Kuinka paljon teillä menee ruokaa roskiin?
Välillä ihmetyttää, että tuleeko tosiaan kaikki ostettu ruoka syötyä. Joillekin ei kelpaa sama päivällinen seuraavana päivänä, niin meneekö tähteet surutta roskiin? Syödäänkö teillä lautaset tyhjiksi vai kipataanko puolet pois?
Kommentit (31)
Hävettää sanoa mutta masennuskausina menee jonkin verran roskiin kasviksia, jotka ehtii pilaantua kun en jaksa tehdä muuta kuin voileipiä ruuaksi.
Ei mene ruokaa roskiin, kun tilaan ovelle paikalliselta luomutoimittajalta laatikon, jossa on 5 päivän ruoan ainekset ohjeineen. Kaikki menee, mikä tulee, mausteita myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipää menee jonkun verran roskiin.
Kannattaa laittaa leipäpussi pakasteeseen ja sulattaa sieltä vain sen verran kuin päivässä tai kahdessa menee leipää.
Olen liian laiska tähän.
Mä pakastan jos jää riisiä tai pastaa, siitä helppo heittää sit pannuun ja jotain muuta jämää lisäksi voi kaivella kaapista eli en pistä hukkaan😊
Komeron periltä löytyi perunajauhopussi, parasta ennen vuosituhannen vaihde. Tuoksu epämääräinen. Sen heitin pois raskain mielin.
Kaikenlaista menee, aika paljon kai. Ostan jotain ja ajattelen kokkaavani tai syöväni sen mutta ei teekään mieli.
Roskiin ei mene mitään, kompostiin joutuu jotain. Leipää meillä tuppaa jäämään aina. Syödään vähän joten kokonainen leipä on monesti liikaa eikä aina jaksa syödä paistopisteiden leipiä/sämpylöitä joita voi itse valita tietyn määrän. Pastaa tulee joskus keitettyä liikaa, tai riisiä. Muuta menee kompostiin todella vähän.
Oon viime aikoina koittanut vähentää ruokahävikkiä eikä nykyisellään mene mitään haaskuun oikeastaan lainkaan. Mietin tarkkaan mitä syön viikon aikana enkä osta hetken mielijohteesta kaappeja täyteen tai hamstraa aletuotteita joita en ehdi syödä viimeiseen käyttöpäivään mennessä. Koitan myös rajoittaa turhaa kaupassa hyppäämistä ja tehdä koko viikon ruokaostokset kerralla.
Esimerkiksi eilen illalla meni neljän leivän reunat roskiin, aamupalalla meni muroja pari lusikallista ja maitoa varmaan 3dl, päivällisellä meni hampurilaisen puolikas roskiin, päivällisellä meni 5 pinaattilettua, näköjään täysi raejuusto paketti kun ei kukaan muistanut takaisin jääkaappiin laittaa, välipalalta meni melkein yksi paketillinen nuudeleita roskiin.
Kannattaa laittaa leipäpussi pakasteeseen ja sulattaa sieltä vain sen verran kuin päivässä tai kahdessa menee leipää.