Muita, jotka eivät usko KFC:n menestykseen Suomessa?
Siis pelkkää kanaa myytävänä! Kuka syö kanapikaruokaa enemmän kuin pari kertaa vuodessa? Ja riittääkö se KFC:lle?
Meillä oli vähän aikaa vastaava Chitir Chicken kaupungissamme, mutta se katosi alta aikayksikön.
Ensimmäisillä aukioloviikoilla KFC:ssä varmasti uteliaat käyvät, mutta entä sen jälkeen?
Kommentit (244)
Itsehän olen innoissani kyseisen puljun saapumisesta Suomeen. Englannissa asuessani söin siellä suht usein ja pidin kovasti. Kanafileitä rapsakassa kuorrutteessa ranskalaisten kanssa, hyvin maukasta.
KFC voi hyvin menestyä täällä, riippuu paljon, että millaisella menulla tänne tulevat.
Olen testannut KFC.n kolmessa maassa: Amerikassa oli todella hyvää, Englannissa menetteli, Kanadassa oli jälleen hyvää. Viimeisimmällä kerralla tilasimme ison kombon koko perheelle, jossa oli kanaa useassa muodossa, niitä ns.popcorn kanapalojakin, kastiketta, lisukkeita en tähään hätään muista.
Burger King oli suosikkini, kun asuin Lontoossa. Siellä oli ruoka valtavan hyvää. Täällä ranskalaiset ovat mielestäni hieman erilaiset, mutta niin on Mäkissäkin. Huomasin Tukholmassa 2019, että siellä on Mäkissä ihan erilaiset ja paljon paremmat ranskalaiset kuin meillä, sellaisia meilläkin oli silloin joskus kauan sitten.
En ymmärrä Hesen haukkumista. Juustohampurilainen on parempi kuin missään muualla, kurkkumajoneesi on taivaallista. Nykyiset ranskalaiset ovat sanonko mistä, mutta muutokselle ei mitään mahda. Taco Bell on perheeni suursuosikki, pidämme kovasti. Toki teemme tortilloja, tacoja ja quesadilloja paljon myös itse. Pidän siitä, että valinnan varaa riittää, kun haluaa syödä kodin ulkopuolella, eikä kaipaa pitkää sit down dinneria.
Vierailija kirjoitti:
KFC voi hyvin menestyä täällä, riippuu paljon, että millaisella menulla tänne tulevat.
Olen testannut KFC.n kolmessa maassa: Amerikassa oli todella hyvää, Englannissa menetteli, Kanadassa oli jälleen hyvää. Viimeisimmällä kerralla tilasimme ison kombon koko perheelle, jossa oli kanaa useassa muodossa, niitä ns.popcorn kanapalojakin, kastiketta, lisukkeita en tähään hätään muista.
Burger King oli suosikkini, kun asuin Lontoossa. Siellä oli ruoka valtavan hyvää. Täällä ranskalaiset ovat mielestäni hieman erilaiset, mutta niin on Mäkissäkin. Huomasin Tukholmassa 2019, että siellä on Mäkissä ihan erilaiset ja paljon paremmat ranskalaiset kuin meillä, sellaisia meilläkin oli silloin joskus kauan sitten.
En ymmärrä Hesen haukkumista. Juustohampurilainen on parempi kuin missään muualla, kurkkumajoneesi on taivaallista. Nykyiset ranskalaiset ovat sanonko mistä, mutta muutokselle ei mitään mahda. Taco Bell on perheeni suursuosikki, pidämme kovasti. Toki teemme tortilloja, tacoja ja quesadilloja paljon myös itse. Pidän siitä, että valinnan varaa riittää, kun haluaa syödä kodin ulkopuolella, eikä kaipaa pitkää sit down dinneria.
Muuten voin kompata tätä kommenttia, mutta Taco Bellin eväät ovat melko luokatonta. Teen itse parempaa.
Olen käynyt pariin otteeseen matkoilla, jos kaverit välttämättä halusivat mennä juuri tonne syömään. Ekan kerran tilattiin sellanen hervoton kanaämpäri, kolmesta henkilöstä vain yksi tykkäsi (se joka sen alunperin halusikin tilata.) Minusta ja toisesta kaveristani se kastike missä ne oli pyöritetty, oli pahan makuista, itse kanapaloissa ei ollut juurikaan lihaa vaan pelkkää luuta ja jänteitä, jotka oli sitten kuorrutettu oranssiin töhnään.
Pari muuta kertaa olen sitten tiennyt jättää nuo koivet väliin ja tilannut jonkun perushampparin. Ihan ok, kyllä sillä nyt yhden lounaan jossain lomareissulla korvasi, mutta en menisi uudestaan Suomessa. En ymmärrä hypeä, ei ollut mitenkään nyt niiiin hyvää, aika tylsä ja perus kanahamppari. BK:n vastaava on maukkaampi. Suomessa varmaan aterioiden hinnatkin ovat sen verran korkeita, ettei hinnan halpuus houkuta menemään sinne. Ja ehkä ihan hyvä niin.
Sama juttu Tacobellin kanssa. Kerta siellä riitti. Meksikolainen puolisoni tuumasi, ettei se moska ole oikeita tacoja nähnytkään. Jenkkien ''tacoja'', mutta meksilaiset eivät suostu moista edes syömään. Vertailun vuoksi tässä kuva oikeista, autenttisiata tacoista, jotka eivät ole uppopaistettuja tai lillu rasvassa: https://www.eatingonadime.com/easy-carne-asada-street-tacos-recipe/
Ei enää yhtään roskaruokapaikkaa Suomeen ja entisetkin pois!
Perinteistä kotiruokaa lisää ravintoloitten listoille. Perunamuussia, nakkikastiketta ja vaikka maksapihvejä tai järvikalakeittoa. Miksi ei oikea ruoka enää kelpaa kellekään, vaan mahat täytetään hamburilaisilla ja pitsoilla.
Voisi kyllä menestyä joissain kaupunginosissa. Miksi ei.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia hakisin jostain jenkkijätin ketjusta standardimössöä kun Suomesta löytyy lukemattomia hyviä paikallisia grillejä ja pieniä kotimaisia ketjujakin, kuten esim Barot's?
samanlaista standardimossoa nakyy siellakin olevan ja mitka hinnat!
Jos siellä olisi sama menu kuin Thaimaan KFC:ssä niin menestyisi varmasti. Valitettavasti siellä ei tule olemaan yhtään niistä annoksista joista pidän, joten jää käymättä. Jostain syystä tulista ruokaa ei Suomessa myydä missään, vaikka kysyntää olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia hakisin jostain jenkkijätin ketjusta standardimössöä kun Suomesta löytyy lukemattomia hyviä paikallisia grillejä ja pieniä kotimaisia ketjujakin, kuten esim Barot's?
Hampurilainen $10.5+ !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampurilainen $10.5+ !!
McDonaldsin Big Mac USAssa $4.69
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pärjännyt 80 maassa, kyllä se Suomessakin pärjää. Olen sen ikäinen että muistan hyvin kun sanottiin että hampurilaisketjut ei tule Suomessa pärjäämään.
Mäkki on tehnyt tappiota alusta asti..
Mikä niistä? Itse ketjun on aika vaikea tehdä tappiota, kun myyvät vain brandiä...
Kyllä mulle KFC maistuu paremmin kuin hampparit. Monikohan näistä veikkailijoista on edes maistanut? Veikkaanpa, ette kovin moni, ainakaan useampaa tuotetta.
Syökää kanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pärjännyt 80 maassa, kyllä se Suomessakin pärjää. Olen sen ikäinen että muistan hyvin kun sanottiin että hampurilaisketjut ei tule Suomessa pärjäämään.
Muistelen että olisi jo kerran ollut ja mennyt.
Helsingin Forumissa oli joskus aikoinaan,eipä siitä sen enempää…
KFC:ssä on hyvät mätöt. Haen heti mukaan isoimman ämpärin sitä tulisempaa versiota kun avaavat ovensa. Kaljaa kylkeen ja leffa pyörimään.
Ap ei ole ilmeisesti syönyt eikä tiedä mistä puhuu?
Tuo mausteisempi versio on varmaan suurimmalle osalle suomijunteista liian tulista mutta sitten voi aloittaa originalilla. On hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelen että olisi jo kerran ollut ja mennyt.
Helsingin Forumissa oli joskus aikoinaan,eipä siitä sen enempää…
Eikä ollut, oli eri firma.
Suomalainen on niin perso ylisuolatulle roskaruoalle että ei tuo voi kuin menestyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampurilainen $10.5+ !!
Persaukisille kaikki on kallista. Kannattaa käydä koulut kunnolla.
Touko Puuppanen kirjoitti:
Jos siellä olisi sama menu kuin Thaimaan KFC:ssä niin menestyisi varmasti. Valitettavasti siellä ei tule olemaan yhtään niistä annoksista joista pidän, joten jää käymättä. Jostain syystä tulista ruokaa ei Suomessa myydä missään, vaikka kysyntää olisi.
No ei ne Thaikkujen KFC:t kovin tulisia ole. Yhtä tulista saa Suomesta vaikka Taco Bellistä kun ottaa tulisimman vaihtoehdon. Erilaista ruokaa toki. Eihän thairuoka muutenkaan mitään tulista ole. On potkua kyllä hernesoppaan verrattuna mutta on niitä tykimpiäkin pöperöitä muiden keittiöissä. Thaimaassa aina ravintolassa kysyvät kuinka tulista haluan. Aina olen vastannut että sellaista kuin thairuuan kuuluu olla.
Jes. Meillä on jo toivottu tuon avautumista. Toivottavasti käyttävät kotimaista kanaa tuotteissaan. Chitir avasi täälläkin ja pari kertaa tuli kokeiltua, mutta epäilyttää, kun he käyttävät ulkomaista kanaa.
Kanan syöminen on lisääntynyt Suomessa paljon. Myös muslimit tykkäävät varmasti asioida tuolla.
Miksi ei söisi hampparin sijaan kanaa? En siis näe syytä miksi ei menestyisi siinä missä muutkin pikaruokalat. Onhan tuo sentään hiukan eri konsepti kuin Hese, Mcdo, Burger King, Rolls jne. joille kaikille näyttää riittävän asiakkaita.