Haittaako teidän elämää, kun kahvilat ja ravintolat ovat kiinni?
Mun tekee mieli mennä just nyt tiettyihin kahviloihin ja tiettyihin paikkoihin syömään, kun tietää ettei pääse ainakaan kolmeen viikkoon. Taidan olla masokisti siinä mielessä.
Kommentit (75)
Haittaa ihan älyttömän paljon. Seinät kaatuu ja katto putoaa, kun ei pääse kahville kahvilaan. Kotona juotu kahvi on mentaalia onanointia ja siitä sielu hajoaa. Elämä on rikki.
Ei haittaa. Ei tässä ole ollut varaa eikä halujakaan istuskella kahviloissa tai ravintoloissa ennen korona-aikaakaan.
Sen sijaan suurta haittaa tulee aiheuttamaan se tilanne, kun Traficom asettaa koronanyrkin pyynnöstä busseihin matkustajamäärän rajoituksia. Sitä täällä ollaan puuhaamassa. On se sitten kiva, kun asuu syrjäkylillä, kunnolliseen edulliseen kauppaan matkaa useampi kilometri... Kävellenkö pitää ostoksilta palailla?
Siis se, että yhdessä isommassa kaupungissa on koronatapauksia liikaa, niin sen takia joutuvat sitten ympäryskuntien asukkaatkin kärsimään. No, tyypit sanoo vaan, että hanki auto, niin voit reissata sen minkä haluat ja kerkiät! Nää samat tyypit kun kiertää kaikki rajoitukset - viime kesänäkin reissasivat niillä omilla autoillaan pitkin ja poikin maata, vaikka koronan takia olisi pitänyt pysytellä lähinnä omilla paikkakunnilla, perustelivat menojaan sillä, että omalla autolla ja omassa porukassa ja ihan vaan mökillä ollaan...
Aha!
Ei haittaa. Ravintolassa syönti, lounaalla käynti yms. on ihan mukavaa puuhaa ja sitä tulee tehtyä silloin tällöin mutta kyllä ilmankin pystyy hyvin olemaan. Varsinkin kun take away ruokaa pystyy kuitenkin hakemaan niin vielä parempi. Siitä minä nautin.
Eilen pidemmällä automatkalla (työjuttuun liittyvä) haittasi kyllä kun joutuu syömään autossa ja aika monet taukopaikat on kokonaan kiinni niin pitää miettiä vessakäyntejäkin etukäteen.
Minua haittaa siinä mielessä, että nyt napsahti taas isolle määrälle ihmisiä joko lomautus tai työttömyys:/
En itse kuolet siihen, että en pääse raflaan tai kahvilaan, ruokaa voi kumminkin hakea mukaan ja sen aion tehdä tehdä.
Hallitus tuntuu tekevän rajoituksia ihan vain rajoitusten vuoksi, eikä sen mukaan mikä (rajoitus) olisi järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Haittaa jonkin verran koska asun Helsingin keskustassa ja tottunut ulkona syömiseen.
Hae ravintolasta noutoruoka ja mene puistonpenkille syömään😉
Vierailija kirjoitti:
Ulkonaliikkumiskieltokaan ei muuta mun arkea mitenkään, mutta onhan se nyt ihan sairasta, että sellaisesta edes keskustellaan ja sitä suunnitellaan. Eipä juuri taida olla taudin torjunnan kanssa paljoakaan tekemistä asialla. Ihan mielivaltaista touhua.
EU:n tukipakettiäänestys (=sannan komisaaripaikka) on tulossa eduskuntakäsittelyyn ja nyt kuuluu keskustella ulkonaliikkumiskiellosta eikä tukipaketista.
Kyllä tässä pelkää, että menetetäänkö yritys ja sitä möytä kaikki säästöt ja terveys.
T. Ravintolan omistaja
ei haittaa mitenkään, en ole noissa käynyt muutoinkaan.
Kotona on viinahuone, jossa 378 pulloa konjakki, viski, rommi, votka ja likööri valikoima ympäri maailmaa koottuna. Saa kapakka tunnelman kun siihen huoneeseen menee.
Sain perintönä nuo jo parikymmentä vuotta sitten, ei ole huvennut kuin ehkä 20 pulloa maistellessa, pari olen antanut lahjaksi.
Ruokapuoli hoituu oikein hyvin kotona.
Ravintola-alan edustajien jatkuvaan valittamiseen kyllästyneenä päätin lopettaa niiden palvelujen käytön kokonaan. Eli ei haittaa ollenkaan.
No ennen koronaa kävimme viikonloppuisin ravintolassa syömässä. Olihan se mukavaa..
Kolme viikkoa olisi vielä ok, mutta itse asun Lontoossa ja täällä on nyt kolmas lockdown meneillään ja ollut kuukausikaupalla kaikki ravintolat, kahvilat ja non-essential kaupat kiinni. Kyllä pikkuhiljaa olisi tarvetta etenkin kampaajalle ja sopivia kenkiäkin on todella vaikea ostaa netistä...
Eipä juuri haittaa. Harrastan ruoanlaittoa ja työlounaat teen muutenkin mielelläni itse. Ravintolalounaan hinnalla saa hyvälaatuisia raaka-aineita todella hyvään lounaaseen, jonka voi valmistella edellisenä päivänä lämmittämistä vaille valmiiksi.
Ostan hyvät leivokset kotiin ja keitän kahvit
En ole koskaan käyttänyt ravintoloiden tai kahviloiden tarjoamia "palveluita" mihinkään.
Ruokaa voi ostaa lähikaupasta ja kokata itse kotona ateriat.
Tein miehelle eväät töihin kun ei pääse syömään. Kyllähän sitä ravintoloissa ja kahviloissa tulee löytyä jonkin verran mutta toki nyt korona aikana on vähentynyt huomattavasti. Tämä 3 viikon sulku ei tee tuskaa. Varmasti take away ruokaa haemme muutaman kerran.
Ei. En ikinä käy ulkona syömässä. Hesessä käyn ehkä 2 x vuodessa ja aina ostan ruoan mukaan.
Kahvilat mielestäni niin kalliita, että en ole niissä muutenkaan raaskinut käydä kuin kerran neljässä vuodessa.
Ravintoissa tulee käytyä kyllä syömässä, mutta useimmiten esim. kiinalaista ja intalaista tulee vaan haettua mukaan. Hienommista ravintoloista tuntuisi oudolta tilata kotiin, en tiedä voiko edes? Joka tapauksessa, fyysisesti ravintolassa tulee syötyä joka toinen tai kolmas kuukausi. Eli pärjään kyllä kolme viikkoa.
Baareissa/ yöhkerhoissa en ole tainnut käydä kertaakaan viimeisen kolmen vuoden aikana, ikää on sen verran jo, etten kiinnosta sellainen. Juon mieluummin kotona/ ystävien luona/ mökillä/ juhlissa/ ravintolassa sen muutaman lasillisen viiniä mitä joskus tekee mieli.
Summasummarum, eipä juurikaan vaikuta minuun henkilökohtaisesti.
Ei vaikuta mun päivän tekemisiin tai lähiviikkojen suunnitelmiin. Käyn ravintolassa kerran vuodessa ja kahvilassa kerran viidessä vuodessa.
Mutta muuten tälläinen touhu haittaa ja tämä tulee vaikuttamaan tavalla tai toisella meidän kaikkien elämään. Älkää sitä unohtako.
Ulkonaliikkumiskieltokaan ei muuta mun arkea mitenkään, mutta onhan se nyt ihan sairasta, että sellaisesta edes keskustellaan ja sitä suunnitellaan. Eipä juuri taida olla taudin torjunnan kanssa paljoakaan tekemistä asialla. Ihan mielivaltaista touhua.