Tissi suussa ja niskat jumissa
menee meillä yöt. Poika puoli vuotta. Kiinteitä menee jo 4-5 päivässä ja korviketta päälle. Noin kuukauden on nyt ollut yöllä meininki se että noin klo 02-03 vauva herää ja siitä eteenpäin suostuu nukkumaan vain tissi suussa, jota kyllä myös imee reippaasti ainakin puolisen tuntia kerrallaan. Kun nänni putoaa suusta niin herää heti ja sama alusta. Nyt alan olla aikalailla kypsä, itse ei saa nukuttua ja selkä ja niska aivan jumissa. Haluaisin jo lopettaa imetyksen mutta maitoa tulee enemmän ja enemmän tätä menoa. Onko jollain samanlaisia kokemuksia? Onko paras lopettaa kertaheitolla yötissuttelu? Tutti ja silittelyt ei auta mutta ei ole ruuti riittänyt muuhun kuin tissin antamiseen mutta ei kai ole muuta vaihtoehtoa kuin " muutaman" yön unikoulu?
Kommentit (2)
kiitos, näin ajattelinkin tehdä mutta sitä saa vaan mielellään kuulee vahvistusta sille että on menossa oikeaan suuntaan. Viime yö oli taas sitä samaa. Moni on sanonut että kun kiinteät lisääntyy ja niitä antaa tankaten iltapainotteisesti niin yöllä nukutaan. Ei meillä... Poika syö tosi paljon ja reippaasti, sillä ei ole vaikutusta.
Viikonloppuna kun mies on kotona niin päätettiin lopettaa yösyöminen kertaheitolla, taidan mennä toiseen huoneeseen nukkumaan.
Kiitos neuvosta :-)
Mikään imetysspesialisti en ole (9 kuukauden imetyskokemus kahdesta lapsesta), mutta itse lopettaisin yötarjoilun. Eikös jossakin opuksissakin mainita, että puolivuotiaana ei tarvitse lapsen enää yöllä syödä. Muutenkin tuntuu, että tissittely on pojallesi vain tapa.
Itse jättäisin heti yötarjoilut. Yrittäisin tyynnytellä yöllä tutilla tai vaikka silittelyllä. Viereen ottaisin, jos ei nuo auttaisi. Luultavasti vauva pistää kovastikin aluksi vastaan, mutta sitkeästi vain jättäisin rinnan tarjoamisen, vaikka se aiheuttaisikin muutaman unettoman yön.
Kokeneemmat voivat neuvoa vielä. Meillä on molemmat lapset olleet loistavia yönukkujia eivätkä ole tissiä kaipailleet 3 kuukauden rajapyykin ylittämisen jälkeen (*koputtelen tässä samalla puuta*).