Miehenä ei koskaan kannata avautua epävarmuuksista naiselle
Olen oppinut, että parin vuoden mittasissa suhteissa ei kannata avautua omista epävarmuuksista, ongelmista, vioista tyttöystävälle, koska menettää arvostuksen naisen silmissä. Ekalla kerralla avauduin masennuksesta ja esiintymisen ahdistusongelmista työpaikalla. Toiselle tyttöystävälle avauduin ikuisesta vaikeudesta solmia ystävyyssuhteita. Molemmat rupesivat käsitteleen minun avautumisiani tyttökavereidensa kanssa.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kaverin tyttöystävä kai kärsii jonkinlaisista mielenterveysongelmista. Mistäkö tiedän? Hän on muutamana kertana meillä kahvitellessaan höpöttänyt jotain naisensa sekoiluista ja kertonut muitakin arkaluonteisia asioita. Kammottavaa!
Jätkien saunaillat on pahimpia.
Varmasti. Moni mies on niin kovaa jätkää varsinkin jätkäporukassa, että tuollaiset asiat nähdään heikkoutena ja niille on jotenkin ok irvailla.
Tuo on kyllä täyttä sontaa. Luotettavien ystävien jätkäporukoissa kyllä puhutaan ihan mistä vain ja toisia tuetaan. Jos touhu on tuollaista, olet valinnut väärän porukan. Tai olette 14-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan AP:ta, itsekin tein aikoinaan ekan tyttöystävän kanssa sen virheen että avauduin. Tuloksena hän petti muutaman kuukauden sisään. En tee sitä virhettä enää ikinä. Naiset tykkää vahvoista miehistä, ei sellaisista miehistä jotka näyttää heikotkin hetkensä.
Youtubessa näin jonkun haastattelupätkän, jossa eräs nainen itse ihmetteli omaa toimintaansa. Oli ollut kaikin puolin hyvän poikaystävän kanssa, joka oli lisäksi MMA-ottelija. Eli kova jätkä vieläpä, mutta sitten kun oli jossain matsissa saanut köniinsä, nainen selitti miten oli poikaystävän avuttoman ilmeen nähtyään jotenkin yhtäkkiä menettänyt kaiken kunnoituksen häneen ja oli sitten jättänyt miehen.
Ääriesimerkki varmaankin, mutta kuvaa aika raa'asti sitä mekanismia joka saattaa olla naiseen biologisesti ohjelmoitu.
Mitä selität? Minusta empaattisuus kuuluu juuri noihin perinteisiin naisellisiin arvoihin. Pikemminkin on syytä olla huolissaan niiden katoamisesta, se näyttää lisäävän kaikkien pahoinvointia.