Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehenä ei koskaan kannata avautua epävarmuuksista naiselle

Vierailija
09.03.2021 |

Olen oppinut, että parin vuoden mittasissa suhteissa ei kannata avautua omista epävarmuuksista, ongelmista, vioista tyttöystävälle, koska menettää arvostuksen naisen silmissä. Ekalla kerralla avauduin masennuksesta ja esiintymisen ahdistusongelmista työpaikalla. Toiselle tyttöystävälle avauduin ikuisesta vaikeudesta solmia ystävyyssuhteita. Molemmat rupesivat käsitteleen minun avautumisiani tyttökavereidensa kanssa.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisessä maailmas mies vois jutella tyttöystävänsä kanssa kaikesta, mut ku me ei eletä täydellisessä maailmassa. Ja jos haluu kertoo, tai toinen pakottaa, nii sit kannattaa sanoo epäsuorasti esimerkiks ite en ikinä kertos, et kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, vaan kertosin että oon ujo.

Vierailija
62/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystäväsi ei ole terapeuttisi.

Seuraavassa avauksessa sitten valitetaan, kun miehet eivät puhu tunteistaan.

Niin. Eikö ole ällistyttävää että ihmisillä on enemmän kuin yhden lajin ongelmia?

"Siis mitä! Ei ole mahdollista, kun kaikki ihmiset ovat keskenään samanlaisia!"

Tietenkin ihmiset on erilaisia. Mutta jos nyt seuraat vähän yleistä diskurssia, niin samalla tavalla toistuu hokemat "miehet eivät puhu tunteistaan" ja "puoliso ei ole terapeutti, älä teetätä naisella tunnetyötä jne.". 

Jos näillä ei näe mitään yhteyttä niin ok. Ehkä sulla on vähän vaikea ymmärtää sitä, miten ihmiset reagoivat ympäristön odotuksiin. Ihan samalla tavalla voisi sanoa, ettei naisilla ole ulkonäköpaineita, kun Raunoa Keravalta ei kiinnosta. 

Ehkä sulla on vähän vaikea ymmärtää, että jos ympäristön odotukset hallitsevat sinua tuossa määrin, et ole tasapainoinen aikuinen ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi avautua lääkärille. Patologille

Vierailija
64/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

Täydellisessä maailmas mies vois jutella tyttöystävänsä kanssa kaikesta, mut ku me ei eletä täydellisessä maailmassa. Ja jos haluu kertoo, tai toinen pakottaa, nii sit kannattaa sanoo epäsuorasti esimerkiks ite en ikinä kertos, et kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, vaan kertosin että oon ujo.

Hyvä kun saatiin kokenut parisuhdeasiantuntija paikalle.

Vierailija
65/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen menettää kunnioituksensa miestä kohtaan, jos mies näyttää minkäänlaisia heikkouden merkkejä. Niin se vain menee, naiset eivät voi sille mitään. Naisten kokemat vaikeudet taas pitää pitää ottaa vakavasti, tukea ja kuunnella, mutta niitä ei pidä yrittää ratkaista tai antaa neuvoja, sillä se on naisen mielestä puuttumista ja rajoittamista. Pitää vain kuunnella ja voivotella.

Ok, hyvä tietää.

Vierailija
66/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu että miehet eivät hyökkää samanlaisella intohimolla ketjuun, missä nainen toivoo että mies puhuisi?

Tässä on aloitus missä sanotaan että ei kannata puhua, niin heti on lauma miehiä huutamassa että nyt se on todistettu, puhua ei kannata ja naisten syytä!

Vierailija
67/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä suhteessa hakeuduin masennuksen takia hoitoon (masennusjaksoja oli kyllä aiemminkin) Aloin tekemään myös lyhennettyä työaikaa. Ex-mies kysyi olenko minä nyt sitten virallisesti hullu ja miten voit olla masentunut, kun "mitään ei ole tapahtunut". Se suhde päättyi siihen. En siltikään ajattele, että miehille ei voi kertoa tällaisista asioista. Nykyinen mieheni on parasta ja mielellään kuuntelen häntä ja hän minua.

Vierailija
68/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kauhea, kun ihan juttelivat muidenkin kanssa ja hakivat uutta näkökulmaa asioihisi. Oletko ajatellut käsitellä elämänongelmiasi muullakin tavalla, vai onko seuraavakin suhteesi parin vuoden terapiasuhde?

En ole käyttänyt heitä terapeuttina. Olin salannut pitkään asiaa mutta kerran asiasta mainitsin. Niin se vaan on että heikkoutta ei pidä näyttää. 

Eikä naisiin voi koskaan luottaa.

Vierailija
69/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä määrä toksisuutta 🤯

Ja jengi selittää ettei meillä tarvita hallitusta kertomaan kansalaisille tasa-arvosta. Yeah right..

70/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin henkilökohtaiset ongelmat ei kyllä kavereille kuulu. Tuossa on luottamus rikottu pahimmalla mahdollisella tavalla. Itse en vastaavassa tilanteessa pystyisi jatkamaan seurustelua. Luottamus olisi mennyt.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
71/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kauhea, kun ihan juttelivat muidenkin kanssa ja hakivat uutta näkökulmaa asioihisi. Oletko ajatellut käsitellä elämänongelmiasi muullakin tavalla, vai onko seuraavakin suhteesi parin vuoden terapiasuhde?

En ole käyttänyt heitä terapeuttina. Olin salannut pitkään asiaa mutta kerran asiasta mainitsin. Niin se vaan on että heikkoutta ei pidä näyttää. 

Ok. No sunhan ei tarvi ottaa ketään

Vierailija
72/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kaverin tyttöystävä kai kärsii jonkinlaisista mielenterveysongelmista. Mistäkö tiedän? Hän on muutamana kertana meillä kahvitellessaan höpöttänyt jotain naisensa sekoiluista ja kertonut muitakin arkaluonteisia asioita. Kammottavaa!

Vierailija
73/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kaverin tyttöystävä kai kärsii jonkinlaisista mielenterveysongelmista. Mistäkö tiedän? Hän on muutamana kertana meillä kahvitellessaan höpöttänyt jotain naisensa sekoiluista ja kertonut muitakin arkaluonteisia asioita. Kammottavaa!

Jätkien saunaillat on pahimpia.

Vierailija
74/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu vähän että otatko sen ekan mikä tulee vastaan ja alatko sille lätistä elämän paskuutta. Oma ei ole hiiskunut kenellekään mitään vaikka välillä on tullu avauduttua.

Vierailija
75/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on absurdi. Minulle naisena suhteessa on tärkeää molemminpuolinen luottamus, joka mahdollistaa keskustelun asiasta kuin asiasta - niistä kipukohdistakin. Itse haluan olla miehelleni se henkilö, jolle hän voi kertoa kaiken. Onneksi olenkin. En halua mitään machoukkoa, vaan normaalin ihmisen, jolla on tunteet.

Vierailija
76/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu vähän että otatko sen ekan mikä tulee vastaan ja alatko sille lätistä elämän paskuutta. Oma ei ole hiiskunut kenellekään mitään vaikka välillä on tullu avauduttua.

Nimenomaan. Ekana täytyisi miettiä jotain muutakin kuin pelkkää ulkonäköä tai kuinka helpolla joku irtoaa.

Vierailija
77/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen jotenkin vähemmän ymmärtää miestä jos hän muuttuu sairauden, työuupumuksen, masennuksen takia.

Miehet toimii luonnostaan erilailla samanlaisessa tilanteessa muutoksessa. Vahvempi on uroksen rakkaus ja tunteet.

Tutkimusten mukaan nainen pysyy todennäköisemmin miehen rinnalla miehen sairastuessa kuin mies naisen rinnalla naisen sairastuessa.

Vierailija
78/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätkien saunaillat on pahimpia.

Varmasti. Moni mies on niin kovaa jätkää varsinkin jätkäporukassa, että tuollaiset asiat nähdään heikkoutena ja niille on jotenkin ok irvailla.

Vierailija
79/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä aina silloin mennään metsään, kun käytetään sanoja "ei koskaan", "aina" jne.

Vierailija
80/103 |
09.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle kannattaa aina kertoa vain mitä nainen haluaa kuulla.

Ja hienosti on toiminut, vai mitä?