Mistä köyhille ruokaa jos ruokajonot lopetetaan ulkonaliikkumisrajoituksen ajaksi?
Kommentit (132)
Yksi juttu kun menee metsään missä on valmiina grillauspaikka sitä kannattaa käyttää niin että ottaa avustusmakkaraa mukaan enemmän ja muutakin niin kokkailee siellä jakamalla sen yhdessä tai muille.Ulkoilmassa makkara maistuu. Voitte kerätä kuivia risuja ja käpyjä ympäriltä kuivumaan suojaisan paikkaan seuraaville.Sopii hyvin liikunnaksi löydä ulkona. Ja ruokkia vaikka juoppoja tai narkkareita joita on joka paikassa .
Jätät sen yhden tatskan ottamatta ja ripsihuollon väliin. Sillä rahalla voit ostaa ruokaa ihan kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa niillä rahoilla, mitkä menee viinaan ja alkoholiin. Tulevaisuuden varalle muuttaa halvempaan asuntoon. Itse olen työmarkkinatuella, toimeentuella ja asumistuella. Saan noin 1100€/kk. Vuokran ja laskujen jälkeen jää ruokaan satanen per viikko. Kyllä sillä syö jo herkkujakin.
Et osta koskaan vaatteita, kenkiä, kodintarvikkeita ym.? Eikö siitä satasesta per viikko mee kaikki menot? Mulla katoaa jo ei reseptillä hankittaviin apteekkimenoihin pitkä penni. Särkylääkkeisiin, tippoja silmien kuivuuteen, couperosavoide jne. Sitten haet kahvit, veskipaperit, shampoot ja muut, ja äkkiä ruokaan onkin oikeasti vain koko viikoksi muutama kymppi. Ja siitäkin muutamasta kympistä koittaa aina laittaa hiukan säästöön, jos joku isompi vaatehankinta tulee yllättäen eteen tai kodinkone hajoo.
En käytä röökiä tai alkoholia. En tajua miten kellään pienituloisella on niihin varaa.
Vaatteita ei tarvitse ostaa joka viikko tai edes joka kuukausi, eikä hiuksiakaan tarvitse pestä shampoolla päivittäin, työtön kun usein on kotona päivät. Vaatteet käytetään loppuun, kotona on kotivaatteet ja asioille menoa varten pari parempaa vaatekertaa. Jos vaikka telkkari menee rikki, niin silloin ollaan telkkaritta siihen asti, että on rahat säästössä. Satasesta per viikko säästää äkkiä sen pari kymppiä ja silti jää hyvin ruokaan. Vuokralla asuessa vuokranantaja huolehtii jääkaapista ja uunista, jos rikkoutuu. Ilman pyykikonettakin pärjää hetken. Näin sinkkuna ei tarvitse huolehtia kuin omista menoista.
Pari kymppiä saat säästöön, kun peset nyykkipyrkillä lavuaarissa kaikki pussilakanoista farkkuihin, olet rikkinäisen telkan kanssa ja peset hiukset vain juhlapyhinä? ( Aika vedenkulutus muuten ja epäilen ettei ihan puhtaaksi lähde) Onko tuo sun mielestä oikeasti elämää, missä pyyhkii hyvin? Musta tuo kuulostaa surulliselta. Tuo kuulostaa köyhän arjelta. Ei varaa käydä edes juhlissa, kun ei ole rahaa lahjoihin.
Sitä se köyhän elämä on. Ei pitkäaikaistyöttömällä voi olla samanlaista elintasoa ja elämäntapoja kuin miljonäärillä.
Kuka täällä puhuu miljonääreistä. Puhutaan ihmisarvoisesta elämästä. Siihen pitäisi Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa kuulua se, että on varaa pestä hiuksensa shampoolla. Toimeentulotuella on monenlaisia ihmisiä. Kuten pitkäaikaissairaita. Pitkäaikaistyöttöminä on monenlaisia ihmisiä. Minä en kadehdi heistä ketään. Kovat on kohtalot. Minä kyllä suon heille ehjän telkkarin ankeaan arkeen.
Mitään järkeä lähteä omista kotimaista ryöstölle muihin maihin . Pitää tehdä töitä omassa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häätö päällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaa niillä rahoilla, mitkä menee viinaan ja alkoholiin. Tulevaisuuden varalle muuttaa halvempaan asuntoon. Itse olen työmarkkinatuella, toimeentuella ja asumistuella. Saan noin 1100€/kk. Vuokran ja laskujen jälkeen jää ruokaan satanen per viikko. Kyllä sillä syö jo herkkujakin.
Miten muuttaa uuteen asuntoon jos rahat ei riitä nykyiseenkään. Mistä eka vuokra, mistä takuut, miten vakuuttaa vuokranantaja?
Vuokranantaja (kaupunki) sanoi katsovansa mulle halvempaa asuntoa edellisen rahakriisin aikana. Puolitoista vuotta tein hakemuksia, yhteenkään ei mitään reaktiota.
Saavat kantaa raadon pois täältä.
Miten on mahdollista ettei rahat riitä? Varattomat saavat asumistukea ja toimeentulotukea. Eli käytännössä ilmaisen asunnon, rahaa ruokaan, hygieniaan ja vaatteisiin. Mitä muuta voi tarvita hengissä pysymiseen? Töihin meno on kannatettava vaihtoehto sellaisille joilla ei sairaus estä. Avoimia työpaikkoja on paljon.
Helsingin Myllypurossa on pitkä soppajono. Olen aina ohi ajaessani ihmetellyt miksi ne ihmiset siellä on. Aivan aidosti kiinnostaisi tietää. Tuhlaako ne saamansa avustukset viinaan, tupakkaan tai muuhun turhaan? Mikäli näin on niin vaikka karulta kuulostaa niin en ymmärrä miksi pitäisi enempää auttaa. Siis sen jälkeen kun on jo kerran autettu ja annettu reilu mahdollisuus selvitä ilmaisilla tukirahoilla. Hölmöily pitäisi ymmärtää lopettaa jos on talous tiukalla. Olen itsekin joutunut nuorena käymään pari kertaa sossun luukulla ja kun tarve oli niin rahat sai heti käteen eli ei niissä tukien saamisessa edes ole viivettä mikä voisi selittää yksittäisen hetkellisen ruoka-avun tarpeen.
Meidän leipäjonossa on reilusti yli puolet pienituloisia eläkeläisiä ja sitten loput lähinnä pikkulapsiperheitä. En kyllä hirveästi ole mitään pultsareita nähnyt.
Ne joilla on teetä tarjoo sitä ja jolla on rahaa 2€ ostaa korppupussin . Siinä menee yksi ilta .
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Euroopassa ja Suomessakin käytetään antibiootteja tuotantoeläimille, joskaan ei siinä määrin kuin jossain muualla (esim. USA:ssa). Virikekanalat ovat käytännössä häkkikanaloita ja kaikki halvimmat kananmunat tulevat näistä.
-Eri
Hyvin vähän Suomessa syötetään ja yleensä sairastuneille eläimille, ei sairauksia "ehkäisemään". Lihanjalostustehtailla ne merkataan muista erilleen. Kuukauden aikana tulee noin yksi putkirivi halkaistuja sikoja varastolle jäähtymään. Ja niitä putkirivejä on semmoinen 50 kappaletta josta päivittäin menee paloiteltavaksi noin 3000-5000 sikaa.
T. Atrian ruhovarastolla vuosikymmeniä työskennellyt.
Kyllä siellä on laidasta laitaan porukkaa. On niitä riippuvaisongelmaisia, vanhuksia, lapsiperheitä, nuoria, opiskelijoita, maahantulleita ja sitten tiedän että siellä on henkilöitä joiden ei kuuluisi siellä olla eli tulevat ihan toimeen omillaan ja kohtuulliset eläkkeet ja usealla omat asunnot jne. Tämä on varma tieto!
Yksiöt maksaa kk saman verran kuin kaksiot ! Isot kaksiot ja kolmiot saman verran. Siis vuokrat ja sama kun omistus asunnossa yksiön hinnalla saa kaksioita.
Vierailija kirjoitti:
häätö päällä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuttaa uuteen asuntoon jos rahat ei riitä nykyiseenkään. Mistä eka vuokra, mistä takuut, miten vakuuttaa vuokranantaja?
Vuokranantaja (kaupunki) sanoi katsovansa mulle halvempaa asuntoa edellisen rahakriisin aikana. Puolitoista vuotta tein hakemuksia, yhteenkään ei mitään reaktiota.
Saavat kantaa raadon pois täältä.
Miten on mahdollista ettei rahat riitä? Varattomat saavat asumistukea ja toimeentulotukea. Eli käytännössä ilmaisen asunnon, rahaa ruokaan, hygieniaan ja vaatteisiin. Mitä muuta voi tarvita hengissä pysymiseen? Töihin meno on kannatettava vaihtoehto sellaisille joilla ei sairaus estä. Avoimia työpaikkoja on paljon.
Avoimia työpaikkoja on huonosti tarjolla jopa isoissa kaupungeissa. Korona, katsos.
ghfhf kirjoitti:
Tuskin, kun ottaa huomioon kuinka Persuehdokkaat on surutta veljeilemässä kiinalaisyhtiöiden kanssa. Puoleen linja vuotaa kuin seula heti kun mennään rahan ja bisneksen maailmaan. Ahmed halutaan pois katukuvasta mutta Xi Jinping voi kaikin mokomin raiskata Suomen luontoa persujen mielestä.
Ostatte onkia ja isoja koukkuja menette ongelle ja paistatte omaa kalaa kesä tulee.
Palatakseni otsikon aiheeseen: onko näin päätetty jossakin?
Jos ei laittaiskaan koko eläkettä aina säästöön, vaan käyttäis sen omaan elämiseen, kuten ruokaan?
Suomessa ei kyllä nälkään kuole, ellei käytä rahojaan muuhun. Sosiaaliturva takaa tietyn käyttörahan joka kk, ja se kyllä riittää pakolliseen ravintoon. Joten kaupasta sitä ruokaa saa, kuten muutkin.
Itse olen töissä paikassa, missä jaetaan ruoka-apua kaupan hävikkiruokien muodossa ja voi luoja sitä ahneuden määrää! Leivistäkin ollaan tosi tarkkoja, että pitää olla kauraleipää, vehnäleipä ei missään nimessä kelpaa. Onko tänään hedelmiä? Miksei ole tuoretta tavaraa? Miksei ole kunnon lihaa? Miksei ole sitä tai tätä? Edes kiitosta ei saa vaan lähdetään nenä pystyssä. Luulen, että puoletkaan näistä ei oikeasti tarvitse ruoka-apua, mutta kun ilmaiseksi saa niin haettava on. Ei ruokaa oikeasti ilmeiseksi tarvitseva ryhdy nirsoilee, vaan ottaa mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osta koskaan vaatteita, kenkiä, kodintarvikkeita ym.? Eikö siitä satasesta per viikko mee kaikki menot? Mulla katoaa jo ei reseptillä hankittaviin apteekkimenoihin pitkä penni. Särkylääkkeisiin, tippoja silmien kuivuuteen, couperosavoide jne. Sitten haet kahvit, veskipaperit, shampoot ja muut, ja äkkiä ruokaan onkin oikeasti vain koko viikoksi muutama kymppi. Ja siitäkin muutamasta kympistä koittaa aina laittaa hiukan säästöön, jos joku isompi vaatehankinta tulee yllättäen eteen tai kodinkone hajoo.
En käytä röökiä tai alkoholia. En tajua miten kellään pienituloisella on niihin varaa.
Vaatteita ei tarvitse ostaa joka viikko tai edes joka kuukausi, eikä hiuksiakaan tarvitse pestä shampoolla päivittäin, työtön kun usein on kotona päivät. Vaatteet käytetään loppuun, kotona on kotivaatteet ja asioille menoa varten pari parempaa vaatekertaa. Jos vaikka telkkari menee rikki, niin silloin ollaan telkkaritta siihen asti, että on rahat säästössä. Satasesta per viikko säästää äkkiä sen pari kymppiä ja silti jää hyvin ruokaan. Vuokralla asuessa vuokranantaja huolehtii jääkaapista ja uunista, jos rikkoutuu. Ilman pyykikonettakin pärjää hetken. Näin sinkkuna ei tarvitse huolehtia kuin omista menoista.
Pari kymppiä saat säästöön, kun peset nyykkipyrkillä lavuaarissa kaikki pussilakanoista farkkuihin, olet rikkinäisen telkan kanssa ja peset hiukset vain juhlapyhinä? ( Aika vedenkulutus muuten ja epäilen ettei ihan puhtaaksi lähde) Onko tuo sun mielestä oikeasti elämää, missä pyyhkii hyvin? Musta tuo kuulostaa surulliselta. Tuo kuulostaa köyhän arjelta. Ei varaa käydä edes juhlissa, kun ei ole rahaa lahjoihin.
Sitä se köyhän elämä on. Ei pitkäaikaistyöttömällä voi olla samanlaista elintasoa ja elämäntapoja kuin miljonäärillä.
Kuka täällä puhuu miljonääreistä. Puhutaan ihmisarvoisesta elämästä. Siihen pitäisi Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa kuulua se, että on varaa pestä hiuksensa shampoolla. Toimeentulotuella on monenlaisia ihmisiä. Kuten pitkäaikaissairaita. Pitkäaikaistyöttöminä on monenlaisia ihmisiä. Minä en kadehdi heistä ketään. Kovat on kohtalot. Minä kyllä suon heille ehjän telkkarin ankeaan arkeen.
Onhan se kovaa mutta se on myös ilmaista ja kyllä ne tukirahat ihmisarvoiseen elämään riittää. Niukkaa on varmasti. Toisaalta tässä maassa on myös koulutus kustannettu yhteiskunnan varoista ja kaikki lähtevät siinä mielessä samalta viivalta elämäänsä rakentamaan ja rahaa tienaamaan. Selvää on, että toimeentulotuella ei osteta Porschea kuten paremmalla alueella asuva insinöörismies tekee itse tienaamillaan rahoilla. Tämä on vaan hyväksyttävä. Se samainen insinöörismies maksaa veroja moninkertaisesti enemmän kuin itse niillä kustannettuja hyödykkeitä käyttää eli antaa myös ne tukirahat omistaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuhlaako ne saamansa avustukset viinaan, tupakkaan tai muuhun turhaan? Mikäli näin on niin vaikka karulta kuulostaa niin en ymmärrä miksi pitäisi enempää auttaa. Siis sen jälkeen kun on jo kerran autettu ja annettu reilu mahdollisuus selvitä ilmaisilla tukirahoilla.
Koska Suomi on sivistynyt ja länsimainen hyvinvointivaltio missä on hyvä tukiverkko ja yleinen linja missä pyritään kaikki nostamaan takaisin jaloilleen ja yhteiskuntaan. Jos länsimainen sivistys ei sinua kiinnosta niin mikset vaikka painu Afrikkaan missä paikalliset hallitukset ovat liian heikkoja auttamaan kansalaisiaan? Siellä on sinun paratiisi joten voit kiltisti mennä pois Suomea pilaamasta.
Diagonilta pyytää.Jos muuta ole.
Helsingin Myllypurossa on pitkä soppajono. Olen aina ohi ajaessani ihmetellyt miksi ne ihmiset siellä on. Aivan aidosti kiinnostaisi tietää. Tuhlaako ne saamansa avustukset viinaan, tupakkaan tai muuhun turhaan? Mikäli näin on niin vaikka karulta kuulostaa niin en ymmärrä miksi pitäisi enempää auttaa. Siis sen jälkeen kun on jo kerran autettu ja annettu reilu mahdollisuus selvitä ilmaisilla tukirahoilla. Hölmöily pitäisi ymmärtää lopettaa jos on talous tiukalla. Olen itsekin joutunut nuorena käymään pari kertaa sossun luukulla ja kun tarve oli niin rahat sai heti käteen eli ei niissä tukien saamisessa edes ole viivettä mikä voisi selittää yksittäisen hetkellisen ruoka-avun tarpeen.