Miehenä ei koskaan kannata avautua epävarmuuksista naiselle
Olen oppinut, että parin vuoden mittasissa suhteissa ei kannata avautua omista epävarmuuksista, ongelmista, vioista tyttöystävälle, koska menettää arvostuksen naisen silmissä. Ekalla kerralla avauduin masennuksesta ja esiintymisen ahdistusongelmista työpaikalla. Toiselle tyttöystävälle avauduin ikuisesta vaikeudesta solmia ystävyyssuhteita. Molemmat rupesivat käsitteleen minun avautumisiani tyttökavereidensa kanssa.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin ap. Jatkuva ongelmistaan avautuminen on paha turn-off. Tapailin ja chattailin yhden miehen kanssa, joka alkoi kertoa uniongelmistaan, exä-traumoistaan ja työstressistään ja koetin antaa hänelle vinkkejä. Hän haki sitten mielialalääkkeitä nukahtamisongelmiin (!).
En tajua, miksi hän ampui itseään jalkaan avautumalla noista asioista. Mielenkiintoni häntä kohtaan hiipui entisestään noiden myötä. Ainakin orastavassa tutustumisvaiheessa ei kannata kuormittaa sitä naista ongelmillaan, vaan hakea ammattiapua. Pidemmällä suhteessa on eri juttu. Miehen pitäisi olla energinen, dynaaminen ja hyväntuulinen - ei joku ongelmavyyhti. Sama varmasti pätee naisiinkin.
T. Nainen
Ota raamattuvyöhykkeeltä oleva ukko. Saat varmasti haluamasi. Noissa miehissä onkin sitten omat oikkunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystäväsi ei ole terapeuttisi.
Kun mies ei puhu eikä pukahda, on hän s1ka ja tuppisuu, tyypillinen sulkeutunut m**kku. Hänen olisi pitänyt olla avoimempi ja puhua ongelmistaan, siitä kuinka kokee maailman. Ei puhunut, joten ukko vaihtoon.
Kun mies puhuu ja avautuu, kertoo ongelmistaan ja tunteistaan, on se väärin, sillä tyttöystävä ei ole mikään terapeutti, jolle puhutaan ja kerrotaan tunteista ja siitä mitä sisimmässä liikkuu. Olisi pitänyt pitää se naama ummessa ja purra hammasta.
Näinhän se menee. Väärin teet, aivan sama miten teet. Vika on kuitenkin aina miehessä.
Pointti on kaiketi se, että ensinnäkin niitä tunteita pitäisi käsitellä ennen kuin on terapian tarpeessa. Vähän niin kuin töissä toivot varmaan työkavereilta, että he sanovat, jos teet jotain väärin. Et silti varmaan ilahdu, jos työkaveri räjähtää puolen vuoden välein ja haukkuu sinut pataluhaksi kaikesta mitä olet sen puolen vuoden aikana tehnyt. Toisekseen ihmisen pitäisi jonkin verran osata itsenäisesti käsitellä tunteitaan, niin kuin työkaverinkin toivoisi osaavan olla ilmoittamatta jokaisesta pikkuvirheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmiset räyhää? Siis kerran eli yhtenä päivänä mainitsin asiasta mikä mieltäni painaa. En ole sen enempään puhunut tai käyttänyt heitä terapeutteina.
-ap
Noh. Äärimmäinen esimerkki. Joku läheisesi mainitsee yhtenä päivänä tappaneensa kerran ihmisen. Asiasta ei keskusteltaisi enempää. Kokisitko tämän jollain tapaa kuormittavana ja haluaisitko ehkä päästä purkamaan ajatuksiasi asiasta jonkun kanssa?
Sikäli ymmärrän pointtisi, että läheiset ihan normaalistikin kuormittavat toisiaan jonkin verran. En minä nauti kuunnellessani, mikä miehen mieltä tänään painaa, mutta jaan taakan hänen kanssaan. Jos taakka kasvaisi liian suureksi meidän kahden kantaa, olisi aika hakea ulkopuolista apua. Koska niin, kumpikaan meistä ei ole toisen terapeutti.
Ei tuo ole läheinen vaan rikollinen jonka kaa juttelit 😳
Kuvitteellinen esimerkki... :P
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin ap. Jatkuva ongelmistaan avautuminen on paha turn-off. Tapailin ja chattailin yhden miehen kanssa, joka alkoi kertoa uniongelmistaan, exä-traumoistaan ja työstressistään ja koetin antaa hänelle vinkkejä. Hän haki sitten mielialalääkkeitä nukahtamisongelmiin (!).
En tajua, miksi hän ampui itseään jalkaan avautumalla noista asioista. Mielenkiintoni häntä kohtaan hiipui entisestään noiden myötä. Ainakin orastavassa tutustumisvaiheessa ei kannata kuormittaa sitä naista ongelmillaan, vaan hakea ammattiapua. Pidemmällä suhteessa on eri juttu. Miehen pitäisi olla energinen, dynaaminen ja hyväntuulinen - ei joku ongelmavyyhti. Sama varmasti pätee naisiinkin.
T. Nainen
Itseasiassa minä olen usein yrittänyt pelastaa naisia millä on paljon ongelmia. Ei vaan kelpaa kiltti miehen apu ja rakkaus heillekkään vaan pitäisi olla jännächadi pelastamassa.
Sinäkään et ole terapeutti etkä osaa selvästikään erottaa terapian tarpeessa olevaa tavallisesta tuntojen purkajasta.
Vierailija kirjoitti:
Nainen menettää kunnioituksensa miestä kohtaan, jos mies näyttää minkäänlaisia heikkouden merkkejä. Niin se vain menee, naiset eivät voi sille mitään. Naisten kokemat vaikeudet taas pitää pitää ottaa vakavasti, tukea ja kuunnella, mutta niitä ei pidä yrittää ratkaista tai antaa neuvoja, sillä se on naisen mielestä puuttumista ja rajoittamista. Pitää vain kuunnella ja voivotella.
Ihan kuule ite roudaatte tänne noita vosuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen
Itseasiassa minä olen usein yrittänyt pelastaa naisia millä on paljon ongelmia. Ei vaan kelpaa kiltti miehen apu ja rakkaus heillekkään vaan pitäisi olla jännächadi pelastamassa.
Sinäkään et ole terapeutti etkä osaa selvästikään erottaa terapian tarpeessa olevaa tavallisesta tuntojen purkajasta.
Voin mä olla terapeutti jos ette kohtelisi kuin roskaa ja käyttäisi hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies ei puhu eikä pukahda, on hän s1ka ja tuppisuu, tyypillinen sulkeutunut m**kku. Hänen olisi pitänyt olla avoimempi ja puhua ongelmistaan, siitä kuinka kokee maailman. Ei puhunut, joten ukko vaihtoon.
Kun mies puhuu ja avautuu, kertoo ongelmistaan ja tunteistaan, on se väärin, sillä tyttöystävä ei ole mikään terapeutti, jolle puhutaan ja kerrotaan tunteista ja siitä mitä sisimmässä liikkuu. Olisi pitänyt pitää se naama ummessa ja purra hammasta.
Näinhän se menee. Väärin teet, aivan sama miten teet. Vika on kuitenkin aina miehessä.
Ja mikä on seuraus siitä, että mies tekee aina väärin?
Päätän mitä teen, naiset vikisköön ja minä en välitä.
Aika helppoa oikeastaan.
#katkeruus
Itse ainakin naisena pidän arvossa sitä, että mies puhuu myös tuollaista asioista, tunteista, toiveista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen
Voin mä olla terapeutti jos ette kohtelisi kuin roskaa ja käyttäisi hyväksi.
Sullakin on yhtä hanurista oleva miesmaku kuin aloittajalla naisten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin ap huomaat, ei täällä kannata miehen kertoa huolistaan. Ymmärretään tahallaan väärin. Ja naiset halveksii kun mies kertoo tunteistaan. Se on naisilla geeneissä. Kaipuu vahvaan mieheen.
Miehet ei tietenkään pysty mukauttamaan itseään pitämään niistä toisenlaisista naisista.
Terveissä ihmissuhteissa ei ole tuollaista. Valitse tasapainoisia ihmisiä seuraksi.
Aika ikävää, jos kumppanilleen ei voi kertoa ongelmistaan. Minä kun luulin, että parisuhteessa ollaan sen takia että tuetaan toisiaan siinä ohessa. Mutta ilmeisesti se onkin vain jotain kevyttä hyvittelua, missä ei saa olla mitään masentavaa avautumista.
Vierailija kirjoitti:
Miksei, pitäähän miehenkin olla naisen terapeutti?
Aijaa. Mun miehellä on masennsta ja muita ongelmia. Ja minä tykkää aina lohduttaa häntä kaikesta. Ei kaikki naiset ole ilkeitä : Ps. Olen vähän läheisriippuvainen
Vierailija kirjoitti:
Aika ikävää, jos kumppanilleen ei voi kertoa ongelmistaan. Minä kun luulin, että parisuhteessa ollaan sen takia että tuetaan toisiaan siinä ohessa. Mutta ilmeisesti se onkin vain jotain kevyttä hyvittelua, missä ei saa olla mitään masentavaa avautumista.
Pyhä Sylvi.. Lakatkaa suosimasta niitä naisellisia "arvoja" kunnioittavia naisia silloin ongelma poistuu. Tästäkin keskustelusta huomaa selvästi miten tiukassa haitalliset roolit elää vieläkin jopa Suomessa.
Kummallista. Minussa miehen epävarma käytös nostaa oikein esiin herkkyyteni sekä hoivaavan, puolustavan, lohduttavan ja empaattisen puoleni.
Ite päätät, mitä heität sisään. Se on sitten naamalla seuraavassa riidassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavassa avauksessa sitten valitetaan, kun miehet eivät puhu tunteistaan.
Niinpä. Toki miehen tunteista pitää puhau, kunhan se on ylitse pursuavia rakkauden osoituksia naiselle. Se on tosiaan syytä oppia, että heikoudet kannattaa pitää itsellään.
Terapeutti on terapeutti ja tyttöystävä on tyttöystävä. Haasteena toki on pitää sitten omat masennukset, ahdistukset, huolet yms., muut omana tietona, kun tyttöystävää ei saa kuormittaa. (Hänen huolensa toki tulee kantaa).
Miehet näköjään oikein rypevät nautinnolla tuossa uhriutumisessa. Jonka aiheutti täysin läpinäkyvä provo...
Tuota se on kun miehet alati vaan haaveilevat ja haksahtavat IG pintaliitäjä isotissisiin keikisteleviin minihamenaisiin, joilla pitkää pinkkiä rakennekynttä ja huulet törröllä. Kyllä me tavisnaiset osaamme tukea, lohduttaa ja kuunnella.