Miehenä ei koskaan kannata avautua epävarmuuksista naiselle
Olen oppinut, että parin vuoden mittasissa suhteissa ei kannata avautua omista epävarmuuksista, ongelmista, vioista tyttöystävälle, koska menettää arvostuksen naisen silmissä. Ekalla kerralla avauduin masennuksesta ja esiintymisen ahdistusongelmista työpaikalla. Toiselle tyttöystävälle avauduin ikuisesta vaikeudesta solmia ystävyyssuhteita. Molemmat rupesivat käsitteleen minun avautumisiani tyttökavereidensa kanssa.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa. Naiset haluavat vahvan miehen. Masentunut ja pahoivoiva mies on valitettavasti luuseri.
Niin, naiset näkevät vahvuuden näin, saman macho-linssin läpi mitä kuitenkin väittävät halveksivansa kun vaativat puhumaan tunteista, tuomaan kukkasia, yms. Naisista puhuttaessa naiset näkevät negatiivisista tunteista puhumisen vahvuutena. Miehille on sitten ne machostandardit.
Ok.
Oma mieheni kertoi kaikki henkilökohtaiset asiani salasuhdenaiselleen. Mutta se nyt ei ollutkaan tämän ketjun aihe.
Hei ei kaikki naiset juorua ja menestyvän miehen takana on nainen, joka tukee vaikeina aikoina.
Onko tämä "kerran avautuminen" kuukausia jatkunutta pahan olon kaatamista toisen niskaan? Jos ei välillä lopeta niin onhan se vain "kerta". Noita miehiä on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta sopii myös miettiä rajaa avoimuuden välillä ja sen että kuormittaako naista ongelmillaan. Monesta miehestä on tullut sellainen olo että olisi ammattiavun paikka.
En ole kuormittanut, kun yhden keskustelun käynyt asiasta ja molempia tyttöystäviä on ruvennut etoomaan asia. Itse asiassa olen kuunnellut molempien tyttöjen huolia mutta kun kerran itse avaudun niin kuulemma miehisyyteni kärsii.
Joo, ihan varmasti näin sanoivat. 0/5
Montako vastausta naputit jo ketjuusi esiintyen toisena kirjoittajana? Ainakin kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään, miksei miehet puhu tuntemuksistaan tai itke. No kun eihän se nainen mikään terapeutti ole!
Vastaa. Minkä vuoksi miehet suosii pintaliitäjä naisia mille kelpaa vain paras ja suurieleiset rakkaudenosoitukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhea, kun ihan juttelivat muidenkin kanssa ja hakivat uutta näkökulmaa asioihisi. Oletko ajatellut käsitellä elämänongelmiasi muullakin tavalla, vai onko seuraavakin suhteesi parin vuoden terapiasuhde?
En ole käyttänyt heitä terapeuttina. Olin salannut pitkään asiaa mutta kerran asiasta mainitsin. Niin se vaan on että heikkoutta ei pidä näyttää.
Mitäpä, jos et salaisi vaan käsittelisit niitä asioita muidenkin kuin vain sen tyttöystävän kanssa? Tuntisit itsesi ja antaisit muidenkin tuntea sinut? Kukaan ei ole käskenyt sinua pullottamaan niitä kipukohtiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta sopii myös miettiä rajaa avoimuuden välillä ja sen että kuormittaako naista ongelmillaan. Monesta miehestä on tullut sellainen olo että olisi ammattiavun paikka.
En ole kuormittanut, kun yhden keskustelun käynyt asiasta ja molempia tyttöystäviä on ruvennut etoomaan asia. Itse asiassa olen kuunnellut molempien tyttöjen huolia mutta kun kerran itse avaudun niin kuulemma miehisyyteni kärsii.
Siis noinko he oikeasti sanoivat? Että heitä etoo ja miehisyytesi on kärsinyt heidän silmissään? Jos sanoivat, niin hyvä vain, että ovat eksiä. Parempi onni ensi kerralla. Jos eivät sanoneet, olet nyt ehkä sortunut ylitulkintaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni kertoi kaikki henkilökohtaiset asiani salasuhdenaiselleen. Mutta se nyt ei ollutkaan tämän ketjun aihe.
Hei ei kaikki naiset juorua ja menestyvän miehen takana on nainen, joka tukee vaikeina aikoina.
Kai ootte eronneet?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään, miksei miehet puhu tuntemuksistaan tai itke. No kun eihän se nainen mikään terapeutti ole!
Kultainen keskitie...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhea, kun ihan juttelivat muidenkin kanssa ja hakivat uutta näkökulmaa asioihisi. Oletko ajatellut käsitellä elämänongelmiasi muullakin tavalla, vai onko seuraavakin suhteesi parin vuoden terapiasuhde?
En ole käyttänyt heitä terapeuttina. Olin salannut pitkään asiaa mutta kerran asiasta mainitsin. Niin se vaan on että heikkoutta ei pidä näyttää.
Mitäpä, jos et salaisi vaan käsittelisit niitä asioita muidenkin kuin vain sen tyttöystävän kanssa? Tuntisit itsesi ja antaisit muidenkin tuntea sinut? Kukaan ei ole käskenyt sinua pullottamaan niitä kipukohtiasi.
Millaisessa parisuhteessa ei saa näyttää heikkouksiaan?
Mitä ihmiset räyhää? Siis kerran eli yhtenä päivänä mainitsin asiasta mikä mieltäni painaa. En ole sen enempään puhunut tai käyttänyt heitä terapeutteina.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystäväsi ei ole terapeuttisi.
Seuraavassa avauksessa sitten valitetaan, kun miehet eivät puhu tunteistaan.
Niinpä. Toki miehen tunteista pitää puhau, kunhan se on ylitse pursuavia rakkauden osoituksia naiselle. Se on tosiaan syytä oppia, että heikoudet kannattaa pitää itsellään.
Terapeutti on terapeutti ja tyttöystävä on tyttöystävä. Haasteena toki on pitää sitten omat masennukset, ahdistukset, huolet yms., muut omana tietona, kun tyttöystävää ei saa kuormittaa. (Hänen huolensa toki tulee kantaa).
Toi mies kuulostaa elättäjältä, ei anteeksi mahdollistajalta. Hänen pitää tuoda hiljaa rahaa ja hoitaa rempat sekä pihatyöt plus muut miehiset hommat.
Sanomattakin selvää ettei tuossa ole kyse rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystäväsi ei ole terapeuttisi.
Seuraavassa avauksessa sitten valitetaan, kun miehet eivät puhu tunteistaan.
Niin. Eikö ole ällistyttävää että ihmisillä on enemmän kuin yhden lajin ongelmia?
"Siis mitä! Ei ole mahdollista, kun kaikki ihmiset ovat keskenään samanlaisia!"
Tietenkin ihmiset on erilaisia. Mutta jos nyt seuraat vähän yleistä diskurssia, niin samalla tavalla toistuu hokemat "miehet eivät puhu tunteistaan" ja "puoliso ei ole terapeutti, älä teetätä naisella tunnetyötä jne.".
Jos näillä ei näe mitään yhteyttä niin ok. Ehkä sulla on vähän vaikea ymmärtää sitä, miten ihmiset reagoivat ympäristön odotuksiin. Ihan samalla tavalla voisi sanoa, ettei naisilla ole ulkonäköpaineita, kun Raunoa Keravalta ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on sitten erilainen tilanne. Itse en lähtökohtaisesti kerro kumppanini asioita eteenpäin, mutta olen kokenut tapailemieni miesten osalta rajattomuutta omista ongelmista avautumisen suhteen. Ei ymmärretä eroa normaalin tukemisen ja ripustautumisen välillä. Ehkä tapailemasi naiset ovat vain tottuneet puimaan kaiken kavereiden kesken eivätkä edes tajua että se voi olla loukkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on sitten erilainen tilanne. Itse en lähtökohtaisesti kerro kumppanini asioita eteenpäin, mutta olen kokenut tapailemieni miesten osalta rajattomuutta omista ongelmista avautumisen suhteen. Ei ymmärretä eroa normaalin tukemisen ja ripustautumisen välillä. Ehkä tapailemasi naiset ovat vain tottuneet puimaan kaiken kavereiden kesken eivätkä edes tajua että se voi olla loukkaavaa.
Järjenkäyttö, hyvänen aika sentään! Tietenkin tuossa tapauksessa avautuja ohjataan terapiaan. Kertaluontoiset purkautumiset pitäisi jokaisen suhde kestää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmiset räyhää? Siis kerran eli yhtenä päivänä mainitsin asiasta mikä mieltäni painaa. En ole sen enempään puhunut tai käyttänyt heitä terapeutteina.
-ap
Noh. Äärimmäinen esimerkki. Joku läheisesi mainitsee yhtenä päivänä tappaneensa kerran ihmisen. Asiasta ei keskusteltaisi enempää. Kokisitko tämän jollain tapaa kuormittavana ja haluaisitko ehkä päästä purkamaan ajatuksiasi asiasta jonkun kanssa?
Sikäli ymmärrän pointtisi, että läheiset ihan normaalistikin kuormittavat toisiaan jonkin verran. En minä nauti kuunnellessani, mikä miehen mieltä tänään painaa, mutta jaan taakan hänen kanssaan. Jos taakka kasvaisi liian suureksi meidän kahden kantaa, olisi aika hakea ulkopuolista apua. Koska niin, kumpikaan meistä ei ole toisen terapeutti.
Olen samaa mieltä kuin ap. Jatkuva ongelmistaan avautuminen on paha turn-off. Tapailin ja chattailin yhden miehen kanssa, joka alkoi kertoa uniongelmistaan, exä-traumoistaan ja työstressistään ja koetin antaa hänelle vinkkejä. Hän haki sitten mielialalääkkeitä nukahtamisongelmiin (!).
En tajua, miksi hän ampui itseään jalkaan avautumalla noista asioista. Mielenkiintoni häntä kohtaan hiipui entisestään noiden myötä. Ainakin orastavassa tutustumisvaiheessa ei kannata kuormittaa sitä naista ongelmillaan, vaan hakea ammattiapua. Pidemmällä suhteessa on eri juttu. Miehen pitäisi olla energinen, dynaaminen ja hyväntuulinen - ei joku ongelmavyyhti. Sama varmasti pätee naisiinkin.
T. Nainen
Millä perusteella ap on naiset valinnut? Onko valinnut sen ihanan luonteen perusteella? Jos meni pelkällä ulkonäöllä, niin mitäs läksit, pinnallinen valitsee toisen pinnallisen, ja tämä on lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Noh. Äärimmäinen esimerkki. Joku läheisesi mainitsee yhtenä päivänä tappaneensa kerran ihmisen. Asiasta ei keskusteltaisi enempää. Kokisitko tämän jollain tapaa kuormittavana ja haluaisitko ehkä päästä purkamaan ajatuksiasi asiasta jonkun kanssa?
Sikäli ymmärrän pointtisi, että läheiset ihan normaalistikin kuormittavat toisiaan jonkin verran. En minä nauti kuunnellessani, mikä miehen mieltä tänään painaa, mutta jaan taakan hänen kanssaan. Jos taakka kasvaisi liian suureksi meidän kahden kantaa, olisi aika hakea ulkopuolista apua. Koska niin, kumpikaan meistä ei ole toisen terapeutti.
Ei tuo ole läheinen vaan rikollinen jonka kaa juttelit 😳
Niin. Eikö ole ällistyttävää että ihmisillä on enemmän kuin yhden lajin ongelmia?
"Siis mitä! Ei ole mahdollista, kun kaikki ihmiset ovat keskenään samanlaisia!"