Voisin syödä koko ajan. Olen lihonut yli 10kg..... ??
Läskiksi tässä on ryhdytty, älkää kysykö miksi koska en tiedä itsekkään.
Normaalisti en syö paljoakaan, kerran tai kaksi päivässä terveellistä ruokaa.
Puolen vuoden aikana en ole enää syönyt terveellistä ruokaa. Yritän aina välillä mutta ei tee enää mieli mitään muuta ku vetää paskaa hiilarihöttöä ja kaljaa.
Kun aloitan syömisen niin en voi lopettaa.
Juuri söin aivan helvetin paljon kerralla, en vaan täyttynyt, olisin voinut jatkaa ja jatkaa..
Sitten oli pakko viedä loput ruoat piiloon.
Talvitakki tuntuu kamalan ahtaalta, naama on turvonnut kuten sormetkin ja vatsa.
Väsyttää ja masentaa (kuten ennenkin). Hyi minua. Saispa itseään niskasta kiinni.
Kommentit (41)
Hiilaririippuvuus teitä vaivaa mutta ettehän te sitä usko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ruokahalu kasvanut yllättäen? Onko lääkitystä?
On mutta lopetin sen nyt. Oli mielialalääkitys tuossa hetken ja viikon olen nyt ollut syömättä. Ärsyttää jos se on ollut tämän takana koska itseasiassa lääkkeen sivuvaikutuksena piti olla ruokahaluttomuus, pyhpah.
Tai sitten olen ollut liian stressaantunut, jonka vuoksi en välitä, olen eristäytynyt kotiini ja syön tai vedän kännit jos siltä tuntuu. Terveydelläni ei ole merkitystä nyt ollut.
Eniten ahdistaa miten se jo näkyy minussa, kamalaa.
Söin tänään paljon spagettia ja jauhelihaa.
Sitten kävin kaupassa kun teki jotain mieli.
Ostin viinirypäleitä, mandariineja, näkkileipää ja suklaata.
Söin puoli pakettia viinirypäleitä, mandariinin, 6 näkkileipää(voilla) ja puolilevyä suklaata. Kului 15 min ja nyt ottaa päähän mutta en itke.
MIKÄ MINUA VAIVAA!?
AP
Älä ainakaan ota mirtatsapiini-nimistä rohtoa. Se lihottaa kaikki 20-40 kg.
Sekoittaa täysin aineenvaihdunnan ja kylläisyyskeskuksen.
Noita pitäisi pakkosyöttää kaikille lääkäreille, jotka niitä määräävät.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lihonut 200 kiloa.
Vaan? Mä oon 400 kg.
Mä oon miettiny koko päivän miten päivän kalorit käyttäisin. Pieleen meni. Oon myös miettiny millä aikavälillä voisin laihduttaa nää ylimääräiset kilot pois.
Rrrrrakastan vauva piste fiitä kun tänne satelee nyt näitä ihkuja provoja laihdutuksesta, läskistä, ylipainoisista, kaloreista jne. ❤️❤️ Taitaa olla trolleilta, joilla on elämä muuten täysin kohdillaan, ei ainuttakaan ongelmaa. ❤️❤️
Ite ainakin oon huomannut, että syön kun on tylsää. Ja nyt vuoteen ei oo ollut kun tylsää, kiitos koronan. Ei pääse mihinkään, ei pysty suunnittelee mitään kivaa, ei oo mitään hauskaa mitä odottaa niin sitten syön. On edes jotain kivaa elämässä. Liittyiskö sunkin syöminen tähän samaan?
Vierailija kirjoitti:
l
Minä uskon sinua, sillä elin ennen terveellisesti enkä syönyt hiilareita käytännössä ollenkaan. Silloin voin hyvin, nälkä eivätkä himot vaivanneet. Oikeastaan jos teki mieli syödä jotain niin söin, oli se sitten pizzaa tai kukkakaaliriisiä kera kanan, ei ollut ongelmaa. Kohtuus löytyi.
Kunnes tuli mies, tuli stressi, tuli lopputili, tuli ero ja nyt olen tässä. Näin hyvin lyhkäisesti.
Rautaa syön satunnaisesti, lääkäri ei suostunut ottamaan ferritiiniä jostain syystä vaikka valitin väsymystä Hb 147, juu tiedän, ei paljoa kerro.
AP
Tuossa kerroin, että minulla on hormonikierukka ja selitin, että sen ansiosta minulla ei ole ollut kuukautisia vuoteen. Laitoin kysymysmerkin, sillä en tiedä onko se luokiteltavissa ansioon vai kenties syyhyn.
Takaraivossa jokin minua tuossa kierukassa vetää kyseenalaiseksi. En oikeasti tiedä olenko vain sekoittanut sillä hormonitoimintaani entisestään (olen sairastanut myös kilpirauhasen vajaatoimintaa kymmenen vuotta) ja kun sen kierukan otin, niin en ole nyt vakuuttunut onko siitä juuri muuta hyötyä kuin ehkäisyn toimiminen.
Mitä jos se olikin virhe ja olen hiljalleen sekoittanut jotain kropassani, jos tulehdustila on vaikka lisääntynyt, jos jotkin ravintoaineet ei imeydy, mitä jos se voi vaikuttaa raudan imeytymiseen. En tiedä.
Kilppariin syön thyroxinia joka ei yksinkertaisesti auta olotilaan millään muulla tavoin paitsi näkyy labroissa viitearvoissa, ainakin tsh mutta t4v ei koskaan nouse, ei ole koskaan noussutkaan.
Ap
Sama täällä. Jotenkin kuin ihmeen kaupalla olen kuitenkin saanut välillä ryhdistäydyttyä, jotta paino ei ole päässyt nousemaan. Tänäänkin olen syönyt säännöllisesti, runsaasti ja monipuolisesti, ja joka välissä voisin pistellä herkkuja ja lisää ruokaa menemään. En tiedä mistä johtuu tai mikä auttaa, mutta joku sanoi ylempänä hyvin sen liittyvän tylsyyteen joka kyllä voi olla kohdallani myös osasyy.
Joka päivä myös mietin, että huomenna lopetan..
Johonkin vieroitushoitoon tässä pitäs ryhtyä.
AP
Olisi kiva kuulla, löytyykö tähän tautiin apuja. Itsekuri varmaan auttaisi...
Äsken söin koko paketin riisimuroja ja litran punaista maitoa. Meni noin 20 min.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
l
Minä uskon sinua, sillä elin ennen terveellisesti enkä syönyt hiilareita käytännössä ollenkaan. Silloin voin hyvin, nälkä eivätkä himot vaivanneet. Oikeastaan jos teki mieli syödä jotain niin söin, oli se sitten pizzaa tai kukkakaaliriisiä kera kanan, ei ollut ongelmaa. Kohtuus löytyi.
Kunnes tuli mies, tuli stressi, tuli lopputili, tuli ero ja nyt olen tässä. Näin hyvin lyhkäisesti.
Rautaa syön satunnaisesti, lääkäri ei suostunut ottamaan ferritiiniä jostain syystä vaikka valitin väsymystä Hb 147, juu tiedän, ei paljoa kerro.
AP
Mitä jos kokeilisit syödä ihan normaalisti etkä kokeile tuommoisia äärimmäisyyksiä. Puhut tuollaisista hiilarittomista ruokajaksoista ja siitä että pystyt vaikka paastoamaan. Itsekin aikanaan kokeilin kaikenlaisia eri ruokavalioita ja lopputulos oli että olin painavampi kuin koskaan. Kroppa meni vain sekaisin tuossa. Olen pysynyt normaalipainossa kun olen lakannut kikkailemisen. Päätavoite syömisessäni on jaksaminen ja ravinteikkaan ruoan syöminen ravintoköyhän hötön sijaan. Säännöllinen syöminen. Kohtuus. Herkkujakin on mukavampi syödä kun niitä ei syö kokoajan.
Kaffepulla kirjoitti:
Äsken söin koko paketin riisimuroja ja litran punaista maitoa. Meni noin 20 min.
Ruokarytmi. Kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Ravintorikkaan ruoan syöminen (puutostilat voi oireilla niin että on kokoajan ruokahimoja). Ei ainakaan itsellä tee mieli enää ahmia mitään sen jälkeen. Ja mulla on ollut ahmimishäiriötä aikasemmin.
Lukon taakse ruuat ja avain vaikkapa 'romukasaan' piiloon tai vain rautasaha-avaus.
Sitten tänne raportti.
Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ruokahalu kasvanut yllättäen? Onko lääkitystä?
On mutta lopetin sen nyt. Oli mielialalääkitys tuossa hetken ja viikon olen nyt ollut syömättä. Ärsyttää jos se on ollut tämän takana koska itseasiassa lääkkeen sivuvaikutuksena piti olla ruokahaluttomuus, pyhpah.
Tai sitten olen ollut liian stressaantunut, jonka vuoksi en välitä, olen eristäytynyt kotiini ja syön tai vedän kännit jos siltä tuntuu. Terveydelläni ei ole merkitystä nyt ollut.
Eniten ahdistaa miten se jo näkyy minussa, kamalaa.
Söin tänään paljon spagettia ja jauhelihaa.
Sitten kävin kaupassa kun teki jotain mieli.
Ostin viinirypäleitä, mandariineja, näkkileipää ja suklaata.
Söin puoli pakettia viinirypäleitä, mandariinin, 6 näkkileipää(voilla) ja puolilevyä suklaata. Kului 15 min ja nyt ottaa päähän mutta en itke.
MIKÄ MINUA VAIVAA!?
AP
Joudut luopumaan taiteellisesta inspiraation lähteestäsi joksikin aikaa ja siirtymään tylsääkin tylsempään kellottamiseen, jolloin annat itsellesi luvan syödä tiettyinä kellonaikoina vuorokaudessa, eikä ollenkaan mielialaherätteiden mukaan. Tämä sen vuoksi että itseohjautuvuutesi on heikentynyt syystä tai toisesta ja siihen ei auta muu kuin syömislukujärjestyksen käyttöönotto, aivan kuten niin monet muut tavan tallaajat ovat hyväksi todenneet.
Hyvät ystävät, ei ihminen jaksa ilman kunnon ravintoa. Kun kroppa ei saa polttoainetta ruuasta, se vaatii sen nopeina hiilareina. Mieliteot sammuvat kun nopeista hiilareista luopuu ja tilalle ottaa runsaasti kasviksia, juureksia, marjoja, lihaa, kalaa, juustoa ja sopivasti hyvää rasvaa kuten lohta, pähkinöitä ja oliiviöljyä ja pitää ruokailurytmi säännöllisenä.
Kaffepulla kirjoitti:
Ei taida löytyä helposti ainakaan. Hankalaa varsinkin, jos pitää siitä miltä syöminen tuntuu tai on intohimo johonkin.
Itse saatan vaan antaa valua ruuan mahaan. Tuntuu vaan niin hyvältä kun se täyttyy. Joskus tulee jopa nieltyä kokonaisena nakkeja tai banaanin paloja. Ei niitä ehdi edes maistamaan.
Samoin!
Tervetuloa iloiseen joukkoomme!
N35 ja 100kg
Vierailija kirjoitti:
Ite ainakin oon huomannut, että syön kun on tylsää. Ja nyt vuoteen ei oo ollut kun tylsää, kiitos koronan. Ei pääse mihinkään, ei pysty suunnittelee mitään kivaa, ei oo mitään hauskaa mitä odottaa niin sitten syön. On edes jotain kivaa elämässä. Liittyiskö sunkin syöminen tähän samaan?
Mulla ainakin sama vika. Olen yrittänyt keskittyä siihen viisauteen, että painonhallinta tapahtuu kaupassa; ostelen korostetusti vihanneksia, hedelmiä ja muuta terveellistä jota voin napsia tylsyyksissäni suklaapatukan sijaan. Harvoin mielitekonsa iskiessä kuitenkaan viitsii lähteä sen takia kauppareissulle.
Kannattaa varmasti mennä lääkäriin. Mulla loputonta nälkää aiheutti raudanpuute, ferritiini oli 7. Kun sain sen nousemaan yli 70 asti, nälkä helpotti ja painonnousu pysähtyi. Eli kysäise lääkäriltä samalla rautavarastojen mittausta, raudanpuute on yksi mahdollinen syy.