Haittaako teidän elämää, kun kahvilat ja ravintolat ovat kiinni?
Mun tekee mieli mennä just nyt tiettyihin kahviloihin ja tiettyihin paikkoihin syömään, kun tietää ettei pääse ainakaan kolmeen viikkoon. Taidan olla masokisti siinä mielessä.
Kommentit (75)
Kahvila juttu vähän haittaa mutta ravinteleista en piittaa pätkääkään. Ehkä kerran kaksi käynyt ravintelissa elämäni 55 vuoden aikana. Kumpikaan kerta ei ollut mitenkään ihmeellinen. Samaa kuraa saa kotonakin mutta n. 10x halvemmalla. Kahvilassa tykkään käydä sillon tällön. Ihan vain seurata ihmisvilinää ja hörppiä siinä kunnon kakkukaffeet samalla. Kentie turinoida tutunkin kanssa. No, nyt se on kiellettyä eliootellaan - no, vaikka kesää kenties. Jos sillon olisi edes sallittua... Viimekesä ihan ok.
Ei haittaa, tilataan kotiin.
Toivottavasti kesällä kuitenkin pääsisi kahviloihin ja terasseille.
Minua haittaa. Olen käynyt lähes päivittäin.
Ei haittaa. En tykkää maksaa kahvikupillisesta kahvipaketin hintaa. Ammattileipurit tekee tosi mauttomia leivonnaisia ja nekin kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti käyn edelleen. Kahvilat ja ravintolat ovat kiinni vain osassa Suomea.
Sama. Täällä jotkut ravintolat ovat laittaneet paikan kiinni ja remonttiin, mutta osa taas jatkaa toimintaa rajoitetuin aukioloajoin ja henkilökuntamäärin. Suosikkipaikassani voin käydä lähes normaalisti (menee aikaisemmin kiinni). Yritän tukea suomalaista yrittäjyyttä aina kun mahdollista.
No kyllähän se haittaa. Normaalisti tulee käytyä ehkä kerran viikossa lounaalla, kerran viikossa hotelliaamiaisella, samoin kahvilassa kakkupalasella ja myös paikallisessa pizzalla.
Noutopizza vielä menee mutta ei oikein muuta voi korvata noutoruoalla. Ja onhan mukava nähdä ihmisiäkin. Asutaan alueella jossa ei ole tartuntoja juurikaan ollut mutta kun muualla sairaanhoitopiirin alueella on niin täytyy kärsiä.
Minua itseäni ei haittaa, koska hyvin vähän käyn. Voi muutenkin mennä helposti kolme viikkoa käymättä ravintolassa tai kahvilassa. Baarien sulkeminen vaikka kokonaan ei olisi ongelma, koska käyn ehkä kaksi kertaa vuodessa.
Mies taas tekee liikkuvaa työtä ja käy lounaalla työpäivinä. Hänelle tämä on haastavampaa, ikävää syödä autossa takeaway ruokaa.
Yrittäjille tämä on toki ikävää, toivottavasti jotenkin selviävät tämän yli. Luultavasti kolmen viikon päästä edelleen ainakin jotain rajoituksia jatkuu. Tuskin tilanne siinä ajassa merkittävästi paranee.
Ei. Maalla asuva perhe, 4 lasta kotona.
Kylältä löytyy kapakka, jossa kävin pari kertaa vuodessa => ei big deal.
Löytyy myös kebabbila ja grillikoppi.
Noista saa tarvittaessa noutokänkkyä edelleen.
Ei haittaa, en kåy kahviloissa tai ravintoloissa muutenkaan.
Ei erityisesti haittaa. Jaksan kyllä olla 3 viikkoa käymättä tai vaikka pidempäänkin. Ruokia voi edelleen tarvittaessa tilata tai hakea kotiin ymmärtääkseni. Olen kyllä käynyt työpäivinä lounasta syömässä välillä korona-aikanakin viime kesän jälkeen.
Ei haittaa vaikka näin jatkuisikin.
Mä ainakin olen ollut iloinen siitä, että korona-aikana kaverit ovat lopettaneet sen jatkuvan "hei mentäiskö lounaalle/kahville"- ehdottelun.
Oon tarkan euron tyttö enkä vaan voi olla miettimättä, että sillä lounashinnalla saisin tehtyä koko päiväksi paremmat ruuat itse (tuoreista aineista, en mistään tukun valmiista kamasta) ja haudutetun teekupin hinnalla ostan koko pussin samaa tavaraa.
Lisäksi kotini on viihtyisä ja mielummin keskustelisin ne henkilökohtaiset asiat ilman ulkopuolisia korvia ympärillä. Mut toisille se näyttäytyminen tuntuu olevan tärkeämpää kuin yhdessä vietetty aika ja se mukaan ronkuminen jatkuvaa.
Ei pätkän vertaa. Kahvilassa olen käynyt viimeksi yhdeksän vuotta sitten. Ruokaravintolassa tulee käytyä max yksi kertaa vuodessa pikkujoulujen merkeissä ja viinaa olen ollut viimeksi kittaamassa 13 vuotta sitten.
Ihan turhia laitoksia ja kuitenkin niitä on suuremmissa kaupungeissa vieri vieressä.
No ei käytännössä haittaa eikä vaikuta olemiseeni, kun lopetin lähes kaiken menemisen ja kuluttamisen yli vuosi sitten, mutta kyllä mua ahdistaa tämä. Joskus ennen tapasin käydä silloin tällöin kahvilla ja syömässä, sitä nyt muistelen että millaista se olikaan.
Ei haittaa. Wolt on keksitty ja ainakin vielä eilen oli kaikkien lähialueen mun suosikkiraflojen keittiöt auki.