Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako teidän elämää, kun kahvilat ja ravintolat ovat kiinni?

Vierailija
10.03.2021 |

Mun tekee mieli mennä just nyt tiettyihin kahviloihin ja tiettyihin paikkoihin syömään, kun tietää ettei pääse ainakaan kolmeen viikkoon. Taidan olla masokisti siinä mielessä.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kävin paljonkin baareissa ja kahviloissa ja ravintoloissa, mutta nyt olen viimeksi käynyt ulkona joskus viime kesänä. En usko, että tulen koskaan enää käyttämään mitään palveluita yhtä paljon kuin aiemmin (leikkaan hiuksetkin nykyään itse kotona), tapahtumat ja konsertitkaan eivät enää kiinnosta. Kotiin tilaan ruokaa tosin edelleen, joten kai sekin jollain lailla kansantaloutta auttaa.

Eli kyllä tähän "uuteen normaaliinkin" näköjään tottuu kun tarpeeksi aikaa kuluu, vielä viime keväänä odotin ravintoloiden ja baarien avaamista ja kesätapahtumia, nyt ei enää kiinnosta edes ajatuksen tasolla. Toimistollakaan tuskin tulen enää käymään kuin maksimissaan kerran, pari viikossa tämän jälkeen.

Vierailija
42/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. En ole koko korona-aikana käynyt ulkona syömässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään lailla. Sen verran resilienssiä ihmisellä pitää olla, että psyyke ei murru siitä, että ei voi tehdä kaikkea mitä haluaisi ja osaa keksiä itse muuta tekemistä (pandemian aikana turvallista tekemistä).

Vierailija
44/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, koska en ole käynyt ravintoloissa sitten alkusyksyn, kun tartunnat alkoivat taas kasvaa.

Mielelläni käyn taas, kun rokotteet saatu.

Vierailija
45/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en käytä muutenkaan.

Vierailija
46/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään lailla. Sen verran resilienssiä ihmisellä pitää olla, että psyyke ei murru siitä, että ei voi tehdä kaikkea mitä haluaisi ja osaa keksiä itse muuta tekemistä (pandemian aikana turvallista tekemistä).

Tässä kysyttiin, että "haittaako teidän elämää". Ei kukaan ole väittänyt, että kolmen viikon ravintoloissa käymättömyys aiheuttaa mitään psyykkeen murtumista. Kyllä kaikki keksivät muutakin tekemistä ja jos eivät keksi, niin sitten ovat tekemättä mitään. Kyllä se ravintoloiden sulkeutuminen voi silti haittaa aiheuttaa, vaikkei siitä psyykkisesti romahdakaan. Haitta voi olla suurta tai pientä, esim. sekin voi haitata kun ei enää voi pysähtyä kesken automatkan kahville huoltoasemalle, vaikka varmasti kahvin voi ottaa mukaan ja juoda autossakin, eikä henkilön elämä siitä sen suuremmin kärsi.

Itse olen huolissani enemmän kansanataloudesta kuin ihmisten psyykkisestä romahtamisesta, mutta toisaalta kun käyn töissä enkä elä tuilla, niin eipähän tulevat leikkaukset haittaa minua millään tavalla, eikä sinun logiikallasi tarvitse siksi haitata ketään muitakaan, keksiköön muita töitä tai tulonlähteitä kuin tuet.

Vierailija
47/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa. En muista, milloin olisin käynyt kahvilassa tai ravintolassa. En ainakaan 10 vuoteen.

Samoin. Kallista enkä muutenkaan pidä "turhasta" istuskelusta. Jos haluan nautiskella jotain extraherkkua ostan esim. pakastekakun tai paistopistetuotteita.

Vierailija
48/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä suuremmin. Rahaa säästyy.

Vierailija
49/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti käyn edelleen. Kahvilat ja ravintolat ovat kiinni vain osassa Suomea.

Vierailija
50/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Koronan takia ei ole rahaa kuitenkaan.

Vierailija
51/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa.

On jo periaate etten osta kahviloista törkeän hintaista kahvia. Kaupasta saa paketin samalla rahalla.

Vierailija
52/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meilläpäin on miltei joka paikassa take away -mahdollisuus. Sitä ollaan käytetty jo ennen "sulkutilaakin" silloin tällöin. Baarit ei kiinnosta, viimeksi kesällä kävin.

Vierailija
53/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuvitellut että suurin osa ihmisistä on päivällä töissä ja iltaisin joko lasten seurassa, harrasteiden parissa, tuttujen tai sukulaisten luona tai katsovat tv:tä tai ulkoilevat ym..

en ymmärrä mihin kahviloita tai ravintoloita tarvitaan ja kuka niissä käy ja koska?

Vierailija
54/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa.

On jo periaate etten osta kahviloista törkeän hintaista kahvia. Kaupasta saa paketin samalla rahalla.

Kahvia saa keitettyä kotonakin, mutta ihan parasta käydä hakemassa siihen kylkeen tuoreita munkkeja tai muita leivonnaisia silloin tällöin.

Vierailija
55/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen kuvitellut että suurin osa ihmisistä on päivällä töissä ja iltaisin joko lasten seurassa, harrasteiden parissa, tuttujen tai sukulaisten luona tai katsovat tv:tä tai ulkoilevat ym..

en ymmärrä mihin kahviloita tai ravintoloita tarvitaan ja kuka niissä käy ja koska?

Jos sinä et ymmärrä, niin moni muu kyllä ymmärtää.

Vierailija
56/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua haittaa niiden työntekijöiden puolesta ja haluan, että ne kahvilat ja ravintolat on pystyssä tulevaisuudessakin. Se on joidenkin ihmisten elinkeino.

Vierailija
57/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa, koska tässä kylässä suurinosa meidän lounaspaikoista pisti ovet säppiin, vain pizzaa yms saa takeawayna joten joutuu nyt sitten kantamaan eväitä töihin

Vierailija
58/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kiva että offiisin lounasravintola olisi pysynyt auki, toisaalta nyt pääsee hakemaan take-away safkaa pieniltä yksityisiltä.

Tosin offiisiin tuli enemmän rajoitteita, jos ennen oli yksi etäpäivä viikossa, nyt mieluiten väh kolme.

Vierailija
59/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaa, mutta pärjään (toivottavasti) ilmankin. Olen ollut koko talven poissa töistä, asun yksin, hoidan vain välttämättömät kaupassa käymiset itsepalvelukassan kautta, ystäviä olen nähnyt hyvin harvakseltaan, nytkin on mennyt kuukausi siitä kuin viimeksi olen ollut kenenkään oman läheiseni kanssa kasvokkain ja oikeasti jutellut jonkun kanssa muuta kuin perus "kiitos & hei" lätinät kaupassa ja "moi" naapurille. Joten minulle se että olen käynyt kerran viikossa jossain lounaalla tai kahvilla on ollut tärkeää oman mielenterveyden kannalta. En tietenkään mene paikkoihin jotka on tupaten täynnä mutta kun menee sen lounasajan loppupuolella niin usein muita asiakkaita on ollut lisäkseni vain kourallinen. Silti se, että näkee sen vaivan että pistää jotain siistimpää ylle eikä vain perusverkkareita mitä kotona ollessa käyttää, ja että saa istua edes sen puoli tuntia jossain muiden ihmisten lähellä on virkistänyt jälkeenpäin ja muutaman päivän on ollut oikeasti hyvä ja energinen olo, ennen kuin yksinäisyys alkaa taas puuduttamaan. Toki käyn päivittäin lenkillä ja muuten yritän pitää mielen virkeänä, mutta kyllä siinä on selkeä ero miltä pääkopassa tuntuu edes pienen sosiaalisen kontaktin jälkeen ja sitä tunnetta tulee enemmän ikävä kuin itse ravintolaruokia tai kahvilan hienoja latteja.

Vierailija
60/75 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niitä kahviloita ja ravintoloita olla joka kadun kulmassa niin paljon, että niiden kannattamiseen tarvittaisiin puoli Suomea? Vähempikin piisaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi