Kaverin lapsi odottaa saavansa aina lahjoja.
Olen alkanut pikkuhiljaa vältellä tätä kaveriani koska hänen 8-vuotias lapsensa odottaa/olettaa aina saavansa jonkun lahjan kun tulevat käymään tai menen käymään heillä.
Olettaa siis kaikkien muidenkin antavan hänelle aina lahjoja, hirveän moni tähän on lähtenytkin mukaan.
Eikä kelpaa mikä tahansa lahja vaan pitää olla iso ja juuri tietynlainen (yleensä kallis). Lapsi ei edes leiki noilla lahjoilla vaan unohtaa ne hetken päästä.
Minulla ei ole lähipiirissä muita lapsia joten en tiedä onko tämä normaalia? Miten tähän pitäisi suhtautua? Minulla ei ole varaa saati sitten halua ostella aina lahjaa kaverin lapselle.
Kokeilin siis joskus tässä viedä värityskirjan, pienen karkkirasian tms mukanani mutta silloin sai kuunnella lapsen huutoa siitä miksen tuonut enempää lahjoja? "EI NÄÄ OO MITÄÄÄN LAHJOJA!!"
Olen nähnyt tilanteen jossa hänen mumminsa vie helposti yli 100e lahjoja ja lapsi kyselee "Etkö oikeesti tuonu enempää?"
Kommentit (5)
Tuossa on lapsen vahemmilla peiliin katsomisen paikka. Ovat totuttaneet lapsen / antaneet lapsen tottua siihen, että hän saa lahjoja.
Jättäisin viemättä ja toteaisin valituksiin, että no voivoi.
Kysy seuraavalla kerralla itse jo ovella, että mitäs lahjoja sulla on mulle! Ei mitään? Ai jaa, sitten ollaan tasoissa...
Noh, oikeasti varmaan vain selittäisin, että ei kaikilla ole tapana antaa lahjoja joka kerta kun nähdään. Jos se on heidän perheessä tapana, niin ok, mutta ei sinulta voi sellaista odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysy seuraavalla kerralla itse jo ovella, että mitäs lahjoja sulla on mulle! Ei mitään? Ai jaa, sitten ollaan tasoissa...
Noh, oikeasti varmaan vain selittäisin, että ei kaikilla ole tapana antaa lahjoja joka kerta kun nähdään. Jos se on heidän perheessä tapana, niin ok, mutta ei sinulta voi sellaista odottaa.
Tämä onkin hyvä neuvo. Tosin olettaisi että lapsen vanhemmat on selittäneet tämän asian lapselleen?
Pilalle hemmoteltu.