Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehkää uusi prisma testi - katsokaa minkälaisilla ihmisillä ei ole maskeja ja raportoikaa tänne

Vierailija
10.03.2021 |

.

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismoissa soi se pehmeä miesääni, joka toistaa samaa mantraa 2 minuutin välein; "muistathan käyttää maskia ja pitää huolta käsihygieniasta önnönnönöö.... samma på svenska and inglish" Voi helevetin helevetti eikö tuo nyt ole jo selvää kaikille, yli vuosi tuota soopaa toitotettu, pitää vielä koko kaupassa käynnin kuunnella tuota jankkaavaa paskaa.

Vierailija
42/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että kaltaiseni jykeväleukaiset, komeat, leveäharteiset, dominoivan näköiset alffaurokset ovat monesti ilman maskia. Ehkä korkean testosteronitason omaava alffauros ei niin helposti alistu käyttämään naamavaippaa kuin muut, esim. naiset?

AlffaMale28

Naiset käyttää enemmän maskia ja naisilla on myös enemmän long covid19 -tapauksia. Olihan ihan vasta uutisissakin, että naissukupuoli altistaa long covid19:lle. Eli suomeksi sanottuna, naiset kestävät heikommin koronaa kuin miehet. Muutenkin lehtien uutisissa nämä koronan pitkäaikaisoireista valittaneet ovat olleet suunnilleen kaikki naisia.

Mistäs tuon keksit? https://yle.fi/uutiset/3-11315457

No voi kuule:

https://www.bbc.com/news/health-54622059

"It appears that women are more at risk of long Covid."

Että kannattaisi vain myöntää, että naiset ovat heikompia koronan edessä kuin miehet!

Ja kuitenkin miehet sairastuvat todennäköisemmin, sairastavat vakavemmin ja kuolevat todennäköisemmin koronaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäsiistin näköiset eivät ole pitäneet maskia (ns. elämänkoululaiset). Myös nuorilta naisilta puuttunut monesti maski. Hipit/boheemin näköiset myös usein ilman.

Vierailija
44/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne aika alimman sosiaaliluokan näköisiä melko järjestäin, heikko koulutustaso kostautuu nyt sitten heille ja heidän läheisilleen todennäköisemmin kuin muille. Mutta samaahan nuo tilastot eri maista kertovat, köyhin kansanosa sairastaa, kun eivät usko tiedettä. 

Itse olen FM ja mieheni tohtori. Ilman maskia oltiin Prismassa. Pitänee vielä yksi tutkinto vääntää, että tajuaisin mitä järkeä maskeissa on.

Ette te ainakaan luonnontieteilijöitä ole.

Vierailija
45/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole.

Sen sijaan pesen käteni aina ulos lähtiessäni ja takaisin asuntoon saapuessani.

Ja pidän etäisyyttä. Kassajonossa pysy kaukana muista. Aika usein maskipäiset tunkee taakse ihan viereen jolloin astun pari askelta syrjään.

En yski. En aivasta.

Osaan pidättää aivastusta. Jos aivastus olisi kaupassa väkisin tulossa nostaisin paidan kaulustanaamani eteen ja aivastaisin paidan sisälle. Sellaista ei ole tapahtunut.

En puhu kaupassa. En huuda. En laula.

Kaupassa voi näyttää joskus siltä että en putsaa käsiä, jos en ota käsidesiä. Syyt: oma käsidesi aina taskussa, käytä joskus sitä. Tai ole juuri pessyt käteni. Likaisilla käsillä en näplää ostoksia. Käsidesiä en voi aina käyttää, koska käsistä on lähtenyt iho halkeilemaan sitä joka kerta käytettyäni. Terveet kädet saippualla pesten on parempi vaihtoehto. Ne pitää tietysti oikeasti sitten pestä (eikä kaivella mitään kehon reikiä siinä välissä).

Ovet avaan pakkashanskoja tai hihaa käyttäen.

Joku voi ajatella, että en huolehtisi näistä epämuodikkaan vaatetukseni vuoksi. Huolehdin puolestannekin roskan tuottamisen vähentämisen puolesta enkä osta uusia vaatteita ennen kuin edelliset on puhki kuluneet.

En ole sairastanut flunssaa enkä muutakaan vuosiin, influenssaa en ikinä. Huolehdin silti teistä muista.

Lihavuus on suurin riskitekijä tehohoitoa kuormittamaan joutumiseen. Sille voi jokainen tehdä jotain, nytkin on ollut vuosi aikaa pudottaa painoa ja vähentää riskiä terveydenhoidon kuormittamiseeen ja sen kantokyvyn vaarantamiseen.

Liikun paljon.

En syö sokerimättöä enkä rasvamättöä enkä lihamättöä.

Ok? Vai vieläkö haittaa ja jos, niin perimmäiset syyt miksi? Ärsyttääkö, että joku huolehtii muustakin ja pesee kätensä ja osaa olla yskimättä? Vaikkei edes käytä trendikkäitä vaatteita? Liikkuukin liikaa? :)

Vierailija
46/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että kaltaiseni jykeväleukaiset, komeat, leveäharteiset, dominoivan näköiset alffaurokset ovat monesti ilman maskia. Ehkä korkean testosteronitason omaava alffauros ei niin helposti alistu käyttämään naamavaippaa kuin muut, esim. naiset?

AlffaMale28

Naiset käyttää enemmän maskia ja naisilla on myös enemmän long covid19 -tapauksia. Olihan ihan vasta uutisissakin, että naissukupuoli altistaa long covid19:lle. Eli suomeksi sanottuna, naiset kestävät heikommin koronaa kuin miehet. Muutenkin lehtien uutisissa nämä koronan pitkäaikaisoireista valittaneet ovat olleet suunnilleen kaikki naisia.

Mistäs tuon keksit? https://yle.fi/uutiset/3-11315457

No voi kuule:

https://www.bbc.com/news/health-54622059

"It appears that women are more at risk of long Covid."

Että kannattaisi vain myöntää, että naiset ovat heikompia koronan edessä kuin miehet!

Voi teitä paskajankkaajia, pakkohan sitä on tästäkin sukupuoliasia tehdä. Kruunaat teidät mammatodistajien läsnäollen yhtä idiooteiksi molemmat, nyt, menkää nurkkaan häpeämään ja miettimään omaa tyhmyyttänne, älkääkä palatko ennekuin olette saanet järkeä tolloihin kalloihinne.

Vierailija
47/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne aika alimman sosiaaliluokan näköisiä melko järjestäin, heikko koulutustaso kostautuu nyt sitten heille ja heidän läheisilleen todennäköisemmin kuin muille. Mutta samaahan nuo tilastot eri maista kertovat, köyhin kansanosa sairastaa, kun eivät usko tiedettä. 

Itse olen FM ja mieheni tohtori. Ilman maskia oltiin Prismassa. Pitänee vielä yksi tutkinto vääntää, että tajuaisin mitä järkeä maskeissa on.

Onnea. Olette poikkeus, joka vahvistaa säännön.

Toivottavasti ette joudu antamaan henkeänne asian vuoksi.

Sen verran ollaan todennäköisyyslaskentaakin harrasteltu, että aika turvallisin mielin sen suhteen ollaan oltu koko ajan.

Toisaalta teoriat maskin tehosta marketissa ovat meidän kummankin mielestä hyvin epäuskottavia. Kun olemme kokeilleen maskeja, olemme huomanneet, että niiden kanssa ihminen hengittää ihan yhtä paljon kuin ilmankin, vähän vaivalloisemmin vain. Kun sitten siellä Prisman käytävillä vaeltelemme maskin kanssa tai ilman, hengitysilma jää kulkureitillemme. En millään ymmärrä kuinka maski voisi estää koronaviruksia poistumasta omista hengitysteistäni muiden hengiteltäväksi kun ilma kuitenkin kulkee maskin läpi. Kun kävelen suu kiinni käytävän päästä päähän, en usko jättäväni jälkeeni yhtään enempää koronaviruksia kuin jos pitäisin maskin päässä. En myöskään usko muiden kaupassakävijöiden lopettavan hengittämistä maskiensa takana.

Vierailija
48/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä on myös FM, joka käyttää maskia vain kun koronatilanne on leviämisvaiheessa. Mutta vähänkään kun se paranee, siis esim. putoaminen kiihtymisvaiheeseen, niin oma maskinkäyttöni loppuu.

Tiedän myös useampia koulutettuja ystäviäni, jotka eivät myöskään käytä maskia.

Kyllä meitä maskia käyttämättömiä, koulutettuja ja ylempää sosiaaliluokkaa olevia vaan on. Se kannattaisi hyväksyä.

Vierailija
49/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty. Tosisuomalaisilta näyttää puuttuvan kaikkein useimmiten

Vierailija
50/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet niin että korvat soivat. Ja lujaa!

Maskilla ei suojata itseä (paitsi ffp maskeilla)  vaan kanssaihmisiä, niitä muita ihmisiä, jotka asioivat samassa paikkaa kuin nämä muka  "FM ja tohtori"

Se ettei käytä maskia, osoitta välinpitämättämyyttä ja yliolkaisuutta ja väheksyntää muita ihmisiä kohtaan.

Onko tuollainen käytös jotenkin tavoiteltavaa ja arvostettavaa?

Kommentti on pahasti paskalta haiseva provo!

Vierailija
51/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt prismassa puoleen vuoteen.

Vierailija
52/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet niin että korvat soivat. Ja lujaa!

Maskilla ei suojata itseä (paitsi ffp maskeilla)  vaan kanssaihmisiä, niitä muita ihmisiä, jotka asioivat samassa paikkaa kuin nämä muka  "FM ja tohtori"

Se ettei käytä maskia, osoitta välinpitämättämyyttä ja yliolkaisuutta ja väheksyntää muita ihmisiä kohtaan.

Onko tuollainen käytös jotenkin tavoiteltavaa ja arvostettavaa?

Kommentti on pahasti paskalta haiseva provo!

Olen eri, mutta miksi minun pitäisi suojella sinua itseni kustannuksella? Minua ei näy Prismassa, koska en laita maskia ja käyn pienemmässä kaupassa, kun se on tyhjä muista asiakkaista.

Vierailija
53/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä on myös FM, joka käyttää maskia vain kun koronatilanne on leviämisvaiheessa. Mutta vähänkään kun se paranee, siis esim. putoaminen kiihtymisvaiheeseen, niin oma maskinkäyttöni loppuu.

Tiedän myös useampia koulutettuja ystäviäni, jotka eivät myöskään käytä maskia.

Kyllä meitä maskia käyttämättömiä, koulutettuja ja ylempää sosiaaliluokkaa olevia vaan on. Se kannattaisi hyväksyä.

Se, että teitä ON OLEMASSA, ei tee yllä esitettyä väitettä vääräksi. 

Vasta se tekisi, jos OLISITTE ENEMMISTÖ.

Vaikka luulisi teidän korkeasti koulutettujen sen tajuavan selittämättäkin. :)

Vierailija
54/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sellaisen Prisma-testin, että bongailin pariskuntia, joista toisella oli maski, ja toisella ei. Se oli ihan mielenkiintoinen.

Btw, onko sitä vaikea ymmärtää, ettei kaikki korkeastikoulutetutkaan koe velvollisuudekseen esittää maskiteatteria? Itseäni alkoi etoa käsidesikin, kun teinipoikani otti sitä hyvin vastahakoisesti ja kysyi minulta häntä moitittuani, että oletko äiti nähnyt mitä ne noihin pulloihin laittaa? Niinpä. En ole. Joskus se litku haisee hirveältä, joskus vedeltä. Sairaalassa sentään käsidesi haisee aina samalta, marketeissa pulloissa voi olla vaikka mitä harjoittelijan koronaräkää.

Vierailija
55/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lienen sitä alempaa sosiaaliluokkaa ainakin tulojeni perusteella, kouluttamatonkin olen. Olen käyttänyt maskia siitä lähtien kun korona alkoi Suomessa levitä. Nykyään käytän ffp2-maskia. Työtäni ei voi tehdä etänä ja minun on pakko käyttää julkista liikennettä työmatkoihin. Me suorittavaa työtä tekevät köyhät emme voi jäädä etätöihin eikä meillä ole varaa autoiluun. Me altistumme virukselle jatkuvasti.

Itse olen huomannut, että maskia ei ole monilla varsin hyväosaisen ja tyylikkään näköisilläkään. Pilaa kai ulkonäön heidän mielestään.

Vierailija
56/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein sellaisen Prisma-testin, että bongailin pariskuntia, joista toisella oli maski, ja toisella ei. Se oli ihan mielenkiintoinen.

Btw, onko sitä vaikea ymmärtää, ettei kaikki korkeastikoulutetutkaan koe velvollisuudekseen esittää maskiteatteria? Itseäni alkoi etoa käsidesikin, kun teinipoikani otti sitä hyvin vastahakoisesti ja kysyi minulta häntä moitittuani, että oletko äiti nähnyt mitä ne noihin pulloihin laittaa? Niinpä. En ole. Joskus se litku haisee hirveältä, joskus vedeltä. Sairaalassa sentään käsidesi haisee aina samalta, marketeissa pulloissa voi olla vaikka mitä harjoittelijan koronaräkää.

Kommenttisi oli vähän sekava, mutta ymmärsinkö nyt oikein, että kun teinipoikasi kysyi, oletko nähnyt, mitä käsidesipulloihin laitetaan, aloit miettiä, voisiko se olla harjoittelijan koronaräkää?

Aika... jännä ajatusketju.

Vierailija
57/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi oli vähän sekava, mutta ymmärsinkö nyt oikein, että kun teinipoikasi kysyi, oletko nähnyt, mitä käsidesipulloihin laitetaan, aloit miettiä, voisiko se olla harjoittelijan koronaräkää?

Ehkä sinusta. Itse olen näitä teinien sekoiluja todistanut aika paljonkin, enkä tosiaankaan poissulkisi sitäkään mahdollisuutta, että joku marketin pakkotyöllistämä tai muuten vaan minimipalkalla nollatuntisopparilla töitä tekevä teinix tekisi jäynää jos tilaisuus tulee.

Eli oma käsidesi on ihan jees.

Vierailija
58/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lienen sitä alempaa sosiaaliluokkaa ainakin tulojeni perusteella, kouluttamatonkin olen. Olen käyttänyt maskia siitä lähtien kun korona alkoi Suomessa levitä. Nykyään käytän ffp2-maskia. Työtäni ei voi tehdä etänä ja minun on pakko käyttää julkista liikennettä työmatkoihin. Me suorittavaa työtä tekevät köyhät emme voi jäädä etätöihin eikä meillä ole varaa autoiluun. Me altistumme virukselle jatkuvasti.

Itse olen huomannut, että maskia ei ole monilla varsin hyväosaisen ja tyylikkään näköisilläkään. Pilaa kai ulkonäön heidän mielestään.

Ei pilaa ulkonäköä vaan keuhkot ja munuaiset.

En ole koskaan ollut missään asiassa elämässäni yhteiskunnan vapaamatkustaja tai toisinajattelija vaan kiltti nettoveronmaksaja, päivääkän en ole ollut työtön, auttanut vanhuksia ja kodittomia eläimiä. Ihan virkistävä kokemus kokeilla näin keski-ikäisenä kapinallisena oloa.

Vierailija
59/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa oli kaikilla jotka näin mutta kaupan kahvion (pöydät poistettu) lottojonossa oli kuudesta hengestä yhdellä maski. Kaikki jonottajat jotain keski-ikää lähestyviä suomalaisen näköisiä miehiä. 

Vierailija
60/187 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinusta. Itse olen näitä teinien sekoiluja todistanut aika paljonkin, enkä tosiaankaan poissulkisi sitäkään mahdollisuutta, että joku marketin pakkotyöllistämä tai muuten vaan minimipalkalla nollatuntisopparilla töitä tekevä teinix tekisi jäynää jos tilaisuus tulee.

Eli oma käsidesi on ihan jees.

Älä enää ikinä mene ravintolaan.

Annokset kulkevat monien nollatuntisopparikäsien läpi keittiöstä tarjoilijoihin, joten lähes varmasti vähintään yksi henkilö on sylkäissyt annokseesi joka vierailulla.

Vedä foliohattu päähän ja jää kotiin turvaan.