00B2EE]Oon@[/color]: Mitenkäs sun piina-aika etenee? Onko pupun korvat vielä pystyssä? :D
[color=00B2EE]Emkalle[/color] iloa päivien laskemiseen!
[color=00B2EE]Rouvavauva[/color]: Tällä hetkellä mua ei pelota muu kuin se, etten ikinä onnistu tulemaan raskaaksi. Tai oikeastaan pelkään sitä, millainen musta tulee, jos tuollaisen " tuomion" saan. En haluais, että siitä tulee este onnelliselle elämälle, vaikka se sitä alkuun varmasti olisikin. Jos onnistun raskautumaan joku kaunis päivä, niin sitten varmaan kehitän pelkoja enemmän kuin omiksi tarpeiksi.
[color=00B2EE]Brooke[/color]: Toivottavasti eläinlääkärillä kaikki sujui ok.
[color=00B2EE]Kathy[/color]: Mä voisin lähettää täältä sen tädin sun luokse. Kyllä se on täällä jo riittävän kauan keikkunut. Niin, ja tsemppiä roppakaupalla painonpudotukseen. Se on tuonut käsittääkseni monelle PCO-laiselle sen suurimmankin yllätyksen.
[color=00B2EE]Jessis[/color]: Toivottavasti miehelläsi ei ole mitään kovin vakavaa. Palailethan linjoille kertomaan kuulumisia, kun vaan ehdit. bd
[color=00B2EE]Naksu[/color]: Oli ihan pakko hihitellä ääneen, kun luin ton " Tervetuloa joukkoon neuroottiseen!" . Jotenkin vaan kolahti aikas syvälle =D. Ja suuren suuret onnittelut opiskeluasioiden hoitumisesta! Oli se vaan niin ihana tunne, kun sai gradun pois häiritsemästä. Uskon, että sielläkin on hymy korvissa. Ja jospa se plussakin sitten sieltä uskaltaisi tulla, kun on muut hommat hoidettu. bdbdbd
[color=00B2EE]Titille[/color] jaksamista kipujen keskelle. Toivottavasti lääkkeet nyt vähän auttavat ja toivottavasti tuollaisiin kipuihin on sitten edes se hyvä selitys olemassa.
[color=00B2EE]MaryRose[/color]: Lohtuhali negasta. Uskon ,että miehesi on varmasti yhtä pettynyt kuin sinä, mutta jostain syystä niiden on vaan jotenkin vaikeampaa näyttää se paha olo. Tiedä sitten mistä se johtuu, kaipa se on joku geenivirhe ;). Onhan se toisaalta ihanaa, että toinen jaksaa tsempata ja uskoa siihen seuraavaan kertaan, mutta olis se joskus ihan mukavaa itkeä sitä pettymystäkin yhdessä. (nimim. kokemusta tiistai-illalta)
[color=00B2EE]Julille[/color] roppakaupalla rohkeutta testaamiseen! Tai sitten tädin odotteluun, ihan kuten itse parhaaksi näet. Pidän kovasti peukkuja sinullekin!
[color=00B2EE]Vanilja[/color]: Kyllä se vaan niin on, että parin päivän päästä se usko seuraavaan kertaan löytyy taas jostain romukopasta. Ja ehkäpä se koulun aloitus tekee hyvää sinullekin, sitä nimittäin täällä itsekin kovasti toivon. Eipä olisi sitten aikaa niin hermoilla omia juttuja.
[color=00B2EE]Dheal[/color]: Pupuiluintoa kiireen keskelle!
[color=00B2EE]Apila[/color]: Toivottavasti auringonsäteet yltävät jo sinnekin. Tuo samainen " vian" löytyminen täälläkin pelottaa. Tai siis omalta kohdaltanihan jo tiedän, että jotain häikkää oviksessa ja kierrossa on, mutta miehen kohdalla kaikki on vielä hämärän peitossa. Jotenkin se olisi ehkä helpompi kestää, että molemmissa on jotain " syytä" tai sitten niin, että se " syy" on minussa. No, meidän tapauksessa asiaan saadaan selvyyttä jo nyt syksyllä. Ja toivotaan, ettei suurempia vikoja löytyis kuin korkeintaan korvien välistä. Sille stressille kun voi kaiketi yrittää jotain tehdä.
[color=00B2EE]Nellamaija[/color]: Juuri tänään sinua (marttakerhokaveriani) mietinkin, että missä mahdat viilettää. Kiva kun kävit ilmoittamassa itsestäsi! Ja onnea tulevasta työsopparista! Niin ja tietysti mukavia kesäpäiviä miehesi kainalossa!
[color=00B2EE]Hoyt[/color]: Kiva " nähdä" sinuakin! Lohtuhali sen tädin vuoksi. Pitäisiköhän mun liittyä sun kanssa tähän vitamiini-, mehu-, testi- ja viinikerhoon. Oliskos vielä jotain muuta ehdotusta? Niin ja juuri kun kirjoitin yrittäväni stressitöntä kiertoa, :). Tässä sitä taas ollaan!
[color=00B2EE]Sara-Mariallekin[/color] lohtuhali tädin takia. Tuosta ovistikkuasiasta on mielipiteitä varmasti taas yhtä monta kun on tikuttajaa. Jotkut vannovat jonkun merkin nimeen ja toiset taas haukkuvat sen lyttyyn. Ilmeisesti se on myös vähän tottumiskysymys. Netistä niitä voi tilata osoitteista mammaksi.fi ja kotitestit.com. Joitain muitakin merkkejä varmasti on netistä saatavilla, mutta en tiedä tarkemmin. Isoimmista ruokakaupoista ja tavarataloistakin löytää jotain testejä. Itselläni on ollut käytössä mammaksin testit. Ja ekalla kerralla ne näyttivät oviksen ihan jees. Seuraavassa kierrossa tulos oli vähän epäselvä ja epäilen, ettei ovista ollut lainkaan kierron venymisen takia. Sitten pidin tikutustauon ihan mielenterveyteni vuoksi ja nyt viimeksi tikuttelin silleen satunnaisesti " oletettuina" ovispäivinä, mutta en saanut plussaa ovistikkuun. Voi olla, että nyt vaan missasin oikean päivän. Mutta ilmeisesti voi olla myös niin, että toisen merkkinen testi näyttää ovisplussaa ja toinen ei. Olenko ymmärtänyt täysin väärin? Mietin täällä nimittäin merkin vaihtamista. Mieluummin uskoisin ovisnegojen se totuus taitaa olla, mutta en suostu sitä ainakaan tänään myöntämään.
Aurinkoa ja vilkutuksia kaikille, etenkin niille, jotka eivät vielä ole tänne ehtineet! Palaan varmasti vielä illan mittaan, koska miekkonenkin on myöhään töissä.
~dese
Oona: alkoi ihan hymyilyttää kun pohdit, että pitäisikö pojan nimeksi antaa Ensio eli Enska :) Montakohan Enskaa tänne saataisiin ensi vuonna?
Rouvavauva: tän hetken suurin pelko on, että tuleeko koskaan raskaaksi tai meneekö siihen ikuisuus...ja varmaan sitten KUN on raskaana, miettii onko lapsi terve.
Jessica: miten miehesi voi? Kunpa ei olisi kyse mistään vakavasta. Voimia sinulle.
Naksu: plussatuulia sinnepäin!
Titi: kummia kipuja sinulla kyllä on. Jospa ne olisivat sitä kiinnittymiskipua eikä muuta. Toivotaan niin.
Mary: pahoittelut negasta :( Taitaa olla aika yleistä, että miehet reagoivat erilailla pettymykseen vauvanyrityksessä kun me naiset. Täälläkin mies on sitä mieltä, että tädin tuloon ei maailma kaadu, että seuraavalla kerralla yritetään enemmän ja että kyllä me se lapsi vielä saadaan. Itse sitä vaan ajattelee niin, että kuinka toinen voi ottaa niin rauhallisesti näin ison asian. Tosin tuskin siinä itse osaisi ollenkaan rauhottua, jos se toinenkin osapuoli olis yhtä itkuinen jne.
Juliaana: plussatuulia, kunpa olisit raskaana :)
Sara-Maria: tädistä pahoittelut. Kyllä se ryökäle ehtiikin moneen paikkaan! Kehtaa tulla, vaikka ei haluta. Pitää keksiä joku tehokas tädinkarkoituskeino.
Ja sitten omaa napaa: se täti tosiaan tuli eilen ja surettaahan se vieläkin. Jos joku keksii miten stressata tän vauvanyrityksen kanssa vähemmän, niin kertokaa ihmeessä! Kävin viime viikolla kylässä yhden kaverini luona (kerroinkohan tän jo?!). Hänellä on 1v 6kk lapsi. Kaverini näytti yhtä valokuvaa, jossa viisi vauvaa pökötti rivissä sängyllä. Kyselin kenen vauvoja he kaikki ovat ja kaverini kertoi, että kävi odotusaikanaan usein vauvalehden sivuilla ja tutustui siellä mukaviin ihmisiin. Kun sitten se vauva-lehden porukka olivat kaikki saaneet vauvan, he tapasivat. No heti mietin, että olisipas ihanaa, jos me kaikki päästäisiin samaan aikaan tuonne o-puolelle. Ja mahdollisimman PIAN!!!!!
Nenna kp 2
Titi-uulle lennätän samanmoiset vilkuti vilkutukset takaisin!!! :)
Sara-Maria: Desejo jo vastasikin tuohon ovistestiasiaan. Itse olen käyttänyt Aconin ovistestejä. Advancen r-testiä olen kokeillut ja en tykännyt, kun näytti puolikkaita plussia ym. Advancen ovistesteistä ei kokemusta. Aconin testit ovat vielä toimineet moitteettomasti. Kotitestit.comista niitä olen tilannut ja taitaa sivuilla lukea, että Aconit ovat ammattilaiskäyttöön tarkoitettuja ja Advancet sekä koti- että ammattilaiskäyttöön. Eri herkkyyslukemat niissä vaan on. Onkohan se niin, että 25 on herkempi kuin 40 vai toisinpäin?
Nyt ostin 28kpl paketin hintaan 30¿, kun pitkät on kierrot ja epäsäännölliset niin pitää olla kunnolla varalla tikkuja. Kerrohan mihin päädyit ja mitkä oli sitten kokemukset!
Desejo: Nyt kun teillä on tuo " marttakerho" pystyssä ja niin nyt ehdottomasti perustetaan kiertokerho, jossa käytetään viinit, mehut, tikut ja vitamiinit! Tuo punkku onkin ainoa, jota en ole vielä kokeillut, joten pitääkin alkoon suunnata kierron lopulla. Mukava, kun meitä on monta taas samoilla kiertopäivillä menossa!! Yhdessä on paljon kivempi jännittää ja piinailla!
Hoyt, Nenna, Sara: Höh, tuon akan vierailu on aina yhtä kurja! Tsemppiä teille viskomaan se muille maille (älkää kuitenkaan tänne sitä heittäkö! :D)
Dese: Eikös me vähän sellasia neuroottisia täällä välillä olla? ;)
Titi: no kyllä on sullakin kummia kipuja, mitä lie? Joko on helpottanut?
Missä on mooli?!
ON: vasen tisu on jonkin verran kipiä, erityisesti nänni?! Eipä oo siis tätä aiemmin ollutkaan. Niin ja kun otin rintsikat pois niin tuli sellaisia " neulan pistoja" just tohon vasempaan tissiin! Hmmmm..... *pohdiskelee vahva toivon kipinä sydämessään* Nii, ja äsken kun laitoin verhoja ja kurottelin oikein kunnolla, niin repi kummasti alavatsaa... Varsinkin sen jälkeen kun tulin alas niin jäi sellanen kumma kipristely päälle... Että kyllä taas vaihteeksi tässä kierrossa oireita löytyis! ;) Mies muuten tossa valitteli ruokalevolla että " selkää kolottaa, oonkohan mäkin raskaana?" . Repesin, meillä on nimittäin ollut viimeisen viikon ihan hauskaa näiden meikäläisen mietiskelyjen kanssa. Heitetään kaikesta herjaa että " taidan/taidat olla raskaana" !
Nyt tapahtumien yön tohinoihin, holittomana tosin aion pysyä! =)
P**skat minä mihinkään lauantai-aamuin maltoin odottaa, ja teimpä tuossa sitten testin (vielä on yksi kaapissa lauantai-aamua varten). Nyt siihen sitten ilmestyi testiajan sisällä se harmaa viiva, joka on aikaisemmin ilmestynyt vasta testiajan ulkopuolella. Ehkä jopa näin siinä häivähdyksen vaaleanpunaistakin?! Näytin testiä miehelleni ja hänkin näki siinä viivan. Tosin viiva on juuri ja juuri silmillä havaittavissa, mutta viiva kuitenkin! Mies ei usko tulokseen ollenkaan ja aika hurjalta tämä minustakin tuntuu... Aion testata vielä nyt sitten lauantaina uudestaan, josko se viiva siitä vahvistuisi. Pitäkää peukkuja! Palaan tänne sitten myöhemmin vieraiden lähdettyä.
Enpäs malttanu sit kauaa pysytellä pois täältä;)
Ei mun tilanne harmi vaan ole vauvan teon osalta muuttunut...:( Mutta nyt ois vähän menkka-asiaa. Elikkäs siis mulla nyt menkat loppunu(tai ainakin luulin niin), mutta äsken kävin vessassa ja pikkuhousunsuojaan oli tullu semmosta ihan ruskeaa vuotoa...eikä ihan vähää??! ite menkat siis loppu eilen ja nyt oon ihan kummissani. Ei oo tapahtunu mitään vastaavaa aikasemmin...ja menkkakivutkin alko uudestaan tänään..siis HÄH?!?
Kertokaa pliis, jos tiedätte mistä vois johtua!!!
OOna: yritän juu pysyä rauhallisena, enkä oo miehestä tän takia eroa ottamassa...ottaahan tää kyllä aikas koville. pitää vaan yrittää jaksaa:)
Kiitos muillekkin enskoille tsempityksestä!!:)
~Aleida
Toivottavasti ette ole unohtanut minua.. Ollut ikuisuuden netti pimennossa.. Piti pakata laukut ja oltiin viikko turkissa.. yhtä-äkkiä piti lähteä mies yllätti.. :)
ON:Plussa ei koskaan vahvistunut vaan täti kävi tosi kivuliaana.. Tiistaina tultiin kotiin ja heti eilen oli hsg ultra.. Sanoi et on voinut olla aikainen km mutta varmuutta ei ole. Yritystä jatketaan.. :)
KILLA:Oikea puoli oli mulla hiukan tukossa mutta sai aukaistua sen... Sattui!!! Mut Hengissä ollaan... :)
Pitänee käydä pikaisesti selaamassa mitä on tapahtunut..
Onnea plussanneille ja plussa onnea kaikille!!!! :)
Vähän edes kirjotella. Aamulla ajattelin, että varmaan on tulossa rauhallinen päivä ja kerkeen antaa teille heti aamusta tilanne tiedotuksen, mutta toisin kävi. Juoksentelin pitkin tehdasta päivän. Piti vielä töitten jälkeen kaveria käydä moikkaamassa, joten hiukan kesti ku tänne pääsi paremmin perehtymään.
Oonalla on hyvä tapa kuluttaa öitä :) Mukava toi Ensio nimi.
Titi: toivottavasti kivut on siellä hellittäny ja jaksat kestitä tulevia vieraita.. Niin ja toivottavasti se haamu siitä vielä vahvistuu kunnon plussaks :)
Naksu: Toivottavasti oot kerenny vapaapäivästä nauttimaan :) paljon bd ja ++++tuulia
MaryRose: Pahoittelut negan testauksesta, sen tuloksen näkeminen ei oo mukavaa ja varmasti mieliala siitä menee matalaks. Tsemppiä sinne uuteen yritykseen.
Sopuli: tervetuloa joukkoon mukaan
Juli: nyt vaan testi käteen ja testaileen, että päästään piinailusta :) bd
Nella: sopii varmaan jo onnittella työsopparin johdosta, viettäkää mukavat yhdessä olopäivät miehuksen kanssa :)
hoyt: pahoittelut tädistä. Se ilkee ryökäle on löytänyt jo niin moneen paikkaa tässä viime päivinä
Ajattelin kyllä että tilaisin niitä ovistestejä, jos vaikka tässä kierrossa alkais tikuttelemaan. Mistä kiertopäivästä asti kannataa testailla, mulla tosissaan on noi epäsäännölliset ja pitkät kierrot? Päätin, että seuraavan kerran kaupasta tulee greippimehua mukana (musta se on kylmänä vielä virkistävää juotavaa), niin ja jos sen punkkukuurin ottais sinne loppuun :) Katotaan mitä tästä sitten tulee.
Mieli oli kyllä niin maassa eilein nukkumaan mennessä, että mielessä kävi vaikka minkälaisia ajatuksia. Juuri näitä mitä on tässä päivän mittaan täällä muukin porukka miettiny, päällimmäisenä se että tuleekohan sitä ittestä koskaan äiti. Kieltämättä toi tätiaika vie mun mielen muuten hiukan alamaihin, ei vaan jaksa olla niin ilonen ku tuntuu siltä että vuotaa ku sika ja hiukan noita kipujakin on (sitä tää ekapäivä on). Huomenna varmasti jo parempi mieli..
Vilkutuksia teille ihanille enskoille :)
-Sara-Maria-
Taas tuli tippa linssiin. Katselin äsken tuota Oprah-hömppää ja siellä oli vieraana nainen, jota oma mies oli pahoinpidellyt, mm. sytyttänyt palamaan. Kamalaa katseltavaa ja kuunneltavaa. Kyllä omat asiat on loppujen lopuksi paremmin kuin hyvin, kun ei tarvitse pelätä eikä elää tuollaista painajaista.
[color=32CD32]Nennalle[/color] piristystä päivään. Eipä niitä stressinvähennysjippoja itselläni ainakaan ole. Ainahan sitä yrittää rauhoittua ja käyttäytyä silleen normaalisti, mutta loppukierrosta vähintäänkin ne toiveet aina nousevat. No, nyt näyttää meitä samoilla päivillä kulkevia olevan jo melkoisen monta, mikä lie tätien kansanvaellus ollut käynnissä. Piinaillaan ja rauhoitellaan toisiamme sitten tässä matkan varrella, jookos?
[color=32CD32]Hoyt[/color]: Tuo kiertokerho olikin oikein hyvä juttu. Keksittäiskös sille oikein osuva nimi vielä?
[color=32CD32]Naksu-neurootikolle[/color] vilkutuksia dese-neurootikolta! Kylläpäs sulla, vai pitäisikö sanoa teillä, noita oireita riittää. Jospa te molemmat plussaatte??? =D Vietä hauska ilta ja vältä alkomaholia suuremmissä määrin, jos siellä masussa vaikka joku jo oireita aiheuttaa!
[color=32CD32]Titi[/color]: Pidän sulle kovasti peukkuja edelleen. Toivottavasti viiva värittyy ja tummentuu.
[color=32CD32]Aleida[/color]: Voi olla, että tuohon menkka-asiaan on joku tieteellinenkin selitys, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna, kyseessä saattaa olla päästään sekaisin oleva täti. Jospa se tättärä päättikin jatkaa vierailua vielä hetken. Onko sun kierto ollut yleensä samanlainen kerrasta toiseen? Itselläni ainakin tuntuu jokainen kierto olevan aina vähän erilainen kuin edellinen. Toivottavasti kyse ei ole mistään ihmeellisestä.
[color=32CD32]Trixie[/color]: Olipas ihana yllätys tuo matka. *vihertyy kateudesta* :) Juuri tässä tällä viikolla mietinkin, että missäs mahdat olla. Ja tietty mietin sitä plussan vahvistumistakin. Harmi, että kävi näin. Ilmeisesti fiilikset ovat kuitenkin ihan ok. Vai?
Laitan nyt sitten vielä vähän omiakin fiiliksiä. Uskon, että se elämä meillekin vielä joskus hymyilee sitä kauneinta hymyään. Jos ei nyt ihan heti, niin ehkä sitten joskus myöhemmin. Keskusteltiin miehen kanssa toissapäivänä tädin ilmaannuttua tästä syksyn aikataulusta. Nyt se on sitten päätetty, että tämä kierto vielä mennään näin ja sitten syyskuussa marssitaan lääkärin juttusille. Saapahan sitten asiaan ainakin jotain varmuutta. Ja päätettiin myös se, että mennään suoraan yksityiselle. Maksoi mitä maksoi. Enää ei aikaa tuhlata jonoissa notkumiseen vaan asiaan on saatava joku selvyys. Ja jos lääkärin lausunto on huono, niin sitten marssitaan sosiaalitoimistoon kyselemään adoptioneuvonnan järjestämisestä. On se toisaalta helpottavaa, että on joku aikataulu selvillä. Ei tarvitse enää miettiä, että sitten joskus syksyllä...
Hönkäilen parhaan taitoni mukaan plussatuulahduksia tämän lämpöisen iltatuulen mukaan!
-dese-
anitah: tervetuloa myös mukaan enskojen joukkoon turisemaan. Pahoittelut negasta, mutta toivoa on niin kauan kunnes täti ilmestyy :)
Nyt niitä ovistestejä tilaileen..
-Sara-Maria-
Tulipas taas töherrettyä noilla värikynillä ihan urakalla. Koskakohan sitä oppii? Vai voisikohan tästäkin syyttää jotain muuta? Taitaa siis olla tän koneen vika!
[color=32CD32]Sara-Marialle[/color] vielä vilkutuksia! Ainakin mammaksin ovistikkupaketeissa on ohjeet siitä, koska tikkuun pitää alkaa pissimään. Kaiketi kannattaa aloittaa lyhyimmän kierron mukaan, ettei vaan mene ohi. Se on niin viheliäistä, kun noi kierrot heittelee. Vois sekin täti opetella käyttämään kalenteria ja kelloa.
Jokohan nyt tuota väriä olisi sopivasti? Muutenhan tämä pino alkaa näyttää ihan värityskirjalta, joka on annettu jollekin enska-vauvalle ajanvietteeksi.
-dese taas
Juu kyllä niissä varmaan lukeekin, mutta kauheeta ku pitää pohtia että paljonko niitä tilaa.. Noi aconin testit on mun laskujen mukaan ainakin edullisimmat..
Joo matka tuli mulle ihan yllätyksenä.. Oli aivan ihanaa.. Vasta lentokentällä oikeasti tajusin et mennään oikeasti johonkin... :)
Nyt kp 8/26-27
Kyllä on ihan ok.. Kyllähän se harmittaa mutta se vaan kuuluu elämään.. Pitää mennä lukemaan on kasvattajan peruskurssi viikonloppuna ja sihen kuuluu tentti. (siis koiran kasvatuksen..) ;)
Minkälaisia koiria oot ajatellu ruveta kasvattamaan?
Täällä yks joka haaveilee omasta koirasta :) miehenkin oo jo melkein saanu suostuteltua koiran ottamiseen.
Itsekin pähkäilin tuota testien määrää, kun niitä tilasin. Ekalla kertaa otin tietty pienen paketin, koska " mihinkäs niitä sitten enää tarvitsee, kun on ovis varmasti selvillä ja pupuilut hoidettu" . No, ei se juttu mennytkään ihan niin. Seuraavalla kerralla tilasin sitten isomman paketin, jos se vaikka toimisi niin kuin ne supertiukat farkut, napalävistys tms. Eli siis heti plussapallo pomppisi kotiin, kun on jotain sellaista hankittu, mitä ei enää voi käyttää plussaamisen jälkeen. Noooh, eipä toiminu tämäkään.
Kaiketi niitä ovistikkuja kannatta ostaa joka tapauksessa meluummin liikaa kuin liian vähän. Ettei sitten lopu kesken. Mammaksin ohjeissa näkyy olevan, että testaus tulisi aloittaa 16 päivää ennen oletettua tädin vierailua ja jatkaa siitä 5 päivää tai plussaan saakka. Itse aloitin ekalla kerralla testauksen kp12 (kierron 28 mukaan) ja ovisplussan sain sitten vasta kp21 (kierron 35 mukaan). Joten tulihan siinä sitten testailtua.
Onnea ostoksiin!
Taitaa dementia vaivata tätä neuroottista enskaa. Menin äsken vartavasten alakertaan hakemaan noita mammaksin ohjeita ja päädyin -yllätys, yllätys- jääkaapille. Enkä siis sinne vessan kaapille, jonne oli tarkoitus mennä. Toki olen hieman nälissäni, koska pienoinen dieetti on käynnissä, mutta yleensä en omaan kotiini tuolla tavoin eksy. =D Omituista! Pitäisköhän piirtää jonkinlainen kartta tästä huushollista.
-dese-
" Vatsa huokaa, tänne ruokaa. Napa hankaa jo selkärankaa!
Tsemppiä sinne taistelussa ruokaa vastaan ja myös diettiin.
Taidan tilata mammaksilta tollasen paketin. On niitä ainakin sitten tarpeeks, toivottavasti. Suurin pohdinnan aiheuttaja on tosiaankin se, että jos tärppi käykin tässä kierrossa niin mitäs jos testejä jää yli.. Sitten jää jos on jäädäkseen :)
Kiitokset neuvoista :)
Minut saa poistaa tuolta enska-listasta. Keskityn nyt täysillä opiskelun aloittamiseen ja jätämme yrittämisen. Ehkäisyä emme aloita, mutta heitän kp-kalentereilla kuikkaa ja pyrin pysymään poissa vauvapalstoilta. Voihan se olla, että " se" tulee sitten, kun sitä vähiten odottaa ja yrittää.
Kaikille enskoillle toivon pikaista raskautumista, etenkin jo pitkään yrittäneille!
Tulen kyllä kertomaan sitten joskus, miten meidän on käynyt. Mutta nyt siis hyvästi tältä erää!
En oo varannu lekuriin aikaa enkä varaakaan ennen kuin tulee joko se plussa testiin tai täti paikalle. Mä en ihan herkästi lähe tuonne meidän kunnan arvauskeskukseen, ne kun työntää siellä vaan särkylääkkeitä ja niitä mä osaan ottaa ilman lääkäriäkin. Otin Para-Tabsin äskettäin, en ainakaan vielä huomaa vaikutusta. Pidän nyt taukoa imuroinnissa, kun koskee. Pakko siivota kun ne vieraat tulee ja koiran karvoja on joka paikka täynnä. Miten hitossa mä jaksan niitä kestitä... Ajattelin imuroinnin jälkeen kokeilla pientä kävelylenkkiä, jos liikunta auttaa menkkakipuihin niin ehkäpä se auttaa tähänkin. Ja ainakin rauhoittaa mieltä jos ei kipuja. Ei nää varsinaisia kiinnittymiskipuja enää tässä vaiheessa kiertoa voi olla, enenmmänkin veikkaisin kohdun kasvukipuja, jos ei sit jostain vakavamasta (tai tädin tulosta) ole kyse. Kiitos kun saan purkautua tänne. Piti äsken syödä 5 jaffa-keksiäkin pahaan oloon. :)