^^^^TAMPEREEN SYYSKEIJUT 06-treffit ^^^^
Ajattelin avata tän keskustelun tähän,voidaan sopia tapaamisista ja muutenkin höpöttää paikallisia asioita :)
Femmis
Kommentit (37)
mä oisin kyllä innolla tapaamassa jo ennen vauvaakin,sitten kun taas ihan hetkeen tiiä kuin osaa lähtee.Onko sulla Ritu muita lapsia?Mullahan on jo viisi muksua,tosin kolme niistä koulussa ja kahden kaa oon kotona.
FEMMAMAMMA:Kiva kun avasit tällätteen pinon meille, niin ei tartte kaikkien muitten lueskella meijän tapaamis/kotiseutu juttuja :))
Mukava myöskin kuulla, että syyskeijuja asuu täällä linnainmaan suunnalla muitakin, ajattelinkin että niin täytyy olla, koska nään täällä paljon isoja ja IHANIA masuja liikkumassa :)
itestäni sen verran voisin kertoilla, että en ole ihan paikkakuntalaisia, vaan kotoisin pohjanmaalta ja tänne muutin miehen kanssa/perässä vuosi sitten
Ollaan kyl miehen kanssa tunnettu jo monta vuotta toisemme, kun opiskeltiin samaa kaupallista alaa pohjanmaalla. Olen viihtynyt todella hyvin täällä tampereella ja varsinkin nyt, kun muutettiin keskustasta tänne itä-treelle! :) hyvä paikka kasvattaa lapsia.
Mullekin kyl passaisi se tapaaminen jo nyt ennen synnytystä, vointi on ihan sopiva, vielä toistaiseksi sellaiseen, joten ilmoitelkaahan muutkin mitä mieltä olette.
Mukavaa, että muilla on jo lapsosia, olisi kiva kuulla kokemuksiakin erinäisistä asioista, kun itselle tulossa ensimmäinen :))
käykö joku muukin neuvolassa ja perhevalmennuksissa linnainmaan neuvolassa?? huomenna olis taas perhevalmennusta illalla.aiheena imetys, joka mua ainakin kiinnostaa niin paljon, kun kokemusta kerran ei ole!
Vielä kerran, tosi mukava tämä pino :))
Manta ja onni 32 plus kuus
voi eih, oon kutsunu sua FEMMAMAMMAKSI ;)) NO HYVÄ LUKIHÄIRIÖ MULLAKIN ISKENYT,HEH :)
...tämä pino!! :) Olisi kyllä mukava nähdä, mutta niin kuin aikaisemmin jo kirjoittelin en uskalla mitään juuri nyt luvata kun on ollut tämä lepokehotus päällä. Mutta synnytyksen jälkeinen tapaaminenkin olisi kyllä kiva juttu, siihen sitten voisin ainakin osallistua mikäli kaksosten kanssa pääsen mihinkään liikkumaan ;)
Minäkään en ole syntyperäinen Trelainen, nyt syksyllä tulee 10v.kun olen tänne muuttanut pieneltä paikkakunnalta Pohjois-Pirkanmaalta. Nyt asustellaan siis Hallilassa, mutta alkuvuodesta olisi tarkoitus muuttaa Hervantaan. Äitiysneuvolassa oon käynyt Hervannassa ja nyt jokusen kerran lääkärillä/ultrassa äitiyspoliklinikalla. Se on muuten kyllä sellanen paikka jossa joutuu AINA odottamaan! Muuten kyllä oon ollu tyytyväinen.
Eipä kai tässä tällä erää muuta - palaillaan!
:) elaine + pikku possut rv 33+1
Kiitos Femmammalle, että tartuit toimeen ja perustit oman pinon. :)
Minä olen varsin laiskasti kirjoittanut syyskeijuihin, mutta hengessä olen kovasti ollut mukana koko ajan. Omasta puolestani ehtisin myös hyvin tavata vielä ennen vauvaakin, jos saataisiin nopeasti tapaaminen pystyyn. Toisaalta äitiyslomani alkaa ensi viikon jälkeen 21.8., ja sitä ennen en kyllä oikein ehdi minnekään. Kuka rohkenisi ehdottaa jotain päivää? ;)
Kerronpa itsestäni sen verran, että asumme siis Ruotulassa tai Huikkaassa tai mitä tämä nyt onkin. Heti Kissanmaan takana kuitenkin. Olen paljasjalkainen tamperelainen, länsipuolelta alun perin kotoisin. Vanhemmat asuvat siellä vieläkin.
Perheessä on ennestään yksi 2,5-vuotias tyttö. Toisen saaminen jännittää vähän eri tavalla kuin ekan, kun ei voi tietää, kuinka esikoinen muutokseen suhtautuu. Hän on kovin herkkä ja arka, enkä usko, että heittäytyy ainakaan " väkivaltaiseksi" , mutta äitin sylistä saattaa tulla pula. Saa nähdä nyt sitten.
Olisi muuten kiva kuulla laskettuja aikojanne, jos vaikka satutaan huonekavereiksi Taysissa. :) Omani on 25.9.
höyris 33+3
Yksi paljasjalkainen tamperelainen syyskeiju ilmoittautuu mukaan. Tosiaan tällä hetkellä asustellaan Iidesrannassa kahden pojan (3v. 3kk ja 2v. 1kk) ja miehen kanssa. Kolmannen poikamme laskettu aika olis 16.9, mutta sais toki tulla aiemminkin..
Mä olisin myös valmis tapaamaan jo ennen synnytystä.
Andoliniska 34+5
Mulla laskettuaika 29.9 ultran mukaan,mutta neuvolan mukaan jo 22.9 :) sais jo tulla ennemminkin :)
manta ja onni 32 + 6
Ilmoittautuisin kanssa mukaan tapaamiseen ennen tai jälkeen synnytyksen.
Asumme hyhkyssä eli pispalan vieressä.
Minäkään en ole ihan syntyperiä Tamperelainen mutta kuitenkin Lempäälästä mikä on ihan Tampereen vierellä.
Laskettuaikamme on 23.9
Terkuin: Leena 33+ 5
mäkään en oo paljasjalkanen vaan 5v asunu,Lahdesta tultu miehen perässä tänne...
No otetaanko härkää sarvista ja ehdotellaanko jo ensi viikkoa tapaamiselle,ainakin niiden kaa ketkä on kotona?ja sit ku työssäkäyvätki jää lomille niin otetaan uusiksi.Mitäs se haittaa vaikka olis joka viikko treffejä?Kivahan se ois saada mahamiitti jonnekkin,sais ihmiset katseltavaa :)
Kävin muute Tayssis tänään,tapasin jo neljännen eri lääkärin siel.Et ei siel ainakaan mitään henkilökohtaista suhdetta pääse tulemaan.
Niin ensi viikko...ehdotan torstaita ihan suoriltaan-että kerkiän itse toipua siitä kun ipanat aloittaa koulun ja neiti kerhon =D kellon aikaa voi joku muu ehdottaa ;)
Mun la muute 12.9 eli 35+2 nytte...saas nähä käynnistelläänkö taas ajoissa niinko tän diabeteksen takii vähän tuppaa olemaan...
niin ne ketkä käyttää mesee voi ottaa yht. mun mese on hanhiemo72 at msn.com
silleenkin voidaan sit sopia tapaamisia.
Käväsin tuolla meijän keijujen puolella jo kirjoittelemassa..
Kohta pitää kiirehtiä perhevalmennukseen neuvolaan, tänään on aiheena imetys, mukavaa! :) näin kokemattomalle mammalle ainakin se on todella mielenkiintoista, koska imettää aion, jos vaan maitoa piisaa ja uskon että piisaa, on nuo tissit sen verran isot ja maitoa on herunut jo aika monta kuukautta..että näin tuli kerrottua tämä maidontuotanto ;)
Mullekin voi kirjoitella mesen kautta, laitoin ainakin pyynnön heti meneen femmammalle:) mut en viittis täs ilmoitella osotettani, kun siinä ilmenee mun ihan koko nimeni :)) kun ei tiedä ketä kaikkee tääl käy näit lukemassa..mut jos teil muilla on mese käytössä ja teil on sellaset osotteet, jotka voitte pistää tänne, niin laittakeehan.Käyn nappaamassa ne sit täältä talteen:)
Mullekin passaa tuo ensviikon torstain tapaaminen.Hassua voi olla, kun ihmiset saa katsella meitin masuja :)
nyt perhevalmennukseen ja sen jälkeen vielä kaupungille, siellähän on tänään se tapahtumien yö;) saas nähdä kuinka kauan mun tapahtumien yö vaan kestää..voip olla et lähtö kotia on edessä hyvinkin pian.Mut yritetään kumminkin!
Manta ja onni 32 plus 6..ei mene nämä viikot eteenpäin..eih..
jos ei nyt kummia tapahdu ennen sitä. Tosin meillä on rakennusprojekti kesken ja miehen työt alkaa taas maanantaina...
Femmamma: On minulla yksi 2v 2kk tyttö entuudestaan.
Jos sellaisiin treffeihin päädytään, että lapsia tulee mukaan niin olisi varmaan meidän neidillekin kivaa ajanvietettä:)
Omaa napaa sen verran ajattelen, että jos olo on oikeen väsy ja tukala niin en lähde enää ennen synnytystä..
Jossittelua toisen perään;)
Olen kotoisin Ylöjärveltä ja täällä Annalassa ollaan asusteltu nyt reilu kolme vuotta. Sitä ennen siellä täällä pitkin Tamperetta ja Nokiaa.
Mutta pidetäänhän pino pystyssä:)
Ritu 36+6
niin piti sanoo että käyn juu Linnainmaan neuvolassa ja mun terkka on marketta.
tapaamisesta että tavataan vaan sillee et lapsetkin voi ottaa mukaan,mulla on semmonen juur heinäkuun lopussa 2v täyttäny poika ja isosiskonsa(seuraava sellanen) tulee 5v ny elokuus,niiden kaa miilustettas sit torstaina-johonkin-ja johonkin kellonaikaan....eli?????
Käviskö ihan Tammelan puisto/Sorsapuisto?Aamupv?Siitä vois hilpasta sit joko Tullille taikka heseen öhöm...haukkaamaan välipalaa ;)
Ritu,mitään ku mukaan vaan,se tekee hyvää ku pistää runkoon vauhtii.
Vaikka eipähän sitä voi enää taata yhtään milloin lähtö napsahtaa kohdille.Musta sit ainakin tietää kun en oo mesessä että eukko on sairaalassa,tosin Tayssis on se tietsikka kahviossa jonka kautta varmaan tiedotus tulee hyvinkin pian :) Viimeks v 2004 se oli kyllä pelastus kun pojun kaa jouduttii olee 5pv sairaalas kun mulla tää diabetes ja vauva olikin lasten tarkkailus koko sen ajan,niin viihdytin itseeni koneella.Oli muuten hyvä kuntokuuri kun ensin tulee osastolta alas(no hissillä sentää) sitte palloilee siel käytävillä ja montakohan kertaa päivässä sitä sitten raahusti sieltä ensin yksi kerros alas rappusii ja sitten kirran läpi sinne vauvojen tarkkailuun ja takasin ruoka-aikoina vaan.
No jooh siis ehdotelkaa,kommentoikaa tota tapaamista...ja silleen.
Mä täällä kuuntelen näitä miltee säännöllisiä kivuttomia suppareita jotka alkoi tänään mun pikakävely-session tuloksena polilla :)
Mulle ainakin käy torstai ihan vallan mainiosti ellei mitään suurempaa tapahdu.
Terkuin: Leena 33+5
täällä vaan vielä valvoskellaan..hohhoijakkaa!
Tulin vasta kaupungilta, kun halusin kerrankin viettää aikaa ulkona kavereitten kanssa, kun oli niin ihana ilma ja terassilla istuessa ja limpparia/jätskiannosta syödessä oli niin mukavaa, kun ei ollunna tupakansavua tms.
vielä tämä keiju siis jaksaa mennä viipottaa, vaikkakin aika hiljakseltaan kävellen ja välillä istuen ja vessassa ravaten;)
mäkin käyn juu linnainamaan neuvolassa ja tänään oli se perhevalmennuskin:) Imetysasiaa siellä oli ja mukavaahan se oli saada uutta tietoo asiasta.
Mietin et kukakohan niistä onkaan se marketta..tuttu nimi!!hmm..mä itse käyn teijalla siellä :)
tapaamisesta sen verran, et ilmoittaudun mukaan kans, jos ei kummempia satu/tule eteen.ja sopii hyvin mullekin toi paikka, tosin bussi jättää siihen koskipuistoon, mut siit onkin sitte lyhyt matka mihkäpäin vain..käytätkö sä femmamma koskaan näitä meijän paikallisbusseja eli 18 tai 16? :) me asustellaan täs vähän niinku leinolan puolella/holvastin puolella enemmän..en oikeen itekään tiedä mitä aluetta tämä on tarkalleen..:)) ja mukavaa, jos tuotte jälkikasvunnekin mukaan tapaamiseen.Kiva niihinkin tutustua:)
nyt unten maille, kun niin masu kovistelee/supisteleekin jopa ihan pikkuruisesti.
Hyvää yötä!
Manta ja onni 33 tasan!! :)
Mä en tosiaan vielä ensi torstaina pääse, kun pitäisi töitä paiskia toiseksi viimeistä päivää. Jos sovitte uusia tapaamisia, niin mielelläni tulen mukaan myöhemmin. Meseä en oo opetellut käyttämään ;), joten jos ilmoittelette täällä, niin hyvä!
Tää istumatyö alkaa pikkuhiljaa tuntua aika ahistavalta. Lonkat paukkuu heti aamusta ja niskat on jumissa. Selästä nyt ei kannata edes puhua. Sitkeesti aion kuitenkin ensi viikon vielä painaa, että saa vähän vielä rahaa ennen tuille siirtymistä. Oon freelancer ja teen töitä ikään kuin " urakalla" , eli mitä enemmän teen, sitä enemmän tienaan ja tekemättäkin voin olla.
No mut, pitää jatkaa. Ja hups, pino nousi taas ykköseksi. :)
höyris 33+4
tamperelainen myös! ehdin koneelle muutaman kerran viikossa, välillä useamminkin, mutta näin helteillä ei jotenkin ole voimia hakeutua naputtelemaan..
tammelassa asutaan, ja laskettu aika on 19.9.
tyttö vissiin tulossa ja melkoisen pieni, tuntui että valmennuksissa kaikilla on ollut kovin isot masut, mutta ehkä tämä vain on sitten tällainen pikkuversio :)
t. hanna rv 34+3
siis jos me nyt ajatellaan sitä Tammelan puistoo,niin bussi 16 ainakin ajelee siit ihan ohi,siis sitä Itsenäisyydenkatuu,Bonus-kirppiksenkin ohi jne,eli ei tarvii koskipuistoon asti mennä.Pikku-kakkosen puistoon jos menee niin silloin pitää koskipuistoon asti mennä.Ja mä siis käytän harvakseltaan busseja yleensä,se on sit toi 16 millä ajelen kun menee tästä Piettasenkadulta miltee nokan eestä,mutta yleensä ajelen vaa omalla biilillä.
Tänään oltiin taas Tohlopissa uimassa,meijä muksut on aivan lovena tohon Tohloppiin ja onhan se ihana hiekkaranta.Mäkin oon käyny siel nyt uimassa vieläkin.
Marketta ottaa vastaan ekassa huoneessa.tänään kävin taas nla:ssa,nyt lekurilla joka tsekkas paikat .Nihkeetä-ei enteile sitte yhtään synnytystä :S
No eipä haittaa,olo on niin hyvä ja mahan kaa pääsee loistavasti menemään(ja tää mammahan menee) niin että ei valituksen aihetta sen puoleen.Huomattavasti vaikeampaa se on sitte vauvan synnyttyy...
Sä et oo manta vissii ollu viel yhtää mesessä yhtäaikaa mun kaa,ainakaan en niinko hoksaa sun nimee listassa vaikka oon viime päivinä hyväksyny ainakin 3-4 uutta meseeeni....
Krooh,mut kyllä nyt jo väsyttää...iltapalaks pitsaa Lidlistä haettii rannalta tulleesa,nami
just oltii tammelan leikkipuistossa nyt illalla rantsusta tullessa :))))
ja sitähän mä ehdotin tapaamispaikaksi
niin käykö toi puisto,ja vaikka ap klo 10.30?
Luin koko pinon syyskeijuissa ja sittenhän ei enää muistanut kuinka paljon siellä oli Tamperelaisia. Täällä siis ilmoittautuu yksi. Asumme Annalan perällä vielä toistaiseksi ja loppuvuodesta siirrymme vähän lähemmäksi kaukajärveä.
Synnytyksen jälkeinen tapaaminen kuulostaisi oikeinkin mukavalta joten olen mukana suunnittelussa:)
Ritu 36+5