Voisin syödä koko ajan. Olen lihonut yli 10kg..... ??
Läskiksi tässä on ryhdytty, älkää kysykö miksi koska en tiedä itsekkään.
Normaalisti en syö paljoakaan, kerran tai kaksi päivässä terveellistä ruokaa.
Puolen vuoden aikana en ole enää syönyt terveellistä ruokaa. Yritän aina välillä mutta ei tee enää mieli mitään muuta ku vetää paskaa hiilarihöttöä ja kaljaa.
Kun aloitan syömisen niin en voi lopettaa.
Juuri söin aivan helvetin paljon kerralla, en vaan täyttynyt, olisin voinut jatkaa ja jatkaa..
Sitten oli pakko viedä loput ruoat piiloon.
Talvitakki tuntuu kamalan ahtaalta, naama on turvonnut kuten sormetkin ja vatsa.
Väsyttää ja masentaa (kuten ennenkin). Hyi minua. Saispa itseään niskasta kiinni.
Kommentit (41)
Lopeta venyttämästä vatsalaukkuasi
Vierailija kirjoitti:
Lopeta venyttämästä vatsalaukkuasi
Pitäisi mutta ei ole motivaatioo. Yritän ja sitten herään taas seuraavaan päivään ja mietin mitä hyvää tekis mieli. En ole vuosiin ollut näin rappiolla syömisten kanssa. Oksettaa mutta kun.. en jaksa välittää tarpeeksi?
AP
Onko ruokahalu kasvanut yllättäen? Onko lääkitystä?
Vierailija kirjoitti:
On mutta lopetin sen nyt. Oli mielialalääkitys tuossa hetken ja viikon olen nyt ollut syömättä. Ärsyttää jos se on ollut tämän takana koska itseasiassa lääkkeen sivuvaikutuksena piti olla ruokahaluttomuus, pyhpah.
Tai sitten olen ollut liian stressaantunut, jonka vuoksi en välitä, olen eristäytynyt kotiini ja syön tai vedän kännit jos siltä tuntuu. Terveydelläni ei ole merkitystä nyt ollut.
Eniten ahdistaa miten se jo näkyy minussa, kamalaa.
Söin tänään paljon spagettia ja jauhelihaa.
Sitten kävin kaupassa kun teki jotain mieli.
Ostin viinirypäleitä, mandariineja, näkkileipää ja suklaata.
Söin puoli pakettia viinirypäleitä, mandariinin, 6 näkkileipää(voilla) ja puolilevyä suklaata. Kului 15 min ja nyt ottaa päähän mutta en itke.
MIKÄ MINUA VAIVAA!?
AP
Toisaalta nauran, että maailma tuhoutuu ja minä tässä voivottelen lähinnä läskejäni ja masennusta.
Vaihdevuodet tekee tuollaista. Välillä.on niin nälkä ettei mikään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mutta lopetin sen nyt. Oli mielialalääkitys tuossa hetken ja viikon olen nyt ollut syömättä. Ärsyttää jos se on ollut tämän takana koska itseasiassa lääkkeen sivuvaikutuksena piti olla ruokahaluttomuus, pyhpah.
Tai sitten olen ollut liian stressaantunut, jonka vuoksi en välitä, olen eristäytynyt kotiini ja syön tai vedän kännit jos siltä tuntuu. Terveydelläni ei ole merkitystä nyt ollut.
Eniten ahdistaa miten se jo näkyy minussa, kamalaa.
Söin tänään paljon spagettia ja jauhelihaa.
Sitten kävin kaupassa kun teki jotain mieli.
Ostin viinirypäleitä, mandariineja, näkkileipää ja suklaata.
Söin puoli pakettia viinirypäleitä, mandariinin, 6 näkkileipää(voilla) ja puolilevyä suklaata. Kului 15 min ja nyt ottaa päähän mutta en itke.
MIKÄ MINUA VAIVAA!?
AP
Mulla oli myös lisääntynyt ruokahalu mielialalääkkeiden takia (esim. Escitalopram). En tuntenut kylläisyyttä normaalisti - en vaikka saatoin tuntea vatsan venymisen! Painonhallinta tuntui mahdottomalta, mutta lääkityksen lopetettuani tilanne helpottui ja laihduin "itsestään".
On se jännä juttu kun täällä surkutellaan omaa saamattomuuttaan, ja sitten kumminkin vedetään ruokaa lärviin....ja viinaa. Ihan kun haettaisiin sitä hyväksyntää omiin tekoihin vierailta ihmisiltä. Ei se itkeminen täällä auta.
Vaihdevuosiin on luultavasti vielä kymmeniä vuosia aikaa. En osaa sanoa, kyllähän ne kai toisilla voi alkaa jo kolmekymppisenäkin mutta siihenkin on vielä hetki aikaa.
Hmph.. kuukautisia ei ole ollut vuoteen kierukan ansiosta(?) enkä nyt koe tätä muutenkaan hormonaaliseksi vai pitäisikö. Tuskin raskaanakaan olen. Ainoa järkiperäinen syy minkä keksin niin on joko keskivaikea masennus tai liiallinen stressi. Siltikään en täysin ymmärrä mutta mieleni on kyllä todella heikkona nyt kaiken kaikkiaan ollut.
AP
Kävi niin että kaalisoppa kuurilla laihdutettu 14 kg sai onnelliseksi . Sitten kävi niin että nähtiin anorektikko bulimikko nainen joka syö kuin ahne hevonen tai norsu mutta oksentaa kaiken joten on aivan iholtaan kuivunut eikä rintoja ei kuukautisia ei tiedä onko se mies vai nainen vai vaihtanut sukupuolta mutta niin sairasta ei voi katsoa mistä seuraa että hänet nähtyä kaikki alkaa ahmia ruokaa ettei vaan laihdu saman näköiseksi luurangoksi. Hyi kauhistus. Parempi vähän läski kuin kuollut.
Liityn kerhoon.
Kai tämä vaihdevuosista johtuu. Mikä mielialalääke sinulla oli? Voxra kuulemma saa monet laihtumaan.
Itse en ole masentunut, mutta tekisi mieli kokeilla, jos ruokahalu vähän heikkenisi.
Olen tänään syönyt 4 isoa annosta riisiä ja kanacurrya ja naan-leipää ja vielä tekisi mieli suklaata, jätskiä ja punaviiniä ja ja ja....
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosiin on luultavasti vielä kymmeniä vuosia aikaa. En osaa sanoa, kyllähän ne kai toisilla voi alkaa jo kolmekymppisenäkin mutta siihenkin on vielä hetki aikaa.
Hmph.. kuukautisia ei ole ollut vuoteen kierukan ansiosta(?) enkä nyt koe tätä muutenkaan hormonaaliseksi vai pitäisikö. Tuskin raskaanakaan olen. Ainoa järkiperäinen syy minkä keksin niin on joko keskivaikea masennus tai liiallinen stressi. Siltikään en täysin ymmärrä mutta mieleni on kyllä todella heikkona nyt kaiken kaikkiaan ollut.
AP
Heitin tuon vaihdevuodet tuohon kun en tiennyt ikääsi. Mutta...kannattaisi ehkä käydä lääkärin juttusilla, koska se ainakin on varmaa ettet täältä apua saa.
Vaihdevuodet on 50 v mutta esi sellaiset 40 v. Hormonit vaikuttaa. Jos ei ole kuukautisia on joko anemia ,raskaana tai hormonihäiriö.
Riisi ei vie nälkää pitää syödä enemmän kasviksia ja vaikka oikeaa lihaa.
Pavut vie nälkää ja kunnon puurot.
Käyn perjantaina lääkärissä kylläkin mutta en tällä asialla - tai no onhan kai tämä liitännäisoire mieleni ongelmiin, joten periaatteessa on hyvä mainita tästä.
Minua pelottaa se, että olen menettänyt kontrollin. Kun olen kunnossa niin minulla on luja tahto itseni puolesta eikä syöminen ole ongelma. Voin vaikka paastota helposti ilman, että vedän seuraavaksi överiksi syömisen. Siis kyllä minulta pitäisi löytyä jonkinlaista tahtoa, ellen sitten nyt ole muuttunut tässä kaiken keskellä, toivottavasti vain väliaikaisesti.
Yritin vetää tätä keskustelua hieman huumorin puoleen mutta todellisuudessa olen kauhuissani siitä mitä itselleni teen. Jos en saa mielihyvää ruoasta, saan sen alkoholista. Tuntuu, että jotain on saatava mutta energiaa ei ole mihinkään järkevään toimintaan.
AP
Onneksi on kai turvotusta muutama kilo?
Koska yhtenä aamuna heräsin, en syönyt vuorokauteen vaan join rommia ja aamulla kun heräsin taas niin olin "laihtunut" 4kg. AP