Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hurja pettymys kun en ole laihtunut grammakaan!

Vierailija
10.03.2021 |

Asiallinen keskustelu kiitos! Tämä on nyt mulle raskasta! Haluan kehittyä.

Olen 28v/170/83kg. 1,5kk sitten aloitin laihdutuksen, ei ole mitään tapahtunut. 2100kcal keskiarvo. Pidän kaloriohjelmaa. En ole ikinä edes syönyt roskaruokaa tai alkoholi kun maistuu pahalta, syön todella ihanteellisesti kuitua tulee 30gr ja proteiinia myös kunnolla, alle 100gr.

Opiskelen aamusta iltaan, luulin että noin vähällä kalorilla olisin laihtunut kun opiskelukin kuluttaa aivoenergiaa.

Osaako joku sanoa mitä mättää?? Mulle ihan laskettiin että voisin huoletta syödä 2600kcal päivässä? Eli jos syön sen 1800- 2000kcal päivässä niin pitäis lähtee 500gr viikossa?

Auttakaa nyt joku. Arvostaisin kauheasti!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sulamo.fi, ja sen mukaan saan syödä max noin 1500 kaloria. Ja sillä laihdun.

Vierailija
2/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se paikallaan istuminen kyllä sua laihtumaan auta vaikka se olisikin opiskelua :D Lisää liikuntaa ja vähennä kaloreita vaikka 200.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran liikut päivän aikana? Kuka sulle laski tuon 2600 kaloria / päivä?

Vierailija
4/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Mulle ihan ammattilainen sanoi että voin huoletta syödä 2600kcal päivässä ilman että lihon. Se taitaa pitää paikkansa. En ymmärrä miksi en laihdu jos lasken siitä pois 600kcal.

Vierailija
5/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilen 3krt viikossa ja käyn joka toinen päivä ulkoilemassa.

Vierailija
6/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuossa on paljon kaloreita istumatyöläiselle. Varsinkin kun ottaa huomioon, että omat laskelmat voivat ihan hyvin heittää monella sadalla kalorilla. Punnitsetko kaiken? Sekään ei ole mikään aukoton keino, sillä esimerkiksi hedelmän kalorit riippuvat kypsyysasteesta, lihan rasvapitoisuus voi vaihdella jne. Eli saattaa hyvin olla, että syöt enemmän kuin luulet.

Vierailija
7/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran kaloreissa söit aikaisemmin? Olisiko mahdollista, että elimistö on shokissa kalorimäärän muutoksesta ja varastoi energiaa pahan päivän varalle? Tai sitten vaan tarvitaan enemmin aikaa ja  lisää liikuntaa.

Vierailija
8/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tarkka vaaka.

Vierailija
9/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoilen 3krt viikossa ja käyn joka toinen päivä ulkoilemassa.

Mitä nämä konkreettisesti tarkoittaa? Kuinka kauan ulkoilet, minkälaista kuntoilua ja kuinka kauan?

Vierailija
10/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäisi kaloritavoite olla pienempi, jos haluaa laihtua. Laskin itse että saan vain 1500 täyteen, se on mun normi syöminen.

Vierailija
11/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tuossa on paljon kaloreita istumatyöläiselle. Varsinkin kun ottaa huomioon, että omat laskelmat voivat ihan hyvin heittää monella sadalla kalorilla. Punnitsetko kaiken? Sekään ei ole mikään aukoton keino, sillä esimerkiksi hedelmän kalorit riippuvat kypsyysasteesta, lihan rasvapitoisuus voi vaihdella jne. Eli saattaa hyvin olla, että syöt enemmän kuin luulet.

Kyllä osaan punnita,laitan aina jopa ylimääräisiä grammoja varmuuden vuoksi. En syö edes lihaa, hedelmissä laitan aina vähä enemmän.

Vierailija
12/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhu aika reilut kalorit.

laskureihin ei kannata luottaa.

Vierailija
13/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ketoruokavaliota. Itse laihduin 100 kilosta 78 kiloon ja nyt joulutauon jälkeen aloitin taas ketoilun :) Facessa hyviä ryhmiä, joista saa reseptejä ja apua.

Vierailija
14/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just tätä!! Miksi ravitsemusneuvojat ja PTt pistävät noin hurja kalorimääriä ihmisillä? Pitääkö edes paikkansa toi että ihminen tarttee 2000 kcal?

Mä vakuutan! Mun yksi laiha läheinen syö korkeintaan 1300kcal päivässä ja voi hyvin.

Vierailija
15/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kyllä tuntuu että tää on jonkun miehen kirjoittama trolli, jonka tarkoitus on morkata naisia tyyliin ”naiset ei ymmärrä kaloreita, naiset mussuttaa liikaa ruokaa ja ihmettelee kun ei laihdu” ja niin edelleen.

Kyllähän tuossa on kaloreita ihan liikaa päivittäiseen syömiseen. Jos haluat laihtua, niin kokeile suunnilleen 1600-1800kcal/päivä. Jos et ole laihtunut yhtään puolessatoista kuukaudessa, niin silloinhan tuo sinun 2100kcal/päivä on sun ylläpitokalorimäärä. Sillä ei laihdu. TAI jos haluat edelleen syödä tuon määrän, niin sun pitää harrastaa raskasta liikuntaa tunnin verran joka päivä, että saat käytetyt kalorit isommaksi kuin syödyt kalorit. Helpommalla pääset, kun vähennät syömisiä edes 200kcal/päivä, ja liikut puolisen tuntia päivittäin.

Vierailija
16/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistösi on mennyt säästöliekille. Se tarkoittaa sitä, että et laihdu vaikka vähennät syömistä.

Vierailija
17/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elimistösi on mennyt säästöliekille. Se tarkoittaa sitä, että et laihdu vaikka vähennät syömistä.

No ihan varmaan on mennyt noilla kaloreilla ja muutamassa viikossa :D 

Vierailija
18/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitaa sinun todellinen kalorinkulutus olla pikkasen vajaa 2000. Eli korkeintaan se 1500 tointasi syödä. Ja toki jos haluaisi saman vauhdin pitää päällä, eli -500g/vk, niin tuotahan pitäisi sitten vielä vähentää kun painoa lähtee.

Vierailija
19/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan varmaan on mennyt noilla kaloreilla ja muutamassa viikossa :D 

Joo ei :,D noilla kaloreilla ei tosiaankaan pääse menemään säästöliekille, ja säästöliekin aikaansaamiseksi vaaditaan VUOSIEN nälkäkuureja.

Terveisin yksi, joka ”pääsi” säästöliekille syömällä vuosien ajan 0-1200 kilokaloria päivässä.

Vierailija
20/31 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on just tätä!! Miksi ravitsemusneuvojat ja PTt pistävät noin hurja kalorimääriä ihmisillä? Pitääkö edes paikkansa toi että ihminen tarttee 2000 kcal?

Mä vakuutan! Mun yksi laiha läheinen syö korkeintaan 1300kcal päivässä ja voi hyvin.

Sehän riippuu ihan ihmisestä että kuinka paljon niitä kaloreita tarvitsee. Esim. pienikokoiselle istumatyöläisnaiselle, joka ei harrasta liikuntaa 2000 kcal on liikaa ja oikeampi määrä painon ylläpitämiseen voi olla jotain 1600-1700 kcal. Fyysisempää työtä tekevälle ja/tai isompikokoiselle 2000 kcal voi olla sopiva määrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän