Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä köyhille ruokaa jos ruokajonot lopetetaan ulkonaliikkumisrajoituksen ajaksi?

Vierailija
09.03.2021 |

Täytyyhän sitä jotain syödä.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen töissä paikassa, missä jaetaan ruoka-apua kaupan hävikkiruokien muodossa ja voi luoja sitä ahneuden määrää! Leivistäkin ollaan tosi tarkkoja, että pitää olla kauraleipää, vehnäleipä ei missään nimessä kelpaa. Onko tänään hedelmiä? Miksei ole tuoretta tavaraa? Miksei ole kunnon lihaa? Miksei ole sitä tai tätä? Edes kiitosta ei saa vaan lähdetään nenä pystyssä. Luulen, että puoletkaan näistä ei oikeasti tarvitse ruoka-apua, mutta kun ilmaiseksi saa niin haettava on. Ei ruokaa oikeasti ilmeiseksi tarvitseva ryhdy nirsoilee, vaan ottaa mitä saa.

Onko sitten oikeasti niin, että köyhä ihminen ei saisi välittää omasta terveydestään ollenkaan? Ei se ole nirsoilua tai kiittämättömyyttä, jos haluaa välttää ruokaa, joka ei omalle kropalle sovi tai joka voi jopa pahentaa sairauksien oireita.

Esim. minä en käytä vehnää ollenkaan, siksi saattaisin kysyä, että onko kauraleipää. Myös hedelmiä syön aika paljon, koska pidän niistä ja ne ovat terveellisiä.

Onneksi meillä Suomessa ei ole vielä ainakaan useimmilla köyhillä sellaista tilannetta, että pitää syödä mitä tahansa pysyäkseen vain hengissä, terveydestä ja olotilasta viis. Haluaisitko, että näin olisi?

Ja minä en käy muuten ruokajonoissa juuri tuosta syystä. Siellä on vain vähän tarjolla ruokaa, jota voin tai haluan syödä.

Onhan näissä keskusteluissa tullut monta kertaa ilmi se, että hyvätuloisten ja monen keskituloisenkin mielestä köyhän pitäisi vaan istua mahdollisimman halvassa asunnossa, syödä halvinta ruokaa jolla pysyy hengissä, ja käydä ulkona lenkillä. Kaikki muu on tuhlailua. Joidenkin mielestä jopa nettiyhteys on ylellisyyttä. Eikä mitään harrastuksia saisi yhteiskunta maksaa, pitää keksiä jotain tekemistä kotona vaan ilmaiseksi. Auton omistaminen on tuhlausta, mutta myös bussikortti on tuhlausta. Pitäisi kävellä joka paikkaan. Jossain ketjussa tuomittiin jopa 1 euron pullan ostaminen, kun pullat pitäisi leipoa itse. Mulle on sanottu, että en saisi ostaa 3 euron sidepakkauksia koska jotain 1 euron (huonolaatuisia) siteitäkin on olemassa. Pitäisi tyytyä kaikessa halvimpaan tai mielellään ilmaiseen. Kaikki hankinnat roskalavaryhmistä. 

Nämä ketjut ovat ihan turhia, koska joillakin hyvätuloisilla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, mitä köyhän elämä oikeasti on. Ei kaikesta voi aina tinkiä ja tinkiä. Itse elävät tuloillaan leveästi ja kehtaavat vaatia köyhiltä ihan mahdottomia. Heidän matkustelunsa ja tuhlailunsa tulee ympäristölle kalliiksi, mutta sillähän ei ole mitään väliä koska he käyttävät *OMIA* rahojaan. Kun taas yhteiskunnan rahoilla elävä ihminen on vain loinen, jonka pitäisi totella rikkaampien sääntöjä. 

Ja lisään vielä, että jotkut köyhätkin valitettavasti menevät mukaan tähän ja kilpailevat sillä, kuka elää niukimmin. Joku köyhä ylpeänä selittää että hän käyttää vain XX euroa kuussa ruokaan, tekee kaiken itse, ei käytä mitään kulkuvälineitä, ei osta mitään uutena jne. 

Näillä kommenteilla haetaan varakkaampien hyväksyntää ja samalla kyykytetään muita köyhiä. Tässäkin ketjussa on tullut esille esim. lääkkeet, joita jotkut eivät tarvitse ollenkaan ja toiset paljon. Ja siitäkin voi alkaa vääntämään, mitkä lääkkeet eivät ole oikeasti tarpeellisia ja mitkä vaivat itseaiheutettuja.

Minusta köyhien pitäisi pitää toistensa puolta ja olla empaattisia niitä kohtaan, jotka eivät pärjää sillä samalla rahalla syystä tai toisesta. 

On vaikea olla köyhän joidenkin köyhien puolella, kun he eivät osaa mitään muuta tehdä, kuin vaatia lisää ja lisää rahaa. Samaan syssyyn ei missään nimessä edes opetella vähentämään menoja tai hallitsemaan omaa taloutta.

Vierailija
122/132 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun aloittaja

Tämä yks vaja kki spämm äää tääl näitä työtön ja tuki ketjuja

jatkuvasti. Tekee ensin ns. pehmeän aloituksen ja

sen jälkeen uppaa ketjua vastaamalla ite itelleen

ja tuen saajia tyyliin...(ja vielä työaikaan,mode kko?)

-Näyttää siltä että työtön on loistava keksimään syyn työttömyyteen. Jos käy

-Mene telakalle. Siellä on muitakin itsensä elättäjiä

-os et työtä hakemalla saa, niin voit vaikka alkaa YKSIN YRITTÄJÄKSI!

-Työttömien kannttaisi mennä oikeisiin töihin ja lopettaa so

- mikä auttaa lusmujen työllistymistä

-yllä töitä saa kun jaksaa vain hakea! Suomi

-niille joiden mielestä työttömät pitäisi laittaa työvelvoitteeseen

-Työttömistä voidaan tehdä myös miinanraivaajia

Kyseessä on SELVÄÄ VI HA PUHETTA jossa ras is tisesti

lainvastaisesti hyökätään yhtä

kansanryhmää kohtaan.

Jos puhutaan tuista,niin silloin on oikeudenmukaista

puhua ja laittaa samalle viivalle KAIKKI tuet,niin

nähdään kuka niitä tukia oikein saa!

On todella kummallista että tätä,ketjun aloittajaa,ko kkarepers ua.

mielipuolta,

ahdistaa noin paljon se että joku työtön posion

mummo saa muutaman kopeekan tukea että saa voita leivän päälle.

Kaikki tuet framille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokijat kertovat: Köyhyys ja mielenterveys

Vierailija
124/132 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokijat kertovat: Köyhyys ja mielenterveys

Ja tässäkin on taas vaan, että lisää ja lisää rahaa. Kyllä sillä nykyisellä tulee ihan hyvin toimeen. 

Vierailija
125/132 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloittajaspämmi!

Jumala näkee pahuutesi ja sä palat helvetin tulessa!

Ketjun aloittajaspämmi!

Vierailija
126/132 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aloittajaspämmi!

Ketjun aloittajaspämmi!

Kuka sinut ylensi tuomariksi? Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.

Vierailija
127/132 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät voi paastota, tekee vaan hyvää. Ihan kuin rikkaita kiinnostais pätkääkään muutenkaan köyhät ja kodittomat.

Vierailija
128/132 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ketjun aloittaja

kansanryhmää kohtaan.

mielipuolta,

Kaikki tuet framille!

Melkoiset olkiukot sieltä sitten. Kai se on ilmeisesti vaikeaa uskoa, että aivan tavalliset ihmiset eri elämäntilanteissa täällä kirjoittavat. Minullakin on esim. koulutusta ja työhistoriaa vuosikausien ajalta, olen kieliäkin oppinut ja ollut fyysisesti huippukunnossa.

En mene yksityiskohtiin sen suhteen mitä tapahtui, mutta nykyään olen sairas ja käyn leipäjonossa silloin kun rahat ovat vähissä. Tämähän ei tietystikään käy. Eihän tällainen tarina ei tietenkään ole tosi. Ja niitä mukavia hommiakin riittää koko ajan kaikille. Nythän ei ole tullut esim. millekään alalle konkursseja. Voi hyvää päivää. Ap

Vierailija
129/132 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ketjun aloittaja

kansanryhmää kohtaan.

mielipuolta,

Kaikki tuet framille!

Melkoiset olkiukot sieltä sitten. Kai se on ilmeisesti vaikeaa uskoa, että aivan tavalliset ihmiset eri elämäntilanteissa täällä kirjoittavat. Minullakin on esim. koulutusta ja työhistoriaa vuosikausien ajalta, olen kieliäkin oppinut ja ollut fyysisesti huippukunnossa.

En mene yksityiskohtiin sen suhteen mitä tapahtui, mutta nykyään olen sairas ja käyn leipäjonossa silloin kun rahat ovat vähissä. Tämähän ei tietystikään käy. Eihän tällainen tarina ei tietenkään ole tosi. Ja niitä mukavia hommiakin riittää koko ajan kaikille. Nythän ei ole tullut esim. millekään alalle konkursseja. Voi hyvää päivää. Ap

Et tainnut ihan ymmärtää edellisen kirjoittajan viestiä? Ihan päinvastoin sen taisit tulkita.

Vierailija
130/132 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin käyn leipäjonoissa koska jos saan ruokaa ilmaiseksi niin rahaa jää muuhunkin eikä kaikki mene ruokaan, en sen takia että tilillä on 0e koska ostin toimeentulotuella viinaa ja röökiä

Vierailija
131/132 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne harrastukset ja erikoisherkut pitää hankkia itse, ei ostattaa verovaroilla.

Tyypillisiä köyhiä täällä: tavallinen perusruoka ei kelpaa, harrastuksia pitää olla, pitää olla kalleimmat netit ja laitteet. 50 e on älytön hinta bussikortista sellaiselle jonka ei ole pakko missään kulkea.

Eletään kuin pellossa.

Vierailija
132/132 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne harrastukset ja erikoisherkut pitää hankkia itse, ei ostattaa verovaroilla.

Tyypillisiä köyhiä täällä: tavallinen perusruoka ei kelpaa, harrastuksia pitää olla, pitää olla kalleimmat netit ja laitteet. 50 e on älytön hinta bussikortista sellaiselle jonka ei ole pakko missään kulkea.

Eletään kuin pellossa.

Kiitos tästä, taidan mennä tappamaan itseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän