Kaveri, joka ei pidä yhteyttä sitten kuitenkaan
Minulla on kaveri, jonka kanssa olemme tunteneet pari-kolme vuotta. Tutustuimme yhteisen ystävän kautta, tunsimme heti olevamme toistemme kanssa samalla aaltopituudella. Viestittelimme ja näimme kuten normaalisti nyt perheelliset ylipäätään ehtivät.
Pikkuhiljaa huomasin ettei tämä kaveri enää juuri itse ota yhteyttä. Vastasi kyllä viesteihini (joskus viiveellä) ja laitteli kuvia talon rakennus projektistaan tai matkoistaan (ennen koronaa), mutta muuten ei juuri ottanut yhteyttä.
Ihmettelin ja katselin, ajattelin että joku vaihe ja menee ohi - koska ei tuohon yhteiseenkään ystävään ollut juuri yhteyksissä kuin parin kk välein.
Kysyin viimein, monta kk asiaa itsekseni pohdittuani, mikä on ja miksi ei ota yhteyttä, enkä saanut oikein mitään syytä.
Nyt lupailee ottaa yhteyttä eikä ota. On luvannut esim.monta kertaa että ”laitan hei kuvia sulle siitä meidän omakotitalon pihasuunnitelmasta, voidaan sit pähkäillä sitä” - arvatkaa onko laittanut...
Nyt pitää taas yhteyttä tuohon yhteiseen kaveriimme taas, laittelee hänelle kyllä kuvia yms.
Tunnen oloni ulkopuolelle jääneeksi, mutta koska olen jo kerran ”nostanut kissan pöydälle”, en aikuisena ihmisenä viitsi valittaa ja roikkua. Mutta kyllä harmittaa! Ehdimme muutamassa vuodessa kuitenkin lähentyä tiiviiksi ystäviksi, tai niin luulin...
Ja tämä yhteinen ystävä: suhtautuu kaikkeen neutraalisti mutta ihmettelee tämän yhden käytöstä ja päivittelee sitä mulle, mutta eihän hän osaa siinä mitään auttaa tai tehdä. Kokee olonsa ehkä kiusalliseksi, huomaan että välttelee kertomasta jos ovat olleet yhteydessä tms.
Onko mitään, mitä voin enää tehdä?!
Kommentit (15)
Anna olla ja keskity siihen yhteiseen ystävään.
Todellisen ystävän kanssa ei mene välit poikki vaikka menisi 20 vuotta, ettei olla missään tekemisissä. Kun taas ollaan yhteyksissä, juttu jatkuu kuin ei mitään taukoa olisi ollutkaan.
Eli jos teillä oikeasti synkkaa, ei siitä ole mitään haittaa, vaikka ystävyydessä olisi hiljaisempiakin kausia.
Aika tavallinen ominaisuus, puhua kaikesta tulevasta, jota ei koskaan tule. Kannattaa antaa höpöttää, mutta ei ottaa tosissaan.
Ihmisiä menee ja tulee, niin se vain on. Etenkin aikuisena ystävät liittyvät usein tiettyyn elämäntilanteeseen, vaikka työpaikkaan, naapureina asumiseen, äitiyslomailuun yhtä aikaa. Lapsena ja nuorena saadut ystävät on ne jotka todennäköisemmin pysyy mukana pitkään, tosin niissäkin ihmissuhteissa on kestettävä isot erot elämäntilanteissa ja -tyyleissä ja asuinpaikoissa. Ei sinunkaan ap tarvitse tätä asiaa surra. Tulee taas uusia ihmisiä. Jos kaikki uudet ihmiset jäisi pitkäaikaiseksi ystäväksi, eihän sitä olisi aikaa tutustua uusiin. Tottakai uskollisuuskin on tärkeää ystävyyssuhteissa, mutta sitä ei voi pakottaa, ja se punnitaan vaikeina aikoina.
Törkeää lupailla...miksei sitten ole lupaamatta kun ei pidä lupaustaan. Särö tuosta jää.
Unohda tuo ihminen. Itse ehkä tuossa tilanteessa sanoisin myös yhteiselle ystävälle, että olen miettinyt asiaa ja päättänyt antaa sen olla. Kysyisin myös yhteiseltä ystävältä, mitä mieltä hän on teidän ystävyytenne jatkosta eli pystyykö ja haluaako olla yhä kanssasi tekemisissä vai onko tilanne hänellekin hankala. Voihan sitä ehdottaa ettei teidän tarvitse tätä menetettyä ystävyyttä puida vaan keskittyä omiin asioihinne. Jos tilanne on hänellekin vaivaannuttava jo nyt, niin kohta ei halua hänkään olla yhteydessä kanssasi.
Älä enää ota tätä feidaavaa ihmistä puheeksi äläkä ole yhteydessä tai yritä edes miettiä motiiveja. Et saa niitä selville. Totea itsellesi että it was fun while it lasted.
Yksipuolinen ystävyyden lopettaminen on jotenkin julmaa ilman syytä. Siltä tuo kuulostaa. Kaveri lupaa, muttei koskaan toteuta.
Hirveää ajatella niin, että jos kiinnostusta olisi riittävästi, hän ottaisi yhteyttä. Niinhän se on miestenkin kanssa. Kiinnostunut tulee perässä.
Miten ystävyyssuhteen voisi elvyttää? Voisiko? Vai oliko se tässä?
Itselläni sama tilanne, mutta miespuolinen ystävä kyseessä. Olen miettinyt miten ”pitkälle” voin mennä yrityksessäni parantaa kaverisuhdetta, etten vaikuta roikkujalta...
On. Katko välit kokonaan.
Ei tuo ole ystävä