Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunhan avaudun johonkin, töistä/työelämästä

Vierailija
10.03.2021 |

Johonkin haluan avautua joten tämä on hyvä paikka. Olen työskennellyt isossa firmassa pitkän aikaa ja tovin olin tehnyt omassa tiimissä kaiken työn yksin. Jokin aika sitten tuli mahdollisuus siirtyä toiseen tehtävään töissä, tietenkin tartuin tilaisuuteen kun ajattelin että pääsen eroon yhdestä henkilöstö joka ei kanna vastuuta eikä tee mitään työtä vaan sählää kokotyöpäivän omia juttuja joka päivä. Pääsinkin uuteen tiimiin uusiin haasteisiin, mutta ikäväksi yllätykseksi kyseinen henkilö tuli kanssa samaan tiimiin. Olisin kuvitellut että kolmessa vuodessa esimies olisi havainnut jo että yksi lusmuilee eikä tee oikeasti mitään töitä. Henkilö on minulle kuin ystävä pitkältä ajalta joten en halua häntä paljastaa ja sen takia hän pystyy teetättämään kaikki työt minulla kun kannanvastuun omista vastuualueista.

Kaiken hyvänlisäksi esimies arvostaa tätä lusmuilijaa enemmän kuin minua. En yhtään tiedä mitä tekisin, ei kai tässä muu auta kuin toivoa että löydän uuden työpaikan itselleni. Taitaa olla nyt korona aikana ihan mahdotonta löytää uutta työtä, alan kyllä olemaan valmis kohta miettimään downshiftausta jotta pääsen eroon hyväksikäyttäjästä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä joilla nykyisin töitä, on lusmuja. Omaavat sellaisen luonteen että kepluttelevat itsensä töihin ja pysyvät siellä, vaikka samaan aikaan oikeasti ahkeraa porukkaa saa nyhjätä työttöminä. Potkituta tuo pellolle. Ottakaa tilalle joku oikeasti motivoitunut, niitä löytyy iso reservi.

Vierailija
2/6 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa voi myös olla se puoli, ettet osaa rajata työtehtäviä. Miten ihmeessä teet toisenkin työt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkittäin homma voi mennä perseelleen ja epäreilusti, mutta jo tietoisesti alat tekemään vain omat vastuusi ja jättää muiden hommia hiljalleen pois, etkä tee mitään hyväntekeväisyyttä, niin aivan varmasti pidemmän ajan kuluessa totuus tulee esiin. Se ei aina tapahdu hetkessä, mutta pidemmällä ajanjaksolla hyvät tekijät erottuvat huonoista.

Vierailija
4/6 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla itrlläsi on myös tässä opittavaa. Työpaikan vaihto ei völttämättä edes poista ongelmaasi, vaan se saattaa olla edessäsi taas uudestaan.

Aina kun on ongelma, se kannattaa ensin paljastaa ja sitten koittaa tehdä asialle jotain. Karkuun juokseminen pelkästään ei läheskään aina auta.

Kasvat itse ihmisenä samalla kun teet asialle jotain rakentavaa. Puhu vaikka työkaverillesi. Jos se on oikeasti myös ystäväsi niin ymmärtää kyllä lopulta. Jos taas ei ymmärrä niin ei ole kovin hyvä ystäväkään silloin. Joten mielestäni et mitään voi menettää. Hän ei varmasti hyväksyisi jos häntä tuolla lailla sinä käyttäisit hyväksesi?

Vierailija
5/6 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee yksin koko tiimin työt niin silloin omassakin työnteossa on tarkasteltavaa. Osaako jakaa työtehtävät ja vastuun?

Vierailija
6/6 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on vaikea, jos henkilö pitää sinua ystävänään ja on tottunut siihen, että sinä teet kaikki hänen työnsä. Kyse ei varmaan kuitenkaan ole siitä, etteikö hän osaisi tehdä kaikkia töitä?

Mielestäni sinun kannattaa nyt aluksi yksinkertaisesti kieltäytyä tekemästä hänen töitään. Katsot kalenteriasi, ja sanot, että valitettavasti tämä ja ensi viikko on jo täynnä, että sinun pitää nyt itse tehdä tämä työtehtävä, koska sillä on deadline. Jos hän vielä sen jälkeen yrittää lusmuilla töistä, menet suoraan esimiehen juttusille.

Osaamisella ja kovalla työnteolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, joka näyttää hyvältä esimiehen silmissä. Esim.meidän tiimissä on henkilö, joka puhuu esimiesten aikana kuin Runeberg. Tottakai esimiehiin meni tämä näyttely läpi. Tosiasiassa henkilö tuli myöhemmin töihin, lähti aikaisemmin ja piti aamuisin ja iltapäiväisin pitkiä kahvitaukoja.

Menin juttelee parille esimiehelle ja eivät meinanneet millään ottaa minua tosissani. Onneksi tyyppi sai palkankorotuksen ja ylennyksen. Sen jälkeen esimiehet alkoivatkin vaatia häneltä enemmän, koska hän sai ylennyksen taitojen perusteella. Meillä muilla ei ollut samanlaista osaamista, joten nyt me olimme ne, jotka eivät enää tehneet niitä aikaa vieviä töitä, vaan ne meni tälle entiselle lusmuilijalle. Nyt hän istuu joka viikonloppu ylitöissä, useina iltoinakin ja tilanne on täysin eri.