Etätyöläiset! Onko etätyö vaikuttanut peseytymiseenne?
Itse kävin ennen päivittäin suihkussa, nyt ehkä joka tai joka toinen päivä. Mutta mieheni on jotenkin luovuttanut täysin. Saattaa mennä viikkokin peseytymättä :( Hän on myös väsynyt ja pahantuulinen, voiko nämä olla masennuksen merkkejä? Olen siis tosiaan itsekin hieman vähentänyt peseytymistä mutta tuo mieheni meno alkaa muistuttaa syrjäytyneen toimintaa.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
On vaikuttanut hiusten pesuväliin. Pesen hiukset (tilanteesta riippuen) kaksi kertaa viikossa, kun ennen pesin joka toinen päivä. Kotona ei haittaa, vaikka hiukset olisivatkin hieman rasvaiset.
Muuten peseydyn, kuten ennenkin.
Sen olen huomannut, ettei vaatteita tule paljoa viikon aikana vaihdettua, alusvaatteita ja sukkia lukuunottamatta. Pyykkikorissa on vino pino alusvaatteita ja sukkia, mutta vain muutama pusero ja housupari. Töissä käydessä tuli vaihdettua vaatteita paljon useammin. Ei ole tullut ostettua uusi vaatteitakaan varmaan vuoteen.
Minulla myös hiusten pesuun ollut vaikutusta mutta ei muuten peseytymiseen. Urheilen entiseen malliin, mutta nyt en pese hiuksia joka urheilukerran jälkeen kuten ennen tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukanpesuväliä koitan kyllä kasvattaa, nyt kun on mahdollisuus.
Miksi? Saako siitä jonkun palkinnon?
Hiukset tykkää.
Hiukset tykkää, kun niitä ei hoideta. En usko.
Tuttu lopetti hiustenpesun shampoolla kokonaan, ja hiukset näyttää hyvältä ja puhtaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ettekö te monta päivää peseytymättä olevat hikoile ollenkaan? Ette harrasta liikuntaa? Kyhjötätte vaan kotona sen etätyöpäivän jälkeenkin? Nyt juma*auta ryhdistäytykää, ylös, ulos ja lenkille! Ja sitten suihkuun!
Kävelen päivittäin, mutta ei se kyllä hikoiluta, joten joka kolmas päivä käyn vain suihkussa. En ole koskaan innostunut hikiliikunnasta vaan leppoisa ulkoilu on aina riittänyt.
No kyllä sinäkin hikoilet. Et vaan huomaa sitä enää, kun olet tottunut omaan tunkkaiseen hajuusi.
Käyn muutaman minuutin vartalosuihkussa joka päivä, mutta hiuksia pesen huomattavasti harvemmin kuin ennen.
Pesukertojen määrä on pysynyt abouttirallaa samana, mutta olen vaihtanut iltasuihkut aamusuihkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ettekö te monta päivää peseytymättä olevat hikoile ollenkaan? Ette harrasta liikuntaa? Kyhjötätte vaan kotona sen etätyöpäivän jälkeenkin? Nyt juma*auta ryhdistäytykää, ylös, ulos ja lenkille! Ja sitten suihkuun!
Kävelen päivittäin, mutta ei se kyllä hikoiluta, joten joka kolmas päivä käyn vain suihkussa. En ole koskaan innostunut hikiliikunnasta vaan leppoisa ulkoilu on aina riittänyt.
No kyllä sinäkin hikoilet. Et vaan huomaa sitä enää, kun olet tottunut omaan tunkkaiseen hajuusi.
Mitä se pieni tunkkaisuus haittaa, jos ei tapaa ketään? Toki silloin käydään pesulla, jos tavataan ihmisiä tai tarvitsee näyttää freesiltä.
Suihkuväli on harventunut kyllä ainakin puolet harvempaan, mutta käsiä pestään sitäkin ahkerammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä ihan suositella ettei ihan joka päivä suihkussa tarvitse käydä varsinkin toimistotyöntekijöiden.
Parempi iholle ettei kuurata päivittäin.
Olen pitänyt rutiinit samana. En aio muuttaa niitä. Nyt jää vaan työmatkat pois.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tunnustaa. Ensimmäiset 6 kk syksyyn saakka kävin tunnollisesti joka aamu suihkussa ja tälläydyin meikit naamaan. Sitten on kyllä luistanut.... herätys noin 30 min ennen koneen avausta eli syön aamupalan ja pesen hampaat. Siinä se, kotiasuna usein yöpuku 😳
Meillä ei pidetä kameraa auki palavereissa.
Koko työpäivä yöasussa? Mikä pointti on tässä....
Käyn joka päivä suihkussa etätöistä huolimatta. Käyn kävelemässä/pyöräilemässä/hiihtämässä vuodenajasta riippuen, niin en viiti hikipallona pyöriä montaa päivää.
Hiuksien pesuväliä olen vähän pidentänyt, mutta suihkussa käyn joka päivä. Ihan jo senkin takia, että jotenkin se vain rauhoittaa mua kohti yöunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä ihan suositella ettei ihan joka päivä suihkussa tarvitse käydä varsinkin toimistotyöntekijöiden.
Vanhentunutta tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhentunutta tietoa.
Linkkaatko tänne tutkimuksen, jonka mukaan suihkussa on syytä käydä päivittäin.
Talvella muutenkin suihkussa käyminen on vähän nihkeää, sauna kyllä maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukanpesuväliä koitan kyllä kasvattaa, nyt kun on mahdollisuus.
Miksi? Saako siitä jonkun palkinnon?
Hiukset tykkää.
Hiukset tykkää, kun niitä ei hoideta. En usko.
Pesu ei hoida hiusta, vaan kuluttaa ja kuivattaa sitä.
Käyn päivittäin suihkussa ja sama jatkunut myös etätöissä.
Aamulla teen aamupesun (suihkussa, koska on nopeampaa kun alkaa erikseen pesemään kasvoja/kainaloita ym. altaassa/bideellä) ja illalla käyn suihkussa ja pesen silloin myös hiukset.
Se mihin etätyö on vaikuttanut on meikkaaminen, sen olen lopettanut. Samoin vaatteilla ei enää ole niin merkitystä, palavereissa katson että paita on siistimpi (siis jokin trikoopaita tmv. ei kauluspaita) muuten olen ihan jossain topissa tai vastaavassa.
Hiukset harjaan, mutta en laita niitä, joskus sutaisen hiusklipsillä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tunnustaa. Ensimmäiset 6 kk syksyyn saakka kävin tunnollisesti joka aamu suihkussa ja tälläydyin meikit naamaan. Sitten on kyllä luistanut.... herätys noin 30 min ennen koneen avausta eli syön aamupalan ja pesen hampaat. Siinä se, kotiasuna usein yöpuku 😳
Meillä ei pidetä kameraa auki palavereissa.Koko työpäivä yöasussa? Mikä pointti on tässä....
Marimekon pitkä yöpaita, legginsit ja sukat ovat huomattavasti mukavampi kuin vaikkapa farkut. Kesällä oli kesämekko 😌
Oletko ylpeä? Mitä meni kasvatuksessa pieleen?